Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämältä putosi tänään pohja

Vierailija
08.07.2015 |

Microsoft lopettaa Salon yksikön, jossa mieheni on vielä toistaiseksi töissä. Meillä on asuntolaina, pieniä lapsia ja minä olen opiskelija. Tuntuu, että koko maailma romahtaa. Itku kurkussa olen hoitanut tänään lapsia ja yrittänyt olla reipas, sillä mies on selvästi aivan tolaltaan. Saman kokeneita? Miten tästä suosta noustaan? Vinkkejä ja kokemuksia kaipailen.

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämältä putosi pohja..." Vittu miten sä kehtaat? Toisilta kuolee puoliso tai jopa lapsi, tuu sitten vasta puhumaan elämän pohjan putoamisesta jos jotain oikeasti kamalaa joudut kokemaan...! Vittu ei tässä yhteiskunnassa kadulle joudu kerjäämään, jos et ole sitä tiennyt.

Vierailija
122/144 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:20"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:40"] Microsoft lopettaa Salon yksikön, jossa mieheni on vielä toistaiseksi töissä. Meillä on asuntolaina, pieniä lapsia ja minä olen opiskelija. Tuntuu, että koko maailma romahtaa. Itku kurkussa olen hoitanut tänään lapsia ja yrittänyt olla reipas, sillä mies on selvästi aivan tolaltaan. Saman kokeneita? Miten tästä suosta noustaan? Vinkkejä ja kokemuksia kaipailen. [/quote] Ei se maailmanloppu ole. Pistäkää talo myyntiin. Lapsiperheenä pääsette varmasti johonkin aivan kivaan kunnan rivariin. Ei se elämä siellä sen kummempaa ole. [/quote] Työtön isä, "opiskelija"äiti, liuta kersoja ja kunnan vuokra-asuntoja. Wt. [/quote] Voi luoja, nyt oikeasti. Olemme molemmat korkeastikoulutettuja, työssäkäyviä ihmisiä (mies vielä toistaiseksi). Meillä on yksi lapsi ja omistus okt. Jos nämä täyttää wt-kriteerit, niin veikkaan että Suomessa ei juuri muita olekaan. -ap

[/quote]

Oletpa ylimielinen ap. Mitään suuria menestyjiä ette kyllä ole, pian työtön miehesi on tehnyt uraa Salon korvessa. Sinä taas ikuinen opiskelija. Miksi hankit lapsia nuorena ennen valmistumista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:19"]Pääkaupunkiseudulle on lyhyt matka. Turkuun ei kannata muuttaa, siellä on korkeat työttömyysluvut. Uudelleenkouluttautumista kannattaa harkita, vaikka sekin on nykyään tehty vaikeaksi. Mutta kuten joku sanoi, se on vain työpaikka. Elämässä on tärkeämpiä asioita. Vaikka tiukkaa välillä tekisi, selviydytte kyllä. Tsemppiä!
[/quote]

Toinen elätti wt neuvoo toista.

Vierailija
124/144 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä, että sinäkin ap olet korkeastikoulutettu ja nuorikin vielä. Veikkaan, että pärjäätte, vaikka shokki onkin alkuun. Voimia teille ja muille samassa tilanteessa oleville.

Vierailija
125/144 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:20"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:40"] Microsoft lopettaa Salon yksikön, jossa mieheni on vielä toistaiseksi töissä. Meillä on asuntolaina, pieniä lapsia ja minä olen opiskelija. Tuntuu, että koko maailma romahtaa. Itku kurkussa olen hoitanut tänään lapsia ja yrittänyt olla reipas, sillä mies on selvästi aivan tolaltaan. Saman kokeneita? Miten tästä suosta noustaan? Vinkkejä ja kokemuksia kaipailen. [/quote] Ei se maailmanloppu ole. Pistäkää talo myyntiin. Lapsiperheenä pääsette varmasti johonkin aivan kivaan kunnan rivariin. Ei se elämä siellä sen kummempaa ole. [/quote] Työtön isä, "opiskelija"äiti, liuta kersoja ja kunnan vuokra-asuntoja. Wt. [/quote] Voi luoja, nyt oikeasti. Olemme molemmat korkeastikoulutettuja, työssäkäyviä ihmisiä (mies vielä toistaiseksi). Meillä on yksi lapsi ja omistus okt. Jos nämä täyttää wt-kriteerit, niin veikkaan että Suomessa ei juuri muita olekaan. -ap

