Mikähän mun vatsaa vaivaa?
Mikähän voisi olla jutun nimi...
Mulla on tämän viikkoa e-pillereissä taukoviikko eli tyhjennysvuodon olisi pitänyt tulla, kuten aina taukoviikolla viimeistään torstaina, yleensä keskiviikkona. Ma-ti ja ti-ke välisenä yönä heräsin todella koviin kuukautiskipuihin, jotka eivät asettuneet kuin vasta kahdella särkylääkkeellä. Mulla on todella, todella harvoin mitään kuukautiskipuja ja nyt oli noinkin voimakkaat.
Ti-ke välisenä yönä heräsin myös pahoinvointiin ja siihen, että vatsa oli sekaisin. Seuraavan päivän ajan oksetti iltapäivään saakka, sitten meni ohi. Ajattelin jo jonkun vatsapöpön iskeneen, kun oli ihan sellainen olo. Torstaina tuli taas noin tunnin ajaksi huono olo, sitten ei enää mitään oireita.
Eilisen podin kuitenkin vatsakipuja ilman muita oireita, ei vatsa sekaisin, ei pahoinvointia... Tyhjennysvuotoa ei kuitenkaan vieläkään kuulunut, joten tein raskaustestin. Ihan selkeä negatiivinen. Vatsakivut jatkuivat pitkin päivää, ei mitenkään kovina tai kovinkaan häiritsevinä, mutta tuntuivat kuitenkin. Äskettäin alkoi taas, kun join kupin kahvia. Kipu tuntuu navan kohdalta aina alavatsaan asti.
Av-lääkärit tai "lääkärit", mikä mättää? Jokin kipuiluvatsatauti mikä ei liity mitenkään tuohon tyhjennysvuotoon tai sen tulemattomuuteen (edelleenkään ei ole mitään tullut, pakka ilmeisesti sekoittui kun söin poikkeuksellisesti kolme laattaa putkeen, yleensä kaksi), vai onko siellä nyt kroppa sekaisin että vuotaako vai ei ja siksi kipuilee?
Särkylääkkeiden aiheuttamaa vatsakipua?