Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auton korjaukseen 1500e

Vierailija
23.02.2022 |

Ajettu 200 000km, arvo ehkä 3000e. Mutta köyhä kun on niin ei oo varaa ostaa uudehkoa. Ja olen jo vaihdattanut niin paljon osia tuohon että tuskinpa korjauksen hintaan parempaakaan autoa saa.

Mitkä on teillä ollut auton kalleimmat korjauskulut kerralla? Kirpasko?

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meni 2230€. Huolto ja suunniteltu jakohihnan vaihto, kun auto 10 vuotta vanha. Tähän merkkiin on noin kallis tuo remontti. Huh heijaa.

Vierailija
2/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vanhemmille autoille noin käy. Omistajat myyvät ajoissa tai sitten eivät :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2400€ jakoketju

Vierailija
4/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen jarruremppa ja määräaikaishuolto Chryslerin merkkihuollossa melkein neljä tonnia.

Vierailija
5/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo vanhemmille autoille noin käy. Omistajat myyvät ajoissa tai sitten eivät :D

Mitä sitä myymään kun ei oo varaa parempaakaan ostaa… ajaa sit niin kauan kun kestää korjauskulut maksaa…

Vierailija
6/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2400€ jakoketju

:o kauhee hinta. Minkä merkkinen auto ja oliki merkkiliikkeessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni taitanut olla siinä 1000 euron pintaan, tosin siitä on jo vuosia aikaa, joten nykypäivänä olisi varmaankin ollut noin 1500 euroa. Kyllähän tuollainenkin summa tavallista palkansaajaa kirpaisee.

Yleensä 150 000 - 250 000 kilometrin väliin osuu kalliihko kierros kulutus osia vaihdettavaksi.

Autosta/mallista/ajotavasta/rengastuksesta/ajo-olosuhteista sitten riippuu, että alkaako osuuko remontit osumaan tuonne ala- vai yläpäähän mainitsemiani kilometrejä.

Tuon kierroksen tehtyään taas yleensä saa ajella seuraavat 100 000 km melko huoletta eteenpäin lähes joka autolla.

Tämän jälkeen suurin osa autoista alkaa olla markkina arvoltaan 0 euroa ja yhtään arvokkaampien remonttien teettämisen järkevyys alkaa olla olematon.

No ehkä vielä johonkin uutena hyvin kalliiseen, isolla diesel moottorilla varustettuun premiumiin kannattaa vielä 350 000 kilometreilläkin uhrata muutama tonni rahaa korjauksiin.

Eli jos olet autoosi jo kuluvaa osaa uusinut, niin ei ole kyllä järkeä vaihtaa ainakaan toiseen vanhempaan ja vaikka 150 000 ajettuun autoon. Vain jos sinulla olisi varaa vaihtaa huomattavasti uudempaan ja vähemmän ajettuun autoon, olisi vaihdossa järkeä.

Johonkin toiseen 5000 - 10 000 euron autoon vaihtamalla edessä saattaa olla ihan samalla lailla remontteja ja jos merkin/mallin vielä valikoi väärin ja huono arpa osuu kohdalle, niin maksat korjauksesta auton hankinnan verran ensimmäisen remontin yhteydessä.

Kallimpia remontteja taitaa olla moottorin/automaattivaihteiston vaihdot.

Näitä menee nykyään yllättävän paljon todella pienilläkin kilometreillä täysremonttiin, myös (jopa etenkin) premium merkeillä. Silloin usein puhutaan 5000 - 20 000 euron remonteista ja pakkohan sellainen on teettää, jos auto on vasta ~5 vuotias ja ~100 000 ajettu sekä markkina arvoltaan yhä 35 000 maksava.

Vierailija
8/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään meni 2230€. Huolto ja suunniteltu jakohihnan vaihto, kun auto 10 vuotta vanha. Tähän merkkiin on noin kallis tuo remontti. Huh heijaa.

Mikä merkki/malli mahtaa olla kyseessä?

Kuulostaa kyllä törkeän kalliilta!

Omaan perus Opeliin jakohihnan vaihto oli noin 450 euroa ja vaihdettiin siinä samalla vesipumppua jne.

Vinkkinä edullista autoilua hakevalle, että ainakin Opelilla vanhempien mallien varaosahinnoittelu on todella kohtuullista, jopa merkkiliikkeissä. Luotettavuuskin on +2005 vuosimalleista alkaen ihan samalla tasolla muiden saksalaisten merkkien kanssa, tai itse asiassa ainakin VW:tä parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen jarruremppa ja määräaikaishuolto Chryslerin merkkihuollossa melkein neljä tonnia.

Tämäkin kulutusosa remontti oli perus Opeliini muistaakseni noin 350-400 euron arvoinen. Jarrupalat+levyt+oliko vielä jarrukengät?

Vierailija
10/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on jo puuttunut tähän epäkohtaan nostamalla bensanhintaa ja vanhojen autojen autoveroa niin korkeaksi, ettei 1500e korjauslasku enää tunnu verojen jälkeen juuri miltään. Kiitos hallitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista tuli keskusteluun, kun alettiin puhua kalliiden premiumien 20 000 remonteista :)

T. Volvo 940, ajettu vasta 470 000 ja uskon, että lähes toinen mokoma on kilometrejä vielä edessä

Vierailija
12/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallein osa on ollut uusi (lämmitettävä) tuulilasi, noin 300 euroa asennettuna. Muut korjaukset mies onneksi tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaista tuli keskusteluun, kun alettiin puhua kalliiden premiumien 20 000 remonteista :)

T. Volvo 940, ajettu vasta 470 000 ja uskon, että lähes toinen mokoma on kilometrejä vielä edessä

Tuo on sitä halvinta autoilua, kunhan ajoa vain ei tule vuositasolla kuin max 10 000 km.

Toinen super edullinen vaihtoehto tuollaiseen pikku ajoon on Toyota Yaris ja itse asiassa sen kulutuksella voi ajella isompiakin kilometrejä (edullisesti), jos vain perse ja ego kestää. Tosi miehellä ne toki kestävät.

Vierailija
14/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään meni 2230€. Huolto ja suunniteltu jakohihnan vaihto, kun auto 10 vuotta vanha. Tähän merkkiin on noin kallis tuo remontti. Huh heijaa.

Mihin autoon noin kallis jakohihnan vaihto? Itse olen kauhistellut diesel-Voyagerin 700-800 euron kustannusarvioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on jo puuttunut tähän epäkohtaan nostamalla bensanhintaa ja vanhojen autojen autoveroa niin korkeaksi, ettei 1500e korjauslasku enää tunnu verojen jälkeen juuri miltään. Kiitos hallitus.

Totta. 1500e korjaamoon, tankin kautta kottiin ja aamulla taas työmatka-ajoa et pääsee töihin. Taitaa se autoverolaskukin ootella tuolla verkkopankissa, ai että on mukavaa :) Ap

Vierailija
16/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään meni 2230€. Huolto ja suunniteltu jakohihnan vaihto, kun auto 10 vuotta vanha. Tähän merkkiin on noin kallis tuo remontti. Huh heijaa.

Mikä merkki/malli mahtaa olla kyseessä?

Kuulostaa kyllä törkeän kalliilta!

Omaan perus Opeliin jakohihnan vaihto oli noin 450 euroa ja vaihdettiin siinä samalla vesipumppua jne.

Vinkkinä edullista autoilua hakevalle, että ainakin Opelilla vanhempien mallien varaosahinnoittelu on todella kohtuullista, jopa merkkiliikkeissä. Luotettavuuskin on +2005 vuosimalleista alkaen ihan samalla tasolla muiden saksalaisten merkkien kanssa, tai itse asiassa ainakin VW:tä parempi.

Ford Focus ecoboost. Täytyy purkaa osia niin paljon tuossa remontissa. Koko päivän työaika menee.

Muuten auto on edullinen pitää mm vero pieni ja kulutus tietty, kun on pieni moottori.

Vierailija
17/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kele, kun autoilu on nykyään niin kallista. Pakko pitää, että töihin pääsee. Mistähän sitä köyhä vielä pystyisi säästämään.

Vierailija
18/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävin näky liikenteessä ovat sellaiset 30-40 vuotiaat "nousu putkessa" liihottavat ylisliipatut pikkupomot jollain 40-50 000 euron työsuhde tai osamaksu citymaasturillaan ja se ylimielisen kopea ilme kasvoillaan virnuilemassa edullisemmilla autoilla kulkevia kanssa ihmisiään. Voi tuota egon ja itsetunnon pienuutta ja sielun tyhjyyttä :)

Itse ajan Skoda Fabia 1.0 vm 2006, mutta uskallan veikata, että osaketilini saldo taas on vähintään pikkupomon 10 vuosipalkan suuruinen :) En tosin tuo sitä koskaan henkilökohtaisesti julkisesti esille, vaikka sattuisinkin samaan pöytään tällaisen kerskailevan pikkunousukkaan kanssa.

Vierailija
19/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaista tuli keskusteluun, kun alettiin puhua kalliiden premiumien 20 000 remonteista :)

T. Volvo 940, ajettu vasta 470 000 ja uskon, että lähes toinen mokoma on kilometrejä vielä edessä

Volvo on tuolla lukemalla vasta sisäänajettu. Pientä tsekkausta sitten 700 000 tienoilla.

T, Volvo S80, vasta sisäänajovaiheessa 208 000km. Siihen sitten se 500 000 lisää, ennen pientä tsekkausta.

Vierailija
20/152 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaista tuli keskusteluun, kun alettiin puhua kalliiden premiumien 20 000 remonteista :)

T. Volvo 940, ajettu vasta 470 000 ja uskon, että lähes toinen mokoma on kilometrejä vielä edessä

Tuo on sitä halvinta autoilua, kunhan ajoa vain ei tule vuositasolla kuin max 10 000 km.

Toinen super edullinen vaihtoehto tuollaiseen pikku ajoon on Toyota Yaris ja itse asiassa sen kulutuksella voi ajella isompiakin kilometrejä (edullisesti), jos vain perse ja ego kestää. Tosi miehellä ne toki kestävät.

Ei Volvon kilometreissä ole vuosirajoituksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän