Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhus makaa märissä lakanoissa, kotihoito käy kahdesti päivässä

Vierailija
22.02.2022 |

Kuuluuko heille lakanoiden vaihto ja pedin kuivana pitäminen? Vaipat on, vaihtamisesta en tarkemmin tiedä. Olen hiukan ulkopuolinen mutta tuo märkä sänäky ihmetyttää.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi toimia noin huonosti, että makaa vaan yksin märissä lakanoissa. Ota selvää kunnolla kaikesta ja pitää tulla parannuksia olosuhteisiin. Joku on vialla todella.

Vierailija
2/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita huoli-ilmoitus kunnalle!

"Mitä tarkoittaa huoli-ilmoitus?

Ilmoitus tehdään, kun herää huoli iäkkäästä henkilöstä, joka on ilmeisen kykenemätön vastaamaan omasta huolenpidostaan, terveydestään tai turvallisuudestaan. Ilmoituksen tarkoituksena on varmistaa, että iäkäs henkilö saa tarvitsemansa huolenpidon silloinkin, kun hän ei sitä itse osaa tai ymmärrä pyytää."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan olla että ne on just vaihdettu ja silti märät hetken päästä.

Vierailija
4/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tuo x2 kertaa ei riitä vaan täytyy ostaa kertoja enemmän. Jos aamulla ja illalla käyvät niin ei se auta, jos päivällä ei pääse itsenäisesti vessaan. 

Vierailija
5/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää, mikä taho vastaa hänen kotihoidostaan. Ota sinne yhteyttä. Jos ei asia sillä selviä, tee huoli-ilmoitus sosiaalitoimeen. 

Vierailija
6/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee huoli-ilmoitus. Kaikkihan kotihoidolle tahtoo kuulua, mutta ei nekään vajaalla miehityksellä ennätä kaikkea. Useat vanhukset on hoitopaikkojen vähyyden takia kotona, vaikkei kunto riitä siihen enää.

Vierailija
7/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita huoli-ilmoitus kunnalle!

"Mitä tarkoittaa huoli-ilmoitus?

Ilmoitus tehdään, kun herää huoli iäkkäästä henkilöstä, joka on ilmeisen kykenemätön vastaamaan omasta huolenpidostaan, terveydestään tai turvallisuudestaan. Ilmoituksen tarkoituksena on varmistaa, että iäkäs henkilö saa tarvitsemansa huolenpidon silloinkin, kun hän ei sitä itse osaa tai ymmärrä pyytää."

Kotihoito käy kahdesti päivässä, ei silloin mitään ilmotuksia tarvi tehdä.

Vierailija
8/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista toimintaa oli äidilläni kotihoidon kanssa muutamia vuosia sitten.

Ulostetta sängyssä ja patjassa, ruokailun jälkeen ruoantähteitä liiskaantuneena lattiaan ja muutenkin epämääräistä toimintaa.

Vaatteet vaihtamatta, suihkusta laistamista ja vaikka mitä shaibaa.

Onneksi mutsi kuoli muutamassa vuodessa, eikä joutunut kärsimään enää pidempään sitä touhua.

Vierailija
9/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tutkia mikä on taustalla. Joka kerta on lakanat olleet märät, kun olen poikennut. Kuitenkin siellä käuy kahdesti päivässä kotihoito. Olen olettanut että huolehtivat myös hygienistasta. Alan selvittää juttua. ap

Vierailija
10/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noin huononuntoinen vanhus enää edes kotona pärjäävä?

Vierailija
11/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko noin huononuntoinen vanhus enää edes kotona pärjäävä?

Pakko olla, kun ei paikkoja tai rahaa laitoshoitoon ole.

Vierailija
12/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää tutkia mikä on taustalla. Joka kerta on lakanat olleet märät, kun olen poikennut. Kuitenkin siellä käuy kahdesti päivässä kotihoito. Olen olettanut että huolehtivat myös hygienistasta. Alan selvittää juttua. ap

No, mihin aikaan se kotihoito käy? Aamulla ja illalla? Lakanat kastuvat ilmeisesti päivällä, joten vaihtaako kotihoito yöksi puhtaat lakanat, jotka taas kastuvat päivällä uudelleen? Olisiko kuitenkin syytä ensin tarkistaa, että onko vanhuksella riittävän paksu tai oikean kokoinen vaippa? Onko tulehdus, jonka vuoksi kastelee tavallista enemmän? Ei ole kauhean hyödyllistä syyttää kotihoitoa heti kättelyssä, vaan selvittää ensin asioita vähän tarkemmin

Vierailija
13/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat samanlaisen kohtelun kuin minä, vastaus 8.

Soitin kotihoitoon, menin käymään, lekurin tarkistuksia, hoitopalavereita, sairaalaan turhaan lähettämistä kotihoidolta, josta mitä hain takaisin kotiinsa kun lääkäri ei löytänyt vanhuksesta mitään vikaa.

Aina kun joutui sairaalaan, kotihoito ei voinut tehdä jostain syystä hakemusta hoitolaitokseen ja kun pääsi kotiin, sama stanallinen rumba jatkui ja jatkui.

Loppuaikoina joutui "onneksi" sairaalaan, sai hyvää hoitoa ja kuoli muutamien viikkojen kuluttua "avustettuna", eli fentanyyli laastari persuksiin, tajuttomuus ja lääkärin lausunto, "potilas ei enää halua ottaa ravintoa vastaan, joten saattohoitopäätös".

Vtutti kuin pientä eläintä siinä vaiheessa, mutta nyt myöhemmin tajuan että se oli paras ratkaisu siinä tilenteessa.

They shoot horses, dont they?

Vierailija
14/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihan väkisin sitten elää vanhaksi ja pitää hengissä? Kun ette näistä vanhuksista huolehdi niin on pelkästään hyvä että niitä nyt kuolee koronaan pois kärsimästä.

Vierailija
15/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin ihanaa että ihminen saa olla kotona vanhana ja sairaanakin.

Vierailija
16/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ihan väkisin sitten elää vanhaksi ja pitää hengissä? Kun ette näistä vanhuksista huolehdi niin on pelkästään hyvä että niitä nyt kuolee koronaan pois kärsimästä.

8, 13 jatkaa koska asia satuttaa vieläkin :-(

Hoidin äitiäni parhaan kykyni mukaan, vaikka asuinkin toisessa kaupungissa.

Kannoin sinne ruokaa, hain lääkkeitä joita kotihoito ei "ehtinyt" noutamaan apteekista.

Siivosin niitä ruoantähteitä lattioilta aina käydessäni, vaihdoin mutsille puhdasta päälle, pesin jaskasta likaantuneita patjoja, taistelin kotihoidon kanssa saadakseni äitini luokse useampia käyntikertoja, loppuaikoina syötin sairaalassa, että sai riittävästi ravintoa, vein sairaalaan mutsille oman telkkarin (sairaalabakteeri ja eristys) jne. jne.

Joten haista pitkä vttu stanan idiootti.

Vierailija
17/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voihan olla että ne on just vaihdettu ja silti märät hetken päästä.

Mutta miten? Jos kerran on vaipat.

Vierailija
18/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mihin aikaan se kotihoito käy? Aamulla ja illalla? Lakanat kastuvat ilmeisesti päivällä, joten vaihtaako kotihoito yöksi puhtaat lakanat, jotka taas kastuvat päivällä uudelleen? Olisiko kuitenkin syytä ensin tarkistaa, että onko vanhuksella riittävän paksu tai oikean kokoinen vaippa? Onko tulehdus, jonka vuoksi kastelee tavallista enemmän? Ei ole kauhean hyödyllistä syyttää kotihoitoa heti kättelyssä, vaan selvittää ensin asioita vähän tarkemmin

kotihoito oli käynyt tuntia aikaiasemmin, sängyssä märkä pyyhe aseteltuna petarin päälle. Kysyin vaihtoivatko kuivia alusia. Eivät, vastasi vanhus. Ja on akuuttia tulehdusta eli pissaa tulee. 

Vierailija
19/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoito käy vain 2 x pvssä?Ota yhteyttä asiakkaan omaisiin ja pyydä heitä ottamaan kotihoitoon yhteyttä ja  lisäämään käyntejä.Vai onko tässä kyse asiakkaan rahojen säästämisestä? Sitäkin on nähty.Ja onko asiakas pedissä aamusta iltaan?Miten ruokailut?

Vierailija
20/64 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

13..ei kotihoito niitä hakemuksia hoitolaitoksiin tee,vaan omaisten se on tehtävä.Miksi ette tehneet?