Mies ja ystävä viesteilivät
Katsoin eilen pojan jalkapalloharkkojen aikataulut koko perheen yhteiseltä iPadilta. Mihin sähköposti oli jäänyt siihen auki ja kesken oli viesti, jossa hän kirjoitteli ystäväni kanssa.
He puhuivat siinä siitä, miten vaikea ihminen olen. Mies väitti, etten tee mitään kotona ja että hän tekee kaiken. Ystäväni valitti, miten minulta tulee hänelle niin paljon chatviestejä, ettei hän jaksa eikä ehdi vastata ja häntä ärsyttää ym. He olivat minusta huolissaan mutta samalla "ymmärrän sua tosi hyvin, on niin rankkaa" -viestit olivat kamalaa luettavaa.
Minulla on ollut masennusta, sillä äitini sairasti ja kuoli, vaihdoimme paikkakuntaa töiden takia ja ystävät (tämäkin ystäväni) jäivät toiselle paikkakunnalle. Sain keskenmenon enkä ole tullut enää raskaaksi. Työssä, jossa nyt olen, selvittelen ihmisten rankkoja asioita. Olen käynyt itse terapiassa ja söin hetken myös masennuslääkkeitä.
Nyt on kuitenkin mennyt jo paremmin. Moni asia on helpottunut. Tai niin luulin. Ystäväni ja mieheni teksti oli kuitenkin kamalaa luettavaa enkä tiedä nyt, mitä tehdä ja ajatella. Mies sanoi siinä että hän on monta kertaa yrittänyt lähteä, mutta minä haluan jatkaa. Totuus on, että olen sanonutkin hänelle vaikeissa kohdissa, että jos et halua ja jaksa tätä kaikkea niin olet vapaa myös lähtemään. Hän on ehdottomasti halunnut jäädä. Ystäväni on tilittänyt minulle omia ongelmiaan ja olen kuunnellut ja auttanut. Hänellä on ollut hyvin vaikeaa omassa elämässään. Häneltä on tullut paljon viestejä ja olen tukenut ja auttanut.
Siivoan meillä koko talon. Olen ainoa, joka pesee vessat ja pyyhkii pölyt. Mies tekee useammin ruokaa, mutta se johtuu myös siitä että hän pääsee ainakin kaksi tuntia ennen minua töistä ja porukka on jo nälkäinen, kun hän tulee. Pesen pyykit ja viikkaan. Mies huolehtii lasten kuljetukset koska on itse toivonut niin. Järjestelen tavarat, koska mies ei sellaista näe eikä huomaa. Hän leikkaa ruohon ja korjaa asioita, joita en osaisi. Minusta olemme tehneet kumpikin osamme.
Olen pitänyt itseäni hyvänä ystävänä ja vaimona, vaikka olen käynyt läpi paljon rankkaa. Lasten kanssa on hyvät ja läheiset välit. Oli pakko kysyä eilen pojalta, Tuntuuko hänestä että teen riittävästi kodin ja heidän eteen ja kanssaan. Poika vastasi: sähän täällä teetkin, musta sä teet välillä ihan liukaakin.
Minulla on todella outo olo tuosta viestistä. Toivoisin asiallisia kommentteja.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:57"]
Joo tuosta se alkaa. Ei pitkä aika kun ollaan lohtupanolla. Minulla on periaate, että mun kaverit ei ole miehen kavereita. Heti jos huomaan et näin on käynyt niin isken liinat kiinni. Sen jälkeen se ihminen ei saa musta mitään infoa. Ollaan sitten sillä "hei mitä kuuluu- hyvää" asteella. Mulla menee heti luottamus ja se ei tuu sit enää takas. En tiedä mitä sun pitäis tehdä, mut älä helkkarissa ainakaan anna mitään tietoa "kaveris" suuntaan!
[/quote]
"Hei, Markku, ystäväni ovat kutsuneet meidät perjantaina syömään. Muistathan sitten olla kohtelias, mutta viileän pidättyväinen, etkä missään tapauksessa tutustua heihin liikaa? Oikeastaan olisi parempi, jos et edes pitäisi heistä, kunhan vain olet kohtelias."
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:54"]Ystäväni oli siis aloittanut tuon viesteilyn ja paljon enemmän äänessä kuin mieheni, mutta tuo miehen kommentti, että hän tekee kaiken, oli hirveää luettavaa. Ap
[/quote]
Selkäänpuukottaja se "ystävä". Minusta sinun kannattaisi kertoa miehelle, että näit viestit erehdyksessä ja että sinulle tuli paha mieli ja haluaisiko mies kertoa että miksi ylipäätään on yhteyksissä "ystäväsi" kanssa.
Älä laita "ystävälle" enää yhden yhtä viestiä. Kun laittaa sinulle jotakin, päivittele miehen kuullen että Huh kun tuo Leena jaksaa taas laitella viestiä omista jutuistaan, olisi tässä omiakin hommia kesken.
Itsekin lopettaisin yhteydenpidon tuohon "ystävään". Ei oikeat ystävät tee tuollaista. Olisin pettynyt ja loukkaantunut ja juttelisin asiasta mieheni kanssa. "Ystävän" jättäisin kylmästi oman onnensa nojaan.
"Ystäväsi" yrittää saada sinut miehesi silmissä huonoon valoon ja samalla pönkittää itseään. Todennäköisesti kateellinen sinulle ja yrittää saada miehesi itselleen. Ottaisin miehen kanssa rakentavassa hengessä viestit puheeksi ja selvittäisin asiat. Miehen tulisi oppia puhumaan kumppanilleen, jos parisuhteessa hiertää. "Ystävään" katkaisisin välit kokonaan.
Mä jättäisin ne kummatkin siat. Ei ole rakastava aviopuoliso joka tuollaista tekee ja ystävä ei ole ystävä, vaan täysi ukkoasi jahtaava mulkku.
Ei muutakuin kissa pöydälle. Sanot miten asia on: vahingossa näit heidän viestittelyn, kerrot miltä susta tuntuu ja pyydät miestä keskustelemaan miten ne kotityöt pitäisi jakaa.
Ystävältä myös kysyisin miksi hänellä on niin rankkaa, että pitää sinun asioistasi puhua selkäsi takana.