Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NAAPURISTA kantautuneet äänet, jotka mukavia mielestäsi?

Vierailija
08.07.2015 |

Aina valitetaan mekastavista ja häiritsevistä naapureista. Minä myös olen, tietenkin. :)

Mutta entä ne mukavat naapurista kantautuvat äänet? Niitäkin on! Aiemmassa asunnossa naapurissa asui poika, joka toisinaan kuunteli melko kovaa "mustaa musiikkia", sitä Motownin kulta-aikojen musaa. Tykättiin, onneksi samantyyppinen musamaku! Lisäksi hänellä kävi joskus kylässä joku saksofoneineen ja soitto kantautui parvekkeen kautta meille kesällä. Se oli ihanaa, pidän paljon saksofonista. Tuntui kuin oisin ollut jossain helteisessä suurkaupungissa parvekkeella nautiskellessani silmät kiinni. ♡

Nyt kun asun opiskelija-asuntolassa, niin aiempi naapuri, yksi mies, soitti välillä kitaraa. Hän myös kuunteli englanninkielisiä kuunnelmia, jotka kantautu seinän läpi vähän. Harmi kun muutti pois.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:48"]Ikävimmät on askeläänet ja lapsien äänet. Bileet on merkki siitä, että naapureilla on elämää. [/quote] :D Ja olet itse varmaan just se naapuruston ärsyttävin bilettäjä

[/quote]

Ehkä mutta soitan vaikka silloin sähkökitaraa kuulokkeilla kun naapurit popittaa. Mielyttävämpiä ääniä kuin esim ne lasten askeleet. Kaikista pahimmat on ne seinänkoputtajat.

Vierailija
22/89 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita ääniä on ne, kun yöllä on yksin kotona ja tuntuu jotenkin turvattomalta, niin sitten naapurista kuuluu esimerkiksi vessapaperirullan "kierto" tai kun joku siirtää suihkuverhoa. Sitten voi taas rauhassa jatkaa unia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pianonsoitosta tykkään.

Vierailija
24/89 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuus on paras ääni. Täydellinen hiljaisuus.

Vierailija
25/89 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikoinaan vanhassa talossa, jossa oli todella olemattomat äänieristeet. Iltaisin nukahdin aina alakerran miehen kuorsaukseen. Se teki olon jotenkin mukavaksi, kun yksin asuin. Tuntui, ettei ollut yksin.

Ylipäänsä tykkään siitä, että kuuluu rappujen ääntä ja pieniä kolahduksia. On mukavaa, kun on elämää ympärillä. Koskaan en ole häiriintynyt naapureista kantautuvista äänistä.

Vierailija
26/89 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalle kantautuva pöydän kattamisen ääni. Kilisevät lautaset ym.

Vierailija
27/89 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän siitä, kun naapurin iltatoimista kuuluu vaimeaa kolinaa. Menen yleensä samoihin aikoihin sitten nukkumaan. Ei ole haitannut heidän bileetkään, mutta joku neurootikko varmaan on niistä valittanut, kun eivät ole enää iltasella juhlineet, vaikka harvoin sitä tapahtui aiemminkin. En tajua, miten opiskelijatalossa voi asua niin tiukkapipoista porukkaa. Vähän väliä eteiseenkin jätetty lappuja, kun milloin on häirinnyt bileet ja milloin puheensorina parvekkeelta. Täällä on lisäksi tosi hyvä äänieristys.

Vierailija
28/89 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran esiteini soitti pianoa. Se näytti minulle tietä ulos ahdistuksesta. Se oli kuin linnunlaulu keskellä pimeintä talvea tai keveä henkäys yläilmoihin, uskonnottoman rukous. Kun pianonsoittaja muutti pois, sain oman pianon <3

Vierailija
29/89 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on naapurissa mies; jolla on aivan ihana nauru. Se on kova ja kuuluu seinien läpi, mutta se piristää mun paskoja päiviä. Mies nauraa usein

Vierailija
30/89 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loittonevan auton ääni.

Vierailija
31/89 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepat hirnuu laitumella. Ihanaa, ihhahhaa :)

Vierailija
32/89 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:31"]Yläkerran esiteini soitti pianoa. Se näytti minulle tietä ulos ahdistuksesta. Se oli kuin linnunlaulu keskellä pimeintä talvea tai keveä henkäys yläilmoihin, uskonnottoman rukous. Kun pianonsoittaja muutti pois, sain oman pianon <3
[/quote]
Onpa ihanaa, että naapuri voi tuottaa tuollaista voimaannuttamista! :) ❤

Vierailija
33/89 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:21"]Pihalle kantautuva pöydän kattamisen ääni. Kilisevät lautaset ym.
[/quote]
Hauska tämä, ei ole tullut ajatelleeksi. Mutta kyllä, kotoisia ääniä!

Vierailija
34/89 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 18:55"]

Seksiäänet. Laitan aina telkkarista äänet pois ja korvan kiinni seinään :D N20

[/quote]

Miksi nainen saa tästä yläpeukkuja, mutta mies sai vastaavasta kommentista alapeukkuja?

Vierailija
35/89 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 00:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 18:55"]

Seksiäänet. Laitan aina telkkarista äänet pois ja korvan kiinni seinään :D N20

[/quote]

Miksi nainen saa tästä yläpeukkuja, mutta mies sai vastaavasta kommentista alapeukkuja?

[/quote]

Tuli ihan sama mieleen! :DD

N29

Vierailija
36/89 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, tuli tästä nyt vaan mieleen että mä aina laulan kotona. Ihan täysillä ja tunteella, rauhoittaa meidän taaperoa. En tosin osaa kovinkaan hyvin laulaa, mutta vasta nyt tajusin että todennäköisesti kuuluu naapuriasuntoihin... :D

Vierailija
37/89 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä pianonsoitto, klassista musiikkia, edellisessä luukussani paria kerrosta ylempää.

t.mies joku

Vierailija
38/89 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana ketju, tuli niin hyvä mieli :)

Vierailija
39/89 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yläpuolella asuva mummo aivastaaa tosi kovaaa ja se on hurjan hassu aivastus. Se kuuluu ihan selvästi. Tällä samalla mummolla on myös iso kaappikello joka lyö tasatunnein. Tiedän aina paljon kello ja mikä tasatunti alkaa :D

Vierailija
40/89 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienlentokoneen moottorin pörinä. Johtuu siitä, että lapsuudessa oli uimarannan lähellä joku pienlentokenttä, ja kun siellä rannalla oli niin mukavaa ja syötiin eväitä vanhempien kanssa, ja välillä pienkoneita lenteli, niin se ääni saa vielä nykyisinkin minulle saman tunnetilan, kuin silloin lapsena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi