Ahdistaako sinua Ukrainan tilanne?
Minua alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan ukrainalaisten viattomien siviilien puolesta.
Mielessäni käy myös, mitä Putin suunnitelee Suomen suhteen ? 🤔
Kommentit (849)
Täällä kotimaassa on ollut jo vuosia luistovoiteet ja henki vastaavanlaisiin tilanteisiin. Kriisiä ja ahdistusta tuutin täydeltä, mutta kuulemma meillä on kaikki hyvin ja maailman iloisin kansa. Ahdistaa kyllä
mutta rahat vain loppuu kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surettaa ja kauhistuttaa ukrainalaisten takia. Miksi pitää siviilikohteitakin pommittaa, todella alhaista.
Eikä kukaan voi auttaa. Venäjä iskee sit ydinaseilla kostoksi.
Noin yksin on maa ilman Natoa, ja noin sinne voidaan vaan hyökätä ja kaikki tuhota.
Me ollaan seuraava.Peittelin lapset uneen illalla ja mietin kauanko saadaan täällä asua rauhassa ja turvassa. Ja kauanko saadaan enää olla elossa. 😔
Hae apua ajoissa näihin ajatuksiisi. Ei ole enää tervettä pienten lasten äidille. Mielikuvitus laukkaa ja järki seisoo.
Nämä ajatukset nimenomaan ovat normaaleja etenkin pienten lasten äidille. On normaalia ihmisen herkistyä tällaisen asian ravistellessa ja tietysti se äitinä koskettaa aivan eri tavalla. Ihan voi oma perusturvallisuudenkin tunne järkkyä. Tietysti on pidettävä huoli että omat ajatukset eivät ota valtaa elämässä. Mutta ajatukset on normaaleja. Tällaiset ajatukset kertovat etenkin välittämisestä lapsia kohtaan. Kun tulee tarve suojella.
Ahdistaa aika penteleesti mutta lähinnä siksi että pörssikurssit ottavat osumaa... : /
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että tämä asia tarvittiin peittämään jotain muuta.
Huomio täytyi siirtää.
Satojen miljoonien kuprut valtionapuna tuulivoimayhtiöille. Siittä suoraan osakkeenomistajille. Haisee. Sopii nyt lähteekin sotaa pakoon veroparatiiseihin. Kun kassa on tyhjä.
Vaikka sinne Epsteinin saarelle.
olemme seuraava ei-natomaa. Miltäs nyt tuntuu vasurit ja muut himsterit, jenkit ja länsi ovat edelleen äärimmäinen paha ja puolueettomana pärjäämme parhaiten? Salli mun nauraa. Puolueettomia emme ole olleet ikinä, kylmän sodan aikanakin meillä yya-soppari ja se tarkoitti Neukkulan etupiirinä olemista.
Nyt Putin tulkitsee 1917-puheissaan asian olevan edelleen näin ja kohta alkaa rajalla tapahtua. Ai niin lapsia ei saa pelotella sodalla, toki ilmastonmuutoksesta on täytynyt paasata kouluissa niin että muksuilla on ilmastoahdistusta ja kaikkea muuta sekopäistä. Toivottavasti vihervasurihallitus on tajunnut edes päivittää turvallisuusselonteon, ehkä meitä uhkaa nyt jokin muu akuutimmin kuin ilmastokriisi?
Tuomiojien, Halosten ja muiden idealistidesanttien olisi aika nostaa käsi pystyyn merkiksi virheestä ja naiiviuudesta Venäjän suhteen. Halonenkin Putinin suuri ystävä voi herranjumala sentään. Oikein suomettumisen kunniatohtoreita
Ei ahdista.
Minulla on omassa elämässäni ihan tarpeeksi miettimistä ja vastoinkäymisiä.
Pahoittelut mutta nyt ei riitä murehtimis- eikä ahdistuskapasiteettia enää ukrainalaisille.
Murehtikaa te, joilla oma elämä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on pilalla. Vaikka Ukrainan tilanteessa toteutuisi paras mahdollinen skenaario, joudutaan me täällä Suomessa ikuisesti elämään Venäjän uhan alla.
Niinpä. Venäjällä on kolme naapuria, jotka eivät kuulu Natoon. Ukraina, Valko-Venäjä ja Suomi. Jos nyt suoraa maahyökkäystä Suomeen ei tulisikaan, niin joku uusi yya-sopimus on edessä varmasti.
Ne jotka muistavat tietävät, ettei se ollut vapaaehtoista.
Asun Porissa tää on nii junttikylä et tänne ne ei ainakaa koskaan tuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma on pilalla. Vaikka Ukrainan tilanteessa toteutuisi paras mahdollinen skenaario, joudutaan me täällä Suomessa ikuisesti elämään Venäjän uhan alla.
Niinpä. Venäjällä on kolme naapuria, jotka eivät kuulu Natoon. Ukraina, Valko-Venäjä ja Suomi. Jos nyt suoraa maahyökkäystä Suomeen ei tulisikaan, niin joku uusi yya-sopimus on edessä varmasti.
Venäjän strategisen doktriinin mukaan Ukraina, Valko-Venäjä ja Suomi ovat Venäjän satelliitteja.
Tämän toteuttaminen on nyt menossa kovaa vauhtia:
Valko-Venäjä heillä jo on.
Ukraina on nyt menossa.
Seuraavana vuorossa on Suomi.
Itse muutan Ruosiin jos päättäjät ei hae NATO-jäsenyyttä.
Nyt suomestakin pakko palautukseen kaikki eu: ulkopuolelta tulleet ma tut ja tilaa Ukrainasta apua hakeville.
Siellä miehet saattelevat perheensä turvaan rajalle ja palaavat ITSE sotimaan maansa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Asun Porissa tää on nii junttikylä et tänne ne ei ainakaa koskaan tuu.
ootko käynyt Venäjällä? Voit yllättyä, että millainen "junttikylä" Porista tuleekaan Venäjän hallinnon alla. Siihen loppuu hyvinvointi ja viimeinenkin huvitus eli vaavi-palstalle avautuminen lopetetaan
mitäs nyt sanoo koronavouhottajat. mihin se koroooona jäi.
entäs ilmastovouhottajat.
mitäs nyt sanotte. eikös enää pelätä korroonnnnoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän strategisen doktriinin mukaan Ukraina, Valko-Venäjä ja Suomi ovat Venäjän satelliitteja.
Ukraina on nyt menossa.
itse lähden viroon. Ruotsi ei ole natomaa ja ruotsalaiset suhtautuvat suomalaisiin ylimielisesti. Lisäksi ainakin Gotlanti siirtyy venäjän hallintaan, se on strategisesti tärkeä saari
Ahdistaa. Ahdistaa ukrainalaisten kärsimys, kriisi, johon koko Eurooppa ajautuu ja kädettömyys, kun vain katsomme tapahtumia, ihan kuin Hitlerin hyökätessä Puolaan.
Mua ahdistaa tuleva viikonloppu. Anoppi on sodan takia hysterian partaalla ja soittelee molemmille pojilleen vähän väliä, eilenkin varmaan kymmenisen kertaa. Oli jo apteekista joditablettejakin hakenut ja kysellyt useampaan otteeseen ohjeita väestönsuojasta; milloin sinne pitää mennä ja mitä ottaa mukaan, missä vaiheessa viranomaiset ilmoittaa kun pitää mennä jne jne. Luultavasti on kassi jo valmiiksi pakattuna tai ainakin tavarat on valmiiksi katsottuina. Ja mitä enemmän se katselee/kuuntelee uutisia, sen pahemmaksi menee.
Koska asumme samalla paikkakunnalla, tiedän jo ennalta että on tulossa viikonloppuna kylään (kutsumatta) ja sitten tuota samaa panikointia saa kuunnella tuntikausia. Itselläni on viime aikoina ollut ihan riittävästi terveysongelmia, joten ei millään jaksaisi mitään ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukraina on nyt menossa.
Tervemenoa. Yksi hörhö vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa. Aikanaan koronankaan ei pitänyt tulla Suomeen eikä olla meille ongelma. Putteri on psykopaatti ja se hullun miehen strategia huolestuttaa eniten.
No, kuinkas huonosti meille kävi koronan kanssa? Hengissä olet edelleen?
Juu, kahden viikon päästä räjähtää.
Lue uudelleen. Koronan ei pitänyt tulla Suomeen.
Itse olen hengissä, muutama muu ei, mutta se ei ole tässä se pointti. Globaaleja uhkia ei haluta tunnustaa eikä tunnistaa, koska mukavampaa olla pää perseessä. Ja kahden viikon päästä voi jossain räjähtää, ja vaikkei vielä Suomessa, se on ikävää ja tuomittavaa.
Näissä tunnelmissa: