Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et tee loppusiivousta muuttaessasi - eikö HÄVETÄ?

Vierailija
10.07.2015 |

Ajatteletko, miltä uudesta asukkaasta tuntuu kuurata niitä sinun koiranruokaroiskeitasi seinästä, sentin kerrosta pölyä wc:n lampun päältä, munakarva- ja pölykerrosta wc:n lattiakaakeleiden reunasta, tonkia kourallisia karvaa pattereiden takaa, avata kaapit ja löytää pölyä, legoja ja tahroja, jynssätä peileistä hammastahnaa ja kakarasi räkää, pestä stna UUNISTA palanutta p*skaa jne jne jne?!

Olen nyt 3vko kuurannut ostamaamme - OSTAMAAMME! - asuntoa myyjän jäljiltä. Asunto oli pesty luovutettaessa niin, että näkyvät paikat oli päällisin puolin pyyhkäisty. Totuus oli toinen...

Ja minulla olisi ollut pikkaisen parempaa tekemistä kuin muiden ihmisten paskojen siivous.

Eikö HÄVETÄ?!

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valmista uunissa koskaan mitään mikä sisältää paskaa, enkä tiedä miten patterit saa irti seinästä, jos siellä takas pitäisi olla puhdasta. Uunin kyllä pesen, mutta jos sinne jotain jää, on se palanutta ruokaa eli hiiltä, ei paskaa.

Vierailija
62/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen pahoillani, että muutitte ääliöporsaiden epäsiistiksi jääneeseen asuntoon. Olet saanut siivottua todella hyvin, vaikka hoidat samalla vauvaasi.

Olen pahoillani myös saamistasi täysin naurettavista vastauksista siivoukseen ja vauvanhoitoon liittyen.

Mikäli edellisessä perheessä on ollut ikäviä tapahtumia (mm. palstamammojen mielenterveysongelmia, lepraa, paiseruttoa ja syyliä jalkapohjissa), niin HEIDÄN olisi pitänyt palkata siivousfirma siivoamaan asunnon.

TODELLA sikamaista jättää omat sotkut uuden asukkaan siivottavaksi!

Onnea uuteen kotiin ja parempaa jatkoa sinulle ja perheellesi! :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:25"]Miksi mies ei siivoa? Miksi mietit, minkälainen edellisen perheen äiti on ollut, kun on sotkuista? Eikö siellä ollut miestä talossa? Miksi siivoaminen on niin monen mielestä vain naisten hommaa? [/quote] Mieheni on yksin kantanut tavarat asunnosta toiseen ja loppusiivonnut entisen asuntomme. Hän on siivonnut täällä isoja alueita, esim. keittiön lähes kokonaan, ja tehnyt lisäksi pikkuremppaa. Lisäksi hän käy töissä ja tekee kotitöitä ja hoitaa vauvaamme. Normaalioloissa mies hoitaa viikkosiivouksesta ehkä 75%. Kelpaako? Aina te jaksatte takertua tuollaisiin yksittäisiin sanavalintoihin. Oma mieheni siivoaa paljon, mutta tottapuhuen myyjien perheessä äiti vaikutti kotiäidiltä ja mies "vanhan ajan 'bisnesisältä' ". Ap

[/quote]

Eli sinulle jäi tässä taloudenpidossa + muutossa se, että roikotat sitä lastasi tissillä koko valveillaoloajan. Melkoinen kannettava nakkisuoja.
[/quote]

Vaikka niin sitten. Tai laitan ruokaa, vaunuilen vauvan kanssa, pesen pyykkiä, pakkaan ja puran laatikoita jne?

Ap

Ps. Uskomattoman paljon on ohi aiheen keskustelijoita tässä ketjussa. Ehkä he ovat sitten näitä siivoamattomia ja ehkä heitä sentään kuitenkin hävettää kun ohjataan keskustelua ihan muihin asioihin?

