Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt menee jo liian pitkälle. Itkuinen lapseni soitti koulusta, saako tulla kotiin.

Vierailija
22.02.2022 |

Ei tällaista voi vain katsoa vierestä. Opettajille ja rehtorille olen soittanut, kiusaajien vanhempien kanssa olen puhunut, ollaan nähty (etänä) yhdessä ja erikseen kaikkien huoltajien ja poikien kanssa. Poikia on puhuteltu yhdessä ja erikseen. Olen tehnyt kaikista kiusaajista lasut ja rikosilmoituksen, kun kerran lapseni tuli koulusta naama verillä. Mun lapsi on helppo kohde, kun hän provosoituu helposti ja lähtee mukaan tappelemaan. Kotona oireilee koulun jälkeen, kun on niin ahdistunut ja pelkää. Nämä pojat olivat uhanneet hakata pojan koulun jälkeen. Jälleen kerran soitin kouluun ja tein uuden rikosilmoituksen. Tää on mennyt ihan liian pitkälle. Poika ei uskalla enää kulkea koulumatkojaan yksin vaan soitti mut hakemaan. Onneksi olen nyt kotona.

Kommentit (238)

Vierailija
141/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan ensimmäisessä 3 sivulla mainittu tästä joten kysyn AP:ltä: Onko pojalla isää? Tai edes isäpuolta? Nämä ovat isien tehtäviä, heti asiallisesti yhteyttä poikien vanhempiin. Jos tilanne ei muutu, niin sitten käydä vierailulla. Tämä ei ole siksi, että se on toimiva tapa hoitaa tilanne, vaan siksi että se on AINOA toimiva tapa.

Monesti kuulee, että mihin niitä miehiä tarvitsee parisuhteessa. No juuri tällaisia tilanteita varten ja näitäkin alkaa olla jo aika tavalla näitä kiusaamisia. Näitä eivät vaan äidit voi eivätkä osaa ratkaista, valitettavasti. Ei koulu, ei rehtorit, eivätkä kuraattorit...

No sieltähän tuli niin seksistisrasistista tekstiä, ettei uskoisi olevan vuosi 2022.

Nainen oli jo valtion presidenttinä, pääministerinä ja valtakunnansyyttäjänä, mutta yhden koululaisen asioita ei pysty hoitamaan kuin penisteline.🤷🤦

Ei hyvänen aika mitä jeesustelua! Oletko nyt ihan loppuun asti miettinyt noita ajatuksiasi? Minä voin kyllä helposti kuvailla millaiset vaikutukset jollain halosella tai marinilla on ollut yhteiskuntaamme, mutta tämä nyt ei suoranaisesti liity siihen. Jos ymmärtäisit yhtään ihmisyydestä ja biologiasta niin tajuaisit että lapset nyt vaan kunnioittavat aivan eri tavalla miehen auktoriteettia. Tämä on nähty niin monta kertaa ja nähdään jatkuvasti. En minä tarkoita pahalla tätä, eikä Ap:n kohdalla tarvitse olla lapsen isä (hän jo mainitsikin että isää ei ole), vaan ylipäätään miesroolista! Jos lapsilla ei ole miehen mallia, he oirehtivat, enkä puhu nyt Ap:n lapsesta vaan ylipäätään kiusaajista. Tällaisia ongelmia ei valitettavasti muutoin ratkaista, piste!

Kun minä olin koulussa 1980-luvulla, yhden kiusatun isä pahoinpiteli vieraita lapsia. Se oli ihan sivusta seuraajallekin traumatisoivaa, ja kiusatun kaveriksi ei ainakaan kukaan halunnut kun oli nähnyt, miten aikuinen mies melkein halkaisi lapsen kallon.

Että jos edes yksi sadasta miehestä ratkoo kiusaamisasioita noin, niin kamalaa.

-eri.

Vierailija
142/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus reksistä,hän on koulusta vastuussa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aistin aloituspostauksessa etnistä värinää. Ah, mikä rikkaus.

Vierailija
144/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puuttua kaikin keinoin asiaan, koska sen lisäksi, että lapsesi kärsii nyt, niin asialla voi olla hyvin kauaskantoiset seuraukset.

Läheiseni oli kiusattu ala-asteella, ja äitinsä meni lopulta kaupungintalolle asti asian kanssa.

Tuon jälkeen läheisen opettaja sai potkut ja läheiseni meni eri kouluun, jossa sitten sai kavereita ja uuden hyvän opettajan, joka panosti oppilaiden välisiin suhteisiin (lähti mm. vapaa-ajallaan luokan poikien kanssa saareen pelaamaan paintballia, kun taas edellisen koulun luokanope joka muuten oli myös mies kuten uudenkin koulun luokanope, oikein lietsoi kiusaamista ja syytteli läheistäni ties mistä).

Läheiseni sai sentään onnelliset loppuvuodet koulutaipaleelleen, vaikka arvet se vuosien kiusaaminen kerkesi jättää ja on näkynyt myöhemmin mm. parisuhteissa.

Kiusaamista on äärimmäisen vaikea saada loppumaan, jos kiusaajien kotona ei puututa kunnolla asiaan eikä koulukaan pistä kiusaajia kunnolla vastuuseen (esim. kahden viikon pakkolomia kiusaajille tms. niin kauan kunnes käytös muuttuu).

Minä olin läheiseni vierellä niin paljon kun pystyin koulumatkoilla ja välitunneilla eikä kiusaamista silloin tapahtunut koska kiusaajat eivät uskaltaneet tehdä mitään jos olin läsnä, mutta en minä voinut koko ajan olla paikalla eikä se toisaalta ole lapsen tehtävä tuossa tilanteessa suojella toista jatkuvasti kun aikuiset ei saa tiettyjä pentuja kuriin.

Kiusaajien vanhempien kanssa asiaa oli hankala hoitaa, koska he vähättelivät asiaa, olivat ”ei meidän pojat”-koulukuntaa ja yhden pääkiusaajan isä inhosi koko kiusatun perhettä ja isää, eli eipä tuossa mikään isän väliintulo auttanut.

Toiset myös oikeasti elää epäempaattisten kiusaajaisien ja -äitien kodeissa, ei niitä kiinnosta puuttua kunnolla lapsensa tekemisiin.

Vierailija
145/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtikö ukko lätkimään, kun lapsi osoittautui hankalaksi?

Ps. Kuka yläkoululainen POIKA soittaa itkuisen puhelun äidilleen koulusta. Kohta sitä kiusataan vieläkin enemmän.

Aito ihminen, joka ei peittele sitä kuka on ja mitä tuntee. On minunkin soittanut. Pojalla oli paukahtanut nilkasta liikkatunnilla nivelsiteet. Oli halunnut soittaa mulle ja itki kun sattui niin paljon. Ei häntä siitä kiusattu vaan hyvin ottivat pojan vastaan kun palasi kouluun. Ei normaali ihminen koe tarvetta kiusata ketään sen takia, että toinen itkee, vain luuseri tekee sellaista.

Vierailija
146/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin koulussa 1980-luvulla, yhden kiusatun isä pahoinpiteli vieraita lapsia. Se oli ihan sivusta seuraajallekin traumatisoivaa, ja kiusatun kaveriksi ei ainakaan kukaan halunnut kun oli nähnyt, miten aikuinen mies melkein halkaisi lapsen kallon.

-eri.

Ihan vaan tiedoksesi, kaikki miehet eivät ole mitään barbaareja tai muita tyranneja. Tuolla kirjoittamallasi ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että mies keskustelee pojan ja hänen vanhempien kanssa. Jo se on aivan eri asia kuin se, että nainen tekee sen saman. Tästä on kysymys. Äänensävystä, vallan käytöstä jne., ei väkivallasta jos se nyt ei ole kerran itsestään selvyys...

Vierailija
147/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri.

Ihan vaan tiedoksesi, kaikki miehet eivät ole mitään barbaareja tai muita tyranneja. Tuolla kirjoittamallasi ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että mies keskustelee pojan ja hänen vanhempien kanssa. Jo se on aivan eri asia kuin se, että nainen tekee sen saman. Tästä on kysymys. Äänensävystä, vallan käytöstä jne., ei väkivallasta jos se nyt ei ole kerran itsestään selvyys...

En kirjoittanut, että kaikki miehet olisivat barbaareja tai tyranneja. Kirjoitin, että jos yksi sadasta toimii noin, se on liikaa.

Jonkinlaista lievempää vallankäyttöä ja tyranniutta on sekin, jos ei suostu hoitamaan asioita kuntoon naisen kanssa ”äänensävyn” tai ”vallan käytön” tekosyyllä.

Vierailija
148/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri.

Ei hitto miten typerältä vaikutat.

Suurella osalla miehistä ei ole mitään auktoriteettia olemuksessaan, vaikka löytyyhän niitäkin joilla on.

Luulet vaan vähän liikoja yleisesti miehistä, ja oletat myös kiusaajien vanhempien olevan yhteistyökykyisiä jne.

Se kiusaajan isä voi vaan nauraa poikansa kanssa sille kiusatun isälle joka tulee juttelemaan heille asiasta.

Tuollaisiakin on, usko tai älä.

Eri

Vierailija
149/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. Kuka yläkoululainen POIKA soittaa itkuisen puhelun äidilleen koulusta. Kohta sitä kiusataan vieläkin enemmän.

Aito ihminen, joka ei peittele sitä kuka on ja mitä tuntee. On minunkin soittanut. Pojalla oli paukahtanut nilkasta liikkatunnilla nivelsiteet. Oli halunnut soittaa mulle ja itki kun sattui niin paljon. Ei häntä siitä kiusattu vaan hyvin ottivat pojan vastaan kun palasi kouluun. Ei normaali ihminen koe tarvetta kiusata ketään sen takia, että toinen itkee, vain luuseri tekee sellaista.

Tuo on ihan eri asia. Kaverit varmasti ymmärtää, että kaveria sattuu ja silloin itkeminen on ok. Sun lapsesi on ollut sankari noiden kavereiden silmissä, kun se on tullut takaisin kouluun. Sen sijaan, jos itkee jostain pahasta mielestä äidille, niin kyllä teinit kiusaa. Anteeksi vain.

Vierailija
150/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota kotikouluun! En päästäisi enää sinne.

Vihoviimeinen neuvo.

Vierailija
151/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan eri asia. Kaverit varmasti ymmärtää, että kaveria sattuu ja silloin itkeminen on ok. Sun lapsesi on ollut sankari noiden kavereiden silmissä, kun se on tullut takaisin kouluun. Sen sijaan, jos itkee jostain pahasta mielestä äidille, niin kyllä teinit kiusaa. Anteeksi vain.

Ja sinun mielestäsi fyysisen kivun takia itkeminen on sallitumpaa kuin psyykkisen kivun, koska....?

Vierailija
152/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi vaikuttaa kiusausmagneetilta

Niin että sinun mielestäsi pojan haasteet oikeuttaa kiusaamiseen? Ok.

Nämä ovat vaikeita kysymyksiä. Usein lapsilta vaaditaan enemmän erilaisuuden sietokykyä kuin aikuisilta ja vähemmällä elämänkokemuksella.

Mitä jos sinun työpaikallesi tulisi helposti kiivastuva ja vähän väkivaltainenkin autisti? Vaikea kuvitella ettei missään kuppikunnissa välillä supistaisi.

Meillä vanhemmalla polvella on heikompi kyky hyväksyä erilaisuutta. Lapsistamme kasvaa koko ajan parempia siinä lajissa. Mutta paljon työtä se vaatii.

-eri.

Ap:lla toki vähän isompi lapsi, mutta eskarissa lapseni luokkakaveri oli siinä kunnossa, että saattoi riisua itseltään housut ja vaipan ja vääntää tortut keskelle lattiaa oppitunnilla. oli joo oma avustaja, joka ei ilmeisesti ollut ihan tehtäviensä tasalla. Mutta silti, niiden pienten olisi pitänyt tämäkin ymmärtää, eikä yökötellä lattialle ilmestynyttä kakkakasaa tai moittia hajuhaittoja. Tämä samainen erityinen haisi ihan käsittämättömän pahalle jopa aikuisen mielestä, heitteli tavaroita jne. Monet lapset pelkäsivät tää erityistä ihan hysteerisesti. Enkä usko, että se erityinenkään sai sellaista "oppia" mitä olisi tarvinnut.

Vierailija
153/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin sijoituskotiin kiusaajat. Jos vanhemmilla ei ole halua opettaa lapselle tapoja on lasun paikka ilmeinen. Kenenkään ei tarvitse joutua aggressiivisuuden kohteeksi.

Vierailija
154/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kirjoittanut, että kaikki miehet olisivat barbaareja tai tyranneja. Kirjoitin, että jos yksi sadasta toimii noin, se on liikaa.

Jonkinlaista lievempää vallankäyttöä ja tyranniutta on sekin, jos ei suostu hoitamaan asioita kuntoon naisen kanssa ”äänensävyn” tai ”vallan käytön” tekosyyllä.

Olen ollut opettajana vuosia, joten olen nähnyt tätä nuorten käyttäytymistä aika reilusti. Erityisesti lasten kohdalla he hakevat rajoja, ja naiset eivät saa tai osaa tai halua samalla tavalla asettaa niitä. Lisäksi tässä on vielä se, että kaiken maailman "ammattipedagogeille" pienikin äänen korottaminen saati fyysinen koskeminen on kirosana, heidän teorioiden mukaan lasta voi kasvattaa ihan vaan puhumalla kivoja. Nuoret lapset ja erityisesti murrosikäiset suhtautuvat naiseen hyvin eri tavalla kuin mieheen. Jokainen voi miettiä, että mistä tämä johtuu? Mikä on se asia, joka tuo miehelle erilaista auktoriteettia kuin naiselle?

Vierailija
155/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kiusaamisen osapuolet ovat valkoihoisia, asialle saatetaan ehkä tehdä jotain. Mikäli kiusaajaosapuoli ei ole kantasuomalainen, syytä etsitään ensin kiusatusta jonka jälkeen asia pyritään lakaisemaan hiljaisesti maton alle. Tämä on arkipäivää tietyissä Helsinkiläisissä ja Espoolaisissa kouluissa.

Vierailija
156/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinun mielestäsi fyysisen kivun takia itkeminen on sallitumpaa kuin psyykkisen kivun, koska....?

Tämän minäkin haluaisin kuulla. Olen tuo, jonka lapsen nivelsiteet paukahtivat koulussa. Kukaan ei kiusannut häntä itkun takia. Kerran hänen yksi kaveri (poika) tuli käymään meillä selvästi itkeneen näköisenä. En kuullut oman lapseni sanovan tuosta mitään jälkeenpäin. Minulla on tyttökin ja hänen kanssaan ollaan itketty monesti yhdessä ja ovat varmasti itkeneet joskus kavereidenkin kanssa. Itkeminen on täysin luonnollista eikä sitä pidä hävetä. Kaikki itkevät joskus eikä itkeminen tee kenestäkään heikkoa. Ei tytöstä eikä pojasta. Itku on ihan yhtä sallittua niin naisille kuin miehille.

Vierailija
157/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt heti puuttumaan peliin ja kovalla kädellä. Kiusaaminen arpeuttaa loppuiäksi ja mitään keinoja ei kenelläkään tunnu olevan tämän sadistisuuden lopettamiseen. Siihen kouluun ei enää pojan tarvitse mennä.

Jep kotikouluun, muutto tai muualle kouluun, nykyisessä älä pakota lasta olemaan. Hajonnutta mielenterveyttä/itsetuntoa paljon vaikeampi korjata kuin jotain ala-asteen ABC-tasoisia läksyjä ja opetuksia! Nämä oppii kyllä kotiopetuksessa.

Vierailija
158/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ennen mitään koulun vaihtamista ja muita radikaalimpia vaihtoehtoja on selvitettävä, mitä ihan oikeasti on tapahtunut.

Vierailija
159/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt heti puuttumaan peliin ja kovalla kädellä. Kiusaaminen arpeuttaa loppuiäksi ja mitään keinoja ei kenelläkään tunnu olevan tämän sadistisuuden lopettamiseen. Siihen kouluun ei enää pojan tarvitse mennä.

Jep kotikouluun, muutto tai muualle kouluun, nykyisessä älä pakota lasta olemaan. Hajonnutta mielenterveyttä/itsetuntoa paljon vaikeampi korjata kuin jotain ala-asteen ABC-tasoisia läksyjä ja opetuksia! Nämä oppii kyllä kotiopetuksessa.

Tuolla kiusatulla oli kilometrin lista erityispiirteitä. Riittääkö kotona osaaminen opetuksen järjestämiseen?

Vierailija
160/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut opettajana vuosia, joten olen nähnyt tätä nuorten käyttäytymistä aika reilusti. Erityisesti lasten kohdalla he hakevat rajoja, ja naiset eivät saa tai osaa tai halua samalla tavalla asettaa niitä. Lisäksi tässä on vielä se, että kaiken maailman "ammattipedagogeille" pienikin äänen korottaminen saati fyysinen koskeminen on kirosana, heidän teorioiden mukaan lasta voi kasvattaa ihan vaan puhumalla kivoja. Nuoret lapset ja erityisesti murrosikäiset suhtautuvat naiseen hyvin eri tavalla kuin mieheen. Jokainen voi miettiä, että mistä tämä johtuu? Mikä on se asia, joka tuo miehelle erilaista auktoriteettia kuin naiselle?

Lol. Veljeäni kiusattiin ala-asteella niin pahasti, että joutui lopulta vaihtamaan koulua.

Kiusaamiskoulussa hänen opettajansa oli mies, samoin koulun kuraattori oli mies ja koulun rehtori oli mies.

Silti tosiaan joutui kiusatuksi siihen pisteeseen, että joutui vaihtamaan koulua, koska kiusaajia ei saatu koulussa kuriin.

Uudessa koulussa oli parempi ilmapiiri ja pehmeämmät arvot. Sielläkin luokanopettaja oli mies ja muistaakseni rehtorikin, mutta ilmeisen erilaisia kuin edellisen koulun tyypit.

Toimintatavat tuossa koulussa olivat myös totaalisen erilaiset, kuin edellisessä.

Kouluilla on mahdollisuus tehdä aika paljonkin, jos halua on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi