Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea elämäntilanne - ystävät ei vastaa puhelimeen

Vierailija
11.08.2015 |

Olen kuvitellut että minulla on kaksi hyvää ystävää. Olen vuosien mittaan kuunnellut, kannustanut, kehunut. Olen kuunnellut vaikka mitä ongelmia ja yrittänyt tukea. Nyt itselläni on vaikea elämäntilanne, on paha olla. Yritin soittaa yhtenä iltana ja ystävä laittoi viestiä että oliko mitä asiaa. Vastasin viestillä ja ystävä pahoitteli tilannetta. Yritin noin viikon päästä soittaa uudelleen, ei vastannut . Yksi toinen ystävä tietää tilanteesta ja ei hänkään ole jaksamisesta kiinnostunut. Tajusin, ettei mulla ole oikeaa ystävää. Koska kai sellainen vastaa kun tietää toisen vaikeudesta? Vaivaan ystäviäni harvoin ongelmilla. Onko kellekään käynyt samoin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on/ ollut ihan sama tilanne. Olen myös todennut, etten "omista" ainuttakaan ystävää.

Vierailija
2/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä, joka ei ole tukenasi kun tarvitset olkapäätä, ei ole oikea ystävä. Tukea voi osoittaa myös vaikka viestissä, ei se aina tarkoita sitä, että ollaan kasvokkain ja jutellaan kynttilänvalossa viinipullojen kanssa. Siinäkään ei tosin ole mitään väärää:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tuttuja, ei ystäviä, jotka oikeasti olisi kiinnostuneita mun hyvinvoinnista.

Vierailija
4/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:13"]

Olen kuvitellut että minulla on kaksi hyvää ystävää. Olen vuosien mittaan kuunnellut, kannustanut, kehunut. Olen kuunnellut vaikka mitä ongelmia ja yrittänyt tukea. Nyt itselläni on vaikea elämäntilanne, on paha olla. Yritin soittaa yhtenä iltana ja ystävä laittoi viestiä että oliko mitä asiaa. Vastasin viestillä ja ystävä pahoitteli tilannetta. Yritin noin viikon päästä soittaa uudelleen, ei vastannut . Yksi toinen ystävä tietää tilanteesta ja ei hänkään ole jaksamisesta kiinnostunut. Tajusin, ettei mulla ole oikeaa ystävää. Koska kai sellainen vastaa kun tietää toisen vaikeudesta? Vaivaan ystäviäni harvoin ongelmilla. Onko kellekään käynyt samoin?

[/quote]

Ehkä se sun tukemisesi onkin ollut heistä liiallista pätemistä tai päsmäröintiä, kuka tietää. Tai sitten olet antanut itsestäsi vaikutelman, että saat kun annat, niin, että he eivät ole kokeneet jääneensä kiitollisuudenvelkaan, eivätkä nyt osaa auttaa. Mutta ovat silti "kehdanneet" antaa sun auttaa. 

Vierailija
5/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealle ystävälle voi soittaa vaikka keskellä yötä, jos tilanne sitä vaatii. 

Vierailija
6/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa suusi.

Vierailija
7/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somen syytä.

Vierailija
8/12 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ajattele että he ovat "velkaa", vaan että hankalassa tilanteessa kuuntelu vaan kuuluu ystävyyteen. Tulee mieleen ollaanko edes ystäviä kun en voi heidän puoleen kääntyä :( ap

Vierailija
9/12 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon aina omille ystäville aina sanonut, että aina voi soittaa vaikka keskellä yötä ja vaikka tulla meille yöllä käymään jos tilanne vaatii sitä. Siksi aina pidän puhelinta 24/7 puhelinta päällä (ei äänettömällä) vaikka mieheni sitä välillä ihmetteleeki.. kurja tilanne sulla jos ei vastaa sun soittoihin :(

Vierailija
10/12 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa koskaan kun nukun/syön/teen jotain muuta akuuttia, oli sitten kuka tahansa. Ei siis mitään henkilökohtaista :)

Vierailija
11/12 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole ystäviä. Vanhat ystäväni löysivät uudet, ilmeisesti paremmat kaverit lukiosta/ammattikoulusta. Itse en saanut amiksesta yhtäkään ystävää, paitsi yhden "kaverin", joka kaipaa mua vaan silloin kun hän tarvitsisi rahaa tupakkaan. On mulla sentään ihana poikaystävä, jota rakastan todella paljon. Mutta kaipaan silti myös naispuolisia kavereita, joiden kanssa voisi höpötellä tyttöjen juttuja. Harmittaa tosi paljon.

N19

Vierailija
12/12 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Käyttävät heti hyväkseen kuin tietävät tilanteeni. En enää kerro tilanteitani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän