Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te olette saaneet apua koiran lenkityksiin? ov

Vierailija
11.07.2015 |

Tarkoitan nyt yksin asuvia ja esim. jalkaleikkauksen jälkeen olette tarvinneet apua.

Mulle on tulossa isompi nilkkaleikkaus parin kuukauden sisään ja stressaan jo tuon koiran takia :( Kun ei ole oikeasti ketään, kuka voisi auttaa.

Yhden kaverin uros on alkanut pöhisemään mun urokselle ja oma uros vähän aristelee tuon pöhisemistä (ja kaveri käy lähes joka ilta yhden kaverinsa kanssa lenkillä ja hänen koiransa ei siedä leikkaamattomia uroksia, vaikka onkin leikattu). Olen kyllä auttanut tätä kaveria paljon. Sillon, kun hänen polvensa tähystettiin ja myöhemmin hain hänen koiraansa melkein joka ilta lenkille, jos kaveri oli iltavuorossa. Eli sinänsä kaveri on "mulle velkaa".

Toinern kaveri on suoraan sanottuna kusessa omien koiriensa kanssa (hänellä on kaksi doggia, jotka perseilevät hihnassa sen minkä kerkeää ja vetävät kaveria perässä, kun märkää tiskirättiä.. Ja kaveri välillä räpsii hihnalla koiria tai "lyö").

Naapuri puolestaan. Noh.. Hän ehkä voisi auttaa välillä, mutta hänellä on selkä sökönä :( 

Muita kavereita ei ole lähellä. 

Leikkauksen jälkeen mulla on 6 viikkoa kipsi jalassa, vähintään 2-3 viikkoa menee niin, että jalalla ei saa varata yhtään. Sen jälkeen pikku hiljaa saa varata. Ja 3 kuukautta tulee saikkuakin.

Koira on iso (painaa 30 kiloa, säkä on n. 64 cm), osaa kävellä vetämättä, mutta välillä intoutuu vetämään (uskoo kyllä, kun kieltää). Ohitukset mennään käskyttämällä (yrittää välillä pöhistä leikkaamattomille uroksille, varsinkin jos toinen haastamalla haastaa tuijottamalla), koiran eleitä seuraten (tietyt urokset ohitetaan käskyttämällä, muuten ohitukset sujuu ok). Eli vieraalle en uskaltaisi tuotaa antaa, tietty jos itse lähden mukaan, niin sitten ehkä..  

Huoh, mä stressaan varmaan itseni hengiltä tämän asian takia :(

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:33"]

Ota yhteyttä lähimpään yläkouluun ja kysy opettajilta suosituksia. On riskialtista antaa koira tuntemattomalle teinille. Teinille voi maksaa vaikka vitosen per lenkitys iltapäivisin. Aamulla ja illalla sitten vai pihapissalle. Lähde välillä auton kanssa koiratarhalle tai metsään juoksuttamaan koiraa vapaana.

[/quote]

Opettajien tehtävänä ei ole välittää koirahoitajia! 4H:lla on jo dogsitterinsä, sieltä voi kysyä tai sitten ilmoitus kaupan ilmoitustaululle.

[/quote]

Ei tietenkään ole, eikä varsinkaan kesälomalla. Mutta jos laittaa ilmoituksen kaupan seinälle, sieltä voi vasta minkälainen koiranrääkkääjä tahansa. Kouluissa osataan kyllä suositella hyviä oppilaita, keneltä kannattaa kysyä (siis kenelle annetaan kysyjän yhteystiedot, eihän opetaja anna oppilaiden yhteystietoja kenellekään).

Vierailija
42/50 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:27"]

Tarkoitan nyt yksin asuvia ja esim. jalkaleikkauksen jälkeen olette tarvinneet apua.

Mulle on tulossa isompi nilkkaleikkaus parin kuukauden sisään ja stressaan jo tuon koiran takia :( Kun ei ole oikeasti ketään, kuka voisi auttaa.

Yhden kaverin uros on alkanut pöhisemään mun urokselle ja oma uros vähän aristelee tuon pöhisemistä (ja kaveri käy lähes joka ilta yhden kaverinsa kanssa lenkillä ja hänen koiransa ei siedä leikkaamattomia uroksia, vaikka onkin leikattu). Olen kyllä auttanut tätä kaveria paljon. Sillon, kun hänen polvensa tähystettiin ja myöhemmin hain hänen koiraansa melkein joka ilta lenkille, jos kaveri oli iltavuorossa. Eli sinänsä kaveri on "mulle velkaa".

Toinern kaveri on suoraan sanottuna kusessa omien koiriensa kanssa (hänellä on kaksi doggia, jotka perseilevät hihnassa sen minkä kerkeää ja vetävät kaveria perässä, kun märkää tiskirättiä.. Ja kaveri välillä räpsii hihnalla koiria tai "lyö").

Naapuri puolestaan. Noh.. Hän ehkä voisi auttaa välillä, mutta hänellä on selkä sökönä :( 

Muita kavereita ei ole lähellä. 

Leikkauksen jälkeen mulla on 6 viikkoa kipsi jalassa, vähintään 2-3 viikkoa menee niin, että jalalla ei saa varata yhtään. Sen jälkeen pikku hiljaa saa varata. Ja 3 kuukautta tulee saikkuakin.

Koira on iso (painaa 30 kiloa, säkä on n. 64 cm), osaa kävellä vetämättä, mutta välillä intoutuu vetämään (uskoo kyllä, kun kieltää). Ohitukset mennään käskyttämällä (yrittää välillä pöhistä leikkaamattomille uroksille, varsinkin jos toinen haastamalla haastaa tuijottamalla), koiran eleitä seuraten (tietyt urokset ohitetaan käskyttämällä, muuten ohitukset sujuu ok). Eli vieraalle en uskaltaisi tuotaa antaa, tietty jos itse lähden mukaan, niin sitten ehkä..  

Huoh, mä stressaan varmaan itseni hengiltä tämän asian takia :(

[/quote]

Ei mitään apua. Koiran päästin vapaana metsään kun jalka oli 6 viikkoa paketissa ja "ulkoilutin" autollakin. Koira irti jossain metsäautotien päässä ja ajelin "karkuun" koira juoksenteli auton perässä. Eipä siinä muuta mahtanut kun oli töissä toisessa kaupungissa missä kaverit asuivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 00:59"]

Ei taida ap:lla kovin akuutti hätä olla, kun ei voi paikkakuntaa kertoa.

[/quote]

Ei tietenkään ole .. lisäksi lähikauppojen ilmoitus osastolta saattaa löytyä ulkoilutus apua.

Vierailija
44/50 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee erityiskoira jota ei kukaan muu pysty hallitsemaan avaintakaan ei pysty kartanoon luovuttamaan. Lienee porvoosta tämäkin ap

Vierailija
45/50 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot lähellä Tuusulaa niin autan mielelläni. Oon sairaslomalla itsekin leikkausaikaa vasta odottamassa. Ottaisin tänne hoitoon, mutta oma koira ei tuu kaikkien kanssa toimeen.

Vierailija
46/50 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin taapero tulee tietysti lenkin ajaksi sulle hoitoon tuijottamaan dvd:tä tai jotai...

Vierailija
47/50 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka tai Kotkan lähistö, on ap:n kaupunki! Paljastuit yhestä sanasta. Mutta Facessa noita ryhmiä on, kannattaa sieltä katella, varmasti löytyy. Ja jos sun asenne on et turha pyytää ku ei auteta kumminkaan,niin sitten ei voi mitään..

Vierailija
48/50 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:26"]

Lienee erityiskoira jota ei kukaan muu pysty hallitsemaan avaintakaan ei pysty kartanoon luovuttamaan. Lienee porvoosta tämäkin ap

[/quote]

No voi elämän kevät teidän kanssa. En nyt ala selvittämään minkä takia en ala paljastamaan kaupunkia tms. Koska en todellakaan luota kehenkään vieraaseen ja ala esim. tällä palstalla "tapaamalle" tyypille antamaan tietojani.. Tämä on kuitenkin anonyymi palsta ja täältä löytyy ties mitä hiihtäjää.. Eli mieluiten etsin Facesta, missä sentään näkyy nimi.. 

Ja joo... Edellinen sen kaupungin jo keksikin.. (Mikä sana muuten "paljasti"? :D).

ap

Vierailija
49/50 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:26"]

[/quote]

Ja joo... Edellinen sen kaupungin jo keksikin.. (Mikä sana muuten "paljasti"? :D).

ap

[/quote]

Minneen :)

Vierailija
50/50 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun et asu lähellä. Minä olisin voinut ulkoiluttaa koiraasi. Meiltä kuoli koira pari viikkoa sitten ja lenkkikaveri puuttuu nyt. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi