Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääruokia kasvissyöjille, onko nämä hyviä?

Vierailija
10.07.2015 |

Kreikkalainen salaatti

Feta-pinaatti-munakas

ja sitten samat jälkiruuat kuin muillakin eli kakkua ja leivoksia.

Mitä sanotte?

Kommentit (352)

Vierailija
241/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kasvissyöjät saavat vain munakasta ja salaattia? Vai? Tosi nihkeää. Mitä ne sekasyöjien lisukkeet on, joista mainitsit? Mun mielestä hyvin arkiset tarjottavat, lisäksi tosi suppeat. Ja miksi molempiin ruokiin tungettu fetaa? Eikä nuo tosiaan sovi vegaanille. Juustokakkuihin tulee juustoa ja liivatetta, joten sekään ei sovi useimmille kasvissyöjille.

Vierailija
242/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala ei sitten todellakaan ole kasvis! Eikä sellainen joka syö kalaa ole kasvissyöjä. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattelin maitotuotteita niin, että ne on lehmänmaidosta tehtyjä... Kun lehmillä on huonoimmat olot kai? Että siksi ei lehmänmaito käy. Mutta ok ei käy siis vuohenkaan maidosta tehty.

ap

Vierailija
244/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:21"]

Minä olen kasvissyöjä, mutta kala kyllä käy minulle, varmasti useimmille muillekin.

[/quote]

Onko kala kasvis?

[/quote]Ei mutta se e ole lihaa. Sienikään ei edusta kasvikuntaa.

Vierailija
245/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla juhlia järjestäessä on periaatteena, että myös erikoisvalioruokien tulee olla "saman tasoisia" kuin muiden ruokien. Eli jos pääruokana on joku juhlava paisti, niin on vähän etikettivirhe, jos kasvisvaihtoehto onkin kasvisgratiini tai kasvissosekeitto. Juhlavia kasvisruokia on netti täynnä, eikä niiden valmistaminen ole mitään ylivoimaisen monimutkaista.

Vierailija
246/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:26"]

Minä olen kasvissyöjä, mutta kala kyllä käy minulle, varmasti useimmille muillekin.

[/quote]

Onko kala kasvis?

[/quote]

Kyllä kalan liha on lihaa.

Vierailija
247/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, maitoa se ihmisenkin rintamaito on. Mikset kysy niiltä vierailta suoraan?

Vierailija
248/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:26"]

[/quote]

Onko kala kasvis?

[/quote]

Vertaatko oikeasti sientä ja kalaa keskenään? :D

Vierailija
249/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku trolli. Ap ehdottelee koko ajan maitotuotteita vegaaniruoksi, feta, mozzarella, halloum...

Mutta joo. Jos asia olisi tosi, niin ei voi olla kovin vaikea käsittää missä on jotain eläinperäistä ja missä ei, siis perustasolla. Kurkku ei ole eläinperäinen, mutta edam on jne.

Jos on kasvissyöjiä, niin vegaaniruoka kaikille kasvislaisille on helpoin vaihtoehto. Halutessa voi tietty laitta eri kippuihin noita juustoja esimerkiksi.

En kyllä käsitä miksi joku tarjoaisi häissä pääruoaksi munakasta (enkä tajua kyllä sitä kaurapuuroa, makaronipaellaa enkä makaronilaatikkoakaan viime päiviltä...).

Ehdotuksia: viinilehtikääryleet + tsatsiki soijajugurtista tai vietnamilaiset kesärullat. Reilu salaattibuffet ja uudet perunat. Tässä perussetti. Hyvä vegeblogi: http://chocochili.net/

Vierailija
250/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muille on lohta ja pihvejä, niin tekisin jonkun yksinkertaisen tofujutun. Tofuakin saa valmiiksi marinoituna

Vierailija
251/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:25"]

Siis kasvissyöjät saavat vain munakasta ja salaattia? Vai? Tosi nihkeää. Mitä ne sekasyöjien lisukkeet on, joista mainitsit? Mun mielestä hyvin arkiset tarjottavat, lisäksi tosi suppeat. Ja miksi molempiin ruokiin tungettu fetaa? Eikä nuo tosiaan sovi vegaanille. Juustokakkuihin tulee juustoa ja liivatetta, joten sekään ei sovi useimmille kasvissyöjille.

[/quote]Minä käytän liivatteen sijasta agar agaria. Mutta kaikki eivät ole ollenkaan niin tarkkoja. Tein jonkun kakkujutun kasvisyöjille taannoin, he eivät ikinä olleet kuulleetkaan agar agarista, käyttivät aina liivatetta. 

Vierailija
252/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:36"]

No olisiko parempi, jos kreikkalaisen salaatin tilalla olisi tomaatti-mozzarella-pesto-salaatti?

ap

[/quote]

Kreikkalainen salaatti, mozzarella-pesto-tomaattisalaatti 

vaikka jotain kasvisgratiinia tms.. 

pointtini kuitenkin oli: MUNAKASTA?????????????????????? SERIOUSLY????????????????+

Vierailija
253/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on kysyä erikoisruokavalioiselta, mitkä tuotteet ei käy. Aina kasvissyönnin taustalla ei ole eettiset syyt. Ruokavalio voi olla lääkinnällinenkin. Esim. joitakin tauteja sairastaville ei käy maito- ja lihatuotteet terveydellisistä syistä. Silloin on ihan sama , minkälaiset olot on lehmällä tai vuohella, jos ihminen ei käytä maitotuotteita niin se ei sitten käytä. Ei niillä syillä ole väliä.

Vierailija
254/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö liivate ole ok myöskään? Miksi ihmeessä??

ap

Vierailija
255/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivatekin on eläimestä peräisin. Googleta.

Vierailija
256/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö ap juhlaruoat itse?

Tofusta saa hyvää ja juhliin sopivaa ihan vaan silläkin, että ostaa paketillisen tofua, marinoi yön yli jääkaapissa (noihin joka kaupassa myytäviin, valmiiksi marinoituihin on kaikki kasvissyöjät todennäköisesti kyllästyneet, ellei osta Ruohonjuuresta jotain vähän kalliimpaa ja fiinimpää tofua) ja sitten leivittää + paistaa pannulla runsaassa rasvassa... ei kuitenkaan voissa! Ja sitten tekee jonkun hyvän kastikkeen mukaan, vaikka maapähkinäkastikkeen. Tulee sen verran energiapitoista ettei jää vegaanikaan nälkäiseksi, kuten usein käy :)

Vierailija
257/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:31"]Siis eikö liivate ole ok myöskään? Miksi ihmeessä??

ap
[/quote]No eikös se ole jotain lehmän luuydinnestettä?

Vierailija
258/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:12"]

Nuo ovat arkiruokaa, eivät mitenkään juhlallisia. Noita syödään kun mitään muuta kaapista ei löydy.

[/quote]

Laittakaa jotain vinkkejä kasvissyöjän juhlaruoista. En ole ap, eikä nuo mainitut välttämättä tosiaan ole sieltä juhlavimmasta päästä + molemmissa fetaa, mikä ei käy vegaaneille, mutta välillä tuntuu, että mitä tahansa kasvisruokaa sekasyöjä yrittää tarjolle laittaa, aina se on arkista ja tylsää ja tavallista ja blaah...

Eli: vinkatkaa nyt hyvät ihmiset, että minkälaisia juhlavia ja epätavallisia kasvisruokia voisi tarjota (linkki reseptiin olisi plussaa!) erilaisissa juhlatilanteissa?

[/quote]

Teet normaalia juhlaruokaa ja korvaat lihan jollain feikkilihalla,soijalla,tofulla tai seitanilla(viimeinen kyllä maistuu vanhoilta kumisaappailta).Eli siis se ruoka mitä muutkin syö,muutetaan kasvisversioksi vaihtamalla liha johonkin ei-eläinperäiseen proteiininlähteeseen.

Vierailija
259/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi ihmiset olla noin ressukoita, että ne kysyy täältä miksi liivate ei sovi, vaikka samasta näppiksestä sen kirjoittaisi hakukoneeseenkin. Ja muutenkin...kuka muka ei nykypäivänä tiedä, että liivate on eläinperäistä? Joko ap on trolli tai 17-vuotias morsian jostain tynnyristä.

Vierailija
260/352 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:31"]Siis eikö liivate ole ok myöskään? Miksi ihmeessä?? ap [/quote]No eikös se ole jotain lehmän luuydinnestettä?

[/quote]

Kaupoissa myytävä liivate tehdään sian nahasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän