Mikä lääke on auttanut etitä ahdistuneisuuteen?
Olen aloittanut Cipralexin pari päivää sitten ja olo on ahdistuneempi kuin ennen läkkeen aloitusta. Tiedän että kuuluu alussa aisaan. Haluaisin kuulla kokemuksienne ja miten te muutahdistuksesta kärsivät pärjäätte ja mist olette saaneet avun?
Kommentit (68)
Cipralex / rinnakkaisvalmisteet auttoivat minulla. Tietysti niiden kanssa pitää olla kärsivällinen, vaikutus tuntuu vasta muutaman viikon jälkeen ja lopettaa kannattaa hi-taas-ti.
-
Itse käytin n. 1,5v, ja auttoi kyllä hyvin. Lopettaessa vähensin ensin hitaasti määrää, sitten pienellä annoksella pidin toisinaan välipäiviä, sitten joka toinen, kolmas päivä otin annoksen, ja sillä tavalla lopettaminen onnistui. Olen nyt, yli puoli vuotta lopettamisen jälkeen, edelleen hyvässä kunnossa ja ahdistushäiriö tiessään. :)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:37"]Cipralex / rinnakkaisvalmisteet auttoivat minulla. Tietysti niiden kanssa pitää olla kärsivällinen, vaikutus tuntuu vasta muutaman viikon jälkeen ja lopettaa kannattaa hi-taas-ti.
-
Itse käytin n. 1,5v, ja auttoi kyllä hyvin. Lopettaessa vähensin ensin hitaasti määrää, sitten pienellä annoksella pidin toisinaan välipäiviä, sitten joka toinen, kolmas päivä otin annoksen, ja sillä tavalla lopettaminen onnistui. Olen nyt, yli puoli vuotta lopettamisen jälkeen, edelleen hyvässä kunnossa ja ahdistushäiriö tiessään. :)
[/quote]
Lisään vielä, että välillä otin iltaisin oxaminia (bentso) rauhoittamaan uneen, mutta siihen meinasi tosi helposti tulla riippuvuus vaikka välipäiviä pidin, joten alkuvaiheen jälkeen lopetin. Samalla tavalla käytössä edelleen harvakseltaan ketipinor, poikkeustapauksisa unirytmiä korjaamaanniin pienellä annoksella kuin vain toimii. Pyrin välttämään.
Cipralex auttoi mulla tosi hyvin. 10mg oli liikaa, 5mg hyvä. Liikaa=menin ihan jumiin, mikään ei tuntunu miltään.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:37"]Cipralex / rinnakkaisvalmisteet auttoivat minulla. Tietysti niiden kanssa pitää olla kärsivällinen, vaikutus tuntuu vasta muutaman viikon jälkeen ja lopettaa kannattaa hi-taas-ti. - Itse käytin n. 1,5v, ja auttoi kyllä hyvin. Lopettaessa vähensin ensin hitaasti määrää, sitten pienellä annoksella pidin toisinaan välipäiviä, sitten joka toinen, kolmas päivä otin annoksen, ja sillä tavalla lopettaminen onnistui. Olen nyt, yli puoli vuotta lopettamisen jälkeen, edelleen hyvässä kunnossa ja ahdistushäiriö tiessään. :) [/quote] Lisään vielä, että välillä otin iltaisin oxaminia (bentso) rauhoittamaan uneen, mutta siihen meinasi tosi helposti tulla riippuvuus vaikka välipäiviä pidin, joten alkuvaiheen jälkeen lopetin. Samalla tavalla käytössä edelleen harvakseltaan ketipinor, poikkeustapauksisa unirytmiä korjaamaanniin pienellä annoksella kuin vain toimii. Pyrin välttämään.
[/quote]
nro 66 komppaa myös tätä kirjoittajaa kaikin puolin! 2vko kesti että auttoi ja lopettaminen piti tehdä naurettavan hitaasti. Ite söin alle vuoden ja ahdistus on muisto vain. Kävin kyllä lopettamisen jälkeen vuosien psykoterapiankin.
Täällähän on kovasti mielenterveysongelmaisia. Suttaiko jo jätätte aaveen ja hommaatte kissan ja alatte liikkumasn
niin hullulta kuin kuulostaakin... MAKSALAATIKKO... nousi fe arvot veressä ja ahdistus lähti..