onko isojen koirien omistajat aina wt-kansaa?
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:39"]Ainakin tappajarotuisten omistajat ovat lähes aina elämäm kovan koulun kasvatteja.
[/quote]
Tämä on totta, mutta kyllä taistelurotujenkin omistajista löytyy ihan fiksuja ihmisiä. Ja muistetaanhan, että vaikka tiettyjä rotuja kutsutaankin taistelukoiriksi niin ne koirat ei itsessään ole pahoja vaan ihmiset ne on opettaneet agressiivisiksi, eli jos koiraa ei ole ikinä tappelutettu ja se on koulutettu hyvin niin se on ihan kiltti ja tavallinen koira. Esimerkkinä äitini entinen shar-pei, oli leppoisin koira jonka olen siskoni labradorinnoutajan jälkeen tuntenut, eikä ollut agressiivinen millekkään muulle eläimelle tai ihmiselle.
MV-lehden ylläpitäjä, siis koko wt-väen kruunaamaton kunttu ja elämäm kovan koulun priimus, taisi omistaa myös jonkun tappajarotuisen, olikohan dogo argentino vai mikä tms.
Joo ja ne ulkoiluttaa niitä pinkit trikoot ja crocsit jalassa. Ja koira ei ole hihnassa koska sillä on vapaa tahto.
Juuri tarkastelin pitbullin omistajaa. Noin 45-50 vee nainen, poltti tupakkaa, epäsiistit vaalennetut pitkät ja ohuet hiukset, epäsiistit lököttävät kuviolliset pöksyt, epäsiisti t-paita. About niin wt kuin mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:41"]
Ai onks se niinko enemmän lain rikkomista koiran irtipitämisen suhteen jos koira on iso??
[/quote]
Harvemmin pikkukoiria näkee irti ja kumpikohan on vaarallisempi, jos on irti, chihu vai saksanpaimenkoira!
1990-2000 wt porukoilla oli sakemanneja. Nyt ne ei enää ole tarpeeksi katu uskottavia ja "pelottavia". Nykyään puolella on pikkusia koiria ja toisella puolella laumiksia, rotikoita ja näitä taistelukoiria.
Harvemmin näkyy mutta lenkillä tulee vastaan mies jolla kaulakin tatuoinnin peitossa. Kalpea ja noh. Rehellisesti nistiksi veikkaan (tulee vastaan välillä hyvin epämääräisesti käyttäytyvänä). Sillä on musta staffi, rotikka ja joku ryttykuono. Perässä laahaa aina paskasilla vaatteilla liimaletti nainen. Kalpea ja mustat silmänaluset.. Et..
Wt väellä on harvemmin rotukoiraa. Itse omistan kultsun tämä rotu ei ainakaan wt vaikka iso onkin.
Nykyään wt ottaa laumanvartioita ja mahd katu uskottavia +60kg koiria kerrostaloihin.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:52"]Wt väellä on harvemmin rotukoiraa. Itse omistan kultsun tämä rotu ei ainakaan wt vaikka iso onkin.
[/quote]
Ottaa ne. Rotikoita, bulleja, dogoja..
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:50"]1990-2000 wt porukoilla oli sakemanneja. Nyt ne ei enää ole tarpeeksi katu uskottavia ja "pelottavia". Nykyään puolella on pikkusia koiria ja toisella puolella laumiksia, rotikoita ja näitä taistelukoiria.
[/quote]
Tää muutos on kyllä ollu positiivinen näin Spk jalostukseen nähden
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:01"]Molossit ja laumanvartijat sekä dobermanni ja rotikka on wt-rotuja; husky, nöffi, bernhandilainen ja vinttikoirat ei.
[/quote]
Husky on muotivillitys. Otetaan kerrostaloihin ja pikkusiin yksiöihin ja suurin osa saa viettää elämänsä parvekkeilla. Lenkkeilyt korttelin ympäri
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:50"]1990-2000 wt porukoilla oli sakemanneja. Nyt ne ei enää ole tarpeeksi katu uskottavia ja "pelottavia". Nykyään puolella on pikkusia koiria ja toisella puolella laumiksia, rotikoita ja näitä taistelukoiria.
[/quote]
Tää muutos on kyllä ollu positiivinen näin Spk jalostukseen nähden
[/quote]
Veikkaan että näin. Tutulla wt-perheellä oli kaksi sakemannia, toisen lonkat ihan paskana vaikka ei ollut edes vanha koira. Yrittivät teettää rahan toivossa näillä pentuja mutta puihin meni kun huonolonkkainen ei lonkiltaan pystynyt astumaan narttukoiraa vaikka yritti. En ole mikään koiraihminen mutta sen verran minäkin ymmärrän että tuo on vastuutonta.
Ei ole. Kuka edes miettii tällaisia?
Suurten koirien omistajat ovat yleensä fiksuja ihmisiä, jotka osaavat kouluttaa koiransa seuraamaan ja tottelemaan.
Pienet räkyttäjät ovat wt-kansan omistamia "helmiä".
Naapurissa asuu moottoripyöräjengiläinen. Se aamuyöstä herättää koko naapuruston helvetinmoisella jyrinällä ja kaasuttelee prutkuaan paikallaan, niin että mahdollisimman moni herää ja sitten kaasuttaa niin lujaa kuin voi sinne wt-työpaikalle. Illalla hän ulkoiluttaa helvetin isoja koiriaan riuhtoen niitä ja paskattaa naapurien ikkunan alle. Aika wt-touhua.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:50"]1990-2000 wt porukoilla oli sakemanneja. Nyt ne ei enää ole tarpeeksi katu uskottavia ja "pelottavia". Nykyään puolella on pikkusia koiria ja toisella puolella laumiksia, rotikoita ja näitä taistelukoiria.
[/quote]
Tätä mä oon pohtinut. Mun lapsuus oli 90 luvulla ja sillon mun mielestä yleisesti pidettiin saksalaisia isoina koirina. Hyvin harvoin tuli tanskandoggia vastaan ulkona ja näin. Nyt mä oon hämmentynyt kun puhutaan isoista koirista ne onkin jotain + hellan korkeus ja painoa joku +50kg
Sinkku nainen, kenellä on iso koira, pistää kyllä aina miettimään. Eikös täälläkin juuri ollut ketju pervoimmista asioista mitä oltiin tehty ja lähes poikkeuksetta naiset myönsivät antaneen koiran nuolla ja jotkut vähän enenmmänkin..Koira naiset = päästään vialla
M28
Ai onks se niinko enemmän lain rikkomista koiran irtipitämisen suhteen jos koira on iso??