Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako sinua Ukrainan tilanne?

Vierailija
23.02.2022 |

Minua alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan ukrainalaisten viattomien siviilien puolesta.
Mielessäni käy myös, mitä Putin suunnitelee Suomen suhteen ? 🤔

Kommentit (849)

Vierailija
421/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitäs nyt sanoo koronavouhottajat. mihin se koroooona jäi.

entäs ilmastovouhottajat.

mitäs nyt sanotte. eikös enää pelätä korroonnnnoo.

Kuukauden päästä on uusi psykoosi päällä Älä huoli

Vierailija
422/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surettaa ja kauhistuttaa ukrainalaisten takia. Miksi pitää siviilikohteitakin pommittaa, todella alhaista.

Eikä kukaan voi auttaa. Venäjä iskee sit ydinaseilla kostoksi.

Noin yksin on maa ilman Natoa, ja noin sinne voidaan vaan hyökätä ja kaikki tuhota.

Me ollaan seuraava.

Peittelin lapset uneen illalla ja mietin kauanko saadaan täällä asua rauhassa ja turvassa. Ja kauanko saadaan enää olla elossa. 😔

Hae apua ajoissa näihin ajatuksiisi. Ei ole enää tervettä pienten lasten äidille. Mielikuvitus laukkaa ja järki seisoo.

Nämä ajatukset nimenomaan ovat normaaleja etenkin pienten lasten äidille. On normaalia ihmisen herkistyä tällaisen asian ravistellessa ja tietysti se äitinä koskettaa aivan eri tavalla. Ihan voi oma perusturvallisuudenkin tunne järkkyä. Tietysti on pidettävä huoli että omat ajatukset eivät ota valtaa elämässä. Mutta ajatukset on normaaleja. Tällaiset ajatukset kertovat etenkin välittämisestä lapsia kohtaan. Kun tulee tarve suojella.

Paniikki ja hysteria ihan turhaan normaalia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitäs nyt sanoo koronavouhottajat. mihin se koroooona jäi.

entäs ilmastovouhottajat.

mitäs nyt sanotte. eikös enää pelätä korroonnnnoo.

kummastakaan en ole ollut huolissani. Venäjästä ja putinista olen

Vierailija
424/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on pilalla. Vaikka Ukrainan tilanteessa toteutuisi paras mahdollinen skenaario, joudutaan me täällä Suomessa ikuisesti elämään Venäjän uhan alla.

Siis what? Nytkö sä pentu vasta siihen heräsit. Niin on aina ollut ja tulee olemaan.

Vierailija
425/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa. Aikanaan koronankaan ei pitänyt tulla Suomeen eikä olla meille ongelma. Putteri on psykopaatti ja se hullun miehen strategia huolestuttaa eniten.

No, kuinkas huonosti meille kävi koronan kanssa? Hengissä olet edelleen?

Juu, kahden viikon päästä räjähtää.

Lue uudelleen. Koronan ei pitänyt tulla Suomeen.

Itse olen hengissä, muutama muu ei, mutta se ei ole tässä se pointti. Globaaleja uhkia ei haluta tunnustaa eikä tunnistaa, koska mukavampaa olla pää perseessä. Ja kahden viikon päästä voi jossain räjähtää, ja vaikkei vielä Suomessa, se on ikävää ja tuomittavaa.

Pikemminkin toisin päin, että media tuppaa liioittelemaan ja lietsomaan pelkoa överisti kaikkeen vähänkään läheltä liippaavaan. Kuten esim. korona. Se nyt oli alun alkaen jotenkin absurdi väite, etteikö hengitystieinfektio voisi tulla Suomeen siinä missä muutkin helposti tarttuvat taudit. Kaikkea pitäisi aina vain pelätä, mutta ei jaksa. 

Vierailija
426/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistaa ja itkettää, mutta rukoilen päivittäin maailmanrauhan puolesta. Rukoilen myös voimaa Ukrainalle voimia.

Vierailija
427/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistaa ja lisään sitä katsomalla vanhoja Itsenäisyyspäivän sekä muita eri aihepiirien " mielenosoituksia " nauhalta.

Vierailija
428/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa, varsinkin äsken nähty kuva panssariautojen ajamisesta keskellä kiovalaista kerrostalolähiötä. Tuo voi olla todellisuutta meilläkin jossain vaiheessa

Vierailija
429/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei puttea ammuta?

