Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt menee jo liian pitkälle. Itkuinen lapseni soitti koulusta, saako tulla kotiin.

Vierailija
22.02.2022 |

Ei tällaista voi vain katsoa vierestä. Opettajille ja rehtorille olen soittanut, kiusaajien vanhempien kanssa olen puhunut, ollaan nähty (etänä) yhdessä ja erikseen kaikkien huoltajien ja poikien kanssa. Poikia on puhuteltu yhdessä ja erikseen. Olen tehnyt kaikista kiusaajista lasut ja rikosilmoituksen, kun kerran lapseni tuli koulusta naama verillä. Mun lapsi on helppo kohde, kun hän provosoituu helposti ja lähtee mukaan tappelemaan. Kotona oireilee koulun jälkeen, kun on niin ahdistunut ja pelkää. Nämä pojat olivat uhanneet hakata pojan koulun jälkeen. Jälleen kerran soitin kouluun ja tein uuden rikosilmoituksen. Tää on mennyt ihan liian pitkälle. Poika ei uskalla enää kulkea koulumatkojaan yksin vaan soitti mut hakemaan. Onneksi olen nyt kotona.

Kommentit (238)

Vierailija
101/238 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä koulua järjestämään kiusaajien ja poliisin kanssa tapaamisen koululle.

Vierailija
102/238 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa lapsellesi "isoveli" tai "isosisko" = oma henkivartija, joka on koko ajan mukana. Kukaan ei uskaltaisi kiusata, jos tukena olisi henkilökohtainen puolustaja.

Olen miettinyt jo pitkään, että miksi tällaista palvelua ei ole tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/238 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan ensimmäisessä 3 sivulla mainittu tästä joten kysyn AP:ltä: Onko pojalla isää? Tai edes isäpuolta? Nämä ovat isien tehtäviä, heti asiallisesti yhteyttä poikien vanhempiin. Jos tilanne ei muutu, niin sitten käydä vierailulla. Tämä ei ole siksi, että se on toimiva tapa hoitaa tilanne, vaan siksi että se on AINOA toimiva tapa.

Monesti kuulee, että mihin niitä miehiä tarvitsee parisuhteessa. No juuri tällaisia tilanteita varten ja näitäkin alkaa olla jo aika tavalla näitä kiusaamisia. Näitä eivät vaan äidit voi eivätkä osaa ratkaista, valitettavasti. Ei koulu, ei rehtorit, eivätkä kuraattorit...

Pojan isä on kuollut, mutta hyvin olen äitinä ja naisena omasta mielestäni tähänkin asti poikani hoitanut. Ajattelisit ensi kerralla loppuun asti, ennen kuin kommentoit.

Jaa. Sitähän se oireilee.

Vierailija
104/238 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pientä :( en haluaisi saada omalta lapseltani itkuista pyyntöä päästä kotiin kesken koulupäivän. Toivottavasti joku ihme tapahtuisi ja lapsesi saisi olla rauhassa.

Ihmeitä ei tapahdu, niitä pitää tehdä. Tuo lapsi pitää jättää nyt kotiin ja miettiä mitä tehdään seuraavaksi.

Vierailija
105/238 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taaskaan ei äiti osaa tehdä mitään.

Vierailija
106/238 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen se ilkeä joka sanoo että koulua on tässä kohtaa turhaa vaihtaa noilla ap:n pojan diagnooseilla. Tavallisessa koulussa poika on väkisinkin aina silmätikkuna ja näin kiusauksen kohteena. Hän ei osaa mm Aspergerin takia olla "tavallinen" ja erottuu näin harmaasta massasta.

Eli jos ette vaihda koulua oikeaan erityiskouluun, se on turhaa vaihtaa ja alkaa ajeluttamaan lasta pidemmän matkan päähän. Asioita ei saa tekemättömäksi, mutta miettisin esim pojalle ADHDhen lääkitystä (jos ei ole) ja kestämään edes vähän enemmän provosointia. Varsinkin kärsivällisyyttä tulisi kehittää (ettei lähde mukaan härnäämiseen/yllyttämiseen) sillä tätä taitoa hän tarvitsee myös elämässään koulun jälkeenkin.

Ja tiedän mistä puhun, minua on kiusattu mun surkean kielipään, lukihäiriö, ADHD:n ja aspergerin takia. Ala-aste oli helvettiä, yläasteen 7. luokalla tajusin että jos annan itseni provosoitua joka jutusta, tää ei ikinä lopu. Seiskalla sit nielin sen kaiken sanallisen paskan sisääni, 8 ja 9 luokilla minua ei enää kiusattu kun porukka tajusi et mä en ota enää kierroksia, eikä se oo enää niin hauskaa kiusata ilman vastareaktiota.

Amis oli jo kivaa kun vaihdoin paikkakuntaa eikä kukaan luokkakaveri tuntenut minua.

Vierailija
107/238 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi vaikuttaa kiusausmagneetilta

Vierailija
108/238 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapses on tappeluherkkä ja hän on nyt saamassa köniinsä, kun muut on kyllästynyt hänen nyrkkeihin.. tuleehan se helposti äitiä ikävä. Jospa hän nyt vihdoin oppis.

Vierailija
109/238 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ratkaisuja olet ap miettinyt?

Vierailija
110/238 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ratkaisuja olet ap miettinyt?

Onko tämä ketju tuonut uusia ajatuksia/ratkaisuja miten saada kiusaajia tai jopa poikaa muuttamaan toimintatapojaan?

Vierailija
111/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtään vähättelemättä ja kiusaamiseen pitää puuttua mutta..."Hänellä on laaja-alainen oppimisvaikeus, matematiikan oppimisvaikeus, adhd ja asperger." Onko hajua miksi lapsestasi tuli näin "ongelmainen"? Kamala liuta erityisongelmia. 

Mitäs, jos itse marssisit vaikka kirjastoon ja lainaisit kirjallisuutta näistä "ongelmista".

Vierailija
112/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikdi monet luulee, että tämä tapahtui Helsingissä? Siellähän on nyt hiihtoloma, ei ole koulua…

Koska he asuvat helsingissä ja kuvittelevat että muualla ei ole elämää

Tai sitten asuvat jossain pikkukylässä ja kaikki maailman paha tapahtuu Helsingissä. Eihän meidän kylässä kiusata!

Vierailija
113/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pojan luokalla erityislapsi eskarissa. Löi muita. Hermostui siirtymätilanteissa ja löi.

Käytännössä muita lapsia yritettiin saada vain hyväksymään/ymmärtämään tilanne. Kyllä siellä joku avustajakin oli, ja pukemispaikkaa siirrettiin jne. Erityislapsen vanhemmat tarjoutuivat keskustelemaan tilanteesta, kun muilta vanhemmilta alkoi tulla huolestunutta kyselyä. Asiasta kerrottiin yhtään mitään vasta sitten kun lapset alkoivat kertoa lyömisestä.

Tuollaiset eskari-ikäiset nyt ovat vielä lähinnä hämmentyneitä, että miksi joku lyö, kun ei saa.

No sitten selitetään erityisyyttä, kuka mitenkin.

Sitä miettii, että aika paljon ymmärrystä vaaditaan pieniltä lapsilta. Ja että koulu todellakin on eniten vankilaa muistuttava laitos, kaikille. Sinne on pakko mennä ja yrittää sopeutua itselle hyvin haastaviin tilanteisiin, ja yrittää sopeutua kaikkiin niihin muihin. Ei meillä aikuisilla ole samanlaista, paljon enemmän on valinnanvaraa.

Vierailija
114/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hemmetti mitä kiusaajia tännekin on ilmestynyt. Ap minulla ei ole antaa mitään neuvoja, mutta toivon että kaikki kääntyy vielä paremmaksi. Koita vain jaksaa hakea sinnikkäästi teille apua.

Vierailija
115/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taaskaan ei äiti osaa tehdä mitään.

Mitä aloittajan sinun mielestäsi pitäisi sitten tehdä?

Vierailija
116/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980-luvulla koulu oli kädetön kiusaamisen suhteen. Kun soitin luokanopettajalle, ei tullut ymmärrystä sieltä. Lapsi piti tässä vaiheessa kuljettaa itse kouluun, koska kiusaaja teki koulubussissa kulkemisesta sietämätöntä.

Kiusaamisen jatkuessa [kesälomallakin "etänä" häirikköpuheluin], otimme yhteyttä kiusaajan vanhempiin. Tarvittiin yksi "kotikäynti" kiusaajan kotiovella. Sekä yksi maltillinen puhelinkeskustelu minun ja kiusaajan toisen vanhemman välillä. - Hän ymmärsi käsitteet "kysytty menettelytapaa poliisilta" ja "puhelun jäljittämisen hinta on summa X, joka lankeaa sen maksettavaksi, jonka puhelimesta häirintäsoitot tulevat". - Ei kuulemma hänen kultasensa ollut soitellut, mutta tähän keskusteluun ne soitot kuitenkin pysähtyivät.

Eipä olla paljonkaan koulumaailmassa edistytty, jos koululaitos ei kaikesta ammattitaitoisesta ja korkeasti koulutetusta henkilökunnastaan huolimatta edelleenkään kykene takaamaan koulurauhaa jokaiselle oppilaalle. Vaikka ymmärtääkseni on vastuussa oppilaiden turvallisuudesta koulupäivän aikana edes koulualueella.

Vierailija
117/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttääkö se erilaiselta? Onko sillä kehitysvamma?

Sanotaanko näin, ettei hänen haasteitaan näe ulkopuolelta. Ne haasteet on tunteidensäätelyssä, toiminnanohjauksessa ja oppimisessa. Eli ihan "normaalin" näköinen lapsi on.

Vaikka kuka meistä on normaali? Minkä sä määrittelet erilaiseksi? Kaikki me ollaan omanlaisiamme persoonia eikä yksilöllisyys oikeuta kiusaamiseen. Inhottavaa, jos sulla on niin paha olo, että sun pitää purkaa sitä mun lapseen.

Eli on jollain tavalla erityinen.....

Onhan se erityinen jos on asperger ja adhd, mutta ei nuo diagnoosit ulospäin näy. Lähes jokaisella luokalla jollakin oppilaalla on näistä jompikumpi/molemmat. Ihan tavallinen juttu.

Vierailija
118/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon susta kuoriutuu se leijonaemo joka puolustaa lastaan, eikä vaan voivottele, että mitään ei tapahdu ja samaan aikaan lapsesi mielenterveys murenee olemattomiin.

Vai onko se vaan kuitenkin jonninjoutavaa uhoa, että tekisi lapsensa eteen mitä vaan. Nyt kun tosi paikka tulee niin vaan nysvätään.

Vierailija
119/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä jos luokkien oppilasaines olisi tasalaatuisempaa. Liian erilaisia kohtaan on vaikea tuntea empatiaa, varsinkin kasvuiässä.

Ap:n lapsi on ilmeisesti älyllisiltä kyvyiltään kaukana keskiverto-oppilaasta.

Hänen pitäisi päästä tarkkailuluokalle, missä tahti on rauhallinen, ei ole liikaa virikkeitä, ei tule pettymyksen kokemuksia niin paljon. Harmi että nykyään sellaisia ei ole.

Vierailija
120/238 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan ensimmäisessä 3 sivulla mainittu tästä joten kysyn AP:ltä: Onko pojalla isää? Tai edes isäpuolta? Nämä ovat isien tehtäviä, heti asiallisesti yhteyttä poikien vanhempiin. Jos tilanne ei muutu, niin sitten käydä vierailulla. Tämä ei ole siksi, että se on toimiva tapa hoitaa tilanne, vaan siksi että se on AINOA toimiva tapa.

Monesti kuulee, että mihin niitä miehiä tarvitsee parisuhteessa. No juuri tällaisia tilanteita varten ja näitäkin alkaa olla jo aika tavalla näitä kiusaamisia. Näitä eivät vaan äidit voi eivätkä osaa ratkaista, valitettavasti. Ei koulu, ei rehtorit, eivätkä kuraattorit...

Pojan isä on kuollut, mutta hyvin olen äitinä ja naisena omasta mielestäni tähänkin asti poikani hoitanut. Ajattelisit ensi kerralla loppuun asti, ennen kuin kommentoit.

Jaa. Sitähän se oireilee.

Minkälainen ihminen kirjoittaa mitään tällaista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi