Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset jaksavat syödä perunaa ja makaronia päivästä toiseen?

Vierailija
08.07.2015 |

Eikö käy tylsäksi syödä päivästä päivään perunaa ja kastiketta, makaronilaatikkoa, makaronia ja kastiketta, perunamuusia ja kastiketta, keittoa (jossa tietenkin paljon perunoita), sitten voisikin syödä perunaa ja kastiketta, no entäs makaronilaatikkoa? Tai vaihtelun vuoksi makaronimössöä? Vai paistetaanko eilisiä perunoita? Tuleeko sinulla perunoita jo korvista? Tehdään niistä muusia ja kastiketta. Vai otatko makaronia?

Kommentit (193)

Vierailija
81/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa tuon lääkityksestä poikenneen jatkaa omaa linjaansa ja lähdetään me mammat miettimään huomisia lisukkeita perunan oheen.

Vierailija
82/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:55"]Omalla kohdallani perunan mussuttaminen on ainakin tottumuskysymys. Kun olin lapsi, meillä ei kotona muuta syötykään kuin perunaa ja jotain, oli se sit seitiä, makkarakastiketta, lihamureketta..aina oli perunaa ja jotain, joten potun mausta ja kuorimisesta tulee jo nostalgiset lapsuusmuistotkin mieleen. Kaverin kotona jo kokeiltiin silloin 80-luvulla pastaa ja oliiveja jne mut ei meillä, perunaa mussutettiin joka päivä, voi sitä kuorimisen määrää.. [/quote] Ap:n logiikalla on ihme, että olet edes hengissä. Tai ainakin olet hyvin, hyvin, hyvin huonossa kuosissa noin niinkuin ravitsemuksellisesti. ;)

[/quote]

Kyllähän huonollakin ruualla hengissä pysyy jonkin aikaa.

[/quote]

Huh, 35v poksahti jo rikki, täytyykin tästä kai sit ryhtyä laatimaan testamenttia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:03"]

Antaa tuon lääkityksestä poikenneen jatkaa omaa linjaansa ja lähdetään me mammat miettimään huomisia lisukkeita perunan oheen.

[/quote]

Vaatii kieltämättä miettimistä kehitellä siitä paistijauhelihasta jotain uutta ja maistuvaa huomennakin.

Vierailija
84/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää joku loppuromahdus? Vai haittaako ap:ta oikeesti se, että ihmiset syö perusruokaa? AP syö varmaan pizzaa, kebuu ja burgerei 8-)

Vierailija
85/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on hyviä. Isän valmistama perunamuusi on edelleen yksi lempiruuistani, ihan tulee lapsuus mieleen. Kylkeen savukalaa ja runsaasti rehuja, tässähän ihan vesi herahtaa kielelle. Pastakin on hyvää kasvispohjaisten kastikkeiden kanssa. Ei mitään tietenkään jaksa päivätolkulla syödä, joten ehkä kerran viikossa meillä syödään pastaruokaa ja perunaruokaa ehkä vähän useammin. Monet ovat kyllä paheksuneet perunansyöntiäni, mutta mikäs siinä kun maistuu. Ja ihan hyvää ravintoahan se on, jos sitä käytetään kohtuullisesti lisukkeena. Edullistakin, opiskelijan rahapussi kiittää.

Vierailija
86/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän keventää ruokavaliota, mutta jos ei olisi paino-ongelmia, söisin joka päivä jotain pastaa. Tänään kylläkin tein cannelloneja, mutta muuten olen rajoittanut noin kertaan viikossa. Perunasta en pidä, joten sitä tulee syötyä vain kylässä joskus harvoin.

Vierailija
87/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap unohti sen iänikuisen leivän? Leipää aamupalalla, lounaan sivussa, välipalalla, päivällisen kera ja iltapalalla. Miten joku jaksaa mussuttaa leipää monta kertaa jokaikinen päivä?

Vierailija
88/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:18"]Mihin ap unohti sen iänikuisen leivän? Leipää aamupalalla, lounaan sivussa, välipalalla, päivällisen kera ja iltapalalla. Miten joku jaksaa mussuttaa leipää monta kertaa jokaikinen päivä?
[/quote]

Ap myönsi syövänsä viljoja. Aiai, siihen kaatui nyt kasvisten syönti.

Vierailija
89/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvin. Monen viikon matka Italiassakaan ei saanut kyllästymään ihaniin pastoihin.

Vierailija
90/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:18"]

Mihin ap unohti sen iänikuisen leivän? Leipää aamupalalla, lounaan sivussa, välipalalla, päivällisen kera ja iltapalalla. Miten joku jaksaa mussuttaa leipää monta kertaa jokaikinen päivä?

[/quote]

Ihan hyvä kysymys kyllä. Ei jostain syystä tullut edes mieleen.

Vierailija
91/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:23"]

Kiitos hyvin. Monen viikon matka Italiassakaan ei saanut kyllästymään ihaniin pastoihin.

[/quote]

Ap voisi vielä pelastaa tämän huomauttamalla, kuinka italialaisittain valmistettu pasta on aivan eri planeetalta kuin suomalainen makaroni :) Koska makaroniahan ei syödä mitenkään muuten kuin vehnäpohjaisen jauhelihakastikkeen tai ketsupin kanssa, tietysti ylikypsäksi keitettynä, toisin kuin pasta.

Vierailija
92/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:18"]Mihin ap unohti sen iänikuisen leivän? Leipää aamupalalla, lounaan sivussa, välipalalla, päivällisen kera ja iltapalalla. Miten joku jaksaa mussuttaa leipää monta kertaa jokaikinen päivä? [/quote] Ap myönsi syövänsä viljoja. Aiai, siihen kaatui nyt kasvisten syönti.

[/quote]

Palstamammoille vilja on olemassa vain leipänä? Älä huoli, syön kvinoaa, kauraa, ohraa, bulguria ja sen sellaista terveellistä. Syö sinä sitä ranskanpullaa makaronin kanssa :)

Vierailija
93/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ylipainoinen, muuten.

Vierailija
94/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:23"]

[/quote]

Ap voisi vielä pelastaa tämän huomauttamalla, kuinka italialaisittain valmistettu pasta on aivan eri planeetalta kuin suomalainen makaroni :) Koska makaroniahan ei syödä mitenkään muuten kuin vehnäpohjaisen jauhelihakastikkeen tai ketsupin kanssa, tietysti ylikypsäksi keitettynä, toisin kuin pasta.

[/quote]

Ap on sitä mieltä että makaroni on makaronia oli se sitten barillaa tai myllyn parasta.

Vierailija
95/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:08"]Ne on varmaan ne samat ihmiset jotka saa kuukauden ruuat koko perheelle 200 eurolla. Eivätkä pihistele yhtään, kun ei ole tarvetta. (Ja tällä ei ole tarkoitus loukata niitä, jotka oikeasti joutuvat tulemaan tuolla summalla toimeen. Heitto on tarkoitettu ihan muille.)
[/quote]

Tää heitto oli mulle! :-) Muistan kun jokin aika sitten saimme ylläolevan kirjoittajan kanssa "riidan" aikaiseksi, kun hän ei vaan pystynyt hyväksymään että meidän perheen ruokamenot on 200€/kk. Hauskaa että hänkin vielä muistaa minut.

Itse aiheeseen, itse en syö makaronia enkä perunaa, koska olen karppaaja, mutta mies ja lapset vaativat ruoan lisukkeeksi perunaa, riisiä tai jotain pastaa (makaronia meillä ei syödä, koska lapset eivät tykkää makaronilaatikosta). Itse vaativat näitä, joten ei varmaan kauheasti töki ainakaan vielä.

Vierailija
96/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, suomalainen monipuolinen ruokavalio tarkoittaa, että syödään perunaa ja viljaa (=tärkkelystä) useita kertoja päivässä eri muodoissaan. Monipuolisuuden kriteerit tulee täytettyä, kun tärkkelys nimetään eri tavoin. Tässä on selitys ihan kaikille suomalaisten nykyisille niin sanotuille kansantaudeille ja ylipainolle :DDD

Vierailija
97/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:08"]Ne on varmaan ne samat ihmiset jotka saa kuukauden ruuat koko perheelle 200 eurolla. Eivätkä pihistele yhtään, kun ei ole tarvetta. (Ja tällä ei ole tarkoitus loukata niitä, jotka oikeasti joutuvat tulemaan tuolla summalla toimeen. Heitto on tarkoitettu ihan muille.) [/quote] Tää heitto oli mulle! :-) Muistan kun jokin aika sitten saimme ylläolevan kirjoittajan kanssa "riidan" aikaiseksi, kun hän ei vaan pystynyt hyväksymään että meidän perheen ruokamenot on 200€/kk. Hauskaa että hänkin vielä muistaa minut. Itse aiheeseen, itse en syö makaronia enkä perunaa, koska olen karppaaja, mutta mies ja lapset vaativat ruoan lisukkeeksi perunaa, riisiä tai jotain pastaa (makaronia meillä ei syödä, koska lapset eivät tykkää makaronilaatikosta). Itse vaativat näitä, joten ei varmaan kauheasti töki ainakaan vielä.

[/quote]

Älä huoli, ei kukaan muukaan usko sinua.

Vierailija
98/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:34"]

Hahaa, suomalainen monipuolinen ruokavalio tarkoittaa, että syödään perunaa ja viljaa (=tärkkelystä) useita kertoja päivässä eri muodoissaan. Monipuolisuuden kriteerit tulee täytettyä, kun tärkkelys nimetään eri tavoin. Tässä on selitys ihan kaikille suomalaisten nykyisille niin sanotuille kansantaudeille ja ylipainolle :DDD

[/quote]

Tässäkin ketjussa on tullut ilmi juuri tuo ajatus että ruoka on monipuolista kunhan jauheliha ja peruna ovat eri ruokailukerroilla eri muodoissa. Muusia, paistinperunoita, keitinperunoita, laatikkoruokaa jne. :D

Vierailija
99/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:34"]

[/quote]

Tässäkin ketjussa on tullut ilmi juuri tuo ajatus että ruoka on monipuolista kunhan jauheliha ja peruna ovat eri ruokailukerroilla eri muodoissa. Muusia, paistinperunoita, keitinperunoita, laatikkoruokaa jne. :D

[/quote]

Miten niin muka?

Vierailija
100/193 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:08"]Ne on varmaan ne samat ihmiset jotka saa kuukauden ruuat koko perheelle 200 eurolla. Eivätkä pihistele yhtään, kun ei ole tarvetta. (Ja tällä ei ole tarkoitus loukata niitä, jotka oikeasti joutuvat tulemaan tuolla summalla toimeen. Heitto on tarkoitettu ihan muille.) [/quote] Tää heitto oli mulle! :-) Muistan kun jokin aika sitten saimme ylläolevan kirjoittajan kanssa "riidan" aikaiseksi, kun hän ei vaan pystynyt hyväksymään että meidän perheen ruokamenot on 200€/kk. Hauskaa että hänkin vielä muistaa minut. Itse aiheeseen, itse en syö makaronia enkä perunaa, koska olen karppaaja, mutta mies ja lapset vaativat ruoan lisukkeeksi perunaa, riisiä tai jotain pastaa (makaronia meillä ei syödä, koska lapset eivät tykkää makaronilaatikosta). Itse vaativat näitä, joten ei varmaan kauheasti töki ainakaan vielä.

[/quote]

Älä huoli, ei kukaan muukaan usko sinua.
[/quote]

Ei se haittaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä