Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja ystävä viesteilivät

Vierailija
12.07.2015 |

Katsoin eilen pojan jalkapalloharkkojen aikataulut koko perheen yhteiseltä iPadilta. Mihin sähköposti oli jäänyt siihen auki ja kesken oli viesti, jossa hän kirjoitteli ystäväni kanssa.

He puhuivat siinä siitä, miten vaikea ihminen olen. Mies väitti, etten tee mitään kotona ja että hän tekee kaiken. Ystäväni valitti, miten minulta tulee hänelle niin paljon chatviestejä, ettei hän jaksa eikä ehdi vastata ja häntä ärsyttää ym. He olivat minusta huolissaan mutta samalla "ymmärrän sua tosi hyvin, on niin rankkaa" -viestit olivat kamalaa luettavaa.

Minulla on ollut masennusta, sillä äitini sairasti ja kuoli, vaihdoimme paikkakuntaa töiden takia ja ystävät (tämäkin ystäväni) jäivät toiselle paikkakunnalle. Sain keskenmenon enkä ole tullut enää raskaaksi. Työssä, jossa nyt olen, selvittelen ihmisten rankkoja asioita. Olen käynyt itse terapiassa ja söin hetken myös masennuslääkkeitä.

Nyt on kuitenkin mennyt jo paremmin. Moni asia on helpottunut. Tai niin luulin. Ystäväni ja mieheni teksti oli kuitenkin kamalaa luettavaa enkä tiedä nyt, mitä tehdä ja ajatella. Mies sanoi siinä että hän on monta kertaa yrittänyt lähteä, mutta minä haluan jatkaa. Totuus on, että olen sanonutkin hänelle vaikeissa kohdissa, että jos et halua ja jaksa tätä kaikkea niin olet vapaa myös lähtemään. Hän on ehdottomasti halunnut jäädä. Ystäväni on tilittänyt minulle omia ongelmiaan ja olen kuunnellut ja auttanut. Hänellä on ollut hyvin vaikeaa omassa elämässään. Häneltä on tullut paljon viestejä ja olen tukenut ja auttanut.

Siivoan meillä koko talon. Olen ainoa, joka pesee vessat ja pyyhkii pölyt. Mies tekee useammin ruokaa, mutta se johtuu myös siitä että hän pääsee ainakin kaksi tuntia ennen minua töistä ja porukka on jo nälkäinen, kun hän tulee. Pesen pyykit ja viikkaan. Mies huolehtii lasten kuljetukset koska on itse toivonut niin. Järjestelen tavarat, koska mies ei sellaista näe eikä huomaa. Hän leikkaa ruohon ja korjaa asioita, joita en osaisi. Minusta olemme tehneet kumpikin osamme.

Olen pitänyt itseäni hyvänä ystävänä ja vaimona, vaikka olen käynyt läpi paljon rankkaa. Lasten kanssa on hyvät ja läheiset välit. Oli pakko kysyä eilen pojalta, Tuntuuko hänestä että teen riittävästi kodin ja heidän eteen ja kanssaan. Poika vastasi: sähän täällä teetkin, musta sä teet välillä ihan liukaakin.

Minulla on todella outo olo tuosta viestistä. Toivoisin asiallisia kommentteja.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä miehistä pillun lämmittelyä "kun kotona on niiiiiiiin vaikeaa kun vaimo ei anna ja tee mitääääään. Minä raukka raadan ja hoidan kaiken"

Vierailija
2/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan tapaan asiallisesti:

Jätä se sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni oli siis aloittanut tuon viesteilyn ja paljon enemmän äänessä kuin mieheni, mutta tuo miehen kommentti, että hän tekee kaiken, oli hirveää luettavaa. Ap

Vierailija
4/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuosta se alkaa. Ei pitkä aika kun ollaan lohtupanolla. Minulla on periaate, että mun kaverit ei ole miehen kavereita. Heti jos huomaan et näin on käynyt niin isken liinat kiinni. Sen jälkeen se ihminen ei saa musta mitään infoa. Ollaan sitten sillä "hei mitä kuuluu- hyvää" asteella. Mulla menee heti luottamus ja se ei tuu sit enää takas. En tiedä mitä sun pitäis tehdä, mut älä helkkarissa ainakaan anna mitään tietoa "kaveris" suuntaan!

Vierailija
5/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:54"]Ystäväni oli siis aloittanut tuon viesteilyn ja paljon enemmän äänessä kuin mieheni, mutta tuo miehen kommentti, että hän tekee kaiken, oli hirveää luettavaa. Ap
[/quote]

Laitapa ystävälle viesti että jos huoli on niin sen voi itse sulle kertoa eikä selän takana juoruta. Taitaa ollakin niin että on miestäsi vailla.

Vierailija
6/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi vaan tahtoo miehesi munaa, suo se ystävänä hänelle.

Vierailija
7/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tavallaan pettivät luottamuksesi. Ainakin ystävä olisi entinen ystävä tällaisen jälkeen, jos itselleni olisi käynyt noin. Ja miehen ottaisin tiukkaan keskusteluun siitä, mitä hän oikein tarkoitti kirjoituksillaan.

Vierailija
8/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:59"]Ystäväsi vaan tahtoo miehesi munaa, suo se ystävänä hänelle.
[/quote]vahingossa tuli yläpeukku tälle typeryydelle

Vierailija
9/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on aina tykännyt miehestäni. Pitänyt tätä komeana ym. Hän myös ylistää kotiamme, että miten kaunista on ja että mies mua ymmärtää eri tavalla kuin monien miehet. Siksikin tämä on shokki. Muistan kun mies joskus sanoi että ystävältäni oli tullut hänelle fb-kaveripyyntö mutta hän ei vahvistanut sitä. Ihmettelin. Hän sanoi "en halua sitä ihmistä meidän asioita setvimään ja sotkemaan". Ap

Vierailija
10/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chatviesteilyt ystävällesi voit ainakin vähentää ja harventaa mitään sanomatta, "ystävyyden" laatu on nyt sinulla tiedossa. Miehelle ehkä sanoisin sopivassa yhteydessä siitä minkälainen mentaliteetti parisuhdetta kannattelee ja minkälainen ei - jos on kyllin viisas, ymmärtää tehdä suunnanmuutoksen ilman että tarvitsee puhua sähköposteista. Muista, että sinä et ole tässä tilanteessa se väärin tehnyt (silti marttyyrinroolikaan ei tilannetta parantaisi enkä uskokaan sinun sellaista ottavan). Iso halaus sinulle inhottavan tilanteen keskellä, toivottavasti asiat järjestyy. Ikävä kyllä se vaatii etäisyyden ottamista petolliseen ystävänä pitämääsi ihmiseen.

Vierailija
11/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:04"]Ystäväni on aina tykännyt miehestäni. Pitänyt tätä komeana ym. Hän myös ylistää kotiamme, että miten kaunista on ja että mies mua ymmärtää eri tavalla kuin monien miehet. Siksikin tämä on shokki. Muistan kun mies joskus sanoi että ystävältäni oli tullut hänelle fb-kaveripyyntö mutta hän ei vahvistanut sitä. Ihmettelin. Hän sanoi "en halua sitä ihmistä meidän asioita setvimään ja sotkemaan". Ap
[/quote]

Mä sanon kanssa noin kun jostain ihmisestä on tulossa isompikin ongelma. Eli tulee sitä vonkaamista somesta.

Vierailija
12/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa tosiaan siltä, että ns.ystäväsi iskee miestäsi, vaikka samalla uskotteleekin lohduttavansa häntä. Miehesikään ei tunnu hanttiin panevan, kun jatkaa tuollaista ja haluaa säälipisteitä. Ota asia heti puheeksi miehesi kanssa. Tuollainen ""ystävä" on entinen ystävä.

Vierailija
13/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on selkeästi lämmittelyä sivusuhteeseen - en tiedä kumman aloitteesta. Yleensä siinä vaimosta maalataan hirviötä ja haetaan toiselta ymmärrystä ja tukea.

