palkka+ulosotto=40e kahdeksi viikoksi
En kaipaa sitten haukkuja ja veetulua tässä on junarata sopivan lähellä muutenki.
eli palkastani ulosottoon meni määrä x. Luulin että menis pienempi summa tälläkertaa kun saatavat kohta täynnä.
kuitenki perjantain palkkakuitti näyttää että vuokran jälkeen jäisi 90e josta miinus matkakortin lataus että töihi pääsee. Käteen jää vajaa 40e ja seur palkka tulee 25. Pvä.
onko kellää mitää ideaa. Laskuja en uskalla edes laskea. Onneks eräpäivää voi muuttaa.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:49"]Hei, nyt soitat aluksi sinne ulosottoon.Joskus voi olla jo summa täysi mutta tieto ei ole mennyt palkanlaskijalle ja pidättää sieltä vaikka ei pitäisi. Lisäksi kerran tuttavani ulosottopidätykset olikin vahingossa merkitty jollekin muulle. Ne on ihmisiä kaikki, kannattaa selvittää että mikä summa ja mistä ja miksi ja kenelle ja olla tarkka omistaan. Huomenna soitat ja selvität ja jos asia oikein, pyydät kohtuullistamista että pystyt elämään.
[/quote]
apua kiitos tästä. Sä oikeesti sait mua rauhoteltua ja lohutettua. Oon itkeny täällä vaa silmät päästäni kun stressannu ja sit sä tuntematon saat tälläsellä viestillä ainaki sen aikaa et silmät ei ainakaa iha umpeen oo turvonnu ku pääsen aanuks töuhi :) kiitos.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:22"]Jumankauta, minä yh syöttäisin kaksi viikkoa kaksi lastanikin tuolla rahalla!
Hiukan nyt sitä yritystä peliin.
[/quote]
Mulla tosiaan myös se ettei esim makaroonia tai jauhoja voi syödä koska se allergia. Helpottaisi kummasti budjettia jos voisi...
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:35"]Ota lisää pikavippiä
[/quote]
en oo ikinä ottanu ja luottotiedoton ei niitä saa :) kiitos kuitenkin
Selitä ap, miten sulla ei jää suojaosuutta palkasta? Jos olet kerran laskurilla laskenut, niin mihin muuhun ne sun rahat menee? Jokaisella ihmisellä pitää jäädä elämiseen se n. 500€/kk vuokran maksun jälkeen, jos ei muuten niin sossusta, tai no opiskelijat ei saa, mutta kaikki muut.
Tosi fiksua ottaa joo lisätyö. Menee siitäkin ulosotto. Mitään ei jää.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:16"]Selitä ap, miten sulla ei jää suojaosuutta palkasta? Jos olet kerran laskurilla laskenut, niin mihin muuhun ne sun rahat menee? Jokaisella ihmisellä pitää jäädä elämiseen se n. 500€/kk vuokran maksun jälkeen, jos ei muuten niin sossusta, tai no opiskelijat ei saa, mutta kaikki muut.
[/quote]
Ulosoton suojaosuus on täysin eri asia kuin sossun perusosa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:16"]Selitä ap, miten sulla ei jää suojaosuutta palkasta? Jos olet kerran laskurilla laskenut, niin mihin muuhun ne sun rahat menee? Jokaisella ihmisellä pitää jäädä elämiseen se n. 500€/kk vuokran maksun jälkeen, jos ei muuten niin sossusta, tai no opiskelijat ei saa, mutta kaikki muut.
[/quote]
Ulosoton suojaosuus on täysin eri asia kuin sossun perusosa.
[/quote]
Joo, se on eri asia. Mutta sossu tosiaan ottaa menoja huomioon pakolla menevän ulosoton, eli tuo on oikein, että sossun perusosan verran ap:ole pitää jäädä.
Täähän on kuule sen verran "hieno" systeemi meillä täällä Suomessa, että sen minkä ulosotto vie niin sossu maksaa, jos siis käteen ei jää tarvittavaa summaa vuokrien yms pakollisten jälkeen. Mulla menee palkasta ulosottoon noin 600€ kuussa, mutta sossusta saan sitte noin vajaa 500€/kk. Että kukas maksaa loppupeleissä veloistani suurimman osan kun eivät ulosotossa suostuneet siihen, että lyhennän maksujani itse...olin lentää perseelleni kun ensimmäinen myönteinen päätös sossusta tuli. Näinkö tää toimii??! Jep. Että hakemusta vaan menemään!:)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 00:26"]Täähän on kuule sen verran "hieno" systeemi meillä täällä Suomessa, että sen minkä ulosotto vie niin sossu maksaa, jos siis käteen ei jää tarvittavaa summaa vuokrien yms pakollisten jälkeen. Mulla menee palkasta ulosottoon noin 600€ kuussa, mutta sossusta saan sitte noin vajaa 500€/kk. Että kukas maksaa loppupeleissä veloistani suurimman osan kun eivät ulosotossa suostuneet siihen, että lyhennän maksujani itse...olin lentää perseelleni kun ensimmäinen myönteinen päätös sossusta tuli. Näinkö tää toimii??! Jep. Että hakemusta vaan menemään!:)
[/quote]
Joo. Mulla meni ulosottoon yksi noin kymppitonnin velka, ja sossu maksoi sitä 7000€. Kiitos!
Eihän se sossu sitä lainaa maksa, vaan se maksaa palkasta tai etuudesta pidätetyn osuuden tuohon 480:aan asti.
Jos ei ole mitään tuloja, niin ulosotto ei vie mitään, mutta velkakaan ei lyhene, vaan kasvaa korkoa siihen asti, kunnes jotain etuutta tai palkkaa alkaa tulla.
Onhan tuossa systeemissä se järki, että jos ulosotossa oleva käy töissä ja nostaa tarvittaessa sossusta rahaa, niin ahkeruudella voi saada velkansa maksettua ja luottotiedot takaisin. Ulosoton suojaosuus itsessään on taas niin pieni, että isoissa kaupungeissa olisi vaikea tai mahdoton selvitä siitä, että käy töissä, maksaa työmatkakuluja, ruokaa, työvaatteita ja vuokraa. Vaikka mihinkään muuhun ei menisi rahaa, niin suojaosa ei välttämättä riittäisi näihinkään.
Ei suoranaisesti maksa, mutta ei myöskään tällä systeemillä sekään joka on raha-asiansa päästänyt tuolle mallille...
Miten voidaan viedä noin paljon? Ei taida olla edes laillista.
Oon työtön ja mulla on työttömyyskorvauksista säästetty 5 000 euroa tuossa pöydällä. Millaisia ajatuksia herättää?
Niin. Eipä kai oikein mitään. Hienoa että olet onnistunut.
itse alan kallistua johonkin muuhun kun olen näin epäonnistunut.
Sossuun. Jos ulosotto menee pakolla, se huomioidaan menoksi. Mutta päätöksessä menee viikko, tee heti hakemus.
40€ riittää 2vko ruokiin vallan mainiosti. Nyt vaan puhelinta kouraan ja sopimaan laskujen lykkäyksistä palkkapäiväksi.
Kuinka iso vuokra sulla oikeen on kun ulosotosta täytyy aina jäädä suojaosuus..
Hei, nyt soitat aluksi sinne ulosottoon.Joskus voi olla jo summa täysi mutta tieto ei ole mennyt palkanlaskijalle ja pidättää sieltä vaikka ei pitäisi. Lisäksi kerran tuttavani ulosottopidätykset olikin vahingossa merkitty jollekin muulle. Ne on ihmisiä kaikki, kannattaa selvittää että mikä summa ja mistä ja miksi ja kenelle ja olla tarkka omistaan. Huomenna soitat ja selvität ja jos asia oikein, pyydät kohtuullistamista että pystyt elämään.