Onneksi tein lapset nuorena!
Nyt olen 43v ja lapset 20 & 18v. Elämä on ihanaa!!
Kommentit (304)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:55"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:53"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:50"]Tämähän tietysti korpeaa vanhempia äitejä, mutta todellakin, työnantajat eivät katso ollenkaan pahalla silmällä nuorena lapsen saaneita. Päinvastoin, ihminen jolla on lapsi elätettävänä ja asuntolaina maksettavana, mutta ei ole jäämässä enää perhevapaille, on työnantajalle oikea kultakaivos (pitkäaikainen ja sitoutunut työntekijä). [/quote] Työnantajallahan ei ole mitään taetta siitä, ettei tämä kultakaivos tee lisää lapsia.
[/quote]
No suuremmat takeet kuin siitä, että lapseton niitä ei tekisi. En ole tosiaan lapsiani koskaan pahemmin mainostanut, mutta aina kun olen niistä maininnut, olen saanut jotenkin todella ilahtuneen vastaanoton. Siihen kun vielä lisännyt, että onpas ihanaa siirtyä täysillä työelämään, on paikka ollut minun. Ei se ainakaan haitaksi ole koskaan minulle ollut, vaan eduksi.
[/quote]
Ei hyvää päivää:) sinähän epeli oot.
Ihan samantekevää, miten lääkärit kokevat opiskeluaikansa. Tosin muistan omaa kahden vuorokauden synnytystäni seuranneen lääketieteen opiskeljan kertomukset valvomisistaan, ja on vaikea uskoa, että niihin voi yhdistää pienten lasten hoidon.
Mutta tässä ketjussa EI ole kyse pelkästään lääkisläisistä.
Fakta on, että kouluttamattomien vanhempien - siis nuorena perheen perustavien - lapsilla on isompi riski syrjäytyä ja jäädä ilman korkeakoulutusta. Keskimäärin, ei yksilötasolla! Itse en toivoisi omien lasteni hankkivan lapsia kovin nuorena, vaan ensin matkustelevan ja hankkivan kokemuksia ja koulutusta.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:55"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:53"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:50"]Tämähän tietysti korpeaa vanhempia äitejä, mutta todellakin, työnantajat eivät katso ollenkaan pahalla silmällä nuorena lapsen saaneita. Päinvastoin, ihminen jolla on lapsi elätettävänä ja asuntolaina maksettavana, mutta ei ole jäämässä enää perhevapaille, on työnantajalle oikea kultakaivos (pitkäaikainen ja sitoutunut työntekijä). [/quote] Työnantajallahan ei ole mitään taetta siitä, ettei tämä kultakaivos tee lisää lapsia.
[/quote]
No suuremmat takeet kuin siitä, että lapseton niitä ei tekisi. En ole tosiaan lapsiani koskaan pahemmin mainostanut, mutta aina kun olen niistä maininnut, olen saanut jotenkin todella ilahtuneen vastaanoton. Siihen kun vielä lisännyt, että onpas ihanaa siirtyä täysillä työelämään, on paikka ollut minun. Ei se ainakaan haitaksi ole koskaan minulle ollut, vaan eduksi.
[/quote]
Juttua, jos jatkaa pidemmälle ja kertoo, että nuorinkin on jo yli kolme ja kotona tämä aktiivinen mies, jolla joustava työ, on haastattelija usein ollut selvästi tyytyväinen. Ja tosiaan kahdesti sanottu suoraan, että arvostavat sitä, että lapset on tehty ja useimpien ihmisten pitäisi uskaltaa tehdä lapset opiskeluaikana, se on työnantajan etu.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:57"]
Ihan samantekevää, miten lääkärit kokevat opiskeluaikansa. Tosin muistan omaa kahden vuorokauden synnytystäni seuranneen lääketieteen opiskeljan kertomukset valvomisistaan, ja on vaikea uskoa, että niihin voi yhdistää pienten lasten hoidon.
Fakta on, että kouluttamattomien vanhempien - siis nuorena perheen perustavien - lapsilla on isompi riski syrjäytyä ja jäädä ilman korkeakoulutusta. Keskimäärin, ei yksilötasolla! Itse en toivoisi omien lasteni hankkivan lapsia kovin nuorena, vaan ensin matkustelevan ja hankkivan kokemuksia ja koulutusta.
[/quote]
Maisteriksi valmistutaan keskimäärin 26-vuotiaana ja amk:sta 24-vuotiaana. Yli 70% naisista ovat korkeakoulutettuja.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:45"]
Nyt olen 43v ja lapset 20 & 18v. Elämä on ihanaa!!
[/quote]
Onnea sinulle :). Saman ikäinen täällä ja lapset 5 ja 7 v. Elämä on ihanaa kuin myös!! Oli se sitä kyllä ihan nuorenakin :). Ennen lapsia oli murheita, mutta lapset tekivät elämästä taas ihanan, eri tavalla vain.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:57"]
[/quote]
Maisteriksi valmistutaan keskimäärin 26-vuotiaana ja amk:sta 24-vuotiaana. Yli 70% naisista ovat korkeakoulutettuja.
[/quote]
Ei ole.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:49"]Kuinka täynnä itseään ihminen voikaan olla?
[/quote]liittyy mihin viestiin??
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:02"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:57"] Ihan samantekevää, miten lääkärit kokevat opiskeluaikansa. Tosin muistan omaa kahden vuorokauden synnytystäni seuranneen lääketieteen opiskeljan kertomukset valvomisistaan, ja on vaikea uskoa, että niihin voi yhdistää pienten lasten hoidon. Mutta tässä ketjussa EI ole kyse pelkästään lääkisläisistä. Fakta on, että kouluttamattomien vanhempien - siis nuorena perheen perustavien - lapsilla on isompi riski syrjäytyä ja jäädä ilman korkeakoulutusta. Keskimäärin, ei yksilötasolla! Itse en toivoisi omien lasteni hankkivan lapsia kovin nuorena, vaan ensin matkustelevan ja hankkivan kokemuksia ja koulutusta. [/quote] Maisteriksi valmistutaan keskimäärin 26-vuotiaana ja amk:sta 24-vuotiaana. Yli 70% naisista ovat korkeakoulutettuja. [/quote] Ei ole.
[/quote]
Alle 40-vuotiaista naisista on. Kaikista 15-64 vuotiaista noin 55% on.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:49"]Kuinka täynnä itseään ihminen voikaan olla?
[/quote]liittyy mihin viestiin??
[/quote]
Tuon yhden vouhkaamisiin.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:02"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:57"] Ihan samantekevää, miten lääkärit kokevat opiskeluaikansa. Tosin muistan omaa kahden vuorokauden synnytystäni seuranneen lääketieteen opiskeljan kertomukset valvomisistaan, ja on vaikea uskoa, että niihin voi yhdistää pienten lasten hoidon. Mutta tässä ketjussa EI ole kyse pelkästään lääkisläisistä. Fakta on, että kouluttamattomien vanhempien - siis nuorena perheen perustavien - lapsilla on isompi riski syrjäytyä ja jäädä ilman korkeakoulutusta. Keskimäärin, ei yksilötasolla! Itse en toivoisi omien lasteni hankkivan lapsia kovin nuorena, vaan ensin matkustelevan ja hankkivan kokemuksia ja koulutusta. [/quote] Maisteriksi valmistutaan keskimäärin 26-vuotiaana ja amk:sta 24-vuotiaana. Yli 70% naisista ovat korkeakoulutettuja. [/quote] Ei ole.
[/quote]
[/quote]
Linkki tietoon. Amk ei ole korkeakoulu
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:04"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:02"] [quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:57"] Ihan samantekevää, miten lääkärit kokevat opiskeluaikansa. Tosin muistan omaa kahden vuorokauden synnytystäni seuranneen lääketieteen opiskeljan kertomukset valvomisistaan, ja on vaikea uskoa, että niihin voi yhdistää pienten lasten hoidon. Mutta tässä ketjussa EI ole kyse pelkästään lääkisläisistä. Fakta on, että kouluttamattomien vanhempien - siis nuorena perheen perustavien - lapsilla on isompi riski syrjäytyä ja jäädä ilman korkeakoulutusta. Keskimäärin, ei yksilötasolla! Itse en toivoisi omien lasteni hankkivan lapsia kovin nuorena, vaan ensin matkustelevan ja hankkivan kokemuksia ja koulutusta. [/quote] Maisteriksi valmistutaan keskimäärin 26-vuotiaana ja amk:sta 24-vuotiaana. Yli 70% naisista ovat korkeakoulutettuja. [/quote] Ei ole. [/quote] Alle 40-vuotiaista naisista on. Kaikista 15-64 vuotiaista noin 55% on. [/quote] Linkki tietoon. Amk ei ole korkeakoulu
[/quote]
Amk on korkeakoulu. Se on sitä virallisesti. Googletapa korkeakoulu, juntti. Toivottavasti et ole akateeminen, olet häpeäksi meille asenteisi. Työtön humanisti? T. KTM.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:06"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:04"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:02"] [quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:57"] Ihan samantekevää, miten lääkärit kokevat opiskeluaikansa. Tosin muistan omaa kahden vuorokauden synnytystäni seuranneen lääketieteen opiskeljan kertomukset valvomisistaan, ja on vaikea uskoa, että niihin voi yhdistää pienten lasten hoidon. Mutta tässä ketjussa EI ole kyse pelkästään lääkisläisistä. Fakta on, että kouluttamattomien vanhempien - siis nuorena perheen perustavien - lapsilla on isompi riski syrjäytyä ja jäädä ilman korkeakoulutusta. Keskimäärin, ei yksilötasolla! Itse en toivoisi omien lasteni hankkivan lapsia kovin nuorena, vaan ensin matkustelevan ja hankkivan kokemuksia ja koulutusta. [/quote] Maisteriksi valmistutaan keskimäärin 26-vuotiaana ja amk:sta 24-vuotiaana. Yli 70% naisista ovat korkeakoulutettuja. [/quote] Ei ole. [/quote] Alle 40-vuotiaista naisista on. Kaikista 15-64 vuotiaista noin 55% on. [/quote] Linkki tietoon. Amk ei ole korkeakoulu
[/quote]
Amk on korkeakoulu. Se on sitä virallisesti. Googletapa korkeakoulu, juntti. Toivottavasti et ole akateeminen, olet häpeäksi meille asenteisi. Työtön humanisti? T. KTM.
[/quote]
Virallisesti joo, mutta se vesittääkin alkuperäisen korkeakoulukäsityksen. Mutta saisiko linkin siihen tilastoon missä 70% naisista on suorittanut korkeakoulututkinnon.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:10"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:06"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:04"] [quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:02"] [quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:57"] Ihan samantekevää, miten lääkärit kokevat opiskeluaikansa. Tosin muistan omaa kahden vuorokauden synnytystäni seuranneen lääketieteen opiskeljan kertomukset valvomisistaan, ja on vaikea uskoa, että niihin voi yhdistää pienten lasten hoidon. Mutta tässä ketjussa EI ole kyse pelkästään lääkisläisistä. Fakta on, että kouluttamattomien vanhempien - siis nuorena perheen perustavien - lapsilla on isompi riski syrjäytyä ja jäädä ilman korkeakoulutusta. Keskimäärin, ei yksilötasolla! Itse en toivoisi omien lasteni hankkivan lapsia kovin nuorena, vaan ensin matkustelevan ja hankkivan kokemuksia ja koulutusta. [/quote] Maisteriksi valmistutaan keskimäärin 26-vuotiaana ja amk:sta 24-vuotiaana. Yli 70% naisista ovat korkeakoulutettuja. [/quote] Ei ole. [/quote] Alle 40-vuotiaista naisista on. Kaikista 15-64 vuotiaista noin 55% on. [/quote] Linkki tietoon. Amk ei ole korkeakoulu [/quote] Amk on korkeakoulu. Se on sitä virallisesti. Googletapa korkeakoulu, juntti. Toivottavasti et ole akateeminen, olet häpeäksi meille asenteisi. Työtön humanisti? T. KTM. [/quote] Virallisesti joo, mutta se vesittääkin alkuperäisen korkeakoulukäsityksen. Mutta saisiko linkin siihen tilastoon missä 70% naisista on suorittanut korkeakoulututkinnon.
[/quote]
Tämähän on aivan oma mielipiteesi, joka kuvastaa vain omaa tarvettasi päteä. Arvostan sata kertaa enemmän amk:n käynyttä sairaanhoitajaa ja kätilöä kuin jotain työtöntä humanistia, joka opiskeli kielitieteitä tai ruotsin opettajaa. Etsi itse tilasto, varmasti akateemisena osaat tiedonhaun. Luin tästä ehkä vuosi sitten ja löysin netistä yhdellä haulla sata ja yksi tilastoa, joiden mukaan 60-vuotiaista naisista yli 50% on korkeakoulutettuja. Lukuhan on paljon suurempi nuoremmissa ikäluokissa. T. KTM.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:10"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:06"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:04"] [quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:02"] [quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:57"] Ihan samantekevää, miten lääkärit kokevat opiskeluaikansa. Tosin muistan omaa kahden vuorokauden synnytystäni seuranneen lääketieteen opiskeljan kertomukset valvomisistaan, ja on vaikea uskoa, että niihin voi yhdistää pienten lasten hoidon. Mutta tässä ketjussa EI ole kyse pelkästään lääkisläisistä. Fakta on, että kouluttamattomien vanhempien - siis nuorena perheen perustavien - lapsilla on isompi riski syrjäytyä ja jäädä ilman korkeakoulutusta. Keskimäärin, ei yksilötasolla! Itse en toivoisi omien lasteni hankkivan lapsia kovin nuorena, vaan ensin matkustelevan ja hankkivan kokemuksia ja koulutusta. [/quote] Maisteriksi valmistutaan keskimäärin 26-vuotiaana ja amk:sta 24-vuotiaana. Yli 70% naisista ovat korkeakoulutettuja. [/quote] Ei ole. [/quote] Alle 40-vuotiaista naisista on. Kaikista 15-64 vuotiaista noin 55% on. [/quote] Linkki tietoon. Amk ei ole korkeakoulu [/quote] Amk on korkeakoulu. Se on sitä virallisesti. Googletapa korkeakoulu, juntti. Toivottavasti et ole akateeminen, olet häpeäksi meille asenteisi. Työtön humanisti? T. KTM. [/quote] Virallisesti joo, mutta se vesittääkin alkuperäisen korkeakoulukäsityksen. Mutta saisiko linkin siihen tilastoon missä 70% naisista on suorittanut korkeakoulututkinnon.
[/quote]
Ps. aika mielenkiintoista, että valtaosissa maailman maista, näitä meidän amk:ssa opetettavia tutkintoja opetetaqan yliopistoissa. Esim. sairaanhoitaja on 80% maailman maista yliopistotutkinto. Se on sitä myös monissa EU- ja ETA-maissa.
Onko työtön humanisti kirosana?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:03"]
[/quote]
[/quote]
Linkki sille, että naisista muka 70% olisi korkeakoulutettuja, edes alemman korkeakoulutuksen (AMK) omaavia!!
Ja mitä ihmeen merkitystä sillä on sen suhteen, että aikainen lastensaanti altistaa syrjäytymiselle. Se on meinaan ihan tutkittu fakta.
Mikä ei tietenkään sekään tarkoita, etteikö poikkeusyksilö kykene hankkimaan lapsia varhain JA koulutuksen päälle. Mutta sinnemäkejä on todella vähän, ja ne ovat vanhemmista kiinni.
Käsi sydämelle, moniko toivoo, että OMA LAPSI ottaa riskin ja hommaa lapsia nuorena, ennen kuin perhe ja ura on vakaalla pohjalla?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:25"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:03"]
[/quote]
[/quote]
Linkki sille, että naisista muka 70% olisi korkeakoulutettuja, edes alemman korkeakoulutuksen (AMK) omaavia!!
Ja mitä ihmeen merkitystä sillä on sen suhteen, että aikainen lastensaanti altistaa syrjäytymiselle. Se on meinaan ihan tutkittu fakta.
Mikä ei tietenkään sekään tarkoita, etteikö poikkeusyksilö kykene hankkimaan lapsia varhain JA koulutuksen päälle. Mutta sinnemäkejä on todella vähän, ja ne ovat vanhemmista kiinni.
Käsi sydämelle, moniko toivoo, että OMA LAPSI ottaa riskin ja hommaa lapsia nuorena, ennen kuin perhe ja ura on vakaalla pohjalla?
[/quote]
Olet kyllä ihmeellinen. Aika moni tosiaan valmistuu aloille, joilla on hyvä työllisyys ja heillä on mies, joka on töissä. Voivat olla silti hyvinkin nuoria. Todella monet ovat jo alle 25-vuotiaana valmistuneet korkeakouluista. Nykyaikana naiselle on suurempi riski jättäytyä työelämästä neljäksi vuodeksi hoitamaan lapsia kotiin, vaikka olisi vakituinen työsuhde, kuin saada työllistävälle alalle opiskellessa opiskeluaikana lapset. Joten, älä pliis tule kommentoimaan muiden elämänvalintoja. Ja kyllä, vanhempani olivat oikein iloisia tullessaan isovanhemmiksi minun opiskellessa. Ovat myös itse akateemisia ja varallisuutta on.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:57"]
[/quote]
[/quote]
Helsingin yliopistosta yhden tilaston mukaan (Helsingin Yliopisto) ainoastaan kahdesta tiedekunnasta valmistuttiin alle 27-vuotiaana ( toinen oli oikis, ja sekin oli tyyliin 26,6 vuotiaana) muissa 28-29 vuotiaina
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 02:36"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:57"] Ihan samantekevää, miten lääkärit kokevat opiskeluaikansa. Tosin muistan omaa kahden vuorokauden synnytystäni seuranneen lääketieteen opiskeljan kertomukset valvomisistaan, ja on vaikea uskoa, että niihin voi yhdistää pienten lasten hoidon. Mutta tässä ketjussa EI ole kyse pelkästään lääkisläisistä. Fakta on, että kouluttamattomien vanhempien - siis nuorena perheen perustavien - lapsilla on isompi riski syrjäytyä ja jäädä ilman korkeakoulutusta. Keskimäärin, ei yksilötasolla! Itse en toivoisi omien lasteni hankkivan lapsia kovin nuorena, vaan ensin matkustelevan ja hankkivan kokemuksia ja koulutusta. [/quote] Maisteriksi valmistutaan keskimäärin 26-vuotiaana ja amk:sta 24-vuotiaana. Yli 70% naisista ovat korkeakoulutettuja. [/quote] Helsingin yliopistosta yhden tilaston mukaan (Helsingin Yliopisto) ainoastaan kahdesta tiedekunnasta valmistuttiin alle 27-vuotiaana ( toinen oli oikis, ja sekin oli tyyliin 26,6 vuotiaana) muissa 28-29 vuotiaina
[/quote]
Helsingissä opinnot aloitetaan kaikkein vanhimpana.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:51"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:48"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:36"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:35"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 01:30"]
[/quote] Tuota on hyvin vaikea uskoa
[/quote]
Kyllä se vain on työantajan etu, että en ole jäämässä heti useiksi vuosiksi perhelomille. Toinen jännä juttu oli, että reilusti alle kolmekymppisen talouspuolella työskentelevän mieheni ura lähti huimaan nousuun ensimmäisen lapsen synnyttyä. Hän sai kaksi palkankorotusta ja hänet ylennettiin. Kyllä huomasi, että miehen asemaa nostaa vaimo ja lapset. Tämähän on tutkittuakin.
[/quote]
Työnantajahan ei voi mistään tietää, että teettekö iltatähden tai jopa pari. Näin ollen olet aivan yhtä riskaabeli työntekijä kuin lapseton nainenkin.
[/quote]
No, sitähän hän ei tiedä. Mutta kun sanon, että minulla on kaksi lasta ja olen nyt valmis siirtymään työelämään ja luomaan uraa, olen aina saanut hakemani paikan.
[/quote]
Minäkin olen aina saanut hakemani työpaikan, mutta oletan sen johtuneen koulutuksestani, työkokemuksestani ja soveltuvuudesta tehtävään eikä perhepoliittisesta tilanteesta. Lapseton olen.
[/quote]
Samahan se on minulla, olen vain opiskelujen ja työnteon aikana tehnyt lapset. Halusin tässä korostaa omaa erinomaisuuttani, mutta ei oikein onnistunut. Kaiken takana itselläni on osallistuva mies.
[/quote]
Korjasin sopivammaksi