Elämältä putosi tänään pohja
Microsoft lopettaa Salon yksikön, jossa mieheni on vielä toistaiseksi töissä. Meillä on asuntolaina, pieniä lapsia ja minä olen opiskelija. Tuntuu, että koko maailma romahtaa. Itku kurkussa olen hoitanut tänään lapsia ja yrittänyt olla reipas, sillä mies on selvästi aivan tolaltaan. Saman kokeneita? Miten tästä suosta noustaan? Vinkkejä ja kokemuksia kaipailen.
Kommentit (144)
Rahaan ja omaisuuteen ei kannata kiintyä. Kaikesta selviää kun on rakkautta ja terveys. Ne kantavat vaikeuden yli ja niitä ei rahalla saa. Mitä vikaa on vuokralla asumisessa, yksinkertaisessa elämässä ilman kulutusjuhlaa? Ei mitään, päin vastoin sellainen elämä voi olla todella mielekästä. Ihminen pelkää aina uuden edessä, mutta mistä sen tietää vaikka se raskas paikka osoittautuisi suureksi onnenpotkuksi? Vapaudutte pankin kanssa naimisissa olosta, olette vapaita muuttamaan mihin vain (mahd. töiden perässä).
Toivottavasti AP olet yksi niistä ketkä täällä on aina työttömille ilkeillyt.
ELI HYVIN MENEE KUITENKIN. MUTTA MIKSI EDES AVAUDUIT SITTEN TÄÄLLÄ AP?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:40"]
Microsoft lopettaa Salon yksikön, jossa mieheni on vielä toistaiseksi töissä. Meillä on asuntolaina, pieniä lapsia ja minä olen opiskelija. Tuntuu, että koko maailma romahtaa. Itku kurkussa olen hoitanut tänään lapsia ja yrittänyt olla reipas, sillä mies on selvästi aivan tolaltaan. Saman kokeneita? Miten tästä suosta noustaan? Vinkkejä ja kokemuksia kaipailen.
[/quote]
Ei se maailmanloppu ole. Pistäkää talo myyntiin. Lapsiperheenä pääsette varmasti johonkin aivan kivaan kunnan rivariin. Ei se elämä siellä sen kummempaa ole.
[/quote]
Työtön isä, "opiskelija"äiti, liuta kersoja ja kunnan vuokra-asuntoja. Wt.
[/quote]
Voi luoja, nyt oikeasti. Olemme molemmat korkeastikoulutettuja, työssäkäyviä ihmisiä (mies vielä toistaiseksi). Meillä on yksi lapsi ja omistus okt. Jos nämä täyttää wt-kriteerit, niin veikkaan että Suomessa ei juuri muita olekaan. -ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:38"]Toivottavasti AP olet yksi niistä ketkä täällä on aina työttömille ilkeillyt.
[/quote]
En ole koskaan ilkeillyt työttömille. Olen läheltä seurannut monen ystävän ja sukulaisen työttömäksi joutumista ja aina yrittänyt tsempata ja auttaa, jos tarvetta. En toivoisi tällaista epävarmuutta kenellekään. -ap
Salossa asunnot edelleen älyttömän kalliita eikä luonnollisestikaan kauppa käy. Pienet asunnot menevät ok:sti kaupaksi, muut eivät kuin tuurilla.
Eli jos mahdollista, niin kannattaa hakea uutta työpaikkaa niin, että siellä on mahdollista käydä nykyisestä kodistanne.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:41"]ELI HYVIN MENEE KUITENKIN. MUTTA MIKSI EDES AVAUDUIT SITTEN TÄÄLLÄ AP?
[/quote]
Koska elämässäni on tapahtunut suuri muutos, joka vaikuttaa todennäköisesti koko loppuelämääni ja laittaa kaikki suunnitelmat uusiksi? Olen myös edelleen hieman sokissa ja vieraassa tilanteessa, joten kaipasin näkökulmia ja vertaistukea. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:18"]Myös minun mieheni jäi työttömäksi muutama viikko sitten. Minä hoitajan palkalla huolehdin nyt taloudellisest pärjäämisestämme:/ ei oo helppoa, mutta onneksi mieheni etsii töitä aktiivisesti. Jos syksyyn mennessä ei ole töitä ilmennyt, hän aloittaa uudelleen koulutuksen. Ei tässä tilanteessa voi muuta kuin pitää pää kylmänä, asioilla on tapana järjestyä, tavalla tai toisella!
[/quote]
Tsemppiä teille! Toivottavasti miehesi löytää pian töitä! -ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:14"]Minkä ikäisiä olette? Entä lapset?
[/quote]
Minä olen 27v, mies 34v ja lapset 4v ja 2v.
Typerä sanonta tuo "asioilla on tapana järjestyä". Ei asiat järjesty jos niitä ei järjestä.
No kuule ap. Welcome to the Real world! Yhtä taistelua tää elämä on ollut meille muillekin!
Mukava lukea positiivisista käänteistä, joita irtisanomiset ovat tuoneet. Mielestäni täällä Oulussa ei kovin hyvin asiat ole. Tietyn osa-alueen osaajat ovat työllistyneet, ja saaneet ihan hyvän palkankin. Paljon on niitä, jotka eivät ole työllistyneet, osa harjoittelijoita uusissa firmoissa, osa oikeasti huonolla palkalla töissä. Ja yhtä työpaikkaa voi hakea useampi sata hakijaa. Toivon ap teille ja muillekin samassa tilanteessa oleville tsemppiä. raskas talvi itsellä takana, pientä piristystä on oman tilanteen suhteen tapahtunut, mutta ei kovin varmalla pohjalla olla. Onneksi toinen on vakituisessa työssä, eikä taloudellista hätää ole. Taloudellisista menoista on kyllä tingitty.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:03"]Ootko no.19 kuullut sanontaa, "Älä lyö lyötyä"?
[/quote]
Mikä vitsi! Millon täällä (tai muuallakaan) kukaan on siitä välittänyt?!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:40"]Microsoft lopettaa Salon yksikön, jossa mieheni on vielä toistaiseksi töissä. Meillä on asuntolaina, pieniä lapsia ja minä olen opiskelija. Tuntuu, että koko maailma romahtaa. Itku kurkussa olen hoitanut tänään lapsia ja yrittänyt olla reipas, sillä mies on selvästi aivan tolaltaan. Saman kokeneita? Miten tästä suosta noustaan? Vinkkejä ja kokemuksia kaipailen.
[/quote]
Oikein teille. Miksi insinöörin valitsit? Koska rasismi! Häpeä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:18"]Myös minun mieheni jäi työttömäksi muutama viikko sitten. Minä hoitajan palkalla huolehdin nyt taloudellisest pärjäämisestämme:/ ei oo helppoa, mutta onneksi mieheni etsii töitä aktiivisesti. Jos syksyyn mennessä ei ole töitä ilmennyt, hän aloittaa uudelleen koulutuksen. Ei tässä tilanteessa voi muuta kuin pitää pää kylmänä, asioilla on tapana järjestyä, tavalla tai toisella!
[/quote]
Ei sun vässykkä mitään töitä saa. Eikö sua hävetä elättää miestäs. Eihän se ole enää edes mies...
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:19"]Tiedän joitain insinöörejä, jotka ovat muuttaneet Tukholmaan töihin. Tukholmassa riittää IT-alan hommia eikä tarvitse osata ruotsia, englanti riittää.
[/quote]
Hyi. Ei ne suomalaista lassukkaa sinne ota.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:32"]Sanokaa minun sanoneen, mutta ap:lle tulee ero.
[/quote]
Totta. Jättää paskahousun.
Pääkaupunkiseudulle on lyhyt matka. Turkuun ei kannata muuttaa, siellä on korkeat työttömyysluvut. Uudelleenkouluttautumista kannattaa harkita, vaikka sekin on nykyään tehty vaikeaksi. Mutta kuten joku sanoi, se on vain työpaikka. Elämässä on tärkeämpiä asioita. Vaikka tiukkaa välillä tekisi, selviydytte kyllä. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:40"]
[/quote]
Ei se maailmanloppu ole. Pistäkää talo myyntiin. Lapsiperheenä pääsette varmasti johonkin aivan kivaan kunnan rivariin. Ei se elämä siellä sen kummempaa ole.
[/quote]
Työtön isä, "opiskelija"äiti, liuta kersoja ja kunnan vuokra-asuntoja. Wt.