Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä muilla akateemisilla paljon paskakirjallisuutta hyllyssä?

Vierailija
26.01.2010 |

Vasta nyt olen ruvennut kriittisellä silmällä katsomaan tuota kirjahyllyäni, ja hävettää kun siellä on 90% paskaa ja 10% asiaa. Tuo paska sisältää Liza Marklundia, Tess Gerritseniä ja lukuisia nyyhkyisiä ja "kohahduttavia" omaelämänkertoja.

Mitä mä teen noille? Huutiksessakaan ei mene kaupaksi, vaikka alle eurolla on myynnissä. Olisi edes hylly missä on ovet, saisi piiloon.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla tiedossa Helsingissä missä kirjastoissa on tuollainen "annetaan hyvään kotiin"-kärry?

Käytän monia kirjastoja Helsingissä, mutta en ole huomannut moista.

Moni kirjasto ei enää moisia pidä, Ihmiset käyttävät roskalavanaan kuten nyt ap:nkin tapauksesta ilmenee.

Vierailija
42/48 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppis-sarja koristaa kirjahyllyä. Kuten myöskin ns vihki-Mein Kampf (perintökaluna)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätykseen vaan, se on ihanaa kun ihmiset lukevat, vaikka kuinka olisi huonoa kirjallisuutta jonkun mielestä. Sen takia kirjoja tehdään joka keveys- ja painavuustasolla, että olisi kirjoja niin eskapistisille hedonisteille kuin filosofisemmille itsensä haastajille. Laitoin pari vuotta sitten 27 hyllymetriä kiertoon, kun oli pakko muuttaa pienempään, mutta jätin kyllä parhaat joka lajista. Esim. James Joycet lähtivät, pari parasta Agatha Christietä sen sijaan jätin. On noita kymmenisen hyllymetriä kuitenkin jäljellä.

Vierailija
44/48 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan noita. Kirjahylly täynnä. En jaksanut alkaa tarjoamaan niitä mihinkään taholle, joten jäteasemalle vaan. Menee energiajätteeseen eikä maksanut  mitään. N 70 kirjasta pääsin näin eroon.

Vierailija
45/48 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän ylpeydellä esillä Platonia ja Vareksia. Laidasta laitaan kaikkea ketjussa mainittua, sekaan mahtuu.

Minusta se juuri on merkki siitä, ettei kirjahylly ole meillä näyttelyesine, vaan oikeasti luemme niitä kirjoja. Emmekä ota itseämme turhan vakavasti. Sikäli kun satun muiden kirjahyllyjä katsomaan, hymyilen hiukan vinosti, jos sinne on koottu liian systemaattisesti kaikkea hienoa.

Vierailija
46/48 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan kauheasti ole, mutta jotakin. Olen ajatellut jos vaihtaisi noita vähän aikaa kestävämpii kirjoihin, saisi sitä kautta tilaa hyllyyn. Siis niille uusille kirjoille.

Vierailija
47/48 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiplerin maisteluni alkuperäiskielellä.

Vierailija
48/48 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keräile huonoja kirjoja. Dekkareita ja muuta kevyempää kyllä, mutta arvostan niitä omassa genressään. Jos en välitä jostakin kirjasta, laitan sen kiertoon, olkoon klassikko tai ei.