Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääruokia kasvissyöjille, onko nämä hyviä?

Vierailija
10.07.2015 |

Kreikkalainen salaatti

Feta-pinaatti-munakas

ja sitten samat jälkiruuat kuin muillakin eli kakkua ja leivoksia.

Mitä sanotte?

Kommentit (352)

Vierailija
281/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:36"]

Miten voi ihmiset olla noin ressukoita, että ne kysyy täältä miksi liivate ei sovi, vaikka samasta näppiksestä sen kirjoittaisi hakukoneeseenkin. Ja muutenkin...kuka muka ei nykypäivänä tiedä, että liivate on eläinperäistä? Joko ap on trolli tai 17-vuotias morsian jostain tynnyristä.

[/quote]

Kaikki ei elä punavihreässä kuplassa.

[/quote]

Yleissivistys ei ole mikään punavihreä kupla.

Vierailija
282/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:46"]

Onko joku vielä oikeesti vegaani tänä päivänä??

[/quote]

Voi kuule, vegaanien määrähän on vaan lisääntynyt koko ajan!
[/quote]

Oikeestiko? En provoa,mutta mitä vegaani syö,kun kaikki maito,muna ym."terveellinen hyvä" on ns.kiellettyä.
Itse kokisin todella vaikeaksi.
[/quote]Mä en vois mitenkän kuvitella luopuvani maitotuotteista. Millä ne korvataan? Melkein kaikessa on jotain maitoon viittaavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:51"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:46"] Onko joku vielä oikeesti vegaani tänä päivänä?? [/quote] Voi kuule, vegaanien määrähän on vaan lisääntynyt koko ajan! [/quote] Oikeestiko? En provoa,mutta mitä vegaani syö,kun kaikki maito,muna ym."terveellinen hyvä" on ns.kiellettyä. Itse kokisin todella vaikeaksi. [/quote] http://www.vegaaniliitto.fi/www/fi/tietoa/ruokavalion-koostaminen [/quote] Ok,no vaikuttaa ihan terveelliseltä ja hyvältä,jopa helpolta..mutta entä se juusto?Juustot on oikeesti vaan niin herkullisia.Niitä ilman en voisi kuvitella olla.Ei sillä,että vegaaniksi asti olisin kääntymässäkään..mutta ihan puhtaasta mielenkiinnosta.. Mitä tuohon menuseen tulee,niin eikai se vege siihen kuole,jos palan kakkua syö,jossa on gelatiinia? T.Kasvissyöjä

[/quote]

Ei kai kasvissyöjä muutenkaan kuole siihen, jos syö palan lihaa? Mun mielestä on typerää syödä jänteistä ja luista valmistettua ainetta, jos muuten sanoo olevansa kasvissyöjä. Mutta jos kasvissyöjä ei koe tässä asiassa mitään ristiriitaa itse, niin siinähän syö sitten kakkua liivatteineen kaikkineen. Niille oikeille kasvissyöjille pitäisi kuitenkin olla liivatteetonkin vaihtoehto.

Vierailija
284/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esimerkiksi Emil cateringin vegaaninen menu (löysin tuolta vegaaniliiton linkin kautta)

Mallaslimppua, seesaminäkkileipää ja focacciaa
Oliivitapenadea, luomuhummusta ja yrttilevitettä
Vihersalaattia ja luomusitruunakastiketta
Vietnamilaisia kevätkääryleitä ja soija-limedippiä
Luomupaputahnalla täytettyjä tortillawrapeja ja hedelmäsalsaa
Saaristolaistofu: paistettua ruispaneerattua tofua perinteisessä etikkaliemessä
Perinteistä perunasalaattia
Juures-soijapihvejä, kolmen pippurin kastiketta ja perunagratiinia
Marenkipavlovat suklaamoussella ja tuoreilla marjoilla

olisko tässä ap:lle jotain ideoita?

Vierailija
285/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:25"]

Siis kasvissyöjät saavat vain munakasta ja salaattia? Vai? Tosi nihkeää. Mitä ne sekasyöjien lisukkeet on, joista mainitsit? Mun mielestä hyvin arkiset tarjottavat, lisäksi tosi suppeat. Ja miksi molempiin ruokiin tungettu fetaa? Eikä nuo tosiaan sovi vegaanille. Juustokakkuihin tulee juustoa ja liivatetta, joten sekään ei sovi useimmille kasvissyöjille.

[/quote]Minä käytän liivatteen sijasta agar agaria. Mutta kaikki eivät ole ollenkaan niin tarkkoja. Tein jonkun kakkujutun kasvisyöjille taannoin, he eivät ikinä olleet kuulleetkaan agar agarista, käyttivät aina liivatetta. 

[/quote]

Joo, tiedän kyllä, että liivatteen voi korvata, mutta useimmat sekasyöjät eivät näistä agar agareista ja muista tiedä. Ja jos ap:n tietotaso on tosiaan tätä luokkaa, niin... En myöskään pidä liivatetta syöviä "kasvissyöjiä" oikeina kasvissyöjinä, vaikka toki heitäkin on siinä missä kalaa syöviä "kasvissyöjiäkin".
[/quote]

Mulle opetettiin,että sitä syödään mitä tarjotaan tai sitten ei syödä ollenkaan.
Näitä "ruokavammaisia" on niin monen sorttia,että menee aikamoiseksi pelleilyiksi kun jo pelkkiä kakkuja pitää syödä sataa erilaista sorttia vaan sen takia ku joku ei "voi"syödä liivatetta!

Vierailija
286/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakto-ovo-vegetaristi ja minulle tarjottiin yksissä jäissä kaupan tomaattikeittoa. Tiesin, että se on tehty kanaliemeen, niin jätin syömättä ja söin pelkkää leipää. Hävetti vähän, mutta suosittelen lukemaan tuoteselosteet tarkasti, jos ostatte kaupasta jotain valmista kasvissyöjälle. Esim. kaupan porkkana- ja pinaattiletuissa on yleensä eläinrasvaa, joka on siis käytännössä ihraa. Niitäkin on mulle tietämättömät tarjonneet ja en oo iljennyt syödä. Säälittää, kun toiset oikein erikseen mulle hankkineet ruokaa ja sitten käy noin.

Vierailija
287/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:51"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:46"] Onko joku vielä oikeesti vegaani tänä päivänä?? [/quote] Voi kuule, vegaanien määrähän on vaan lisääntynyt koko ajan! [/quote] Oikeestiko? En provoa,mutta mitä vegaani syö,kun kaikki maito,muna ym."terveellinen hyvä" on ns.kiellettyä. Itse kokisin todella vaikeaksi. [/quote] http://www.vegaaniliitto.fi/www/fi/tietoa/ruokavalion-koostaminen [/quote] Ok,no vaikuttaa ihan terveelliseltä ja hyvältä,jopa helpolta..mutta entä se juusto?Juustot on oikeesti vaan niin herkullisia.Niitä ilman en voisi kuvitella olla.Ei sillä,että vegaaniksi asti olisin kääntymässäkään..mutta ihan puhtaasta mielenkiinnosta.. Mitä tuohon menuseen tulee,niin eikai se vege siihen kuole,jos palan kakkua syö,jossa on gelatiinia? T.Kasvissyöjä

[/quote]

Mä en kestä. Pistä saman tien pöytä täyteen liharuokaa ja sano vegaanille, ettei se siihen kuole, jos yksissä juhlissa syö lihaa. Kun kysymys nyt ei ole varsinaisesti mistään kuolemisesta...

Vierailija
288/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:52"]Hei. Jos muille on lohta, niin ja jos mahdollista haet Ruohonjuuren kylmiöstä valmiiksi maustetut tofut. Itse pidän esim. pizzamarinoidusta/ tofusta japanilaisittain. 1-2 palaa/syöjä. Paistat kasvisöljyssä vaikka sipulin ja sienien kera. Minulle arkinen ruoka, mutta arvostaisin kovasti, jos joku tarjoaisi sitä kasvisproteiiniakin, eikä pelkästään kasviksia. Kylmäsavutofu on myös ihan ok. Löytyy marketeista. Semmoinen 100-200&/syöjä. Helpolla pääsee, jos tofun tarjoaa vaikka couscousin tai uusien perunoiden kanssa. Mukaan kasviksia ja vaikka hieman kikhereitä. Tetrassa myytävästä kikherneen liemestä voi tehdä vegaabnisia marenkeja. Ohjeita löytyy googlettamalla marenki ja kikherne.

[/quote]Kasvislisukkeina voisi olla kuutioiduksi leikattua munakoisoa ja kesäkurpitsaa tomaattikastikkeessa, sinne vaikka niitä kikherneitä sekaan. Mausteina voi käyttää italialaisiin ruokiin sopivia mausteita. Terveellinen ja hyvä kokonaisuus. Juomaksi hedelmämehua tms.

Vierailija
289/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:59"]

[/quote]

Ei kai kasvissyöjä muutenkaan kuole siihen, jos syö palan lihaa? Mun mielestä on typerää syödä jänteistä ja luista valmistettua ainetta, jos muuten sanoo olevansa kasvissyöjä. Mutta jos kasvissyöjä ei koe tässä asiassa mitään ristiriitaa itse, niin siinähän syö sitten kakkua liivatteineen kaikkineen. Niille oikeille kasvissyöjille pitäisi kuitenkin olla liivatteetonkin vaihtoehto.
[/quote]
Minusta ei.

Vierailija
290/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:25"] Siis kasvissyöjät saavat vain munakasta ja salaattia? Vai? Tosi nihkeää. Mitä ne sekasyöjien lisukkeet on, joista mainitsit? Mun mielestä hyvin arkiset tarjottavat, lisäksi tosi suppeat. Ja miksi molempiin ruokiin tungettu fetaa? Eikä nuo tosiaan sovi vegaanille. Juustokakkuihin tulee juustoa ja liivatetta, joten sekään ei sovi useimmille kasvissyöjille. [/quote]Minä käytän liivatteen sijasta agar agaria. Mutta kaikki eivät ole ollenkaan niin tarkkoja. Tein jonkun kakkujutun kasvisyöjille taannoin, he eivät ikinä olleet kuulleetkaan agar agarista, käyttivät aina liivatetta.  [/quote] Joo, tiedän kyllä, että liivatteen voi korvata, mutta useimmat sekasyöjät eivät näistä agar agareista ja muista tiedä. Ja jos ap:n tietotaso on tosiaan tätä luokkaa, niin... En myöskään pidä liivatetta syöviä "kasvissyöjiä" oikeina kasvissyöjinä, vaikka toki heitäkin on siinä missä kalaa syöviä "kasvissyöjiäkin". [/quote] Mulle opetettiin,että sitä syödään mitä tarjotaan tai sitten ei syödä ollenkaan. Näitä "ruokavammaisia" on niin monen sorttia,että menee aikamoiseksi pelleilyiksi kun jo pelkkiä kakkuja pitää syödä sataa erilaista sorttia vaan sen takia ku joku ei "voi"syödä liivatetta!

[/quote]

No jos sun asenne ja ymmärrys on tuota luokkaa, niin voi voi. Sataa sorttia joo tosiaan pitää olla, huoh. Ei sun kanssa kannata keskustella. Asennevammasi kertoo typeryydestä.

Vierailija
291/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:59"]

[/quote]

Mä en kestä. Pistä saman tien pöytä täyteen liharuokaa ja sano vegaanille, ettei se siihen kuole, jos yksissä juhlissa syö lihaa. Kun kysymys nyt ei ole varsinaisesti mistään kuolemisesta...
[/quote]

OMG!!!!!!

Vierailija
292/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvinoasalaatti, ilman juustoa. Myös avocado-perunasalaatti toimii.

Punajuuripihvejä / papupihvejä, lohkobataatteja, hummusta, vihersalaattia.

Jälkkärinä esimerkiksi kookospannacottaa tai raakakakkua.

Tämä oli siis vegaaninen menu. Raakakakuista pitää muistaa tarkistaa, etteivät ne sisällä hunajaa. Osa on tarkkoja siitä. Vegaanisessa menussa on se hyvä puoli, että esim. sama jälkkäri käy myös muna- ja maitoallergikolle, raakakakku myös monesti keliaakikoille.

Vierailija
293/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan valmista "sataa sorttia".Paitsi jos kyse on oikeasti allergisesta ihmisestä.
Anteeksi asennevammani:).

Vierailija
294/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:03"]

Mun mielestä on typerää syödä jänteistä ja luista valmistettua ainetta, jos muuten sanoo olevansa kasvissyöjä.

[/quote]

Edelleenkin se kaupan liivate tehdään sian nahasta. (Juu tiedän - ei kasvissyöjät syö sian nahkaakaan)

Vierailija
295/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on myös tarjottu lihaliemessä keitettyjä kasviksia. Mitä ihmiset oikein ajattelee? T. 101

Vierailija
296/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok siis ruuassa ei saa olla maitoa eikä juustoa. Melko hankalaa... Juoko kasvissyöjät kahvinkin sitten aina mustana?

ap

Vierailija
297/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sä huoli, me ollaan kuule ihan pian niitä "ruokavammaisia" kohta kaikki tyyn. Ei täällä maapallolla enää kovin kauan lihalla mässätä, sorke vaan.

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:29"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:25"] Siis kasvissyöjät saavat vain munakasta ja salaattia? Vai? Tosi nihkeää. Mitä ne sekasyöjien lisukkeet on, joista mainitsit? Mun mielestä hyvin arkiset tarjottavat, lisäksi tosi suppeat. Ja miksi molempiin ruokiin tungettu fetaa? Eikä nuo tosiaan sovi vegaanille. Juustokakkuihin tulee juustoa ja liivatetta, joten sekään ei sovi useimmille kasvissyöjille. [/quote]Minä käytän liivatteen sijasta agar agaria. Mutta kaikki eivät ole ollenkaan niin tarkkoja. Tein jonkun kakkujutun kasvisyöjille taannoin, he eivät ikinä olleet kuulleetkaan agar agarista, käyttivät aina liivatetta.  [/quote] Joo, tiedän kyllä, että liivatteen voi korvata, mutta useimmat sekasyöjät eivät näistä agar agareista ja muista tiedä. Ja jos ap:n tietotaso on tosiaan tätä luokkaa, niin... En myöskään pidä liivatetta syöviä "kasvissyöjiä" oikeina kasvissyöjinä, vaikka toki heitäkin on siinä missä kalaa syöviä "kasvissyöjiäkin". [/quote] Mulle opetettiin,että sitä syödään mitä tarjotaan tai sitten ei syödä ollenkaan. Näitä "ruokavammaisia" on niin monen sorttia,että menee aikamoiseksi pelleilyiksi kun jo pelkkiä kakkuja pitää syödä sataa erilaista sorttia vaan sen takia ku joku ei "voi"syödä liivatetta!

[/quote]

Vierailija
298/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hoksaathan että kermakin on sitten maitotuote. Ja voi. :D

Vierailija
299/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis kaikille kasvisruokaa. Lihat yms. pois. Sitä syödään mitä tarjotaan. Kakussa ei muuten tod tarvitse olla liivatetta. Vaihtoehtoja on.

Vierailija
300/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maito.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän