Kuplassa elävät nuoret helsinkiläisnaiset
On ehkä opiskeltu akateeminen tutkinto tai opiskellaan sitä parhaillaan. On vuokrayksiö tai jopa osake keskustan tuntumassa hyvällä paikalla. On sisustettu se ihanan raikkaan valkoiseksi. Käydään lomamatkoilla monta kertaa vuodessa. Rantalomia Thaimaassa tai kaupunkimatkailua New Yorkissa. Elämä on ihania ystäviä, brunsseja, ravintolaruokaa, piknikkejä, cocktaililtoja, auringonlaskuja ja -nousuja. Elämä on kyykkyjä salilla aamukuudelta, freesi smoothie aamupalaksi, shampanjaa parhaassa seurassa. Elämä on samalla rentouttavaa ja samalla ihanan kiireistä. Vaatteet ovat siistit, meikki hyvin ja tukka laitettu. Voi vain kävellä Helsingin katuja vilkuillen omakuvaansa kauppojen näyteikkunoista. Mottona on tietenkin: usko unelmiisi ja work hard, girl!
Kommentit (166)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 22:56"]
No minä jota ap:ksi niin veikkailtiin ja jolle joku jo tossa yrittää sinnikkäästi provotakin, olen nainen. En runoilija vaan opiskelija pääkaupunkiseudun ulkopuolelta. Pidän kyllä runoudesta ja yleensä kaunokirjallisuudesta. Pikkusieluisuudesta ja nurkkakuntaisuudesta en :)
Harmi, että jotkut lukevat kovin itsekeskeisesti kaikkia aloituksia ja ottavat itseensä. Minä en ottanut itseeni, tuskin olisin ottanut vaikka asuisin Helsingissä :)
[/quote]
Et ole ap etkä ottanut yhtään itseesi, mutta päätit kuitenkin kirjoittaa tänne itsestäsi oikein esittelyn? Mutta eihän tämän keskustelun pitäisi sitten liittyä sinuun mitenkään? No, mainitsitkin jo itsekeskeisyyden.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 22:26"]
Ap varmaan tarkoitti sitä, että nämä eivät muunlaisesta elämästä tiedäkään. Mutta monet muutkin elävät "kuplissaan". Mutta nuoret helsinkiläiset, jotka eivät muuta suomea ole nähneet tai edes halua nähdä, ovat ehkä pahimpia kuplassa eläviä. On tervettä kurkata oman kuplan ulkopuolelle, asua välillä muualla ja astua toisten saappaisiin. Vain niin saa näkökulmaa elämään.
[/quote]
Mua aina naurattaa tää sama lause. Suurin osa nykyään helsingissä asuvista on ainakin jossain elämänsä vaiheessa asunut muuallakin kuin helsingissä. Se on vain yleistys ja ennakkoluulo, että helsinkiläiset olisivat ylimielisiä rikkaita porvareita, jotka eivät koskaan ole käyneet maaseudulla.
[/quote]
Kertookin yleensä enemmän sanojastaan.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:06"]
No minä jota ap:ksi niin veikkailtiin ja jolle joku jo tossa yrittää sinnikkäästi provotakin, olen nainen. En runoilija vaan opiskelija pääkaupunkiseudun ulkopuolelta. Pidän kyllä runoudesta ja yleensä kaunokirjallisuudesta. Pikkusieluisuudesta ja nurkkakuntaisuudesta en :)
Harmi, että jotkut lukevat kovin itsekeskeisesti kaikkia aloituksia ja ottavat itseensä. Minä en ottanut itseeni, tuskin olisin ottanut vaikka asuisin Helsingissä :)
[/quote]
Et ole ap etkä ottanut yhtään itseesi, mutta päätit kuitenkin kirjoittaa tänne itsestäsi oikein esittelyn? Mutta eihän tämän keskustelun pitäisi sitten liittyä sinuun mitenkään? No, mainitsitkin jo itsekeskeisyyden.
[/quote]
Anna jo olla. Kirjoita vaikka aiheesta.
Mikään noista ei pätenyt muhun paitsi se, että kävelen Helsingin kaduilla. Miten ap luulee, että opiskelijalla on rahaa tuohon kaikkeen? :D
- opiskelijanainen Helsingissä
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:21"]Tämän takiako Helsingin miehet käyvät kuumana muualla asuviin naisiin? Olen seksisuhteessa erään varatun stadilaisen kanssa, jolla on ihan ap:n kuvailema stadilainen tyttöystävä.
T.maalainen
[/quote]
Oikeestiko ne varatut miehet keskustelevat hoitojensa kanssa nykyisistä tyttöystävistään? Ihan noin tarkkaan kuvailevatkin? Koko ajan oma nainen mielessä, vaikka muussa seurassa?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:57"]
En ymmärrä, minkälaista elämää sitten heidän pitäisi elää. En saa mitenkää kiinni pointista.
[/quote]
Köyhää, yksinäistä ja ikävää tietysti, että ap ja kaltaisensa voisivat tuntea edes jollain tapaa onnistuneensa surkeassa elämässään.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:15"]
On ehkä opiskeltu akateeminen tutkinto tai opiskellaan sitä parhaillaan. On vuokrayksiö tai jopa osake keskustan tuntumassa hyvällä paikalla. On sisustettu se ihanan raikkaan valkoiseksi. Käydään lomamatkoilla monta kertaa vuodessa. Rantalomia Thaimaassa tai kaupunkimatkailua New Yorkissa. Elämä on ihania ystäviä, brunsseja, ravintolaruokaa, piknikkejä, cocktaililtoja, auringonlaskuja ja -nousuja. Elämä on kyykkyjä salilla aamukuudelta, freesi smoothie aamupalaksi, shampanjaa parhaassa seurassa. Elämä on samalla rentouttavaa ja samalla ihanan kiireistä. Vaatteet ovat siistit, meikki hyvin ja tukka laitettu. Voi vain kävellä Helsingin katuja vilkuillen omakuvaansa kauppojen näyteikkunoista. Mottona on tietenkin: usko unelmiisi ja work hard, girl!
[/quote]
Ihan kelpo elämäähän tuo on.
Yllättävän lähellä, vain muutamien sukupolvien päässä, oli elämä toisenlaista. Raskasta työtä aamusta iltaan, p*skaiset risaiset vaatteet, täitä, lapamatoja, lehmien poikimista aamuviidelta. Mustuneiden perunoiden, tönkkösuolattujen silakoiden, eltaantuneen piimän ja kivikovan leivän syömistä.
Nälkää, kurjuutta, kylmistä pyykkiavannoista ja sirpillä niittämisestä muhkuraisiksi muuttuneet sormet.Avojaloin tai tuohivirsuissa kulkemista niin että jalkanahat muistuttivat kengänpohjallisia.
Kymmenen lapsen synnyttäminen siivoamattomassa savuisessa saunassa olki- tai lumppukasan päällä.
Kuuden-seitsemän lapsen hautaaminen ennen viidettä ikävuotta.
Kuolema loppuun kuluneena, sairaana ja kivuliaana vanhuksena ennen 60-vuotissyntymäpäivää.
Ravintoloissa, brunsseilla, kuntosaleilla ja shampanjabaareissa notkuminen todennäköisesti tukee jotain pienyrittäjää. Esim ravintola-ala on tosi iso työllistäjä Helsingissä, ja moni ihan tosissaan yksityisyrittäjä. Nuoret kaupunkilaiset käyttävät noita palveluita tosi paljon, ja se on ihan hyvä elinkeinolle.
Miettikää bloggareita. Mä haluaisin tehdä tukimuksen asiasta. Kuinka monen tähtibloggaajan vanhempien vuositulot on alle 100 000- 120 000e vuodessa?
Onkohan kenenkään? :)
Ei ne ole mitään rutiköyhiä ja tyhjätaskuja. Tai onko kenelläkään montaa sisarusta? Mitä enemmän lapsia, sitä köyhempää.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:33"]
Hyvä syntyä rikkaan pillusta. Se on eräänlainen lottovoitto syntyä rikkaaseen perheeseen.
[/quote]
Onhan se kyllä. Minä olen varakkaasta perheestä, enkä voisi tyytyväisempi siihen olla. Yh-mammat vaan haluavat uskotella itselleen, että kaikki parempien perheiden lapset ovatkin heitä onnettomampia, vaikka todellisuudessa yh-mamma antaisi mitä vaan jos pystyisi takaamaan lapsille vauraan lapsuuden.
[/quote]
Pitäis muistaa olla niputtamatta ihmisiä. Kaikki rikkaaseen perheeseen syntyneet lapset eivät ole hyvinvoivia tai rikkaita aikuisina. Ja kaikki yh-äidit eivät ole köyhiä reppanoita, jotka eivät voisi taata lapsilleen hyvän ja varakkaan kodin. Myös yh-äidit käyvät töissä, voivat ostaa asuntoja ja osakkeita ja saada perintöjä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:48"]
Mitä näiden naisten pitäisi tehdä sitten aloittajan mielestä? Istua metsän keskellä sähköttömässä mökissä, lukea Pentti Linkolan kirjaa päreen valossa ja potea maailmantuskaa?
[/quote]
Ehkä ainakin tutustua johonkin ihmiseen, jonka elämä ei ole sellaista kuin heidän. Ryhtyä vaikka syöpäsairaan lapsen tai muistisairaan vanhuksen kaveriksi tiedottamatta siitä kuitenkaan facessa ja instassa kuvien kera.
[/quote]
Miksi? Nuoruus on niin lyhyt aika, että siitä on syytä nauttia. Kerkeää sitä keski-iässäkin vielä muistisairaita ja muita autella, jos haluaa. Suurin osa vähävaraisistakaan ei halua.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:47"]Opetelkaa jo: se on samppanja. Samppanja. Ja sille joka puhui halpissamppanjasta (tai halppissamppanjasta) tiedoksi, että halpissamppanjaa ei olekaan.
[/quote]
Puhuttiin halvimmasta laadusta, ei halpiksesta. Dumbass.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:48"]
Mitä näiden naisten pitäisi tehdä sitten aloittajan mielestä? Istua metsän keskellä sähköttömässä mökissä, lukea Pentti Linkolan kirjaa päreen valossa ja potea maailmantuskaa?
[/quote]
Ei olis huono vaihtoehto meistä kenellekään.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:29"]
So? Jos kadettaa, niin tee perässä. Tuollaista ei ole niin vaikea toteuttaa.
Eikös muuten ole hyvä, että edes joku kuluttaa. Minusta se on oikeastaan kansallisvelvollisuus: Jos pystyt, kuluta! Isänmaan talouden puolesta.
[/quote]
No osta sitten edes suomalaisia tuotteita eikä tilauksia ulkomaisista nettipalvelusita. Rahat valuu Suomen kansanataloudesta ulos kun ostetaan ulkomaista ja työpaikat täällä vähenevät.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:15"]
[/quote]
olen pannut noin monta tuosta kerhosta perseseen että halleluja. Täytyy myöntää että panoksi nuo mimmin kelpaa ihan hyvin. Siistejä ja puhtaita ja hyvässä kunnossa. MUTTA: koko aika vain bla bla bla. Jos on pantu tarpeeksi haluan olla rauhassa ilman tuotta filosofia...
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:16"]Se on heidän elämänsä, ei sinun. Sinun elämäsi voi näyttää heille samankaltaiselta kuplalta.
[/quote]
Jokainen meistä elää omassa kuplassaan. Kaikkein eniten jotka taivastelevat toisten kuplia ymmärtämättä että kyse on vain erilaisista tavoista elää ja toimia :)
Itse elän omassa lapsiperhekuplassani.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja sun piti "jatkaa muihin aiheisiin" kun et "viitsikään omia ajatuksiani aiheesta kirjoittaa", ja tämähän on " naisten palsta" ja sua "hävettää taas olla nainen..."
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Turhahan täällä on kirjoittaa kun et sä ap kuitenkaan vastaa kysymyksiin.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 22:26"]
Ap varmaan tarkoitti sitä, että nämä eivät muunlaisesta elämästä tiedäkään. Mutta monet muutkin elävät "kuplissaan". Mutta nuoret helsinkiläiset, jotka eivät muuta suomea ole nähneet tai edes halua nähdä, ovat ehkä pahimpia kuplassa eläviä. On tervettä kurkata oman kuplan ulkopuolelle, asua välillä muualla ja astua toisten saappaisiin. Vain niin saa näkökulmaa elämään.
[/quote]
Mua aina naurattaa tää sama lause. Suurin osa nykyään helsingissä asuvista on ainakin jossain elämänsä vaiheessa asunut muuallakin kuin helsingissä. Se on vain yleistys ja ennakkoluulo, että helsinkiläiset olisivat ylimielisiä rikkaita porvareita, jotka eivät koskaan ole käyneet maaseudulla.