Sinä joka et tee loppusiivousta muuttaessasi - eikö HÄVETÄ?
Ajatteletko, miltä uudesta asukkaasta tuntuu kuurata niitä sinun koiranruokaroiskeitasi seinästä, sentin kerrosta pölyä wc:n lampun päältä, munakarva- ja pölykerrosta wc:n lattiakaakeleiden reunasta, tonkia kourallisia karvaa pattereiden takaa, avata kaapit ja löytää pölyä, legoja ja tahroja, jynssätä peileistä hammastahnaa ja kakarasi räkää, pestä stna UUNISTA palanutta p*skaa jne jne jne?!
Olen nyt 3vko kuurannut ostamaamme - OSTAMAAMME! - asuntoa myyjän jäljiltä. Asunto oli pesty luovutettaessa niin, että näkyvät paikat oli päällisin puolin pyyhkäisty. Totuus oli toinen...
Ja minulla olisi ollut pikkaisen parempaa tekemistä kuin muiden ihmisten paskojen siivous.
Eikö HÄVETÄ?!
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:38"]Mahdat olla joku siivousfriikki, jos kämpän siivoamisessa menee 3 viikkoa
[/quote]
En ole, vaan pienen imetettävät vauvan äiti joka saa hyvällä tuurilla tunnin tai kaksi päivässä siivousaikaa! En voi jynssätä myrkyillä vauva kantoliinassa!
Ap
Meillä luki kauppakirjassa, että ostaja teettää loppusiivouksen myyjän laskuun. Myyjä totesi, että hän ei ryhdy kuuraamaan pattereita tai kattolistoja. Omakotitaloa siivosi 2 siivoojaa 2 päivän ajan. Lopputulos oli mainio.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:42"]Sinuna palkkaisin jo siivoojaan, jos noin kamalaa on.
[/quote]
Harkitsin tätä, mutta a) lapsiperheessä on rahalle parempaakin käyttöä - olen äitiyslomalla - ja b) tulisi ihan todella iso lasku ja c) mahtaisivatko nuo edes siivota kunnolla, siivoavat vain niin että näyttää siistiltä (ei niin että on oikeasti hygieenistä).
Tästä muutti vielä siistin näköinen lapsiperhe!! Uskomatonta. Perheen äiti taisi olla niitä "kahden minuutin vessanpesijöitä".
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:38"]Mahdat olla joku siivousfriikki, jos kämpän siivoamisessa menee 3 viikkoa [/quote] En ole, vaan pienen imetettävät vauvan äiti joka saa hyvällä tuurilla tunnin tai kaksi päivässä siivousaikaa! En voi jynssätä myrkyillä vauva kantoliinassa! Ap
[/quote]Ensinnäkään sitä mukulaa ei tarvi kokoajan pitää sylissä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:42"]Sinuna palkkaisin jo siivoojaan, jos noin kamalaa on.
[/quote]
Harkitsin tätä, mutta a) lapsiperheessä on rahalle parempaakin käyttöä - olen äitiyslomalla - ja b) tulisi ihan todella iso lasku ja c) mahtaisivatko nuo edes siivota kunnolla, siivoavat vain niin että näyttää siistiltä (ei niin että on oikeasti hygieenistä).
Tästä muutti vielä siistin näköinen lapsiperhe!! Uskomatonta. Perheen äiti taisi olla niitä "kahden minuutin vessanpesijöitä".
Ap
[/quote]
Mitä kahden minuutin vessanpesijöitä?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:46"]Meillä luki kauppakirjassa, että ostaja teettää loppusiivouksen myyjän laskuun. Myyjä totesi, että hän ei ryhdy kuuraamaan pattereita tai kattolistoja. Omakotitaloa siivosi 2 siivoojaa 2 päivän ajan. Lopputulos oli mainio.
[/quote]
No ei todella tullut tällaiset mieleen. Olen muttanut aiemmin useasti vuokra-asuntoihin ja opiskelijakämppiin ja ne ovat olleet tätä siistimpiä! Ainoa tätä pahempi on ollut eräs opiskelija-asunto, jossa loppusiivous oli jäänyt kokonaan tekemättä ja herättelimme muuttoaamuna 18v poikaa krapulassa asunnosta. (Edellisenä päivänä oli tietenkin otettu "muuttomatkaa". Lopulta pojan äiti tuli raahaamaan pojan pois asunnosta.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:38"]Mahdat olla joku siivousfriikki, jos kämpän siivoamisessa menee 3 viikkoa [/quote] En ole, vaan pienen imetettävät vauvan äiti joka saa hyvällä tuurilla tunnin tai kaksi päivässä siivousaikaa! En voi jynssätä myrkyillä vauva kantoliinassa! Ap
[/quote]Ensinnäkään sitä mukulaa ei tarvi kokoajan pitää sylissä.
[/quote]
Kasvata sinä mukulasi miten lystäät, minä pidän pientä vauvaa sylissä jos haluan.
Kyllä se on se tästä muuttanut perhe jonka tulisi hävetä.
Ap
Minua hävetti viimeksi, kun muutimme pois vuokrakämpästä. Kuu vaihtui keskiviikkona, ja olisimme ehtineet tekemään kunnollisen loppusiivouksen maanantaina tyhjässä kämpässä. Seuraava asukas kuitenkin ylipuhui meidät luovuttamaan avaimet heille jo heti muuton yhteydessä sunnuntaina, että he saavat jo silloin tavaransa vietyä. Kerroimme kyllä, että loppusiivousta ei voida sitten tehdä muuten kuin pintapuolisesti. Kuulemma ei haitannut. Noh, seuraava asukas sen päätti. Itseä kyllä hävetti, mutta ei ollut meidän päätös.
Ensimmäisen ostamamme asunnon kunto oli samaa luokkaa. Keittiön kaappien hyllyt kaavin pakkelilastalla ennen kuin niitä pääsi edes pesemään. Paksu harmaanmusta rasvatöhkä joka pinnalla. Liesituuletin oli totaalisen tukossa, meni kokonaan uusiksi.
.
Kylpyhuone oli oma lukunsa. Lavuaari ei ollut kalusteisiin upotettu vaan pultattu seinään siten, että väliin jää pieni rako. Paitsi ettei mitään rakoa ollut. Isolla ruuvimeisselillä kaivoin karvaista ja limaista töhkää, jota tuntui olevan loputtomasti. Pöntön ulkopinta alapuolelta oli kuin tippukiviluolan katto, täynnä valuvia limaroikkuja. Voitte kuvitella löyhkän kun näitä räjäyttelin irti. Oli kerrassaan mukavaa puuhaa, varsinkin kun olin raskaana. Ja kyllä, oksensin useamman kerran.
.
Vaatekaapit olivat siinä kunnossa, että ne piti uusia kokonaan.
.
No eipä hätää, oli aikana jolloin teimme asunnolla parissa vuodessa 100 tmk voittoa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:42"]Sinuna palkkaisin jo siivoojaan, jos noin kamalaa on.
[/quote]
Ap
[/quote]
Mitä kahden minuutin vessanpesijöitä?
[/quote]
Viittasin tällä erääseen eiliseen ketjuun :) En muista otsikkoa mutta äiti valitteli kun ei 1-vuotiaan kanssa ehdi vessaa pestä ja av-mammat kuorossa julistamaan miten siihen ei mene kuin 2min.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:46"]Meillä luki kauppakirjassa, että ostaja teettää loppusiivouksen myyjän laskuun. Myyjä totesi, että hän ei ryhdy kuuraamaan pattereita tai kattolistoja. Omakotitaloa siivosi 2 siivoojaa 2 päivän ajan. Lopputulos oli mainio.
[/quote]
No ei todella tullut tällaiset mieleen. Olen muttanut aiemmin useasti vuokra-asuntoihin ja opiskelijakämppiin ja ne ovat olleet tätä siistimpiä! Ainoa tätä pahempi on ollut eräs opiskelija-asunto, jossa loppusiivous oli jäänyt kokonaan tekemättä ja herättelimme muuttoaamuna 18v poikaa krapulassa asunnosta. (Edellisenä päivänä oli tietenkin otettu "muuttomatkaa". Lopulta pojan äiti tuli raahaamaan pojan pois asunnosta.
[/quote]
Muuttokaljaa. Vauva tissillä kirjoittelen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:43"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:38"]Mahdat olla joku siivousfriikki, jos kämpän siivoamisessa menee 3 viikkoa [/quote] En ole, vaan pienen imetettävät vauvan äiti joka saa hyvällä tuurilla tunnin tai kaksi päivässä siivousaikaa! En voi jynssätä myrkyillä vauva kantoliinassa! Ap [/quote]Ensinnäkään sitä mukulaa ei tarvi kokoajan pitää sylissä. [/quote] Kasvata sinä mukulasi miten lystäät, minä pidän pientä vauvaa sylissä jos haluan. Kyllä se on se tästä muuttanut perhe jonka tulisi hävetä. Ap
[/quote]Just. Vetoa vaan siihen että haluat pitää penskaa sylissä ja siksi et siivoa. Olet naurettava
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:42"]Sinuna palkkaisin jo siivoojaan, jos noin kamalaa on. [/quote] Harkitsin tätä, mutta a) lapsiperheessä on rahalle parempaakin käyttöä - olen äitiyslomalla - ja b) tulisi ihan todella iso lasku ja c) mahtaisivatko nuo edes siivota kunnolla, siivoavat vain niin että näyttää siistiltä (ei niin että on oikeasti hygieenistä). Tästä muutti vielä siistin näköinen lapsiperhe!! Uskomatonta. Perheen äiti taisi olla niitä "kahden minuutin vessanpesijöitä". Ap [/quote] Mitä kahden minuutin vessanpesijöitä? [/quote] Viittasin tällä erääseen eiliseen ketjuun :) En muista otsikkoa mutta äiti valitteli kun ei 1-vuotiaan kanssa ehdi vessaa pestä ja av-mammat kuorossa julistamaan miten siihen ei mene kuin 2min. Ap
[/quote]
Ei siihen menekään, jos nimittäin pesee sen useammin kuin kerran kuussa :P
...ja sattuu olemaan oikeat välineet ja aineet.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:43"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:38"]Mahdat olla joku siivousfriikki, jos kämpän siivoamisessa menee 3 viikkoa [/quote] En ole, vaan pienen imetettävät vauvan äiti joka saa hyvällä tuurilla tunnin tai kaksi päivässä siivousaikaa! En voi jynssätä myrkyillä vauva kantoliinassa! Ap [/quote]Ensinnäkään sitä mukulaa ei tarvi kokoajan pitää sylissä. [/quote] Kasvata sinä mukulasi miten lystäät, minä pidän pientä vauvaa sylissä jos haluan. Kyllä se on se tästä muuttanut perhe jonka tulisi hävetä. Ap
[/quote]Just. Vetoa vaan siihen että haluat pitää penskaa sylissä ja siksi et siivoa. Olet naurettava
[/quote]
Sinulla on ehkä "mukuloita" (jotka minun tietääkseni kasvatetaan pellossa) ja "penskoja" (joita on kai koirilla?), mutta minulla on ihmislapsi ja kasvatan häntä kiintymysvanhemmuuden oppeja soveltaen äitinsä ja isänsä lähellä. JA vauvani huutaa jos jätetään yksin. Niin että älä tule minulle neuvomaan saanko pitää vauvani sylissä vai en. Vauva kantoliinassa olen pakannut ja purkanut ja teen muita kotitöitä kyllä mutta EN pysty jynssäämään paskaa vauvan kanssa! Ymmärrätkö miten likaista, hikistä ja myrkyllistä hommaa vaikka uunin tai vessan kaakeleiden hinkkaus on? Etpä taida ymmärtää, oletkohan tuo tästä muuttaneen perheen äiti tai isä kenties.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:42"]Sinuna palkkaisin jo siivoojaan, jos noin kamalaa on. [/quote] Harkitsin tätä, mutta a) lapsiperheessä on rahalle parempaakin käyttöä - olen äitiyslomalla - ja b) tulisi ihan todella iso lasku ja c) mahtaisivatko nuo edes siivota kunnolla, siivoavat vain niin että näyttää siistiltä (ei niin että on oikeasti hygieenistä). Tästä muutti vielä siistin näköinen lapsiperhe!! Uskomatonta. Perheen äiti taisi olla niitä "kahden minuutin vessanpesijöitä". Ap [/quote] Mitä kahden minuutin vessanpesijöitä? [/quote] Viittasin tällä erääseen eiliseen ketjuun :) En muista otsikkoa mutta äiti valitteli kun ei 1-vuotiaan kanssa ehdi vessaa pestä ja av-mammat kuorossa julistamaan miten siihen ei mene kuin 2min. Ap
[/quote]
[/quote]
minäkin olen mielestäni aika siisti ihminen, mutta en mä nyt pelkkää pönttöä pitkään pese. Mikä minuutimäärä olisi se oikea sitten?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:52"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:43"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:38"]Mahdat olla joku siivousfriikki, jos kämpän siivoamisessa menee 3 viikkoa [/quote] En ole, vaan pienen imetettävät vauvan äiti joka saa hyvällä tuurilla tunnin tai kaksi päivässä siivousaikaa! En voi jynssätä myrkyillä vauva kantoliinassa! Ap [/quote]Ensinnäkään sitä mukulaa ei tarvi kokoajan pitää sylissä. [/quote] Kasvata sinä mukulasi miten lystäät, minä pidän pientä vauvaa sylissä jos haluan. Kyllä se on se tästä muuttanut perhe jonka tulisi hävetä. Ap [/quote]Just. Vetoa vaan siihen että haluat pitää penskaa sylissä ja siksi et siivoa. Olet naurettava [/quote] Sinulla on ehkä "mukuloita" (jotka minun tietääkseni kasvatetaan pellossa) ja "penskoja" (joita on kai koirilla?), mutta minulla on ihmislapsi ja kasvatan häntä kiintymysvanhemmuuden oppeja soveltaen äitinsä ja isänsä lähellä. JA vauvani huutaa jos jätetään yksin. Niin että älä tule minulle neuvomaan saanko pitää vauvani sylissä vai en. Vauva kantoliinassa olen pakannut ja purkanut ja teen muita kotitöitä kyllä mutta EN pysty jynssäämään paskaa vauvan kanssa! Ymmärrätkö miten likaista, hikistä ja myrkyllistä hommaa vaikka uunin tai vessan kaakeleiden hinkkaus on? Etpä taida ymmärtää, oletkohan tuo tästä muuttaneen perheen äiti tai isä kenties. Ap
[/quote]Onko se joku vammanen kun huutaa kokoajan? Et sinä ainakaan sitä paranna kun kannatt sitä koko ajan ja olet varmaan yh. eka lapsikin se on sulle. pidä toukkas tyhmä lehmä
[/quote]
Lehmillä on vasikoita kulta pieni :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:52"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:43"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:38"]Mahdat olla joku siivousfriikki, jos kämpän siivoamisessa menee 3 viikkoa [/quote] En ole, vaan pienen imetettävät vauvan äiti joka saa hyvällä tuurilla tunnin tai kaksi päivässä siivousaikaa! En voi jynssätä myrkyillä vauva kantoliinassa! Ap [/quote]Ensinnäkään sitä mukulaa ei tarvi kokoajan pitää sylissä. [/quote] Kasvata sinä mukulasi miten lystäät, minä pidän pientä vauvaa sylissä jos haluan. Kyllä se on se tästä muuttanut perhe jonka tulisi hävetä. Ap [/quote]Just. Vetoa vaan siihen että haluat pitää penskaa sylissä ja siksi et siivoa. Olet naurettava [/quote] Sinulla on ehkä "mukuloita" (jotka minun tietääkseni kasvatetaan pellossa) ja "penskoja" (joita on kai koirilla?), mutta minulla on ihmislapsi ja kasvatan häntä kiintymysvanhemmuuden oppeja soveltaen äitinsä ja isänsä lähellä. JA vauvani huutaa jos jätetään yksin. Niin että älä tule minulle neuvomaan saanko pitää vauvani sylissä vai en. Vauva kantoliinassa olen pakannut ja purkanut ja teen muita kotitöitä kyllä mutta EN pysty jynssäämään paskaa vauvan kanssa! Ymmärrätkö miten likaista, hikistä ja myrkyllistä hommaa vaikka uunin tai vessan kaakeleiden hinkkaus on? Etpä taida ymmärtää, oletkohan tuo tästä muuttaneen perheen äiti tai isä kenties. Ap
[/quote]Onko se joku vammanen kun huutaa kokoajan? Et sinä ainakaan sitä paranna kun kannatt sitä koko ajan ja olet varmaan yh. eka lapsikin se on sulle. pidä toukkas tyhmä lehmä
[/quote]
te kaksi, lopettakaa jo. Pitäkää tauko ja rauhoittukaa
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:02"]
[/quote]
[/quote]
minäkin olen mielestäni aika siisti ihminen, mutta en mä nyt pelkkää pönttöä pitkään pese. Mikä minuutimäärä olisi se oikea sitten?
[/quote]
Vessan pesu tarkoittaa minulla myös mm. sen lampun päältä pölyjen pyyhkimistä ja montaa muuta asiaa, mitä tästä muuttaneesaa perheessä ei ole tehty kertaakaan. Jos pesee vain lavuaarin ja pöntön on "kahden minuutin vessanpesijä".
Ap
(Vessan kaapin alla oli mm. kivettynyttä koiranruokaa, kaapissa sisäpeileissä 1cm paksut kerrokset hammastahnaa ja kaappi täynnä parta- tai säärikarvojen, hanan alla jotain muumioitunutta valkoista ainetta, lavuaarin taustakaakeleiden saumat ihan töhnässä jne.)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:04"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:52"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:43"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:38"]Mahdat olla joku siivousfriikki, jos kämpän siivoamisessa menee 3 viikkoa [/quote] En ole, vaan pienen imetettävät vauvan äiti joka saa hyvällä tuurilla tunnin tai kaksi päivässä siivousaikaa! En voi jynssätä myrkyillä vauva kantoliinassa! Ap [/quote]Ensinnäkään sitä mukulaa ei tarvi kokoajan pitää sylissä. [/quote] Kasvata sinä mukulasi miten lystäät, minä pidän pientä vauvaa sylissä jos haluan. Kyllä se on se tästä muuttanut perhe jonka tulisi hävetä. Ap [/quote]Just. Vetoa vaan siihen että haluat pitää penskaa sylissä ja siksi et siivoa. Olet naurettava [/quote] Sinulla on ehkä "mukuloita" (jotka minun tietääkseni kasvatetaan pellossa) ja "penskoja" (joita on kai koirilla?), mutta minulla on ihmislapsi ja kasvatan häntä kiintymysvanhemmuuden oppeja soveltaen äitinsä ja isänsä lähellä. JA vauvani huutaa jos jätetään yksin. Niin että älä tule minulle neuvomaan saanko pitää vauvani sylissä vai en. Vauva kantoliinassa olen pakannut ja purkanut ja teen muita kotitöitä kyllä mutta EN pysty jynssäämään paskaa vauvan kanssa! Ymmärrätkö miten likaista, hikistä ja myrkyllistä hommaa vaikka uunin tai vessan kaakeleiden hinkkaus on? Etpä taida ymmärtää, oletkohan tuo tästä muuttaneen perheen äiti tai isä kenties. Ap [/quote]Onko se joku vammanen kun huutaa kokoajan? Et sinä ainakaan sitä paranna kun kannatt sitä koko ajan ja olet varmaan yh. eka lapsikin se on sulle. pidä toukkas tyhmä lehmä [/quote] Lehmillä on vasikoita kulta pieni :) Ap
[/quote]Vai alat sinä vielä kullitteleen minua tyttö raasu. Jaxuhaleja, pus pus, tule tänne niin otan sut sylkkyyn ja silitän päärä. Poloinen.
Sinuna palkkaisin jo siivoojaan, jos noin kamalaa on.