Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä muilla akateemisilla paljon paskakirjallisuutta hyllyssä?

Vierailija
26.01.2010 |

Vasta nyt olen ruvennut kriittisellä silmällä katsomaan tuota kirjahyllyäni, ja hävettää kun siellä on 90% paskaa ja 10% asiaa. Tuo paska sisältää Liza Marklundia, Tess Gerritseniä ja lukuisia nyyhkyisiä ja "kohahduttavia" omaelämänkertoja.

Mitä mä teen noille? Huutiksessakaan ei mene kaupaksi, vaikka alle eurolla on myynnissä. Olisi edes hylly missä on ovet, saisi piiloon.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla tiedossa Helsingissä missä kirjastoissa on tuollainen "annetaan hyvään kotiin"-kärry?

Käytän monia kirjastoja Helsingissä, mutta en ole huomannut moista.

Vierailija
22/48 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjahyllymme on muutenkin äylttömän pieni.

Mua ei yhtään hävetä tunnustaa, että silloin harvoin kun mulla on aikaa lukea kirjoja luen ihan täyttä hömppää. Luen minä säännöllisesti päivälehden sekä suomalaisia ja ulkomaisia talouslehtiä (ja muoti- ja sisutuslehtiä.)

kotiäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä akateemikko luen vain Shakespearea, Alastalon salia ja Raamattua alkukielellä, silloin kun en hulluttele sanskriitin kielioppisäännöillä.

Vierailija
24/48 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla tiedossa Helsingissä missä kirjastoissa on tuollainen "annetaan hyvään kotiin"-kärry?

Käytän monia kirjastoja Helsingissä, mutta en ole huomannut moista.

Vierailija
25/48 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tulis mieleenikään luopua niistä, ainakaan suurimmasta osasta. Minkä ihmeen takia kirjahyllyllä pitäisi päteä? Miksi akateemisesti koulutettu ei saisi nauttia viihteestä?

Sitä paitsi ihan rehellisesti, suurin osa esim. nobelistien teoksista on ihan jumalattoman tylsiä.

Ei mun tarkoitukseni ainakaan ole päteä kirjahyllylläni, mutta onhan se tylsää, jos siellä vie tilaa sellaiset roskaromaanit, jotka lukee vain kerran.

Monet nobelistien kirjat on huippuja!!

Vierailija
26/48 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kirjahyllyssä valokuvia ja koriste-esineitä. No, on yksi rivi kirjoja, mm. Remestä, Raamattu ja Kieliopas.

Vierailija
27/48 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes kysy ;) Pidän statuksestani vielä sen verran kiinni, että oikeasti hävitän kaiken vähänkin epäilyttävän musiikkia ja kirjoja myöten kun pitäisi yrittää tehdä vaikutusta ihmisiin. Pakkaan pahvilaatikkoon ja tungen sängyn alle tai sitten vastaavasti vaatekaappistani tulee varasto. Ikävä kyllä näillä elämäni miesehdokkailla on joku pateettinen tarve aina käydä kaikki kaapitkin läpi. Viimeisen mies tosin pahoitteli kun kaivoi esille "hei kuka puhuu" dvd kokoelmapainoksen ;) Siinä vaiheessa kun käsissä alkoi olla himoshoppaajat jatko-osineen ehdotin oikeasti kävelyä raittiissa ulkoilmassa. Se varahylly piilopaikkana ei tosiaan toimi. Etsivä löytää, kuten ne kavereidenkin mukulat, jotka kaivavat kaikki kielletyt ja salaiset tavarat mitä ihmeellisimmistä kätköistä. Tykkään pitää yllä statusta, mikälie se ikinä onkin ;) Paheiseeni kuuluu kuntopyörällä polkeminen samalla kun katson sarjaa geologisista kaivauksista ;) Mielestäni kotini on kuin vaatekertani. Edustuskunnossa kun sitä kaivataan. Toisaalta sama vaivaa kuin aloittajaakin. Nämä pokkarit on kahlattu vain kertaalleen läpi. Toista kertaa ei ole tulossa. Tarjosin niitä jo eksälleni, mutta ei kelvannut ;) Tosin ei sille kelvannut painava oppikirjamateriaalikaan. Korkokengät se kuitenkin vei. En tiedä mitä pitäisi ajatella :P

Vierailija
28/48 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli unohtua. Sophie Kinsellan koko tuotanto tarjosi oivan korokkeen peililleni ennen kun sain sen seinään kiinnitettyä. Puollustukseni sanottakoon, että se kirjasarja oli ALKUPERÄISKIELELLÄ! (eli lontoon murteella ;)) Vakuuttavanpaa kuitenkin kuin pelkkä suomenkielinen vedos. Samalla minulla löytyy ruotsinkielistä kirjallisuutta vain todistaakseni omaa erinomaisuuttani kielinerona. En osaa muuta ruotsiksi toistaiseksi kuin juuri oman nimeni. Se kun taitaa olla molemmilla kielillä sama ;)

Vierailija
29/48 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy esimerkiksi Sheldonin romskuja. En ikinä luovu niistä.

Vierailija
30/48 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongasin sieltä yhtenä päivänä Anna Wahlgrenin lapsikirjan. En sitten ottanut, kun en tiedä sopiiko akateemisen lukea maallikon kirjoittamia kirjoja lastenkasvatuksesta.

Vierailija
31/48 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lähes kaikki on saatu lahjaksi kirjallisuutta harrastavilta sukulaisilta.

Mutta itse ole viime vuosina ostanut vain sarjakuvia, Baby Blues yms. En viitsi lukea, katson vaan telkkaria.

Vierailija
32/48 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä on löytynyt vaikka mitä kivaa. ja sinne on päätynyt monta omaakin "teosta" ja aikauslehteä.

Vierailija
33/48 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vähän noloa mutta en jaksa tässä päteä. Kinsellat ON hauskoja :).

Kirjaat saa muuten kiertoon myös www.bookcrossing.com

Vierailija
34/48 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta en ole kokenut, että meillä pitäisi kirjahyllyn sisällöllä päteä.. Kirjallisuutta on laidasta laitaan ja lisää tulee jatkuvasti :). Siltikään en henno edellisistä teoksista luopua.

Minä olen ammattimainen kirjahyllyskannaaja, minut voi tilata skannaamaan tuttavien kirjahyllyt ja antamaan raportin, jonka perusteella voi päättää tuttavasuhteen jatkumisesta.

Yleensä noin 35% kirjahyllyn sisällöstä voi olla paskaa, ilman että tilanne johtaa toimenpiteisiin älykköhenkilön taholta.

Vierailija
35/48 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole edes kirjahyllyä, en lue edes uutisia kuin joskus ja jouluna.

Vierailija
36/48 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä ihmiset kiikuttavat tuollaiset kirjat kirpputorille, siis eivät itse nitä myy tai hävittävät muuten  vaan vaikka polttamalla. Varaton yrittää saada jopa jostain paskakirjasta edes sen euron.

Vierailija
37/48 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

myin kaikki isän kolme kirjastoa täynnä kirjoja vielä ois mökillä paljon. 2 koraania poltin.

Vierailija
38/48 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on resistista ja andis emi dististä kirjallisuutta toista juoksumetriä hyllyssä.

Vierailija
39/48 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että palstakirjallisuutta. Pohdin hetken, onko näitä keskusteluja jo painettu kansienkin väliin.

Vierailija
40/48 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.