Vierailija
64/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:46"]Meillä luki kauppakirjassa, että ostaja teettää loppusiivouksen myyjän laskuun. Myyjä totesi, että hän ei ryhdy kuuraamaan pattereita tai kattolistoja. Omakotitaloa siivosi 2 siivoojaa 2 päivän ajan. Lopputulos oli mainio. [/quote] No ei todella tullut tällaiset mieleen. Olen muttanut aiemmin useasti vuokra-asuntoihin ja opiskelijakämppiin ja ne ovat olleet tätä siistimpiä! Ainoa tätä pahempi on ollut eräs opiskelija-asunto, jossa loppusiivous oli jäänyt kokonaan tekemättä ja herättelimme muuttoaamuna 18v poikaa krapulassa asunnosta. (Edellisenä päivänä oli tietenkin otettu "muuttomatkaa". Lopulta pojan äiti tuli raahaamaan pojan pois asunnosta.

[/quote]

No opiskelija-asunnoissa ja vuokra-asunnoissa usein lukee vuokrasopparissa, että siivous teetetään vuokralaisen laskuun, jos kämppä ei ole riittävän hyvin siivottu. Mikään ei estä sopimasta siivouksesta myös omistuskämpän omistajanvaihdoksen yhteydessä.
[/quote]

Tuosta ekan sivun kommentista (en muista numeroa) ajattelin ottaa oppia seuraavaa muuttoa varten! :)

Ap

Vierailija
65/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt Ap antaa niille alapeukun, jotka kehtaavat olla eri mieltä hänen kanssaan.

Tervetuloa internettiin AP!

Vierailija
66/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:53"]Minua hävetti viimeksi, kun muutimme pois vuokrakämpästä. Kuu vaihtui keskiviikkona, ja olisimme ehtineet tekemään kunnollisen loppusiivouksen maanantaina tyhjässä kämpässä. Seuraava asukas kuitenkin ylipuhui meidät luovuttamaan avaimet heille jo heti muuton yhteydessä sunnuntaina, että he saavat jo silloin tavaransa vietyä. Kerroimme kyllä, että loppusiivousta ei voida sitten tehdä muuten kuin pintapuolisesti. Kuulemma ei haitannut. Noh, seuraava asukas sen päätti. Itseä kyllä hävetti, mutta ei ollut meidän päätös.
[/quote]

Me ollaan muutettu niin, että sanottiin edellisille asukkaille että tarvittais avaimet kuun viimenen päivä, näin säästettiin edellisestä asunnosta yhden kuukauden vuokra. Sanottiin että riittää kunhan saavat tavarat ulos ja enimmät sotkut siistittyä. Ja sanoin myös että lattioita ei tarvitse moppailla koska me kuljetaan kengät jalassa kun muutetaan. Kyllä sitä siivoamista oli, ja pyyhittiin/imuroitiin kaapit ja sitä mukaa kun siistit kaapit niin laitettiin tavarat paikoilleen, mua ei haitannut tippaakaan, säästin monta sataa euroa sillä että minä ja mies viikonloppuna pyyhittiin/imuroitiin seinät/lattiat/tasot. Pyydä mieheltäsi apua, tai tuttavilta/perheeltä. Meillä sisarukset ja vanhemmat on aina apuna, tulevat vaikka siivoamaan jos tarve vaatii, kaikessa ei tarvitse pärjätä yksin, varsinkaan pienen lapsen äitinä.

Vierailija
67/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aika asuntoa ostanut ja myynyt. Mun kokemuksen mukaan harvoin kannattaa jynssätä kovin perinpohjin asuntoa koska varmaan 90 % ihmisistä yleensä nyt maalaa jotain seinää vähintään ellei nyt tee pintaremonttia saatu vähän enemmän. Harva muuttaa tekemättä mitään. Heti kun seinää tasaa tai piikkaa, niin siivous on ollut koko lailla turhaa koska kaikki on rakennuspölyssä.

Mutta joa on hyvin rempattu, niin usein sovitaan tosiaan muuttosiivpyksesta. Muutama satanen on aika pieni raha asuntokaupassa.

