Kyllä toi mun äijä on tumpelo!!!
Taulu oli kuulemma vinossa, nousi äsken leveän tv-tason päälle seisomaan jotta voisi fiksata sen. No se telkkaritason päällyslevy sit hajosi. Ei tullut mieleen, ettei kestä aikuisen miehen painoa se kalustelevy, jonka päällä on jo telkkarikin... Viikko sitten kattotuuletin-valaisimesta meni lamppu ja hän alkoi vaihtaa, no sai pudotettua sen KOKO KUVUN (semmoisen umpinaisen) lattialle ja säpäleiksihän se meni. Pientä lasinsirua olkkari ja ruokailutila täynnä, järjetön imurointi. Ja se tuuletin-valaisin on nyt tosi askeettisen näköinen kun pelkkä lamppu eikä kupua. Ja se taulu, jonka asentoa äsken yritti korjata - minä jouduin sen seinälle poraamaan kuten kaikki muutkin meidän taulut, mittanauhan ja vatupassin ja poran kanssa ne paikalle fiksasin kun olin PUOLI VUOTTA odottanut, että mies ne laittaisi. Kun me muutettiin siis puoli vuotta sitten uuteen asuntoon ja mm. laitoin astiat, vaatteet ja lasten tavarat paikoilleen ja miehelle jäi ns. miesten työt, no vatuloi sit tuon tauluhomman kanssa puoli vuotta että minä sit ne paikoilleen pistin.
Jumaliste että nyt vtuttaa tuo tv-taso, puoli vuotta vanha vasta ja ihan moitteettomassa kunnossa kunnes mies astui sen paskaksi!!! Nyt menee sit rahaa uuteen tai sit vaihtoehtoisesti joudun silmät sirrillään selaamaan Tori.fi-palstaa ja FB:n kirppareita, että löytäisin sellaisen, joka sopii meidän sisustukseen. Voi vinetto, olipa tosi hieno alku lomalle. Levy meni niin paskaksi että hyvä että äijä sai "kopin" telkkarista, muuten olisi sekin kaatunut nurin. Vtuttaa tuo äijä taas niiiiiin paljon. Kaiken lisäksi anoppi tulossa kylään huomenna (käy n. 2 krt vuodessa) ja sille on pitänyt väsätä tarjottavat, hiki hatussa vääntänyt pullat ja kakkupohjat ja nyt sit pitää yrittää keksiä telkkarille joku paikka ja imuroida uudelleen olkkari kalustelevyn jämistä. Äijä sentään lähti roudaamaan sitä tv-tasoa roskiin ja lupasi imuroida mut paskat se sitäkään hommaa saa kunnolla loppuun, mun se pitää tehdä kunnolla kertaalleen. Vtu kun pysyisi nyt loppuillan poissa jaloista! Saatana.
Joo ja vielä on kokoamatta eteisen säilytys-penkki ja kiinnittämättä seinähylly kylppäriin. Puoli vuotta nekin on olleet jo ostettuna mut kun ei toi äijä saa niitä paikalleen. Minä en oo kaakelia porannut, minen tiedä saanko minä sitä paikalleen ja sitä säilytyspenkkiä en ihan periaatteesta rupea kokoamaan kun äijä on sen luvannut koota. Oon tuosta kylppärin hyllystä sanonut, että palkataan vaikka joku remonttiukko kiinnittämään se mutta ei passaa äijälle. Kuulemma noloa?!? No mitenkäs noloa on se, että emäntä joutuu kaiken tekemään kun äijä ei osaa käyttää poraa ja lorvailee vaan sohvalla päivästä toiseen. Saatanan saatana. Kaikki on perseestä. Perjantaina kehtaa lähteä Turkuun dokaamaan kavereittensa kanssa. Sekin vielä. Kiitos että sain avautua.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 18:40"]Onneks mun mies on MIES. Tekee kaiken. Korjaa autot , kämppää. Kasaa huonekalut. Tekee jopa työkalut jotain tiettyä hommaa varten jos sellaista ei ole olemassa tai just sillä hetkellä saatavilla. Ja nyt se tekee tuolla ruokaa.
[/quote]
Sinun hommasi olisi tehdä ruoka.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 18:40"]Onneks mun mies on MIES. Tekee kaiken. Korjaa autot , kämppää. Kasaa huonekalut. Tekee jopa työkalut jotain tiettyä hommaa varten jos sellaista ei ole olemassa tai just sillä hetkellä saatavilla. Ja nyt se tekee tuolla ruokaa.
[/quote]
Sinun hommasi olisi tehdä ruoka.
[/quote]
No meillä on kummallakin omat bravuurimme mitä tehdään. Usein tehdään ruokaa myös yhdessä. Minä käyn kaupassa ja siivoan ja pyykkään.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 18:40"]Onneks mun mies on MIES. Tekee kaiken. Korjaa autot , kämppää. Kasaa huonekalut. Tekee jopa työkalut jotain tiettyä hommaa varten jos sellaista ei ole olemassa tai just sillä hetkellä saatavilla. Ja nyt se tekee tuolla ruokaa. [/quote] Sinun hommasi olisi tehdä ruoka. [/quote] No meillä on kummallakin omat bravuurimme mitä tehdään. Usein tehdään ruokaa myös yhdessä. Minä käyn kaupassa ja siivoan ja pyykkään.
[/quote]
Hui miten raskasta on mitata pesuaine ja painaa namiskasta kone päälle.
Kyllä sä nyt jo kylpyläviikon siitä hyvästä ansaitset.
Tuttu juttu! Ei kaikki vaan osaa. Mä en enää kuuntele miehen "kyllä minä" juttuja vaan tilaan ne remonttireiskat ja ostan huonekaluja, jotka itse kasaan/ostan valmiina/jätän ostamatta jne. Ei tarvitse asiasta kinata eikä kouluttaa aikuista miestä. Jos ei ukkoa koti kiinnosta, niin turha sitä on pakottaakkaan.
Oisko siellä noin niinkun PMS much?
Muutoin säälin todella paljon aloittajan miestä. Ansaitsisi todella paljon parempaa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 18:40"]Onneks mun mies on MIES. Tekee kaiken. Korjaa autot , kämppää. Kasaa huonekalut. Tekee jopa työkalut jotain tiettyä hommaa varten jos sellaista ei ole olemassa tai just sillä hetkellä saatavilla. Ja nyt se tekee tuolla ruokaa. [/quote] Sinun hommasi olisi tehdä ruoka. [/quote] No meillä on kummallakin omat bravuurimme mitä tehdään. Usein tehdään ruokaa myös yhdessä. Minä käyn kaupassa ja siivoan ja pyykkään.
[/quote]
Hui miten raskasta on mitata pesuaine ja painaa namiskasta kone päälle.
Kyllä sä nyt jo kylpyläviikon siitä hyvästä ansaitset.
[/quote]
Tää nyt vaan menee näin. Töiden jakautuminen. Eipä näitä ole mitenkään erikseen tarvinnut koskaan jakaa. Toinen tekee jotain ja toinen toista. Ja jos toisella ei ole fiksua tekemistä niin toinen menee automaattisesti toisen avuks. Siitä ei tarvitse keskustella, se vaan menee niin ja hommat tulee tehtyä.
Tunkekaa ne alapeukkunne taas sinne mihe ei päivä paista. Mä lähden rakastelee miestäni.
Älkää menkö niitä kylppärin kaakeleita poraileen. Tuhoottee vesieristeet:)
Maalaisten juttuja!
Veikkaan, että aloittaja asuu jossain Liedossa.
Ihme valitusta. Tee ite, jumalauta. "Miesten työt", jessus sentään. Kyllähän siinä saa riitoja aikaiseksi, kun tekee tarkkaa työnjakoa ja siten kitisee, kun toinen ei tee. Joustakaa ihmiset, hyväksykää toisenne sellaisina kuin ovat,
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:49"]Ihme valitusta. Tee ite, jumalauta. "Miesten työt", jessus sentään. Kyllähän siinä saa riitoja aikaiseksi, kun tekee tarkkaa työnjakoa ja siten kitisee, kun toinen ei tee. Joustakaa ihmiset, hyväksykää toisenne sellaisina kuin ovat,
[/quote]
Niinpä. Av mammat on vaan ite niin kädettömiä ja niiden "miehet" tollasia neitejä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:49"]Ihme valitusta. Tee ite, jumalauta. "Miesten työt", jessus sentään. Kyllähän siinä saa riitoja aikaiseksi, kun tekee tarkkaa työnjakoa ja siten kitisee, kun toinen ei tee. Joustakaa ihmiset, hyväksykää toisenne sellaisina kuin ovat,
[/quote]
No eikös ap ainakin ollut värkännyt kaikki "naisten työt" muutossa paikoilleen ja nyt leipoo ja passaa anoppia ja ukko-kulta siinä joutessaan päättää pistää tv-kaapin palasiksi. Että ei mene tasan duunit. Mies sotkee, nainen järjestää as always. Mullakin oli ennen tommonen nöhvelö kunnes vaihdoin mieheen, jolla pysyy kädessä niin ruuvari kuin jakoavain.
[/quote]
Ööö ketjun aloittajahan tekee jo kaiken, nyt me av-mammat vaan ihmetellään kuinka kauan jaksaa katella tommosta nahjusta ;-)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:44"]Älkää menkö niitä kylppärin kaakeleita poraileen. Tuhoottee vesieristeet:)
[/quote] No ei pari reikää seinässä mitään haittaa. Varsinkaan, jos laittaa sellaiseen paikkaan, mikä ei juuri ole kosketuksissa veden kanssa.
Ap tosiaan tekee jo kaiken. Sekä "miesten" että "naisten" työt. Mitä tekee äijä? Istuu, makaa, dokaa, sotkee, syö ap:n laittamat ruoat ja pistää paikkoja paskaksi. Niin tyypillistä. Ja samanlaiset idiootit vielä haukkuvat täällä ketjussa aloittajaa. Onhan se mies tosiaan sellainenkin luomakunnan kruunu, että sitä pitäisi kiitellä ja ylistää silloinkin, kun se aiheuttaa vain vahinkoa.
Tähän väliin voisin heittää miehen ajatuksia näistä ns miesten töistä:
Tuollaisissa kodin nikkaroinneissa ja muissa voi olla jo lähtökohtainen motivaatio-ongelma siinä, että naisella on visio minkälaisen kodin hän itse haluaa ja mies on vain kaverina mukana toteuttamassa naisen visiota. Arvatkaapas kummalla siinä tilanteessa kuluu aika vihellellen ja laulellen ja ylipäätään suorittaminen tuntuu mukavammalta? Moni mieshän on ratkaissut tämän ongelman sillä, että on ideologisesti tossun alla eikä kyseenalaista minkään tekemisen järkevyyttä tai mielekkyyttä.
Se siitä mies vs nainen -asettelusta ja sitten miehistä ja heidän erilaisuudesta:
Toiset miehet saavat verenperintönä perinteisten miesten töiden arvostuksen ja osaamisen. Kaikkeen vapaa-aikaan ja lomiinkin päällimmäisinä tehtävinä kuuluu kaikki mahdollinen talon remontointi tai rakentaminen + autot, veneet, prätkät siihen päälle. Tällaisia töitä tehdään samalla vimmalla kuin koirat, jotka suorittavat omia rodullisia tarpeitaan. Asioiden jääminen tekemättä tai puolitiehen tai avun pyytäminen on sama kuin kuohinta tälle miestyypille.
Tämän lisäksi on kaksi muuta miestyyppiä:
1. ne ketkä eivät osaa yhtään mitään, eivätkä halua tehdä yhtään mitään.
2. ihan tavalliset miehet, jotka tekevät sen mitä osaavat pyytämättä, mutta isommat remontit tilataan ammattilaisilta.
Kuulun itse tähän viimeisenä mainittuun ryhmään. Kaikkea vähäistä vapaa-aikaa ei aina viitsi käyttää nikkaroinnistä hifistelyyn, kun todellinen henkinen ravinto tulee muista asioista, kuten urheiluharrastuksista ja kirjallisuudesta.
nykyäänhän miesten pitää tehdä sekä miesten työt että puolet naisten töistä. tasa-arvon takia
Heh, virkistävä stoori. Otan osaa. Joskus ne miehet on tommosia. Meillä on edelleen autotallissa kokoamatta yksi senkki. Ja sitten mies vielä kehtaa joka kerta loukkaantua kun otan asian puheeksi. Ettei kuulemma tarvii koko ajan muistuttaa. Ei se olekaan kuin vuoden ollut vasta autotallissa :D
Typerä ja saamaton mies. En jaksaisi katsella tuollaista menoa. Mutta sä olet liian kiltti, kun mahdollistat miehen käytöksen. Miksi sun pitää nähdä kaikki vaiva? Etenkin jos on anoppi tulossa kylään... Miehen äitihän se on. Nyt nainen otat vähän tiukemman asenteen etkä katsele tuollaista vauvamiestä. Puhukaa asiat selviksi. Ei kodin ja perheen kuulu olla vain toisen vanhemman työleiri.
Aika vetelä äijä.