Rehellinen kysymys, syötkö päivittäin 500 g kasviksia?
Itse myönnän että ihan joka päivä tuo 500 g ei toteudu, esimerkiksi viikonloppuisin. Pientä petrattavaa siis olisi. N32
Kommentit (992)
En syö ollenkaan. Niissä on niin paljon torjunta-ainejäämiä ja lannotteita. Vai pizzaa. Se on puhdasta ja hampurilaiset.
Ei ole tullu laskettua, toisaalta luulen syöväni päivässä alle 500g ruokaa. Suosin kyllä kasviksia, mutta suurin n. puolet ravinnosta on varmaan jotain hiilihydraattia.
En syö eikä puput syö minun lihoja ja makkaroita, näin sovittiin, molemmat tyytyväisiä.
Syön, koska lisään jokaiseen ruokaan kasviksia/marjoja/hedelmiä. Aamulla kananmunaleivän ja n. 10 kirsikkatomattia, lounas on aina salaatti, päivällisen lisukkeena salaattia tai juureksia ja iltapalaksi syön pari hedelmää.
Vierailija kirjoitti:
Huomioikaa hyvät ihmiset!!!! Tuo on kasvistuottajain mainos. Sille ei ole mitään perustetta. Syö sitä mitä mieli tekee, elimistö tietää mitä se tarvitsee. Rasva ja sokeri minimiin.
Juuri kuuntelin Patrik Borgia asiasta. 500 g ei ole mikään onnelliseksi tekevä, 1.000 g olisi Borgin mielestä parempi. :)
Syön kasviksia lähinnä vain hedelmien muodossa :( Pitäisi parantaa tässä. Vihanneksia syön oikeastaan vain, kun ne ovat olennainen osa pääruokaa (esim. kasvissosekeitto tai muu kasvisruoka).
En, mutta lihaa/kalaa/kanaa syön.
Viikossa ehkä. Leivän päällä käytän kurkkua ja tomaattia. Ja joskus lautasen reunalla.
Toki syön. Kun joskus sairastun, en halua itsesyytöksiä. Liikunta, sosiaalinen elämä, ravinto ja sitä kautta yöuni kunnossa. Miksi tuhoisin terveyttäni? Ja toivon, että voin elää terveenä mahdollisimman pitkään, kun joskus eläkkeellä jään. Sairastaminen on kurjaa, pidän elämisestä, ihan mahtavaa. Elintavoilla on kuitenkin todella suuri merkitys terveyteen, varsinkin kun geenit eivät ole parhaat mahdolliset.
Vähintään 500g perunoita. Joskus toista kiloakin jos on lapin puikulaa. Soosit tuovat vaihtelua.
Luultavasti. En syö mitään eläinperäistä ja jokaisella aterialla syön marjoja, hedelmiä tai kasviksia. Kesällä varsinkin menee paljon tuoreita vihanneksia, talvella enemmän juureksia tai pakastevihanneksia. Melkeinpä ruokaan kuin ruokaan on helppo lisätä jotain kasvista.
En syö kasviksia. - Kasvikset ovat kiitollisia, että heihin kohdistuva raakalaismainen riisto pelloilta ja kasvihuoneista vähenee. Ajattele asiaa kasvin kannalta. Kasvat mukavassa kasvihuoneessa, saat ravinnerikasta kasteluvettä ja huoneen hiilidioksimääräkin on nostettu optimaalikseksi. Ja sitten varoittamatta tulee joku ja repii sinut kasviksen irti juuriltaan ja heittää kylmään laatikkoon, jossa on muita syvästi järkyttyneitä kohtalotovereita. Tällainen on varmasti kansainvälisten sopimusten vastaista ja tällaisen julmuuden olemassaolon kyseenalaistaminen tulisi lailla kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Miks pitäs syörä
Ettei tuu nälkä
enpähän ole mittaillut määriä mutta näin kakkostyypin diabeetikkona on hiukka pakko syödä noin puolet ateriasta kasviksia,juureksia, salaattia. Hetelmiä jälkkäriksi. (apiniden sukua, banaani maittaa)
Myönnettävä on vihanneksia vetämällä olo on pirteämpi ja jaksaa kikkailla paremmin. Minä ainakin.
En syö kasviksia lainkaan. 50 vuotta menty ilman niitä.
Minulla on jänisten kanssa sopimus, minä en syö niiden rehuja, ja ne ei aja mun autolla. höhöhöh
Toki jos hedelmätkin lasketaan mukaan. Pelkästään aamiaisella banaania, ananasta, appelsiineja mehuna ja muita hedelmiä tai marjoja sesongin mukaan. Flunssaa ei ole ollut nyt viiteen vuoteen, ennen sairastin vähintään 2x vuodessa, yleensä enemmän.
En tiedä.En punnitse ravintoani, mitä lappaan ruoka pyramiidiä käyttäen ja ruoka rytmillä suuhuni.
Mitkä pillerit? Luuletko siis, että tässä on pelkistä vitamiineista kyse?
Aina on myös halpoja kasviksia, en tiedä kauhean monia muita ruokia, joita saa eurolla kilo.