Pystyykö ruuvia kiristää miten jos se kanta on mennyt huonoksi?
Kommentit (9)
Ei pysty. Eikä todennäköisesti avaamaankaan. Se on porattava pois ja vaihdettava uuteen.
Riippuu mikä kanta, kuinka pahaksi on mennyt ja mitä on tehtävissä.
Itse olen joskus saanut ihan pyöreäksi menneen torxin hiomalla siihen dremelillä uran ja avaamalla lattapäämeisselillä.
Jokainen epäonnistunut avaamisyritys tuhoaa sitä kantaa lisää. Joko kerralla kunnolla kärkeä ruuvia vasten painamalla HYVÄLLÄ ruuvimeisselillä (priima kärki, mielellään vaikka pykälää isompi kuin normaalisti) se lähtee. Tai sitten ei lähde.
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty. Eikä todennäköisesti avaamaankaan. Se on porattava pois ja vaihdettava uuteen.
Jaah
Vierailija kirjoitti:
Jokainen epäonnistunut avaamisyritys tuhoaa sitä kantaa lisää. Joko kerralla kunnolla kärkeä ruuvia vasten painamalla HYVÄLLÄ ruuvimeisselillä (priima kärki, mielellään vaikka pykälää isompi kuin normaalisti) se lähtee. Tai sitten ei lähde.
Mun piti kiristää ei avata
Helpoimmalla päässee kun vaihtaa uuden ruuvin, mutta jos uurteita on edes osittain jäljellä niin kokeile pitää leveää kuminauhaa siinä kannan ja ruuvarin välissä ja paina kunnolla vastakkain kun pyörität.
Hitsaa siihen mutteri päähän niin siitä voi kiristää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun piti kiristää ei avata
Ota se mieluummin irti ja laita uusi ruuvi. Jos risan ruuvin kiristät kepulikonsteilla niin se muuttuu ruuvista naulaksi.
Ja puuhun voit "kiristää" ruuvin ihan vaan lyömällä sitä.
Up