NAAPURISTA kantautuneet äänet, jotka mukavia mielestäsi?
Aina valitetaan mekastavista ja häiritsevistä naapureista. Minä myös olen, tietenkin. :)
Mutta entä ne mukavat naapurista kantautuvat äänet? Niitäkin on! Aiemmassa asunnossa naapurissa asui poika, joka toisinaan kuunteli melko kovaa "mustaa musiikkia", sitä Motownin kulta-aikojen musaa. Tykättiin, onneksi samantyyppinen musamaku! Lisäksi hänellä kävi joskus kylässä joku saksofoneineen ja soitto kantautui parvekkeen kautta meille kesällä. Se oli ihanaa, pidän paljon saksofonista. Tuntui kuin oisin ollut jossain helteisessä suurkaupungissa parvekkeella nautiskellessani silmät kiinni. ♡
Nyt kun asun opiskelija-asuntolassa, niin aiempi naapuri, yksi mies, soitti välillä kitaraa. Hän myös kuunteli englanninkielisiä kuunnelmia, jotka kantautu seinän läpi vähän. Harmi kun muutti pois.
Kommentit (89)
Meillä oli edellisessä asunnossa alakerrassa saksofonisti. Olin vauvan ja taaperon sekä (hetkellisesti) liikuntakyvyttömän miehen kanssa jumissa epäsiistissä, kalliissa ja liian pienessä kerrostaloasunnossa. Kaikki oli yhtä kaaosta, mutta...
Kun lauantaina kahdeksan maissa painuin kylmän Crowmoorini kanssa saunan lauteille ja leikin olevani jossakin muualla, alkoi aina (ei niinkään kellontarkasti vaan minun saunantarkasti) upea saksofoninsoitto!
Kiitokset "alakerran Ramille" - soolot auttoivat pahimman yli <3
Lasten äänet on välillä hellyyttäviä, välillä ärsyttäviä. :) Riippuu omasta mielialasta
Lapsuudenkodin naapurissani asui todella kovatasoinen pianisti. Ei tosin soitellut ammatikseen, mutta todella lahjakas kuitenkin. Aina välillä viikonloppuisin soitti vanhojen aikojen muistoksi, ja kelpasihan sitä kuunnella.
Nyt naapurissani asuu reilun vuoden ikäinen taapero vanhempineen. Pakko myöntää, että on ollut omalla tavallaan söpöä todistaa kylppärin ohuiden seinien läpi lapsen puheen kehitystä, kun epämääräinen jokeltelu on muuttunut "äidiksi" ja "isäksi".
Mulla on musiikkiopisto vieressä. Sieltä kuuluu joskus kaunista musiikkia vaimeasti.
Mun entisellä naapurilla kävi kans tytär soittelemassa pianoa, eikä soitellut mitään virsiä tai lastenlauluja vaan kunnon rokkia ja iskelmää, tyyliin Suvi Teräsniska. Sitä oli aina mukava kuunnella.
Nykyisessä asunnossa taas kuuluu esim. kun naapuri pyörittää vessapaperia, ei ole kiva. Samoin yläkerrasta kuului jossain vaiheessa aina iltaisin sellaista miehen mölinää että mietin että käteenkö se vetää siellä kun naisen ääntä ei koskaan kuulunut :) Ei kivaa ollut sekään, mutta hän on tainnut muuttaa jo pois, onneksi!
Mä en ikinä kuule mitään naapurista kun itsellä on niin kova meteli. :D
Kyllä se on meidänkin mielestä mukavaa kuulla, että naapurissakin saadaan tyydytystä sängyn puolelta. Tiedetään, ettei olla ainoita pupuja :D
myös instrumenttien soittaminen on mukavaa, jos se on monipuolista. Musiikkiakin kuuntelen mielelläni naapurin puolelta, kunhan siellä ei soi aina vain yksi tai kaksi biisiä repeatilla, kun otetaan vähän naukkua.
Mua häiritsee melkeen kaikki äänet. Töissä kun on melua ja miettimistä niin kotona haluan vaan nukkua ja palata töihin. Ainut mikä on ihan ok on laulaminen. Jos sen osaa.
[quote author="Mies 29v" time="08.07.2015 klo 18:24"]Nuorten naisten nauru- ja lauluäänet.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Hyi pervo voi olla naapurissa