Miksi kassat kyselee: "Otatko kuitin?"
Ihmetyttää, koska ei ne ennen kyselleet, kuitti annettiin joka kerta.
Myyvätkö pimeästi, vai yrittävätkö huijata jotenkin? Kuittihan kuuluu aina rehelliseen kaupankäyntiin.
Kommentit (160)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:32"]
Tässä keskustelussa tulee hyvin ilmi syyt, miksi en malta odottaa sitä päivää kun pääsen kassatöistä eroon!
[/quote]
Itsepalvelu kassat olisivat poikaa kusettajien kassojen sijaan. Tästä samaa mieltä. En asiakkaana malta odottaa päivää, että voin lyödä oikeat hinnat ITSE ostoksiini.
[/quote]
Luuletko et kassaneiti KUSETTAA sua? Mitä se siitä hyötyy? Potkut voi tulla ja tuskin on kukaan niin "uskollinen" pomolleen, että kusettamalla hankkii sille lisätienestejä. Mene itse kassalla töihin niin ymmärrät, miten helposti virheitä tulee.
Usein asiakkaat ottavat väärän "tarjous"tuotteen ja ei kassa voi tietää jos vaikka hintalappu on väärin.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:57"]
En halua turhaan tuhlata paperia, koska 90% asiakkaista ei halua kuittia. Lisäksi jotkut jopa ottavat sen kuitin ja heittävät kuitenkin lattialle. Jos asiakas puhuu huonoa englantia tai on vaikka kuuro, tulostan kuitin ja ojennan sen asiakkaalle. Muuten kysyn. Vakkariasiakkaille (joista tiedän että haluavat kuitin) ojennan kuitin automaattisesti.
[/quote]
Kukaan ei ole kiinnostunut -tämä oli kuitti
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:32"] Tässä keskustelussa tulee hyvin ilmi syyt, miksi en malta odottaa sitä päivää kun pääsen kassatöistä eroon! [/quote] Itsepalvelu kassat olisivat poikaa kusettajien kassojen sijaan. Tästä samaa mieltä. En asiakkaana malta odottaa päivää, että voin lyödä oikeat hinnat ITSE ostoksiini. [/quote] Luuletko et kassaneiti KUSETTAA sua? Mitä se siitä hyötyy? Potkut voi tulla ja tuskin on kukaan niin "uskollinen" pomolleen, että kusettamalla hankkii sille lisätienestejä. Mene itse kassalla töihin niin ymmärrät, miten helposti virheitä tulee. Usein asiakkaat ottavat väärän "tarjous"tuotteen ja ei kassa voi tietää jos vaikka hintalappu on väärin.
[/quote]
Se kirjoitetaan kassalle, eikä kassalla.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:32"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:15"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 03:43"]Ärsyttävämpää on kun on pienet ostokset ja kassa laittaa ne syrjään hihnan viereen, eikä menemään sinne perille. Itse käytän ekologisesti reppua ostoksiini ja reppua on vaikeata nyhrätä auki siinä keskellä kävelyväylää yhdellä kädellä auki. Useimmiten joudunkin itse kuljettamaan ostokset sinne perälle ja sitten avaamaan repun taas siellä, koska jos etenkin jos on raskas reppu niin sitä on vaikeata avata siinä "ilmassa". Eli aivan turhaa vaivaa aiheuttaa kaikille laittaa ne sen hihnan viereen. Kassan pitäisikin katsoa, että jos ostajalla on reppu ettei toimisi näin. Jos yksittäisen/pari tavaraa laittaa taskuun niin asia ok. Tai jos on autolla kaupassa niin voi kuljettaa käsissä ne autolle. Itselläni vain on kaupalle 200 metriä, etten viitsi sinne autolla mennä :) Lisäksi ärsyttää turhake korttien tuputus. Onko sinulla sitä sun tätä korttia. No wittu onhan mulla ja jos haluaisin turhake korttejanne viilata, niin olisin niitä käyttänyt. Käytän niitä vain tarjouksiin. Sitten joutuu valehtelemaan kassalle ettei korttia ole, koska ovat aivan turhia hidasteita kaupan käynnille. Ja ennenkin pärjättiin ilman mitään turhake kortteja. Alennukset voi laittaa suoraan hintoihin niin kukaan ei tarvitse mitään turhake kortteja, widu. [/quote] Kato ku suurin osa asiakkaista hermostuu jos laitat yhden tai kaksi tuotetta menemään hihnaa. Opettele avaamaan suusi ihminen hyvä, ei ole niin vaikeaa. Kaikki asiakkaat haluaa ne eri paikkaan, fiksuimmat osaavat kertoa minne. Ja meidän on pakko kysyä jopa vitun lapsilta onko sitä korttia, ei ole kassojen vika. [/quote] Mitä sä lässytät horo? Hihna on siinä sitä varten että tuotteet laitetaan hihnalle. Jos kassa meinaa tehdä toisin kuin on sovittu, niin kysyköön asiakkaalta, että käykö tämä. Kerran nuori kassaneiti alkoi pakkaamaan n. 10-15 tuotetta hihnan viereen, koska jauhoi niitä näitä edellisen asiakkaan kanssa hihnan päässä, jolla oli jo ostokset pakattuna. Mitä hemmettiä sekin mietti?? Että minä pakkaan 15 ostosta siinä hihnan sivussa sillä aikaa kun se keskustelee säästä sinne tyhjän linjaston päähän. Ei herran päivää sentään teitä lapsukaisia. [/quote] Siis mitä? Mä laitan ne kamat siihen hihnalle niinku kuuluu, mutta ilmeisesti et osaa lukea. Moni sanoo tai nappaa ne siitä hihnalta, jonka jälkeen laitan ne sivuun. Ja yleensä jos joku ostaa vaan yhden juoman laitan sen suoraan siihen. Se pöytä siinä toimii aivan yhtä hyvin, ei kaikkea tarvii laittaa sinne menemään. [/quote] Kaikki laitetaan menemään, ellet eriksen kysy että sopiiko tällainen asiakkaalle. Asiakkaan tehtävä ei ole kertoa sinulle, että tee kuten aina ennenkin ja kuten on sovittu. Tajuatko? [/quote] Ei mene noin. Mä saan laittaa ne tavarat minne itse HALUAN. Suurin osa ihmisistä ei halua sitä limsaa sinne hihnan päähän, ota pääsi pois sieltä perseestä nyt.
[/quote]
Sori, puutun sivusta keskusteluun ja totean, että minä haluan mieluummin aloittaa sen ostosten pakkaamisen jo, kun kassa vielä vetää tuotteita kassan läpi. En mene kassalinjan päähän pakkaamaan, etten ole sitten kaukana kun pitää maksaa, vaan nappaan niitä tuotteita reppuuni siitä heti kun kassan kädestä irtoaa. Ei ole vaikeaa, kun olen hoikka ihminen niin aivan hyvin siinä kassalla mahdun pakkaamaan reppuun. Pakkaaminen siinä välikössä lienee ongelma lähinnä ylipainoisille, muuta selitystä en keksi. Näin ollen ei haittaa, vaikka kassa laskisi ne siihen maksukorokkeen viereen pöydälle eikä laskisi liukuhihnalle menemään.
Kuitit älypuhelimeen? Eihän älykännykät ole kovin pitkäikäisiä, siinä menisi sitten takuukuitit ääliöpuhelimen mukana. Tietysti johonkin pilveen voi tallettaa, mikä on melkoinen tietosuojariski, varsinkin tupakkatuotteiden osalta. Pian tulisi vakuutusyhtiöltä henkivakuutuksen irtisanomiskirjettä, vaikka ei olisi itselleen niitä tupakoita ostanutkaan. Lisäksi täytyy muistaa, ettei kaikilla ole älykännykkää eikä koskaan tule olemaankaan.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:36"]
Muutaman euron ostoksista asiakkaat eivät yleensä ota kuittia, mutta sitä on tarjottava. (Poikkeuksena jotkut hiekkapilluvanhatpiiat, jotka merkkaavat pikkuostoksensakin siniseen vihkoon.)
R-kioskilla (jossa olen töissä) kassa on säädetty siten, että kuitti tulee vain erikseen painamalla. Se onkin hyvä, koska 98 % asiakkaista ei ota kuittia. Se 700 hylättyä kuittia siinä pienellä pöydällä päivän mittaan olisi aika keko turhaa roskaa puhumattakaan siitä paljonko kuittirullia kuluisi turhan tähden.
[/quote]
Ne luulemasi hiekkapilluämmät saattavat olla iäkkäiden vanhempiensa asioilla, ja ovat velvollisia toimittamaan kuitit tuotteista, ettei kukaan voi epäillä vanhuksen rahojen kavaltamista omaan käyttöön. Tuon ruman nimityksen käyttäjä antaa itsestään kyllä todella vastenmielisen kuvan.
Näin sivuhuomauteksena voisin sanoa, etten voi sietää asiakkaita, jotka heti alkuun tullessaan kassalle sanovat tympeällä naamalla ja jäätävällä äänellä "Mä haluan sitten sen kuitin." Haloo? Nykyään on kuittipakko! Ei sun tarvitse joka saatanan kerta sitä erikseen sanoa.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:15"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 03:43"]Ärsyttävämpää on kun on pienet ostokset ja kassa laittaa ne syrjään hihnan viereen, eikä menemään sinne perille. Itse käytän ekologisesti reppua ostoksiini ja reppua on vaikeata nyhrätä auki siinä keskellä kävelyväylää yhdellä kädellä auki. Useimmiten joudunkin itse kuljettamaan ostokset sinne perälle ja sitten avaamaan repun taas siellä, koska jos etenkin jos on raskas reppu niin sitä on vaikeata avata siinä "ilmassa". Eli aivan turhaa vaivaa aiheuttaa kaikille laittaa ne sen hihnan viereen. Kassan pitäisikin katsoa, että jos ostajalla on reppu ettei toimisi näin. Jos yksittäisen/pari tavaraa laittaa taskuun niin asia ok. Tai jos on autolla kaupassa niin voi kuljettaa käsissä ne autolle. Itselläni vain on kaupalle 200 metriä, etten viitsi sinne autolla mennä :) Lisäksi ärsyttää turhake korttien tuputus. Onko sinulla sitä sun tätä korttia. No wittu onhan mulla ja jos haluaisin turhake korttejanne viilata, niin olisin niitä käyttänyt. Käytän niitä vain tarjouksiin. Sitten joutuu valehtelemaan kassalle ettei korttia ole, koska ovat aivan turhia hidasteita kaupan käynnille. Ja ennenkin pärjättiin ilman mitään turhake kortteja. Alennukset voi laittaa suoraan hintoihin niin kukaan ei tarvitse mitään turhake kortteja, widu. [/quote] Kato ku suurin osa asiakkaista hermostuu jos laitat yhden tai kaksi tuotetta menemään hihnaa. Opettele avaamaan suusi ihminen hyvä, ei ole niin vaikeaa. Kaikki asiakkaat haluaa ne eri paikkaan, fiksuimmat osaavat kertoa minne. Ja meidän on pakko kysyä jopa vitun lapsilta onko sitä korttia, ei ole kassojen vika. [/quote] Mitä sä lässytät horo? Hihna on siinä sitä varten että tuotteet laitetaan hihnalle. Jos kassa meinaa tehdä toisin kuin on sovittu, niin kysyköön asiakkaalta, että käykö tämä. Kerran nuori kassaneiti alkoi pakkaamaan n. 10-15 tuotetta hihnan viereen, koska jauhoi niitä näitä edellisen asiakkaan kanssa hihnan päässä, jolla oli jo ostokset pakattuna. Mitä hemmettiä sekin mietti?? Että minä pakkaan 15 ostosta siinä hihnan sivussa sillä aikaa kun se keskustelee säästä sinne tyhjän linjaston päähän. Ei herran päivää sentään teitä lapsukaisia. [/quote] Siis mitä? Mä laitan ne kamat siihen hihnalle niinku kuuluu, mutta ilmeisesti et osaa lukea. Moni sanoo tai nappaa ne siitä hihnalta, jonka jälkeen laitan ne sivuun. Ja yleensä jos joku ostaa vaan yhden juoman laitan sen suoraan siihen. Se pöytä siinä toimii aivan yhtä hyvin, ei kaikkea tarvii laittaa sinne menemään.
[/quote]
Kaikki laitetaan menemään, ellet eriksen kysy että sopiiko tällainen asiakkaalle. Asiakkaan tehtävä ei ole kertoa sinulle, että tee kuten aina ennenkin ja kuten on sovittu. Tajuatko?
[/quote]
Rupea heittämään rahat sille kassalle minne sattuu ja vaikka kolikot lattialle kerättäväksi niin ehkä oppii siitä.
Jos kassa laittaa tavarat minne sattuu, niin asiakas voi viskata rahat minne sattuu.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 04:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 03:59"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:27"]Jos kotona huomaatkin, että esim. maksalaatikon kannen alla kasvaa vihreä home, ei ole mitään asiaa mennä palauttamaan kauppaan ilman kuittia. [/quote] Väärin. Hyvin voit mennä valittamaan ilman kuittia. Jos voidaan kohtuudella olettaa, että tuote on ostettu ko liikkeestä, täytyy heidän reklamaatio hoitaa.
[/quote]
Milläs sen todistat että olet sen sieltä ostanut? Koska ne kyllä sen kieltää.
Onko sinulla varaa lähteä oikeuteen tappelemaan ja todistamaan sana-sanaa vastaan oikeuden käyntiin siitä että sinä ostit sen maksalaatikon sieltä Alepasta (esimerkki)?
[/quote]
Aina voi ostaa uuden maksalaatikon ja sitten sillä kuitilla reklamoida se viallinen tuote ;)
wink, wink.
[/quote]
Paitsi että ne näkee kuitista ajan ja tietää mitä erää niillä on milläkin ajalla ollut. Tiedän tapauksen missä tuollaista on yritetty. Ei mene läpi.
[/quote]
Annetaan nyt vielä pieni vinkki aloittelijalle. Sen viallisen tuotteen voi siirtää siirtää siihen uuteen pakettiin ;)
[/quote]
Ai sen maksalaatikon? Miten tyhmänä oikein pidät ihmisiä? Idioottikin huomaa tuollaisen kaupassa. Eikä sitä hyväksytä missään.
[/quote]
Tollo ei tajua vieläkään. Ostat sen tuotteen. Siirrät viallisen sen paikalle. Ja 30 minuutin päästä ostosta menet palauttamaan sen vialliseen tuotteen. Mikä tässä nyt on niin vaikeata?
(lisäksi et ole tehnyt mitään väärää, jos olet oikeasti saanut viallisen tuotteen kys. kaupasta)
[/quote]
Idiottikin näkee että se maksalaatikko ei ole siitä laatikosta.
Eikä kauppa ota enää tuosta noin vaan vastaan elintarvikkeita jotka on otettu pois pakkauksesta. Vaan ne vaatii tarkat tiedot mistä se on ostettu, koska jne. Sitten se lähetetään valmistajalle joka tutkii sen. Ne taas näkee että onko se samaa erää kuin heidän rekistereissään olevat tiedot. Jos ei ole niin sinä et saa euroakaan.
Kauppa ei sinulle maksa mitään elintarvikkeista jotka olet poistanut pakkauksista. Ne pitää palauttaa valmistajalle ja sitä kautta vaatia korvauksia. Mutta ne vaativat vielä enemmän tietoja kuin kauppa.
[/quote]
hehheh.. lapsukainen luulee, että siinä maksalaatikossa on jotain erilaisia eriä. Ne tehdään kuule kaikki aivan samalla reseptillä ne maksalaatikot ja mitä sä luulet jos sen postissa lähettää sinne valmistajalle, että se on jo vittu homeessa matkalla. Seisoo viikonlopun jossain postissa lämpöisessä, niinkö? Vähän jotain rajaa näihin itse keksittyihin tarinoihin. Mulla on näistä asioista vähän enempi kokemusta kummaltakin puolelta asiaa kuin sinulla.
Kaveri lähetti vichy pullon valmistajalle takaisin kun siellä oli ruosteinen korkki pullon sisällä. Vedessä on vain se etu, että sen korkin näkee sieltä sisältä aivan silmillä, mutta normaaleissa ruoka paketeissa et näe jos niissä on jotain vikaa. Lähettivät korillisen vichyä tilalle. Kaverin mielestä asia oli ihan ok.
Kerran eräs herra suutahti kovasti kun kysyin haluaako hän kuittia. Alkoi siinä inisemään että on se nyt kumma kun aina täytyy sitä saakelin paperinpalaa tyrkyttää. Kun sitten selitin että mieluummin "tyrkytän" kuin otan riskin ja joudun maksamaan monen sadan euron sakot, ukko hiljeni.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:15"]
Ihmetyttää, koska ei ne ennen kyselleet, kuitti annettiin joka kerta.
Myyvätkö pimeästi, vai yrittävätkö huijata jotenkin? Kuittihan kuuluu aina rehelliseen kaupankäyntiin.