Vierailija
430/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
431/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olemme seuraava ei-natomaa. Miltäs nyt tuntuu vasurit ja muut himsterit, jenkit ja länsi ovat edelleen äärimmäinen paha ja puolueettomana pärjäämme parhaiten? Salli mun nauraa. Puolueettomia emme ole olleet ikinä, kylmän sodan aikanakin meillä yya-soppari ja se tarkoitti Neukkulan etupiirinä olemista.

Nyt Putin tulkitsee 1917-puheissaan asian olevan edelleen näin ja kohta alkaa rajalla tapahtua. Ai niin lapsia ei saa pelotella sodalla, toki ilmastonmuutoksesta on täytynyt paasata kouluissa niin että muksuilla on ilmastoahdistusta ja kaikkea muuta sekopäistä. Toivottavasti vihervasurihallitus on tajunnut edes päivittää turvallisuusselonteon, ehkä meitä uhkaa nyt jokin muu akuutimmin kuin ilmastokriisi?

Tuomiojien, Halosten ja muiden idealistidesanttien olisi aika nostaa käsi pystyyn merkiksi virheestä ja naiiviuudesta Venäjän suhteen. Halonenkin Putinin suuri ystävä voi herranjumala sentään. Oikein suomettumisen kunniatohtoreita

Kuule, eiköhän juuri vihertävästi ajattelevien ihmisten ajama muutos vie kaikkein parhaiten toimintaedellytyksiä Putinilta. Hänen maansa menestymisen mahdollisuus nojaa niin vahvasti fossiilisten polttoaineiden tuotantoon, ja ällistyttävällä tahdilla etenevä vihreä siirtymä vie häneltä talouden moottorin alta. Maahan on ihan alkeistasolla siirtymän suhteen.

Vierailija
432/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tästä kaikesta viisastuneena alan keräämään pikkuhiljaa kotivaraa. Samoin säästöt, joita olen kylppäriremppaan säästänyt, saivatkin uuden tarkoituksen. En aio olla mikään hullu, kaiken tämän teen normaalielämän ohella. En aio antaa pelolle valtaa. Mutta jos/kun Suomeen hyökätään, haluan että olen varautunut. Että sitten vain autoon lapset ja tavarat ja lähdetään. Onneksemme asumme suht syrjässä, joten mitään sotilaallista uhkaa ei meidän kotikaupungissamme ole, mutta 40km päässä on Turku, joka varmasti on yksi kohteista.

Minne olet lähdössä? Sinne Turkuunko? Ulkomaille et ainakaan kriisitilanteessa saati sodassa pääse. Onko sinulla noilla käsityksilläsi oikeasti perhettä? Ovatko he sinun vastuullasi?

Oletko vähän yksinkertainen? Onhan Ukrainalaisiakin nyt paennut naapurimaihin! Mistä ihmeestä tulee tämä käsitys, että sodan aikana siviilit eivät maasta saisi paeta?

Vierailija
433/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ahdista.

Vaan väkisinkin tulee toisinaan miettineeksi sitä,  että voiko tuolla, siis mahdollisesti syttyvällä sodalla, olla jotain vaikutuksia tavallisiin suomalaisiin ihmisiin.

Arvelen että, suuri osa suomalaisista ihmisitä pohtii tätä samaa, juuri nyt.

Sinänsähän se on, näin tavallisen perheenäidin, joka toimihenkilönä tekee työtään yksityisen puolen firmassa ja jolla on kaksi lasta, opintovelat maksettu, molemmat töissä ja taakkana melkoine asuntolaina.

Niin naisena mun näkemys on se, että on hyvä ettei Suomi ole Natossa.

Koska tällöin Suomea itäinen naapurimaa ei koe meitä mitenkään uhkana, vaan edelleen luottaa siihen, että olemme puolueetton maa.  Ja näin ollen jättää Suomen kaikin puolin rauhaan.

Jos toisin olisi,  voi olla että kaikki suomalaist koettaisiin uhkana suurelle itäiselle naapurille, ja meitäkin kohtaan saattaisi tulla vaikka minkälaisia uhkavaatimuksia, siis todellisia niitä

Olemme pärjänneet pitkään suuren valtion naaprurina erittäin hyvin.

Minkä takia emme voisi pärjätä jatkossakin?   Kertokaa se?

Putin on hullu ja toimii hullun logiikalla. Hitlerkin oli hullu. Kymmeniä miljoonia kuoli.

Vierailija
434/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä Ruotsin Idressä hiihtomökki josta voimme tehdä etätöitä Suomeen. Voimme muuttaa tänne pysyvästi jos Putin tuo Ukrainan jälkeen armeijansa Suomen rajalle. Ruotsi varmaan viimeistään silloin liittyy Natoon. On ne niin pelkureita.

Vierailija
435/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tästä kaikesta viisastuneena alan keräämään pikkuhiljaa kotivaraa. Samoin säästöt, joita olen kylppäriremppaan säästänyt, saivatkin uuden tarkoituksen. En aio olla mikään hullu, kaiken tämän teen normaalielämän ohella. En aio antaa pelolle valtaa. Mutta jos/kun Suomeen hyökätään, haluan että olen varautunut. Että sitten vain autoon lapset ja tavarat ja lähdetään. Onneksemme asumme suht syrjässä, joten mitään sotilaallista uhkaa ei meidän kotikaupungissamme ole, mutta 40km päässä on Turku, joka varmasti on yksi kohteista.

Minne olet lähdössä? Sinne Turkuunko? Ulkomaille et ainakaan kriisitilanteessa saati sodassa pääse. Onko sinulla noilla käsityksilläsi oikeasti perhettä? Ovatko he sinun vastuullasi?

Oletko vähän yksinkertainen? Onhan Ukrainalaisiakin nyt paennut naapurimaihin! Mistä ihmeestä tulee tämä käsitys, että sodan aikana siviilit eivät maasta saisi paeta?

Ruotsiin tai Norjaan turvaan. Nopeasti tuosta ajaa laivaan tai Lapin kautta rajalle. Itse säästäisin tällä hetkellä rempparahat mahdollista uutta elämää varten.

Vierailija
436/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsiin tai Norjaan turvaan. Nopeasti tuosta ajaa laivaan tai Lapin kautta rajalle. Itse säästäisin tällä hetkellä rempparahat mahdollista uutta elämää varten.

Tili Ruotsalaisessa tai Tanskalaisessa pankissa.

Vierailija
437/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on pilalla. Vaikka Ukrainan tilanteessa toteutuisi paras mahdollinen skenaario, joudutaan me täällä Suomessa ikuisesti elämään Venäjän uhan alla.

Niinpä. Venäjällä on kolme naapuria, jotka eivät kuulu Natoon. Ukraina, Valko-Venäjä ja Suomi. Jos nyt suoraa maahyökkäystä Suomeen ei tulisikaan, niin joku uusi yya-sopimus on edessä varmasti.

Ne jotka muistavat tietävät, ettei se ollut vapaaehtoista.

Venäjän strategisen doktriinin mukaan Ukraina, Valko-Venäjä ja Suomi ovat Venäjän satelliitteja.

Tämän toteuttaminen on nyt menossa kovaa vauhtia:

Valko-Venäjä heillä jo on.

Ukraina on nyt menossa.

Seuraavana vuorossa on Suomi.

Itse muutan Ruosiin jos päättäjät ei hae NATO-jäsenyyttä.

itse lähden viroon. Ruotsi ei ole natomaa ja ruotsalaiset suhtautuvat suomalaisiin ylimielisesti. Lisäksi ainakin Gotlanti siirtyy venäjän hallintaan, se on strategisesti tärkeä saari

Ruotsista tulee Nato-maa pikavauhtia jos Venäjä uhkailemaan tulee Suomen rajalle.

Siellä ei ihmetellä niinkuin Ukrainassa tai Suomessa Nato-liittymistä.

Vierailija
438/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa kyllä. Eilen aamulla kun luin uutisia niin iski epäusko, sen jälkeen kiukku. Niin suututtaa, että viattomat ihmiset kärsivät yhden ihmisen sekopäisyyden takia! Ajattelen niin että Putin on hyökännyt Ukrainaan, eikä sinänsä Venäjä (vaikka sanalla kai tarkoitetaan juuri hallintoa). On tämä venäläisillekin hyvin huono juttu, kun  hekin tavalla tai toisella kärsivät tästä myös. Sotilaita ja siviileitä kuolee ja miksi? Kun vallan kahvassa on tällainen itsekäs, valehteleva ja vallanjanoinen mies >:I 

Vierailija
439/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella suomalaisella, myös siviilillä, on maanpuolutustusvelvollisuus Suomessa.

Vierailija
440/849 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ahdistanut Afganistanin tilanne ihan hirveästi, ja haluaisin, että Suomi ottaa sieltä vastaan t-paikanhakijoita, mutta jostain syystä Ukrainan tilanne ei ahdista niin paljon.

(Olen julkisella sektorilla töissä ja äänestän vaaleissa demareita.)

Höpön löpön. Kaikkia suomalaisia ahdistaa Ukrainan tilanne. Ry ss ien hybridibotit asia erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi