Miksi 24-vuotiaalta odotetaan avioliittoa ja lapsia
Todella raivostuttavaa! Isäni on ainoa normaali ja järkevä ihminen, joka pitää minua ja avomiestäni nuorina, bilettävinä opiskelijoina, joiden elämään ei juuri nyt kuulu avioliitto saati lapset! Koko muu suku, pahimpana äitini, odottaa kieli pitkällä uutista kihlauksesta tai lapsista. Homma on mennyt niin pitkälle, että sukujuhliin laitan puseron alle litistävän korsetin ettei vatsa vahingossakaan pömpötä. Antakaa meidän olla nuoria, kyllä me sitten 10 vuoden päästä ehkä mennään naimisiin ja varmasti ilmoitetaan siitä.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:16"]
Juu en tarkottanukaa että pitäs olla omakotitalo ja etelänreissu joka vuosi, vaan lähinnä sitä et ku nyt tuloista jää vuokran jälkeen jää niin naurettavan vähän rahaa ruokaan ja laskuihin, ni bebe ja sen tuomat menot ois aika overkill. Opiskeljan tulot <3 T.27
[/quote]
Ei sitä lasta tarvitse opintotuella ja asumislisällä elättää. Lapsiperheillä on tukien saannin suhteen ihan eri todellisuus.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:35"]No varmaan siksi että siinä vaiheessa pitäisi alkaa olla opinnot valmiina ja työpaikka saatu jne. [/quote] Keskimääräinen maisteriksi "valmistumis"ikä taitaa Suomessa olla jotain 28-30. Ap on siis ihan keskiverto-opiskelija.
[/quote]
Hä? Mä täytän kohta 23 ja valmistun ihan pian maisteriksi.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:59"]
Ei ihme kun Suomen talouskuralla. Loisitaan yhteiskunnan tuilla melkein 30 vuotiaaksi ennen kun alotetaan työura.
[/quote]
Ja usein se työura ei edes oikeasti ala silloin, vaan sitten ongelmaksi tulee se, että tyypilliseen akateemisten työpaikkaan (vaikka olisi joku heikosti palkattu apulaisen virka) on jotain 400 hakijaa ja itse päätyy kerta toisensa jälkeen hakijoiden vertailussa sijalle 357 tai vastaavaa. Toisin sanoen tiedossa on vuosien työttömyys- ja/tai pätkätyökierre.
Kannattaisi ihan oikeasti kouluttautua vaikka lähäriksi niin vakinainen työpaikka on tiedossa jo 19-vuotiaana ja ehtii tienata melkoisesti ennen kuin akateeminen edes aloittelee työnhakuaan.
[/quote]
Luuletko, että akateemiseen koulutukseen pystyvä ajattelee vain rahaa? Luuletko, että ei turhaudu, jos ei käytä aivojaan opiskeluun ja työn sisältö on niin yksinkertaista kuin lähärillä?
Joo-joo. Se on sitä amisten arvomaailmaa. "Parempi palkka mulla on kun monella maisterilla."
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:35"]No varmaan siksi että siinä vaiheessa pitäisi alkaa olla opinnot valmiina ja työpaikka saatu jne. [/quote] Keskimääräinen maisteriksi "valmistumis"ikä taitaa Suomessa olla jotain 28-30. Ap on siis ihan keskiverto-opiskelija.
[/quote]
[/quote]
Kohta 23 vuotias melkein maisteri ois varmaan kyenny lukemaan ed. tekstistä sanan keskimääräinen.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:30"]
Luuletko, että akateemiseen koulutukseen pystyvä ajattelee vain rahaa? Luuletko, että ei turhaudu, jos ei käytä aivojaan opiskeluun ja työn sisältö on niin yksinkertaista kuin lähärillä?
Joo-joo. Se on sitä amisten arvomaailmaa. "Parempi palkka mulla on kun monella maisterilla."
[/quote]
Toisin sanoen akateeminen siis tuhlaa satoja tuhansia euroja veronmaksajien rahaa (opintojen kustannukset, opinto- ja muut sosiaalituet sekä saamatta jääneet verotulot), jotta pääsisi "ajattelemaan enemmän"?
Tuohon rinnastettuna jopa elämäntapatyöttömyys on eettisesti korkealaatuista toimintaa, koska siinä henkilö tuhlaa paljon vähemmän toisten rahaa sen eteen, että pääsee "ottamaan lunkisti" (voidaan toimintana rinnastaa "enemmän ajattelemiseen").
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:26"]
[/quote]
[/quote]
Kohta 23 vuotias melkein maisteri ois varmaan kyenny lukemaan ed. tekstistä sanan keskimääräinen.
[/quote]
Niin no siis mun ympärillä valmistuu samanikäistä porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:16"]
Juu en tarkottanukaa että pitäs olla omakotitalo ja etelänreissu joka vuosi, vaan lähinnä sitä et ku nyt tuloista jää vuokran jälkeen jää niin naurettavan vähän rahaa ruokaan ja laskuihin, ni bebe ja sen tuomat menot ois aika overkill. Opiskeljan tulot <3 T.27
[/quote]
Ei sitä lasta tarvitse opintotuella ja asumislisällä elättää. Lapsiperheillä on tukien saannin suhteen ihan eri todellisuus.
[/quote]
Joo mutta ei se ole silti syy alkaa tuottamaan jälkikasvua, vaikka valtiolta siihen tukea saisikin. Se mitä tässä yritän tuoda esille (näköjään huonosti) on se, että pitäis olla ihan okei kaikkien tehdä muksuja tai mennä naimisiin ihan omalla aikataululla ja fiilisten mukaa ja kaikki mammat ja tädit ja muut pitää vaan turvat kiinni :D Mä en nyt koe että aika ois hyvä lapsen saannille = en sitä aio nyt hankkia. aika yksinkertaista :D
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:40"]
Nuorena kannattaa lapset tehdä!
[/quote]
Ei niitä kannata tehdä nuorena eikä vanhana
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:27"]Todella raivostuttavaa! Isäni on ainoa normaali ja järkevä ihminen, joka pitää minua ja avomiestäni nuorina, bilettävinä opiskelijoina, joiden elämään ei juuri nyt kuulu avioliitto saati lapset! Koko muu suku, pahimpana äitini, odottaa kieli pitkällä uutista kihlauksesta tai lapsista. Homma on mennyt niin pitkälle, että sukujuhliin laitan puseron alle litistävän korsetin ettei vatsa vahingossakaan pömpötä. Antakaa meidän olla nuoria, kyllä me sitten 10 vuoden päästä ehkä mennään naimisiin ja varmasti ilmoitetaan siitä.
[/quote]
Sitten ku te ootte 35 ja mä kans sen 35, niin mun lapset onkin sit jo 11-17 :D onneks saatiin lapset nuorina, kun viimeisen lapsen myötä todettiin etten enää kykene saamaan lapsia. Jos olisin odottanut, niin olisin elänyt ilman omaa jälkikasvua :)
Kysykää heiltä, jotka tökerösti tiedustelevat niinkin yksityisestä asiasta kuin lastenteosta, että miksi he ovat niin kiinnostuneita teidän seksielämästänne.