Viestittelen itse kavereiden miehille käytännön asioita ja muuta, mutta aika avoimesti ja kerron kavereilleni "ai niin, kysyin tuota muuten pentiltä eilen kun halusin yllättää sut". Kaikki viestittely on siinä mielessä avointa. Lisäksi luotan siihen, että kavereiden parisuhteissa puhutaan keskenään, että Mirjami muuten laittoi viestin.

Tuollainen selän takana haukkuminen ei auta yhtään mitään. Toisaalta sinä myös teit väärin lukiessasi sitä sähköpostia. Kannattaisi ottaa asiallisesti esille ja heti alkuun pyytää anteeksi, että olit sähköpostin lukenut.

Vierailija
14/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä erillään se asiallisuus koko ajan. Sano, että teit väärin, mutta tässä on nyt kolme erillistä asiaa, jotka pitää selvittää. Viestien lukeminen (josta olet pahoillasi), sinun haukkumisesi ystäville sekä näkemyserot parisuhteen rakenteesta. Jokaisesta asiasta pitäisi puhua sotkematta toista asiaa siihen. Eikä mikään ongelmista sulje pois sitä, ettei kaikesta kolmesta pitäisi puhua.

Vierailija
15/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei kaipaa mitään muuta kuin kehuja itsestään. Keijo on niin ihana ja hyvä mies, sun vaimo ei tajua millainen kultakimpale sä olet, Keijo tekee hirmuisen määrän kotitöitä...

Maailman helpoin tapa iskeä miehiä on kehua niitä. Se on myös helppo tapa pitää mies parisuhteessa tyytyväisenä.

Vierailija
16/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:24"]Miehet ei kaipaa mitään muuta kuin kehuja itsestään. Keijo on niin ihana ja hyvä mies, sun vaimo ei tajua millainen kultakimpale sä olet, Keijo tekee hirmuisen määrän kotitöitä...

Maailman helpoin tapa iskeä miehiä on kehua niitä. Se on myös helppo tapa pitää mies parisuhteessa tyytyväisenä.
[/quote]

Sama juttu toisinpäin. Itselle tulee näitä lurituksia miehiltä vähän väliä. On sen verran ikää että tietää jo että samaa paskaa eri paketissa. Mä tykkään et mun paska on kääritty noin kuin se nyt on. Kuvottaa tuollaiset lässyttäjät.

Vierailija
17/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:24"]Miehet ei kaipaa mitään muuta kuin kehuja itsestään. Keijo on niin ihana ja hyvä mies, sun vaimo ei tajua millainen kultakimpale sä olet, Keijo tekee hirmuisen määrän kotitöitä...

[/quote]

Sama juttu toisinpäin. Itselle tulee näitä lurituksia miehiltä vähän väliä. On sen verran ikää että tietää jo että samaa paskaa eri paketissa. Mä tykkään et mun paska on kääritty noin kuin se nyt on. Kuvottaa tuollaiset lässyttäjät.
[/quote]

Niinhän se on. Toisaalta joskus on kiva kuulla niitä, vaikka niissä ei ole mitään perää.

Vierailija
18/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin päädyit ap?

Vierailija
19/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lista kotitöistä ja merkitse jokaisen kohdan viereen tekijä ja kuinka usein työ tehdään.

Miehesi on ala-arvoinen puhuessaan ongelmistasi ystäväsi kanssa. Ystäväsi on alkeellinen lähettäessään miehellesi sinusta ikäviä kommentteja.

Sinulla on ollut elämässäsi vaikeita ja ikäviä asioita. Otan osaa äitisi menetykseen.

En oikeasti tiedä, miten toimisin tilanteessasi. Mies hyvin todennäköisesti puolustelee itseään ja syyttää sinua, jos puhut hänelle. Ystävääsi en ymmärrä lainkaan.

Toivon, että tilanteesi helpottaa.

Vierailija
20/28 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 14:49"]

Mä jättäisin ne kummatkin siat. Ei ole rakastava aviopuoliso joka tuollaista tekee ja ystävä ei ole ystävä, vaan täysi ukkoasi jahtaava mulkku.

[/quote]

Joo kyllä nyt kannattaa hakee avioeroo saman tien 0_o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän