Kaverini kivahtelee lapselleni
Eli olen nyt huomannut, että jos olen kaverini seurassa lapseni kanssa, on kaverini ruvennut kivahtelemaan lapselleni monista asioista. Esimerkiksi kun lapsi pyöritti vesilasia pöydällä, tai kun teki kuplia mehuun pillillä, niin kaverini sanoi lapselle melko ikävällä äänensävyllä, että voitko lopettaa, tuo kuulostaa rasittavalta. Lapsi selvästi pahoitti mielensä. Ja kun lapsi olisi halunnut syödä kaverini ruokaa, kaveri sanoi lapselle että johan sä söit oman ruokas, tää on mun, ei sun. Ja lapsi meni ihan hämilleen.. Miten ottaisitte asian puheeksi??
Kommentit (202)
Siis eikö kellekään tule mieleen, että se kaveri on ilkeä ja asiaton? Olen pahoillani ap kaikista vastauksista, joita olet saanut, minusta nuo tavat kuulostavat ihan normaaleilta lasten käytökseltä, kaverisi sen sijaan ei. Hän on loukkaantunut ehkä jostain, tai sitten hän on itse huonokäytöksinen, kun luulee, että lapsille voi puhua eri tavalla kuin aikuisille.
Minun yhdellä kaverillani, (joka on asperger) on aspergerpoika. Se lapsi on ihan mahdoton ja minun mielestäni suoraan sanottuna inhottava, mutta minä pidän häntä inhottavana siksi, että hän kiusaa lapsiamme. Ottaa hattua pois päästä, tönii, jne. Hänelle olen joskus sanonut todella rumasti ja kyllä, olen tehnyt väärin. Lapsi oli silloinkin vain 5-vuotias. Mutta en vain osannut hillitä itseäni niin, että olisin puhunut vain tiukasti, en rumasti. Kivahtelu on RUMAA puhetta lapselle, puhaltelipa lapsi pillillä tai ei. Jos ystäväsi olisi asiallinen ihminen hän puhuisi lapsellesi jämäkästi tai tiukasti, kivahtelu ei ole sitä. Hävettää tänne sinulle vastanneiden puolesta. Lapselle ei kivahdella, vaan puhutaan oikein ja asiallisesti.
Ehkä kaverisi haluaisi tavata sinua joskus myös kahdestaan? Jospa hänellä on muuten elämässään nyt rankkaa eikä hän jaksa ihan normaalia lapsen käytöstä?
Varmaan se kaveri on jo hermostunut, kun et osaa itse komentaa lastasi. Kuplien puhaltelu ja ruokien ronkkiminen EI kuulu ruokapöytään, eikä sisällä kuulu juosta. Varmasti itse kultakin menisi hermo ja tulisi tiuskaistua, jos kerta toisensa jälkeen lapsen äiti luistaa kasvatusvastuusta. Joojoo lapset ei osaa luontaisesti käyttäytyä kuin aikuiset, mutta juuri siksi niitä pitää kasvattaa! Ja esim. huomauttaa siitä sisällä riehumisesta kerta toisensa jälkeen. Eikä vain hymistellä vieressä hiljaa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:05"]
No eihän toisen ruokaa sa syödä. Mutta minkä ikäinen lapsi? Kaverini tiuksi 1-vuotiaalle lapselleni usein, oli pian entinen kaveri se.
[/quote]
Jos pillillä juo ja lasia pyörittelee niin ei aivan piikkuinen enää. Mutta joo, yksivuotiaalle täytyy vielä sallia kaikenlaista. Isommalle ei niinkään. Kyllä muakin ällöttäisi, jos joku olisi sormineen lautasellani.
[/quote]
Pitääkö yksivuotiaalle sallia eläinten kiduttaminen ja paskan syömisen? Kristus vittu.
[/quote] Sunkin vanhemmilta toi kasvatustyö jäi pahasti kesken.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:07"]
Jokaisella on oma ruoka jota syödään. En minäkään ruuastani anna lapsille. Jos haluaa lisää ruokaa niin sitä otetaan, kaikilla on kuitenkin samaa.
[/quote]
Ja siis voi herranen aika miten lapsellisia vastaajia täällä. "Tää on mun ruokaa, murrrr, mun, hurtta Ransun ja mä KIVAHTELEN ja MURISEN kaikille lapsille ggrrrrrr... jotka uhkaavatkin syödä MUN ruokaa".
Kasvakaa aikuisiksi.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:49"]
Varmaan se kaveri on jo hermostunut, kun et osaa itse komentaa lastasi. Kuplien puhaltelu ja ruokien ronkkiminen EI kuulu ruokapöytään, eikä sisällä kuulu juosta. Varmasti itse kultakin menisi hermo ja tulisi tiuskaistua, jos kerta toisensa jälkeen lapsen äiti luistaa kasvatusvastuusta. Joojoo lapset ei osaa luontaisesti käyttäytyä kuin aikuiset, mutta juuri siksi niitä pitää kasvattaa! Ja esim. huomauttaa siitä sisällä riehumisesta kerta toisensa jälkeen. Eikä vain hymistellä vieressä hiljaa.
[/quote]
Ai kivahteleminen on kaunista ja hyvää käytöstä? Hyvä malli lapselle? Minusta ap:n kaveri on paljon paskempi, kuin ihan normaalilta kuulostava lapsi.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:08"]
Ööhhhh.... ihan aiheista sanottu kaveriltasi. Miksi et itse puutu lapsesi käytökseen? Ehkä kaveriasi rasittaa, kun annat lapsesi pelleillä ruokapöydässä ja kinuaa toisten ruokia. Lapses meni hämilleen, koska ei ole tottunut siihen, että huonoon käytökseen puututaan. Ilmeisesti kohtelet häntä kuin prinssiä/prinsessaa.
[/quote]
Ja sinullakin meni iloisesti koko aloitus iiihan ohi. Puhe oli siitä, että kaveri puhuu RUMASTI lapsille, kivahtelee. Se on asiatonta käytöstä. Annatko sä kaverisi kivahdella ja puhua rumasti omille lapsillesi? Ilmeisesti sitten. On siinäkin meillä äiti.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:09"]
Onko sitä kakaraa aina pakko ottaa mukaan? Mä jätän ainakin suosiolla lapset isänsä luokse jos lähden ystäviäni tapaamaan. Ja jos olen lapset mukaan ottanut, niin kyllä heitä komentaa saa jos en itse asiaa huomaa, tosin yleensä huomaan.
[/quote]
Aha, hyvä tietää, että sun lapsille saa sitten puhua kuin vähän alempiarvoisille kansalaisille, kivahdellen ja lytäten. Niistä kasvaakin varmaan tooosi onnellisia aikuisia.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:51"]
Jokaisella on oma ruoka jota syödään. En minäkään ruuastani anna lapsille. Jos haluaa lisää ruokaa niin sitä otetaan, kaikilla on kuitenkin samaa.
[/quote]
Ja siis voi herranen aika miten lapsellisia vastaajia täällä. "Tää on mun ruokaa, murrrr, mun, hurtta Ransun ja mä KIVAHTELEN ja MURISEN kaikille lapsille ggrrrrrr... jotka uhkaavatkin syödä MUN ruokaa".
Kasvakaa aikuisiksi.
[/quote]
Voi herran aika kuinka aikuinen sä olet! Edelleen; kaikilla on oma ruoka ja jos haluaa lisää niin sitä otetaan OMALLE LAUTASELLE sieltä kattilasta tms., EI TOISTEN LAUTASILTA!
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:13"]
Kuule, kyllä lapsellesi tullaan tiuskimaan, kivahtelemaan ja äyskimään vielä paljon, jos et opeta häntä käyttäytymään. Jos vanhemmat ei opeta, niitä sääntöjä opetetaan jälki-istunnossa koulussa ja lopulta kovan kautta poliisin toimesta. Sinä suojelet ja autat lastasi, kun opetat normaalia käyttäytymistä ja ihmisenä olemista. Paha mieli saa tullakin, jos sikailee. Se on toki sinun oma vikasi, jos lapsi ei tiedä, mitä normaalit käytöstavat on.
[/quote]
Ja mitäköhän tuollainen puhuminen sitten on? Jotain hyväkäytöksisten ihmisten toimintaako, vai? :D En nähnyt ap:n lapsen käyttäytyvän mitenkään poikkeuksellisen huonosti. Tulipa oikein paha mieli siitä, millaisia ihmisiä täälläkin palstailee. Valmiina heti lyttääämään toisen lapsen, jos se puhaltelee pillillä lasiin.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:19"]
Mielestäni kaverini äänensävy oli kaikista ikävin asia... Ja minusta joku pillillä kuplien puhaltaminen ei ole niin paha juttu että siitä pitäisi alkaa lapselle kivahtelemaan. Ja joo toisen ruuan kinuaminen on epäkohteliasta, mutta itse sanon aina lapselle ystävällisesti että tämä ei ole sinun ruokasi. Kaveri taas puhui tosi ikävään äänensävyyn... Mutta en tiedä ehkä olen vain tottunut ystävälliseen käyttäytymiseen?? Ja samoin kun lapseni on liikkuvaista sorttia eikä tykkää aina paikoillaan istua niin kaveri on pari kertaa sanonut lapselle että onko sun pakko koko ajan juoksennella ympäriinsä... On kai kuitenkin ihan normaalia, että pieni lapsi haluaa juosta ja tutkia paikkoja?? Epänormaalia olisi, jos haluaisi vain istua hiljaa koko ajan paikoillaan.
ap
[/quote]
Sä olet ihan normaali ja lapsesi myös. Nää vastaajat ovat lapsellisia, pahaa oloaan sinuun purkavia aikuisia, jotka eivät vain nyt ymmärtäneet mitä aloituksessa luki. Olen ihan varma, että jos joku puhuisi heidän lapselleen rumasti niin se ei heistä mukavalle tuntuisi, eikä heidän ensimmäinen ajatuksensa olisi, että heissä on kasvattajina jotain vikaa. Vaikka ehkä syytä olisi, kun noin näkevät rikan toisen silmässä, mutta eivät hirttä omassaan.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:58"]
[/quote]
Kasvakaa aikuisiksi.
[/quote]
Voi herran aika kuinka aikuinen sä olet! Edelleen; kaikilla on oma ruoka ja jos haluaa lisää niin sitä otetaan OMALLE LAUTASELLE sieltä kattilasta tms., EI TOISTEN LAUTASILTA!
[/quote]
Nih! Kuulihan nyt varmasti kaikki? Grrrrr.....mrrrrrr..... :D
Kaikki ei tykkää kaikista, ja kaverisi ei nyt ilmeisesti tykkää lapsestasi.
On oma päätöksesi, jatkatko kaveeraamista ihmisen kanssa, joka kohtelee lastasi huonosti. Itse en jatkaisi.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:04"]
[/quote]
Kasvakaa aikuisiksi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No anna sä lautaseltas ruokaa lapselle niinku koiralle. Älä ihmettele kun sitä lyödään aikuisiällä turpaan kun tekee samaa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:03"]
Mielestäni kaverini äänensävy oli kaikista ikävin asia... Ja minusta joku pillillä kuplien puhaltaminen ei ole niin paha juttu että siitä pitäisi alkaa lapselle kivahtelemaan. Ja joo toisen ruuan kinuaminen on epäkohteliasta, mutta itse sanon aina lapselle ystävällisesti että tämä ei ole sinun ruokasi. Kaveri taas puhui tosi ikävään äänensävyyn... Mutta en tiedä ehkä olen vain tottunut ystävälliseen käyttäytymiseen?? Ja samoin kun lapseni on liikkuvaista sorttia eikä tykkää aina paikoillaan istua niin kaveri on pari kertaa sanonut lapselle että onko sun pakko koko ajan juoksennella ympäriinsä... On kai kuitenkin ihan normaalia, että pieni lapsi haluaa juosta ja tutkia paikkoja?? Epänormaalia olisi, jos haluaisi vain istua hiljaa koko ajan paikoillaan.
ap
[/quote]
Sä olet ihan normaali ja lapsesi myös. Nää vastaajat ovat lapsellisia, pahaa oloaan sinuun purkavia aikuisia, jotka eivät vain nyt ymmärtäneet mitä aloituksessa luki. Olen ihan varma, että jos joku puhuisi heidän lapselleen rumasti niin se ei heistä mukavalle tuntuisi, eikä heidän ensimmäinen ajatuksensa olisi, että heissä on kasvattajina jotain vikaa. Vaikka ehkä syytä olisi, kun noin näkevät rikan toisen silmässä, mutta eivät hirttä omassaan.
[/quote]
Ap älä viitsi vastata itselles...
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:05"]
[/quote]
Kasvakaa aikuisiksi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No anna sä lautaseltas ruokaa lapselle niinku koiralle. Älä ihmettele kun sitä lyödään aikuisiällä turpaan kun tekee samaa.
[/quote]
Terveisin se hyväkäytöksinen äiti :D
Nää kommentit puhuu puolestaan, kuten huomaat, ap.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:05"]
[/quote]
Kasvakaa aikuisiksi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Terveisin se hyväkäytöksinen äiti :D
Nää kommentit puhuu puolestaan, kuten huomaat, ap.
[/quote]
Sulla on ihan uskomaton toi lukemisen taito! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:03"]
ap
[/quote]
[/quote]
Ap älä viitsi vastata itselles...
[/quote]
Onko helpompi ajatella asiaa noin. Voooi....
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:05"]
No eihän toisen ruokaa sa syödä. Mutta minkä ikäinen lapsi? Kaverini tiuksi 1-vuotiaalle lapselleni usein, oli pian entinen kaveri se.
[/quote]
Jos pillillä juo ja lasia pyörittelee niin ei aivan piikkuinen enää. Mutta joo, yksivuotiaalle täytyy vielä sallia kaikenlaista. Isommalle ei niinkään. Kyllä muakin ällöttäisi, jos joku olisi sormineen lautasellani.
[/quote]
Pitääkö yksivuotiaalle sallia eläinten kiduttaminen ja paskan syömisen? Kristus vittu.