[/quote]
En mä ainakaan kaipaa niitä lippulappuja taskuun/kassiin pyörimään.Jotkut taas haluavat kuitin,jotta voivat tarkistaa saivatko rahasta oikein takaisin tms.Eli ihan asiallinen kysymys,ei pidä olettaa että asiakas haluaa turhia roskia.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 03:52"]
Kerran perjantaina vahingossa nuori plikka löi kaljakeissini kahteen kertaan kassakoneeseen "vahingossa". Sitten ilmoitti kirkkain silmin minulle 81 euroa. Vastasin ettei ole. Kassa katsoi minua hölmistyneenä ja mongersi uudestaan 81. Vastasin ettei ole. Tuli pieni hiljaisuus ja takana tulevan takia rikoin kohta hiljaisuuden ja vastasin että laitoit kaljakeissin sinne kahteen kertaan. (sehän olisi ollut helppoa kassan kantaa päivän jälkeen sitten ilmaiseksi kotiin, kun se on jo kerran laskutettu)
[/quote]
Eli jos ei olisi ollut jonoa,olisit jäänyt siihen loppupäiväksi vänkäämään kaljakeissin hinnasta? No,joillain ei ole kuin aikaa :D Fiksu asiakas olisi sanonut heti,että taisi tulla hinta kahteen kertaan,virheitä sattuu.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:58"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:32"] Tässä keskustelussa tulee hyvin ilmi syyt, miksi en malta odottaa sitä päivää kun pääsen kassatöistä eroon! [/quote] Itsepalvelu kassat olisivat poikaa kusettajien kassojen sijaan. Tästä samaa mieltä. En asiakkaana malta odottaa päivää, että voin lyödä oikeat hinnat ITSE ostoksiini. [/quote] Luuletko et kassaneiti KUSETTAA sua? Mitä se siitä hyötyy? Potkut voi tulla ja tuskin on kukaan niin "uskollinen" pomolleen, että kusettamalla hankkii sille lisätienestejä. Mene itse kassalla töihin niin ymmärrät, miten helposti virheitä tulee. Usein asiakkaat ottavat väärän "tarjous"tuotteen ja ei kassa voi tietää jos vaikka hintalappu on väärin. [/quote] Se kirjoitetaan kassalle, eikä kassalla. [/quote] Mun puhelimen auto correct oli eri mieltä kanssani, kyse ei ole kielioppivirheestä, eiköhän kaikki ymmärrä. Aina kun haluan kirjoittaa vittu niin tää puhelin ehdottaa virtuaaliyliopistoa tai bittiä, eli näitä sattuu.
[/quote]
Mulla ei ole tullut virheitä itsepalvelu kassalla. Eikä tarvitse kotona tarkistella enää kuitteja, että onko joku laskuttanut väärin. Monesti kassa alkaa viuhtomaan tuotteita eteenpäin ennenkuin kerkeää katselemaan niitä hintoja, että ovat kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 04:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 03:59"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:27"]Jos kotona huomaatkin, että esim. maksalaatikon kannen alla kasvaa vihreä home, ei ole mitään asiaa mennä palauttamaan kauppaan ilman kuittia. [/quote] Väärin. Hyvin voit mennä valittamaan ilman kuittia. Jos voidaan kohtuudella olettaa, että tuote on ostettu ko liikkeestä, täytyy heidän reklamaatio hoitaa.
[/quote]
Milläs sen todistat että olet sen sieltä ostanut? Koska ne kyllä sen kieltää.
Onko sinulla varaa lähteä oikeuteen tappelemaan ja todistamaan sana-sanaa vastaan oikeuden käyntiin siitä että sinä ostit sen maksalaatikon sieltä Alepasta (esimerkki)?
[/quote]
Aina voi ostaa uuden maksalaatikon ja sitten sillä kuitilla reklamoida se viallinen tuote ;)
wink, wink.
[/quote]
Paitsi että ne näkee kuitista ajan ja tietää mitä erää niillä on milläkin ajalla ollut. Tiedän tapauksen missä tuollaista on yritetty. Ei mene läpi.
[/quote]
Annetaan nyt vielä pieni vinkki aloittelijalle. Sen viallisen tuotteen voi siirtää siirtää siihen uuteen pakettiin ;)
[/quote]
Ai sen maksalaatikon? Miten tyhmänä oikein pidät ihmisiä? Idioottikin huomaa tuollaisen kaupassa. Eikä sitä hyväksytä missään.
[/quote]
Tollo ei tajua vieläkään. Ostat sen tuotteen. Siirrät viallisen sen paikalle. Ja 30 minuutin päästä ostosta menet palauttamaan sen vialliseen tuotteen. Mikä tässä nyt on niin vaikeata?
(lisäksi et ole tehnyt mitään väärää, jos olet oikeasti saanut viallisen tuotteen kys. kaupasta)
[/quote]
Idiottikin näkee että se maksalaatikko ei ole siitä laatikosta.
Eikä kauppa ota enää tuosta noin vaan vastaan elintarvikkeita jotka on otettu pois pakkauksesta. Vaan ne vaatii tarkat tiedot mistä se on ostettu, koska jne. Sitten se lähetetään valmistajalle joka tutkii sen. Ne taas näkee että onko se samaa erää kuin heidän rekistereissään olevat tiedot. Jos ei ole niin sinä et saa euroakaan.
Kauppa ei sinulle maksa mitään elintarvikkeista jotka olet poistanut pakkauksista. Ne pitää palauttaa valmistajalle ja sitä kautta vaatia korvauksia. Mutta ne vaativat vielä enemmän tietoja kuin kauppa.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 03:56"]Monta kertaa käynyt myöskin niin, että tuote on "alennuksessa" sitten menee kassalle niin kappas kummaa sepäs ei olekkaan alennuksessa, vaan ale lappu on jätetty sinne kusettamaan asiakkaita, vaikka tarjousta ei enää olekkaan. Joskus olen huomannut tämän varastamisen vasta kotona. Ei luulisi olevan kovinkaan vaikeata sillä määrällä henkilökuntaa laittaa ale kampanjat esim. tietokoneelle ja niiden päättyessä kone sitten ilmoittaa siitä ja joku henkilö käy sitten poistamassa nämä laput sieltä kun kampanja päättyy. Tietenkin jos varastaa toiselta, niin eihän se paljoa jaksa kiinnostaa, eikö niin kassat? [/quote] Ja jos sinä olet vahingossa saanut jonkun tavaran ilmaiseksi niin menet aina jälkeenpäin maksamaan sen, eikö niin typerä asiakas joka pistää kaupan virheet kassojen syyksi?
[/quote]
Tietenkin se on kassan syy. Ne saa siitä palkan
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 23:19"]
Ykkösen vastaus on oikea. Suoraan sanottuna v#%*!taa kerätä niitä kuitteja kassoilta ja lattioilta. T: Kassa
[/quote]
Se on sun työtä. Jos v#%*!taa niin vaihda alaa. Minä haluan aina kuitin. Lidlissä kassat yleensä eivät edes tarjoa kuittia, vaan heittävät suoraan roskiin, jos et jää siihen odottamaan ja pyydä sitä tai ojenna vaikka kättä merkiksi että haluat vielä kuitin. Kerran repäsin itse kuitin siitä koneesta kun kassa jäi lajittelemaan rahoja eikä tehnyt elettäkään että olisi antanut vielä kuitin.
Tarjoan aina kuittia kysymättä paitsi jos asiakas esimerkiksi korttimaksun jälkeen lähtee heti kävelemään niin saatan kysyä "kuittia?". Usein asiakas ottaa kuitin.. Muulloin en koskaan kysy.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:32"] Tässä keskustelussa tulee hyvin ilmi syyt, miksi en malta odottaa sitä päivää kun pääsen kassatöistä eroon! [/quote] Itsepalvelu kassat olisivat poikaa kusettajien kassojen sijaan. Tästä samaa mieltä. En asiakkaana malta odottaa päivää, että voin lyödä oikeat hinnat ITSE ostoksiini. [/quote] Luuletko et kassaneiti KUSETTAA sua? Mitä se siitä hyötyy? Potkut voi tulla ja tuskin on kukaan niin "uskollinen" pomolleen, että kusettamalla hankkii sille lisätienestejä. Mene itse kassalla töihin niin ymmärrät, miten helposti virheitä tulee. Usein asiakkaat ottavat väärän "tarjous"tuotteen ja ei kassa voi tietää jos vaikka hintalappu on väärin.
[/quote]
Se kirjoitetaan kassalle, eikä kassalla.
[/quote]
Mun puhelimen auto correct oli eri mieltä kanssani, kyse ei ole kielioppivirheestä, eiköhän kaikki ymmärrä. Aina kun haluan kirjoittaa vittu niin tää puhelin ehdottaa virtuaaliyliopistoa tai bittiä, eli näitä sattuu.
En halua turhaan tuhlata paperia, koska 90% asiakkaista ei halua kuittia. Lisäksi jotkut jopa ottavat sen kuitin ja heittävät kuitenkin lattialle. Jos asiakas puhuu huonoa englantia tai on vaikka kuuro, tulostan kuitin ja ojennan sen asiakkaalle. Muuten kysyn. Vakkariasiakkaille (joista tiedän että haluavat kuitin) ojennan kuitin automaattisesti.