Vierailija
68/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:46"]Meillä luki kauppakirjassa, että ostaja teettää loppusiivouksen myyjän laskuun. Myyjä totesi, että hän ei ryhdy kuuraamaan pattereita tai kattolistoja. Omakotitaloa siivosi 2 siivoojaa 2 päivän ajan. Lopputulos oli mainio. [/quote] No ei todella tullut tällaiset mieleen. Olen muttanut aiemmin useasti vuokra-asuntoihin ja opiskelijakämppiin ja ne ovat olleet tätä siistimpiä! Ainoa tätä pahempi on ollut eräs opiskelija-asunto, jossa loppusiivous oli jäänyt kokonaan tekemättä ja herättelimme muuttoaamuna 18v poikaa krapulassa asunnosta. (Edellisenä päivänä oli tietenkin otettu "muuttomatkaa". Lopulta pojan äiti tuli raahaamaan pojan pois asunnosta.

[/quote]

No opiskelija-asunnoissa ja vuokra-asunnoissa usein lukee vuokrasopparissa, että siivous teetetään vuokralaisen laskuun, jos kämppä ei ole riittävän hyvin siivottu. Mikään ei estä sopimasta siivouksesta myös omistuskämpän omistajanvaihdoksen yhteydessä.
[/quote]

Mutta jos tästä ei ole sovittu niin tarkoittaako se sitten että on ok jättää asunto siivoamatta?

Vierailija
69/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:54"]Ap, olen pahoillani, että muutitte ääliöporsaiden epäsiistiksi jääneeseen asuntoon. Olet saanut siivottua todella hyvin, vaikka hoidat samalla vauvaasi.

Olen pahoillani myös saamistasi täysin naurettavista vastauksista siivoukseen ja vauvanhoitoon liittyen.

Mikäli edellisessä perheessä on ollut ikäviä tapahtumia (mm. palstamammojen mielenterveysongelmia, lepraa, paiseruttoa ja syyliä jalkapohjissa), niin HEIDÄN olisi pitänyt palkata siivousfirma siivoamaan asunnon.

TODELLA sikamaista jättää omat sotkut uuden asukkaan siivottavaksi!

Onnea uuteen kotiin ja parempaa jatkoa sinulle ja perheellesi! :) 
[/quote]

Kiitos. Tuli parempi mieli, parempi kuin olisi tullut "perjantaipaukusta" :)

Ap

Vierailija
70/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia UMPIPASKAISIA uusia kotejani siivonneena komppaan sua ap. Ja noi keskustelun toisille urille viejät tai muuta scheissea jauhavat, niiden on oltava trolleja. Oli elämäntilanne mikä hyvänsä, omat jäljet siivotaan, piste.

Ja ihanaa että annat syliä paljon vauvallesi. :)

Vierailija
71/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai asunto pitää muuttaessa siivota.

Mutta totuus on myös se, että jokaisella meistä on hiukan erilainen siisteyskäsitys. Ap kuulostaa todella siistiltä, mutta monen mielestä vähempikin riittää.

Minusta riittää, että muuttaja on imuroinut, mopannut, pyyhkinyt kaapit ja uunin. Jos asukas kokkaa paljon, on ihan varma, ettei uuni ole uutta vastaavassa siivossa edes perusteellisen jynssäyksen jälkeen. 

Jokainen muuttaja kumminkin haluaa siivota vielä itse. En edes oleta, että asunto olisi muuttovalmiissa siivossa! 

Vierailija
72/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Vai alat sinä vielä kullitteleen minua tyttö raasu. Jaxuhaleja, pus pus, tule tänne niin otan sut sylkkyyn ja silitän päärä. Poloinen.

[/quote]

Ulkopuolisena totean, että olet lapsellinen mäkättäjä! Eipä minulla muuta, jatkakaa!

Vierailija
73/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei vaan osaa. Ensinnäkään ei tajuta omaa sottaisuutta, ja vaikka tajuttaisiin, niin ei edes osattaisi siivota kunnolla. Kun ei vaan osata, siivoaminen on niin kovin vaikeaa (joillekin). Ilmeisesti osataan kuitenkin loukkaantua omasta paskaisuudesta, jos joku ottaa sen puheeksi :)

Vierailija
74/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:50"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:46"]Meillä luki kauppakirjassa, että ostaja teettää loppusiivouksen myyjän laskuun. Myyjä totesi, että hän ei ryhdy kuuraamaan pattereita tai kattolistoja. Omakotitaloa siivosi 2 siivoojaa 2 päivän ajan. Lopputulos oli mainio. [/quote] No ei todella tullut tällaiset mieleen. Olen muttanut aiemmin useasti vuokra-asuntoihin ja opiskelijakämppiin ja ne ovat olleet tätä siistimpiä! Ainoa tätä pahempi on ollut eräs opiskelija-asunto, jossa loppusiivous oli jäänyt kokonaan tekemättä ja herättelimme muuttoaamuna 18v poikaa krapulassa asunnosta. (Edellisenä päivänä oli tietenkin otettu "muuttomatkaa". Lopulta pojan äiti tuli raahaamaan pojan pois asunnosta. [/quote] No opiskelija-asunnoissa ja vuokra-asunnoissa usein lukee vuokrasopparissa, että siivous teetetään vuokralaisen laskuun, jos kämppä ei ole riittävän hyvin siivottu. Mikään ei estä sopimasta siivouksesta myös omistuskämpän omistajanvaihdoksen yhteydessä. [/quote] Mutta jos tästä ei ole sovittu niin tarkoittaako se sitten että on ok jättää asunto siivoamatta?

[/quote]

Omistusasunto on omistusasunto. Keneltä meinasit siitä siivouksestasi veloittaa kun asunto on omasi :)

Vierailija
75/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:59"]Muutamia UMPIPASKAISIA uusia kotejani siivonneena komppaan sua ap. Ja noi keskustelun toisille urille viejät tai muuta scheissea jauhavat, niiden on oltava trolleja. Oli elämäntilanne mikä hyvänsä, omat jäljet siivotaan, piste.

Ja ihanaa että annat syliä paljon vauvallesi. :)
[/quote]

Kiitos sinullekin! Trollien määrän perusteella voisi tosiaan luulla että tänään on pääsiäinen ;)

Ap

Vierailija
76/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä. Ostajan vika jos hyväksyy likaisen asunnon. Tarkastakaa paremmin, ei sikaa säkissä. Vuokranantaja pidättää loppusiivouksen takuuvuokrasta jos sitä ei ole tehty. Helppoa!

Vierailija
77/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin mietin, kun kaivoin yhden asunnon lattiakaivosta edellisen asukkaan tampaxit. Nykyisessä asunnossa puuttuu joistain kaapeista stopperit, niin edelliset asukkaat oli laittanut niiden tilalle purkkaa. Halojata päivää! Yhdestä kaapista jaksoin ne valuneet purkat jynssätä pois, loppujen päälle laitettiin teippiä. Purkkahan ei siis ole mitenkään helposti irtoavaa, kyllä siinä jynssätessä ärräpäät lenteli. Eläkööt paskan keskellä, mutta kyllä omat sotkut kuuluu siivota kun muuttaa pois.

Vierailija
78/78 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruin kerran vuokrasopimuksen, koska asunto oli kuin sikolätti. (En saanut edes nähdä koko kämppää ennen sopimusten allekirjoittamista). Kävin pyörähtämässä kämpässä ja totesin että "ei s**tana" . Kävelin takaisin vuokravälitystoimistoon ja sanoin että en tosiaan tuonne muuta, ja että kävisivät edes tarkistamassa kämpät ennen kuin vuokraavat eteenpäin. Kämpässä oli esim. n. metrin korkeudelle mitä lie paskatahroja seinillä. Näin opiskelija-asuntolassa Kokkolassa. Terveisiä tutuille, oli onneksi vuokraajan markkinat ja sain sitten kivan yksiön yksityiseltä samalle päivälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä