Taas osoitus siitä, ettei raha tuo tyylitajua (Oikotie)
Mikä tuo rikkaiden viehätys tummaan puuhun on? Sauna on kiva ja uimahuone noin pääsääntöisesti, muita osia talosta en rehellisesti haluaisi vaikka saisin päikseen vaihtaa tämän 70-luvun kerrostalokolmion siihen.
Kommentit (109)
Noo, jos eurojackpot osuisi kohdalle, voisin harkita joko Salon kartanoa tai tätä Emäsalon linnaa. Haluaisin nimittäin tilaa (niin taloon kuin tonttiinkin) ja uima-altaan, ja molemmat löytyvät kummastakin. Tämän talon kyllä sisustaisin hieman eri tavalla kuin nykyinen omistaja ja karpit heivaisin takavasemmalle. Minua kiehtoo erityisesti se tornin näköalatasanne (näkyy siinä videossa), siellä sitä olisi mukavaa paistatella päivää keskellä kesää (siis jos vielä lämpimiä kesiä Suomeen joskus eksyy). Minua ei yhtään haittaisi puukoristelu sisällä tai kivinallet ulkona, en ole esteettisesti niin sofistikoitu. Ja kuulemma miehellekin talo kelpaisi, varsinkin, jos saisi sen biljardipöydän kaupan päälle. :D
Voi muuten olla tosi vaikea saada myytyä tuollaista pytinkiä tähän maailman aikaan. On niin persoonallinen interiööri. Lieneekö venäläinen omistaja myymässä... ?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:20"]
Makuasioista ei voi kiistellä, sanoo vanha ja viisas sananlasku.
[/quote]
Juuri makuasioista kannattaakin kiistellä, toisin kuin tosiasioista, joissa ei juuri kiisteltävää ole. Suomi taitaa muuten olla maailman ainoita maita, joissa tuota sananlaskua pidetään arvossa.
Onko tuo Mimin kintun kesämökki.
Kyllä minä asuisin tuolla jo nykyisellä sisustuksella, mutta mielellään muuttaisin sitä hieman jotain tämän tyyliseksi http://www.1stdibs.com/introspective-magazine/wp-content/uploads/2015/02/oldworld8-950x500_c.jpg
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/10/10/article-2451911-18A67A1F00000578-139_964x640.jpg
Öh, tulee joku Disneylandin lavastetalo mieleen...
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:08"]
Antaa kaikkien kukkien kukkia! Minusta on hienoa, että maailmassa on paljon erilaisia makuja ja tyylejä, vaikka kaikki eivät olekaan samanlaisia kuin omani.
[/quote]
Saahan toki erilaisista tyyleistä pitää, mutta tuo koti edustaa yksinomaan huonoa makua, eikä huono maku ole koskaan myönteinen asia.
[/quote]
Jos joku ihminen on onnellinen kodissaan, joka on juuri sellainen kuin se on, keneltä se on pois?
[/quote]Ei keneltäkään ja ei kai kukaan sellaista ole sanonutkaan? Vaan moni ei pidä tuosta talosta ja jotkut taas pitävät. Ei ne sisutustarrat sun muutkaan ole keneltäkään toiselta pois :)
hienohan tuo on, mutta kuvista puuttui elämän maku. Tunteet ne meihin vetoaa, omalle silmälle moni tavis sotkuinen kerrostalo-osake näyttää paljon enemmän kodilta ja haluttavalta, niin se vaan on.
Amerikka ja uusrikas tuli mieleen. Ei (vanha) arvokas ja tyylikäs kartano.
[/quote]
Totta. Tosin vanhan rahan edustajilla on valitettavan harvoin yhtään parempi maku kuin uusrikkailla. Onneksi poikkeuksiakin tietysti on.
Jos joku tosta pyyntihinnan maksaa niin huh huh! Tontti olisi arvokkaampi ilman taloa, itse ainakin haluaisin rakentaa kokonaan uuden.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:20"]
Makuasioista ei voi kiistellä, sanoo vanha ja viisas sananlasku.
[/quote]
Juuri makuasioista kannattaakin kiistellä, toisin kuin tosiasioista, joissa ei juuri kiisteltävää ole. Suomi taitaa muuten olla maailman ainoita maita, joissa tuota sananlaskua pidetään arvossa.
Kyllä paljon hedelmällisempää olisi kiistellä esim siitä onko koira nisäkäs vai ei.[/quote]
Mies sanoi, että hänen mielestään talo on upea, yhtenäinen ja tyylikäs. Olen samaa mieltä.
Jos joku ihminen on onnellinen kodissaan, joka on juuri sellainen kuin se on, keneltä se on pois?
[/quote]
Öö... ehkä se on pois kaikilta niiltä raukoilta, jotka joutuvat tulemaan tuonne kyläilemään?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:24"]
Kyllä minä asuisin tuolla jo nykyisellä sisustuksella, mutta mielellään muuttaisin sitä hieman jotain tämän tyyliseksi http://www.1stdibs.com/introspective-magazine/wp-content/uploads/2015/02/oldworld8-950x500_c.jpg
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/10/10/article-2451911-18A67A1F00000578-139_964x640.jpg
[/quote]Minä olen tässä ketjussa kommentoinut Porvoon linnaa mauttomaksi mutta tuolla asuisin mielelläni :) Että se niistä ikeoista ja carpe diemeista :)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:28"]
Mies sanoi, että hänen mielestään talo on upea, yhtenäinen ja tyylikäs.
[/quote]
Talon myyntimieskö? Mutta jos kyse on aviomiehestäsi, jätä se sika!
Ulkoa päin pahemman näköinen kuin sisältä. Aika lystikästä tietysti tuollainen "linna" suomalaisessa miljöössä, ei istu ympäristöön.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:24"]
[/quote]Minä olen tässä ketjussa kommentoinut Porvoon linnaa mauttomaksi mutta tuolla asuisin mielelläni :) Että se niistä ikeoista ja carpe diemeista :)
[/quote]
Porvoon linnankin saisi suht helposti muokattua tuohon suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:04"]
No jopas on mauttoman näköinen ulkoa... O_o
[/quote]
Tämä.
Luultavasti paperilla vaikuttanut paremmalta. Sisältähän se oli yhtenäinen ja voi olla ihan kiva. Ne leveät portaat oli ihmeellisesti toteutettu ja todella jyrkkiä, kun toiset kapeammat portaat oli ihan siedettävällä nousulla.
Jos ainoa joka ap:ta sytytti oli se sauna, silloin osaan aavistaa, minkälaisesta tyylistä ap tykkää. Sehän oli lähimpänä funkkista, mutta valokuvissa ne valot loivat bling blingiä. Luultavasti sauna on luonnossa hillitymmän näköinen, onneksi.
Julkisivun takia ei ole minun rakennus, mutta tuo sisätilojen goottityyli viehättää.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:08"]
Antaa kaikkien kukkien kukkia! Minusta on hienoa, että maailmassa on paljon erilaisia makuja ja tyylejä, vaikka kaikki eivät olekaan samanlaisia kuin omani.
[/quote]
Saahan toki erilaisista tyyleistä pitää, mutta tuo koti edustaa yksinomaan huonoa makua, eikä huono maku ole koskaan myönteinen asia.
[/quote]