[/quote]

Oletpa ylimielinen ap. Mitään suuria menestyjiä ette kyllä ole, pian työtön miehesi on tehnyt uraa Salon korvessa. Sinä taas ikuinen opiskelija. Miksi hankit lapsia nuorena ennen valmistumista?
[/quote]

Koska wt

Vierailija
126/144 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se työtön lassukka

Vierailija
127/144 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika dorka tuo ap. Itse kärsin vakavasta sairaudesta. Ei omaisuutta. Ei työtä. Ei perhettä. Yhteiskuntakin halveksii työtöntä. Lapsuudenperheestäni kaikki kuolleet tai vakavasti sairaita. Silti en valita ikinä.

Vierailija
128/144 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Olen kertonut kaikille nuorille riskeistä mitä liittyy liian aikaisin ja liian kalliin asunnon ostoon. Ette kuuntele. Kun työt loppuu ootte pulassa.

Vierailija
129/144 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli niiden 2012 irtisanottujen joukossa. Kyllähän se oli pelottava tilanne, meilläkin oli vähän lainaa vanhasta asunnosta, jossa asuttiin, plus että oltiin tehty kaupat uudesta ja siihen oli velkaa enemmänkin. Miehen ei tarvinnut olla YT:n aikana töissä, koska heiltä ajettiin alas koko liiketoiminta. Pomo jakoi tiimille etätyöluvat ja mies pelasi MineCraftia koko kesän. Välillä ehdottelin, kannattaisiko nyt tehdä jotain sellaisia juttuja joita ei töissä käydessä voi tehdä. Mutta ei hän ryhtynyt mihinkään projekteihin tai tehnyt edes mitään reissua. Kai se Minecraft oli se juttu. 

Mies haki pariin paikkaan töihin ja kävi parissa haastattelussa. Loppupeleissä sitä työttömyysaikaa jäi vain kaksi viikkoa, kun otetaan mukaan YT:t ja kesäloma. Mies sai kivan työn ja palkka nousi melkein kolmella tonnilla. Ja kaupan päälle se 12kk:n palkka, minkä Nokiasta sai. Ei olisi voinut parempaa onnenpotkua toivoa! 

Ei se työpaikan menetys mikään maailmanloppu ole, vaikkei töitä heti löytyisikään. Otsikon perusteella kuvittelin vähintään, että ap:n mies ja lapset ovat kuolleet liikenneonnettomuudessa ja ap on jäänyt yksin. Kannattaa vähän suhteuttaa asioita!

Vierailija
130/144 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:28"]Mun mies oli niiden 2012 irtisanottujen joukossa. Kyllähän se oli pelottava tilanne, meilläkin oli vähän lainaa vanhasta asunnosta, jossa asuttiin, plus että oltiin tehty kaupat uudesta ja siihen oli velkaa enemmänkin. Miehen ei tarvinnut olla YT:n aikana töissä, koska heiltä ajettiin alas koko liiketoiminta. Pomo jakoi tiimille etätyöluvat ja mies pelasi MineCraftia koko kesän. Välillä ehdottelin, kannattaisiko nyt tehdä jotain sellaisia juttuja joita ei töissä käydessä voi tehdä. Mutta ei hän ryhtynyt mihinkään projekteihin tai tehnyt edes mitään reissua. Kai se Minecraft oli se juttu. 

Mies haki pariin paikkaan töihin ja kävi parissa haastattelussa. Loppupeleissä sitä työttömyysaikaa jäi vain kaksi viikkoa, kun otetaan mukaan YT:t ja kesäloma. Mies sai kivan työn ja palkka nousi melkein kolmella tonnilla. Ja kaupan päälle se 12kk:n palkka, minkä Nokiasta sai. Ei olisi voinut parempaa onnenpotkua toivoa! 

Ei se työpaikan menetys mikään maailmanloppu ole, vaikkei töitä heti löytyisikään. Otsikon perusteella kuvittelin vähintään, että ap:n mies ja lapset ovat kuolleet liikenneonnettomuudessa ja ap on jäänyt yksin. Kannattaa vähän suhteuttaa asioita!
[/quote]
No sun miehelle kävi harvinainen tuuri. Olisipa exällenikin käynyt yhtä hyvin.

Vierailija
131/144 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:32"]

No sun miehelle kävi harvinainen tuuri. Olisipa exällenikin käynyt yhtä hyvin.

[/quote]

Kävi kyllä, tämä meni melkein kuin elokuvissa. Tosin puolet miehen Nokian-aikaisesta tiimistä siirtyi myös uudelle työnantajalle. Heti samana päivänä kun tuli uutinen Nokian irtisanomisista, Linkedin-sivuilla oli kuhinaa, kun haistoivat rekrytointitilaisuuden. En osaa sanoa mikä tilanne työmarkkinoilla on nyt, mutta tällaiset massairtisanomiset voivat joillekin firmoille olla mahdollisuus napata kerralla isompi joukko osaajia ja muistaakseni noiden Nokian massairtisanomisten myötä jotkut firmat perustivat jopa yksikköjä Suomeen. Suomessa on kuitenkin korkean tason IT-osaamista eikä näille kavereille tarvitse paljonkaan palkkaa maksaa, että ovat tyytyväisiä. Toivotaan, että löytyy yrityksiä, jotka tarttuvat tähän tilaisuuteen. Intialaiset koodaa halvalla, mutta ne tekee sutta ja sekundaa eikä ne kaverit monta kuukautta samassa firmassa viihdy. 

Vierailija
132/144 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap saanut paljon kurjia vastauksia. Olisiko teillä mahdollisuus lähteä ulkomaille? Sitä kannattaisi harkita. Toisekseen muutto maan sisälläkin voisi auttaa. Nyt jo puhutaan, että ulkomaalaisia yrityksiä tulisi teettämään Ouluun koska alueella on paljon erityisosaamista. Ehkä sama voisi tapahtua Salollekin.

Olkaa miehesi kanssa toisillenne kilttejä, älkää riidelkö. Olkaa maailman paras tiimi. Ehkä teette vielä yhdessä jotain, mikä on sekä taloudellisesti kannattavaa että mielenkiintoista.

Itse asun miehen ja perheen kanssa ulkomailla ja tukiverkkoa ei ole. Aina kun alkaa henkilöstön vähennykset, firman osia myydääb tms. niin pelko on kova. Tämä toistuu lähes vuosittain, nyt alkaa jo 10 vuoden jälkeen tottua.

Vierailija
133/144 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:11"]

Kyllä sinne jotain tulee tilalle. Vaikka Nokian uudelleen käynnistämä matkapuhelinyksikkö, matkapuhelinvalmistuksen käynnistämisestähän on ollut puhetta.

[/quote]

Ei helvetti, repesin. Ai Saloon vai? :D
[/quote]

Aika moni tässä keskustelussa unohtaa, että Nokia aloitti Salosta ja oli alkujaan salolainen yritys. Täällä on paljon alan huippuosaamista ja moni työnsä menettänyt on aloittanut oman firman. Ei siis mahdoton ajatus.
[/quote] Huippuosaaminen vanhenee nopeaan noilla aloilla.

Vierailija
134/144 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajakin ennen tätä varmaan vittuili av palstalla muille työttömille, nyt sitten itketään kun sattui omalle kohdalle.

Voin antaa vinkin, rahasta ja sen perässä juoksemisesta ei seuraa kuin epäonnea. Kun olette siinä tilassa että raha ei ohjaa elämäänne millään tavalla voitte nähdä hulluuden ympärillänne. Voidaan puhua jopa valaistumisesta.

Vierailija
135/144 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti äänestitte kokoomusta.

Nyt voitte päättää uuden puolueen. Olette omillanne. Kärsikää ja käykää työkkärin työohjauksessa lopunikäänne. Amen.

Vierailija
136/144 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salossa on paljon persun kannattajia. Eipä auta persut nyt.

Vierailija
137/144 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:40"]

Microsoft lopettaa Salon yksikön, jossa mieheni on vielä toistaiseksi töissä. Meillä on asuntolaina, pieniä lapsia ja minä olen opiskelija. Tuntuu, että koko maailma romahtaa. Itku kurkussa olen hoitanut tänään lapsia ja yrittänyt olla reipas, sillä mies on selvästi aivan tolaltaan. Saman kokeneita? Miten tästä suosta noustaan? Vinkkejä ja kokemuksia kaipailen.

[/quote]

Tänään uutisissa oli, että Tampereelta löytyis töitä. Täytyy vaan tyytyä siihen, että asunto menee ali-hintaan. Onneeksi ootte kaikki hengissä!

Vierailija
138/144 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin toivon, että nämä kaikki tämän ketjun ilkeilijätkin joutuisivat jossakin vaiheessa elämää sellaiseen ahdinkoon, että olisivat pakotettuja nöyrtymään ja ymmärtämään toisen ihmisen hädän. Vittuilu ei ole vielä ketään auttanut.

Me olimme samassa tilanteessa viime joulukuussa - miehen työ lähti alta ja minä olin kotihoidontuella. Kolmessa viikossa löytyi työ, ja tuon kolmen viikon aikana ehdimme saada järjestettyä asuntolainalle lyhennysvapaan puoleksi vuodeksi ja karsittua menoja reippaasti. Kaikki ylimääräinen pois (ellei jo ole) ja uutta matoa koukkuun.

Asioilla on tapana järjestyä, ota kaikki taloudellinen apu vastaan mitä saatte ja pyydä apua jokaisesta mahdollisesta paikasta. Iso halaus - kyllä te tästä selviätte, tavalla tai toisella! Ja loppujen lopuksi, vaikka se talokin menisi alta, teillä on yhä toisenne. :)

Vierailija
139/144 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keskittyisin niihin lapsiin. Eivät he aikuisena muista että rahaa ei ollut, vaan sen millainen tunnelma oli kotona. Suomessa ei kuitenkaan nälkää tarvitse nähdä työttömänkään.

Vierailija
140/144 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 00:50"]

Jotenkin toivon, että nämä kaikki tämän ketjun ilkeilijätkin joutuisivat jossakin vaiheessa elämää sellaiseen ahdinkoon, että olisivat pakotettuja nöyrtymään ja ymmärtämään toisen ihmisen hädän. Vittuilu ei ole vielä ketään auttanut.

Me olimme samassa tilanteessa viime joulukuussa - miehen työ lähti alta ja minä olin kotihoidontuella. Kolmessa viikossa löytyi työ, ja tuon kolmen viikon aikana ehdimme saada järjestettyä asuntolainalle lyhennysvapaan puoleksi vuodeksi ja karsittua menoja reippaasti. Kaikki ylimääräinen pois (ellei jo ole) ja uutta matoa koukkuun.

Asioilla on tapana järjestyä, ota kaikki taloudellinen apu vastaan mitä saatte ja pyydä apua jokaisesta mahdollisesta paikasta. Iso halaus - kyllä te tästä selviätte, tavalla tai toisella! Ja loppujen lopuksi, vaikka se talokin menisi alta, teillä on yhä toisenne. :)

[/quote]

On meidän taloudessa ollut työttömyyttä ja lomautuksia joten mikään uusi juttu se ei ole meille. Mutta ollaan oltu kaukaa viisaita ja esim. asuntolaina mitoitettiin sen mukaan, että lomautus tai työttömyys ei kaada taloutta eikä kämppä lähde alta.  Sen lisäksi on ollut säästöjä, ei paljoa mutta ihan mukavasti kuitenkin. Töitäkään ei ole heti löytynyt mutta olemme osanneet nähdä positiiviset asiat. Ei tarvinnut laittaa lapsia päiväkotiin, koululaisen ei tarvinnut olla yksin kotona aamuisin ja iltapäivisin jne.

Kyllä, monissa asioissa jouduttiin tinkimään mutta emme silti kokeneet että lomautukset/työttömyys olisivat olleet joku maailmanloppu. Koska se ei ole sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän