Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kuollut läheinen aina vauvan syntyessä?

Vierailija
12.07.2015 |

Meillä on joka kerta. Ja en uskalla koska en halua että isäni kuolee :/

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymävuonnani kuoli äidiltäni isä ja isältäni äiti. Eivät olleet edes vanhusikäisiä vielä. Toinen oli työssäkäyvä.

Vierailija
62/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, serkun molemmat lapset syntyneet samana vuonna kun menetettiin isovanhemmat. Ensin syntyi poika ja vaari kuoli. Sitten pari vuotta myöhemmin tyttö ja sitten meni mummo. Tyttö kun syntyi niin pari kuukautta myöhemmin kuoli myös serkkuni isä.

Jaa-a.. Nyt alkoi pelottamaan kun aloin ajattelemaan. Kyllähän sitä omatkin vanhemmat puhuivat että näin se elämä vaan menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kymmenen lasta eikä yhtään läheistä kuollut vauvojen syntyminen aikaan.

Vierailija
64/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukki kuoli samana päivänä kun sain tietää odottavani esikoista. Mummi kuoli samalla viikolla kuin huomasin odottavani toista lasta. Isä kuoli 2kk ennen kolmannen lapsen odotusta. Olin raskaana ennen isän kuolemaa, mutta meni kesken edeltävällä viikolla.

Vierailija
65/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

han luonnollista kiertoahan tuo on että kun lapsia tehdään kolmen kympin nurkilla niin iso- ja isoisovanhempien sukupolvet tekevät tilaa uusille tulokkaille. Aina joku osuu kuulemaan niihin aikoihin kun lapsi syntyy. Ei tuossa mitään yliluonnollista sielun siirtymää ukista lapseen tapahdu

Vierailija
66/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, vuoron perään miehen ja minun suvussani, noin kk sisällä vauvan syntymästä joku on kuollut. Olen ajatellut asiaa usein.

Vierailija
67/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei itselläni ole lapsia, mutta sisarusten tai kaverien lapsia kun ajattelen, niin eipä tule mieleen yhtä ainoaa tapausta, jossa joku äidin tai isän läheinen olisi kuollut lähelläkään lapsen syntymää, ja näitä hyvien ystävien/sisarusten lapsia on yhteensä 12 eri ikäistä. Toki näin voi joskus käydä, mutta kyse on ihan puhtaasti sattumasta (jos joku jotain yliluonnollisia kuvittelee tähän liittyvän). Myöskään minun tai sisarusteni syntymien aikaan ei ole kukaan vanhempieni läheinen kuollut.

Vierailija
68/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, äitini joskus huomasi tämän asian. Mummoni kuoli kun odotin nyt neljävuotiasta tytärtäni. Ovat molemmat vesimiehiä, synttäripäivätkin lähekkäin. Hämmentävää mutta tämä nelivuotias muistaa asioita ajalta kun minä olin pieni. Mitä olen tehnyt pienenä. Juuri eilen sanoi " sä kuivattelit käsiä näin kun olit pieni" sanoin ettei hän ollut olemassa sillon n kun olin lapsi mutta inttää että kyllä hän muistaa.  Yhden pikku tapaturman muistaa myös mikä sattui minulle lapsena, en muista koskaan kertoneeni tästä mutta tyttö kertoi ollessaan 3v että muistaa kun tämä tapahtui minulle. 

Vierailija
69/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien lasteni raskausaikana tätini kuolivat, ensin äidin sisko ja toisena raskausaikana isän sisko.

Vierailija
70/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli isoäidin hautajaiset ja kuopuksen ristiäiset samana viikonloppuna.. :(

Vierailija
71/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisiani on kuollut viimeisen 20 vuoden aikana kaksi, ja vauvoja on tänä aikana syntynyt sukuun noin kolmekymmentä eikä yhtäkään lähellä kumpaakaan kuolemaa. Joten en allekirjoittaisi väitettä omalla kohdallani! Tiedän saavani olla kiitollinen näin vähäisistä kuolemista, mutta nyt suku alkaa vanhentua ja kuolemat tulevat varmasti kuvaan kohta...

Vierailija
72/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien raskauksien kohdalla on kuollut joku lähipiiristä, täysin yllättäen ja tapaturmamaisesti. Kyllä siinä tulee pohdittua elämää ja kuolemaa. Jonkun on aika kuolla ja toisen syntyä, sellainen on elämän kiertokulku. Ei siinä kauheasti järkeä tunnu olevan, kuten ei oikein missään muussakaan, mutta näillä mennään ja koitetaan nauttia kunnes tulee oma vuoro.

Vierailija
73/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kuullu, että kun skorpionille syntyy vauva, niin samalla kuolee jonkun naapurin koira tai hamsteri ja sen sielu loikkaa syntyneeseen. Sitten skorpioni heittää lusikan nurkkaan, niin hänen sielunsa hyppää sikapahnueeseen. Kun sika teurastetaan, sielu palaa PUHDISTUNEENA koiraan tai hamsteriin odottamaan uuden piltin syntymää lähiympäristöön.

Jostain syystä tää kierto on vain skorpionilla ja neitsyellä, jolla kierto on kani, lammas, kani, neitsyt.

Vierailija
74/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummot kuolivat samoihin aikoihin, kun lapseni syntyivät.

Mun äiti kuoli samaan aikaan, kun lapsenlapsi syntyi.

"Jonkun pitää kuolla, että joku voi syntyä", mutta ei viissiin päde Kiinassa :)

Vierailija
75/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomummoni kuoli 3 kk ennen tytön syntymää, mummon siskon mies kuoli 3 kk ennen poikamme syntymää.

Vierailija
76/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan oikeasti nyt, ei kukaan voi olla niin hörhö että uskoo joihinkin "sielun kiertokulkuihin". Pelottava ajatus että tuollaiset sitten kasvattavat lapsia.

Nuo ovat täysin puhdasta sattumaa, teidän mielenne vaan haluavat löytää niistä yhtäläisyyksiä koska toki syntymä ja kuolema ovat suurimmat asiat elämässä.

JOS on pakko keksiä jokin yhtäläisyys niin voisi olla, siis voisi, ehkä, joissakin tapauksissa, että joku kuolemankielissä oleva vanhus sinnittelee siihen asti että uusi tulokas on syntynyt (vrt. pappa kuolee 2vko mummon poismenon jälkeen, "antaa itselleen luvan lähteä") jostain alitajuisesta syystä, ehkä on helpompi päästää irti kun on tae geenien jatkamisesta eteenpäin taas yhden polven verran.

Vierailija
77/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:23"]

No meillä on neljä lasta ja parin kuukauden sisällä syntymästä on kuollut läheiset. Mummot, kummisetä.. Voiko olla vaan sattumaa?

[/quote]

Voi

Vierailija
78/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että maailman väkiluku on kasvanut näinkin moneen miljardiin, jos syntyä ei voi ilman, että joku kuolee...

Olen yksi neljästä lapsesta, enkä muista kenenkään läheisen kuolleen kenenkään meidän syntyessä. Lähin kuolemantapaus lienee isomummo, joka kuoli ollessani vuoden ikäinen, eli ihan kohdalle ei osunut sekään. Itse ehdin täysi-ikäiseksi, ennen kuin ensimmäinenkään isovanhemmistani kuoli. Kaikki sedät, tädit ja serkut ovat myös hengissä ja terveinä.

Vierailija
79/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on. mummini kuoli 3 viikkoa tyttäreni syntymän jälkeen. Ehtivät vielä nähdä toisensa :) ja veljeni esikoinen syntyi tästä parin päivän päästä.
Kun pikkusiskoni syntyi, pappa kuoli. Kun toinen sisko syntyi toinen mummimme kuoli

Vierailija
80/89 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 03:17"]Mitäs teette kakarat niin vanhoina, että loppu suku on jo valmiiksi haudan partaalla
[/quote]

No itse tein 19-vuotiaana, ja oli vielä yksi isovanhempi elossa kun esikoinen syntyi. Mummi tosiaan kuoli pian esikoiseni syntymän jälkeen.
Kuinka paljon nuorempana minun olisi pitänyt tehdä?:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän