Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkausten kohtalokkaat seuraukset

Vierailija
11.04.2024 |

Hallituksen leikkaukset osuu etenkin matalapalkka-alalla työskenteleviin yksinhuoltajiin, näistä suurin osa on naisia. Leikkaukset esimerkiksi asumistuissa aiheuttaa sen, että yhä useampi jää väkivaltaiseen suhteeseen, koska eivät uskalla heittäytyä köyhyyteen. Kaikki tämä tulee kostautumaan kohtalokkaasti: ahdingon ylisukupolviset vaikutukset ulottuvat pitkälle. Tämä hallitus vihaa naisia. 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on lisää aiheesta. Hallitus oikeastaan vaikuttaa vihaavan ihmisiä kaikenkaikkiaan.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010344652.html

Vierailija
2/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo tilanne jo 90-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, vois toivoa ettei samoja virheitä oltais haluttu toistaa, mutta nykyinen hallitus vähät välittää 

Vierailija
4/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, vois toivoa ettei samoja virheitä oltais haluttu toistaa, mutta nykyinen hallitus vähät välittää 

Minä toivon että muutkin saa kokea tuon saman paikan kuin minä.

Vierailija
5/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis paskan, ei paikan.

Vierailija
6/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sekin voi olla yhteiskunnan vika jos suosilla ottaa pataansa. Minkälainen ressukka sellainen on. Onko koskaan elänyt itsenäisesti ja pelkää sitä enemmän kuin selkäsaunaa.

Vierailija
7/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sekin voi olla yhteiskunnan vika jos suosilla ottaa pataansa. Minkälainen ressukka sellainen on. Onko koskaan elänyt itsenäisesti ja pelkää sitä enemmän kuin selkäsaunaa.

Vanhemmat tekee usein ratkaisuja ajatellen lasten parasta. Jos valittavana on esimerkiksi henkistä väkivaltaa sisältävä ankea parisuhde hyvällä toimeentulolla vs totaalinen vararikko kaupungin homekämpässä, jossa teinit joutuvat jakamaan huoneen äidin kanssa, niin kyllä moni uhrautuu ja valitsee sen taloudellisesti turvatun arjen. Vaatii paljon kanttia ja jämäkkyyttä valita se vararikko tuossa tilanteessa.

Vierailija
8/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtunee siitä että yksinhuoltajat ovat maailman suurimpia loisia. Vetelee 2500e nettona makaamalla sohvalla.

Vierailija
9/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus haluaa yhtäältä että Suomessa syntyvyys lisääntyisi, mutta ei tule tapahtumaan näillä leikkauksilla. Puhutaan yhtä, mutta teot sitten vesittää kaikki puheet.

Vierailija
10/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra on päättänyt leikata, ja hallitus vikisee rinnalla. Eivät uskalla panna hanttiin, joten tavallinen kansa saa kärsiä. Otetaan sitten pataan, ja katsotaan onko talouspolitiikka onnistunut. Ei tämä "jätkää" motivoi, että voi olla ettei ylimääräistä tehdä tämän maan eteen. Jokainen pärjää omillaan, ja loput eliminoituu. 

Lisää raippaa on tulossa. Stubbikin sai 1,1 miljoonan kärryn alleen, kuskeille koulutusta ja määräaikaishuolto. Olisin minä ne huollot ymmärtänyt, mutta en auton hintaa enkä kuskien koulutusta. Pitäiskö sinne valita vähän nohevampaa kuskia, ettei tarvi autolla ajoa kouluttaa ? Vai onko tämä sama tapa kuin "viestintäkoulutuksetkin" ? 

Ei hallituksella mitään hätää, ne jää viimeistään kauden päättyessä sopeutumisrahalle vuosikymmeniksi. Toisaalta on ilo katsoa, kun Orpo selittelee ympäri pyöreitä ja Purra vetää ihan omaa linjaa. Missä muut ministerit ? 

Vierailija
11/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiteytät hienosti sen joiden älynlahjojen puutteeseen hallituksen leikkaukset nojaa.

Vierailija
12/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaa myös miehiä. Varusmiesten päiväraha on edelleen naurettavan pieni ja eilisessä hesarissa oli juttu miten moni nuori mies velkaantuu ja syrjäytyy juuri asevelvollisuuden takia. Mariniakaan ei kiinnostanut tämä ongelma koska miehillä ei tarvitse olla ihmisoikeuksia feministien mielestä.

Vierailija
13/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole sitä lasta, ei ole uhriakaan. Alhainen syntyvyys on mahdollisuus. 

Valtio tukee aikakin epäsuorasti sitä, että mielenterveysongelmaiset, huumeiden käyttäjät ja alkoholistit hankkivat lapsia, vaikka heillä ei ole minkäänlaisia edellytyksiä hoitaa niitä.

Rotuhygienia takaisin lainsäädöntöön. Oma sukuhistoriani oli sen verran raju, että sain sterilisaation alle 30 vuotiaana. 

Vierailija
14/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhimmille kaikki se, mitä rikkaimmillakin on? Ja jonkun muun taskusta?

Vierailija
15/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei ole sitä lasta, ei ole uhriakaan. Alhainen syntyvyys on mahdollisuus. 

Valtio tukee aikakin epäsuorasti sitä, että mielenterveysongelmaiset, huumeiden käyttäjät ja alkoholistit hankkivat lapsia, vaikka heillä ei ole minkäänlaisia edellytyksiä hoitaa niitä.

Rotuhygienia takaisin lainsäädöntöön. Oma sukuhistoriani oli sen verran raju, että sain sterilisaation alle 30 vuotiaana. 

Mikä hitto siinä on, että näillä matalapalkka-aloilla työskentelivillä on eniten niitä lapsia? Tietenlaiset ihmiset vetää puoleensa tietynlaisia ihmisiä ja näiden rouvinen miehilläKÄÄÄN, ei ole mitään edellityksia ottaa sitä vastuuta isyydestä.

Sitä niittää mitä kylvää. Itseni on katkeroittanut kouluvuodet. Samat jotka käytti kaiken aikansa kiusaamsiseen ja muiden häiriköintiin on käsi ojossa pyytämässä sitä rahaa, ja tosiaan jonkun muun taskusta.

Vierailija
16/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olen syntynyt 90-luvulla ja mun elämä ei ole koskaan edennyt. Olen tottunut pätkätöihin ja työttömyyteen. Ei ole edes tullut mieleen tehdä lapsia ja eikä ottaa sitä velkaa.

- 94 syntynyt

Vierailija
17/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus haluaa yhtäältä että Suomessa syntyvyys lisääntyisi, mutta ei tule tapahtumaan näillä leikkauksilla. Puhutaan yhtä, mutta teot sitten vesittää kaikki puheet.

Kyllä tässä on rahan siivoomis operaatiot käynnissä. Valtion rahat kupataan kookomus vetoisten yhtiöiden taskuun ja lähtevät pois kun viimeinenkin ropo on viety. Viimeinen sammuttaa  valot.

Vierailija
18/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis paskan, ei paikan.

Sinut pakotettiin ase ohimolla tekemään lapsia? 

Vierailija
19/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on lisää aiheesta. Hallitus oikeastaan vaikuttaa vihaavan ihmisiä kaikenkaikkiaan.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010344652.html

HARMITTAA lähteä rakkaasta kodista. Leikkausten myötä jouduin etsimään meille pienemmän ja edullisemman asunnon, sanoo helsinkiläinen Natalia Kibroeva.

SISÄLTÖ on raameja tärkeämpää. Ihmiset tekee sen kodin, ei seinät ja eikä Vepsäläisen-kuvasto. 

Vierailija
20/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ihan auennut tuo juttu tuosta varusmiesvuoden aikana velkaantumisesta. Jos on asunto jo valmiina jossain niin asumistuki ja sotilasavustuksen asumisavustus kattavat koko asumismenot. Sähkölaskutkin maksetaan. Ottavatko jätkät siis pikavippejä että voivat ylläpitää jotain tiettyä elämäntyyliä yllä tuon ajan? Toiset asennoituvat jo valmiiksi siihen, että tämä vuosi on nyt tätä eikä silloin voi saada kauheasti mitään ylimääräistä. Puoli vuotta tai vuosi on lopulta lyhyt aika pitkässä juoksussa. Mistä näitä ongelmia oikein kaivetaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi