Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen kysymys, syötkö päivittäin 500 g kasviksia?

Vierailija
22.02.2022 |

Itse myönnän että ihan joka päivä tuo 500 g ei toteudu, esimerkiksi viikonloppuisin. Pientä petrattavaa siis olisi. N32

Kommentit (992)

Vierailija
861/992 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syöt tuon määrän niin ripuli on taattu ja suoli vaivat. Kasvimyrkkyjä ja kuitua liikaa ihmiskehoon.

Olen ollut 8 vuotta vegaani, enkä ikinä ole ollut yhtä terve ja energinen kuin nyt. Eikä minkäänlaisia vatsavaivoja, ei iho-ongelmia eikä päänsärkyjä, joita oli silloin kun olin vielä sekasyöjä.

En ole koskaan nähnyt tervettä vegaania. Mitä syöt?

Vierailija
862/992 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä sitten söis? Eihän 500g kata edes lounasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/992 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syöt tuon määrän niin ripuli on taattu ja suoli vaivat. Kasvimyrkkyjä ja kuitua liikaa ihmiskehoon.

Olen ollut 8 vuotta vegaani, enkä ikinä ole ollut yhtä terve ja energinen kuin nyt. Eikä minkäänlaisia vatsavaivoja, ei iho-ongelmia eikä päänsärkyjä, joita oli silloin kun olin vielä sekasyöjä.

En ole koskaan nähnyt tervettä vegaania. Mitä syöt?

Tavallisimmat syömiset listattu viestissä 856/862. Vaihtelevasti muitakin kasvisruokia.

Vierailija
864/992 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod

Vierailija
865/992 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta paistan 160gr murean sisäpaisti pihvin voissa. Ja uusia perunoita lisänä. Onhan siinä kasviksia. Kasveja on nuo lehmätkin syöneet.

Surullista, että niin moni on syö ruumiita.

Vierailija
866/992 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joka päivä, mutta melko usein.

Vierailija
867/992 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihistorian ihminen ei syönyt. Niillä tuota talvea pukkasi. Säilyivät hengissä. Tai jos ei, niin ei ollut kasviksista kiinni.

Veressä on kaikki vitamiinit. Mutta eihän sitä voi sivistynyt ihminen nauttia. Parempi piereä kasvisten kuitujen kera.

Vierailija
868/992 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin just 600 grammaa illalliseksi. Siis pelkkiä kasviksia, ja maun vuoksi oliiviöljyä ja juustoa. Oli sellainen määrä, ettei tarvinnut muuta.

Mutta kasvissyöjänä olen tottunut täyttämään mahan noin. Joku muu voisi olla pian nälkäinen, itse olen ihan ähkyssä.

Mutta mulla on siis niin, että aamulla syön marjoja paljon ja sitten illallinen on yleensä hyvin kasvispainotteinen, eli iiiso kasa kasviksia. Tällä tavoin ei tarvi stressata, mitä lounaaksi syö. 

Vierailija
869/992 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helposti, usein enemmänkin. Syön myös lihaa ja kalaa. Tänään aamupalalla puuron kanssa omena, lounaaksi kaalilaatikkoa ja päivälliseksi kreikkalaista salaattia. Tosta varmaan tuli jotain 700 g. 

Vierailija
870/992 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta paistan 160gr murean sisäpaisti pihvin voissa. Ja uusia perunoita lisänä. Onhan siinä kasviksia. Kasveja on nuo lehmätkin syöneet.

Surullista, että niin moni on syö ruumiita.

-

Mitäs surullista siinä muka on?  Suuri osa koko luomakunnan ravintoketjusta perustuu sille, että vahvempi ja suurempi syö pienempiään ja heikompiaan. Eli ihan ikiaikaisen luonnonjärjestyksen kanssa tässä ollaan tekemisissä.  Haluaisitko keksiä uuden  tai keikuttaa muuten vaan venettä?

- Omassa mielessäni metsästys on OK kunhan saalis syödään.

- Omassa mielessäni kalastus on myös OK kunhan saalis käytetään hyödyksi eli syödään. CR-kalastus on mielestäni pelkkää kalojen kiusaamista.

- Marjojen ja sienien kerääminen metsästä on OK kunhan salis käytetään hyödysi.

Vierailija
871/992 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä tulee ahmittua oman maan mansikoita ja herneitä ja porkkanoita ja uusia perunoita. Tänä vuonna kasvihuoneessa kasvaa ties kuinka monta pötköä kurkkuakin. Talvikaudella kasvikset ovat enemmänkin omenaa ja banaania, mutta aika harvakseltaan tulee puolta kiloa syötyä. Enpä tiedä, syönkö edes yhteensä puolta kiloa ruokaa päivässä, kun juomat jätetään pois (maito, tee, kahvi).

Vierailija
872/992 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo tavoitteena, joskus menee yli, usein jää vajaaksi. Nyt syön paljon kasvimaan ja metsän antimia, Mustikkapiirakkaa söin äsken, teinin kanssa käytiin keräämässä piirakkamustikoita. Sen jälkeen käytin koiran lenkillä, ja tulin paidanhelma täynnä sieniä kotiin. Pitäisi perata, löysin aika paljon haapasieniä, melkein voisi jo suolasieniä tehdä. Keltavahveroita enimmäkseen, paistan ne huomenna pojille (syön itsekin).

Päivälliseksi söin kasviskääryleitä, tosin vain muutaman, olisiko kaikkinensa mennyt 200g kasviksia. 100g tomaatin söin myös, kun mietin, että mitä pitäisi tehdä (se oli ennen kuin leivoin mustikkapiirakan ja kävin koiran kanssa metsässä). Aamulla söin leivän välissä salaattia, mutta eipä sitä sinne mahtunut varmaan kuin 50g, vaikka monta kerrosta asettelin sinne. Lounaalla oli kaalisalaattia noin 1,5dl, eli noin 100g kasviksia.

Ihan nippanappa tulee tänään puoli kiloa täyteen, jos lasken vielä ne viinimarjat, joita söin naapurin pensaista ja mansikat, joita löytyi kasvimaalta. Ja pari herneenpalkoa.

Pienistä puroista jne.

Tähän olin luetellut vain syömäni kasvikset. Jätin pois aamupalan kinkkusiivut ja paistetun kananmunan, lounaan grillikyljen ja päivällisen katkaravut.

Vierailija
873/992 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin tulee syötyä tuon suosituksen mukaan kasviksia. Ikävä sivuvaikutus vain on itselläni, jos tuota noudattaa, että tulee käytyä vessassa tiheään, mulla alkoi olemaan jo pelko että on IBD tai jotain pahempaa, kun vessassa joutui juoksemaan 6-8krt/pv. Eli suolisto melko kovilla näillä kuitumäärillä. Kokeilin jonkin aikaa ja palasin vanhaan itselleni sopivampaan ruokavalioon. Suoliston toiminta palasi normaaliksi parin viikon kuluttua, tuo kasvis-marja yms. näiden sisältämä kuitumäärä aiheuttaa jumalattomat ilmavaivat ja ripulia jostain syystä itselläni. Toki taustalla voi olla nuo vilja-allergiatkin, eli jätin ne suositellut viljatkin pois kokonaan, niin elämä on paljon rauhallisempaa ilman vessassa ramppaamista ja ilmavaivoja.

Vierailija
874/992 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö. En edes yritä. En tunne asiasta huonoa omaatuntoa. Pidän ruokavaliotani jopa erittäin terveellisenä.

Vierailija
875/992 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä tulee ahmittua oman maan mansikoita ja herneitä ja porkkanoita ja uusia perunoita. Tänä vuonna kasvihuoneessa kasvaa ties kuinka monta pötköä kurkkuakin. Talvikaudella kasvikset ovat enemmänkin omenaa ja banaania, mutta aika harvakseltaan tulee puolta kiloa syötyä. Enpä tiedä, syönkö edes yhteensä puolta kiloa ruokaa päivässä, kun juomat jätetään pois (maito, tee, kahvi).

Ahmimisen kannattaa hakea apua. Se on vakava sairaus.

Vierailija
876/992 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Joskus voi mennä parikin viikkoa ilman kasviksia tai hedelmiä. Enemmän petrattavaa kuin sinulla.

Yök. Ei varmaan lapsena ole annettu myöskään? Oletko ylipainoinen?

Itselläni tulee sellainen olo, et kroppa oikein huutaa jotain tuoretta, jos olen pidempään ilman (esim joitain aterioita). Mutta en koskaan ole päivää ilman tuoreita kasviksia, hedelmiä tai marjoja. Jos syö kasvispainotteista ruokaa, niin tuon 500g saa helpommin täyteen. Lihaa ei tarvi joka päivä.

Vierailija
877/992 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en, ei ole rahaa. Kun ostaa 2 egen makkarapaketin, siitä syö 4 kertaa. Samalla rahalla ei saa niin paljon kasviksia että nälkä lähtis 4 kertaa.

Vierailija
878/992 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti en, ei ole rahaa. Kun ostaa 2 egen makkarapaketin, siitä syö 4 kertaa. Samalla rahalla ei saa niin paljon kasviksia että nälkä lähtis 4 kertaa.

Mitä ihmettä?!?!?!?!??!?!

Kyllähän täällä on moneen kertaa todistettu se, että ei ihminen pärjää ilman 500g lihaa per ateria? Miten olet hengissä, kun syöt vain 100g makkaraa kerrallaan?

Vierailija
879/992 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa tosiaan rehellinen kysymys!

Vierailija
880/992 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

451 grammaa/päivä K-ruokasovelluksen mukaan, eli on petrattavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan