Uuden miehen asettuminen perheeseen
Minulla on kaksi lasta edellisestä liitosta, ja nyt uusi miesystävä jolla ei ole lapsia. Mies on muuttanut luoksemme.
Maksamme kaiken puoliksi, vaikka olen todella vähätuloinen ja hän hyvätuloinen. Itseasiassa hän haluaisi että minä maksan kolmen osuuden ja hän yhden, vaikka hän kuluttaa esim. Ruokaa meistä eniten. Silti nimissäni olevan auton maksan täysin itse vaikka hän sillä ajaakin. Yhteistä autoa ei halua ostaa, koska hänellä ei ole kuulemma varaa.
Lasten kanssa auttelee välillä, ei mielellään jää vahtimaan jotta pääsisin välillä ulos vaan haluaa mukaan koska "sun lapset ne on". Toki käy itse ulkona ja silti harmittelee kun ei ole samaa vapautta kuin ennen.
Työpäivänsä ovat pitkiä eikä pyynnöistä huolimatta halua lyhentää vaan tekee ylitöitä. Kaikki tämä tuntuu pakettina siltä että sitoutuminen meihin ahdistaa. Itse hautaudun kotiin lasten ja kotitöiden kanssa. Lapset ovat tässä sairastaneet vuorotellen kolmisen kuukautta ja olen yrittäjänä ollut kotona, joka tietää myös sitä että palkkaakaan ei tule ja sossun luukku kutsuu. Mies ei ole ollut poissa töistä hoitamassa että pääsisin hoitamaan tilauksia, edelleen koska minun lapset.
Miehen paskaksi syyttelemistä en nyt kaipaa, vaan toivoisin kokemuksia muilta samassa tilanteessa olleilta. Onko vanhoista tottumuksista irrottautuminen ottanut aikansa? Kauanko on kestänyt että uusi puoliso on tuntenut lapset perheensä jäseniksi? Onko koskaan tapahtunut sitä ihmettä että on jopa kantanut heistä hoito- ja kasvatusvastuuta?
Kommentit (180)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:20"]
No mikä on ehdotuksesi tilanteeseen jos lasten sairastelukierteen vuoksi ei pääse hoitamaan töitään kun mies ei halua hoitaa ja ei siis saa palkkaa? Siis muu kuin tuki? Asumistukea siinä tilanteessa ei ap voi hakea koska miehellä on niin suuret tulot. Tod näk ei saa sitä toimeentulotukea. Miehen tulojen takia myös kulut ovat nousseet. Ja sinustako on kohtuutonta että mies tässä tilanteessa auttaa, vaikka juuri hänestä johtuvista syistä rahat on loppu? Todellakin ap pärjäisi taloudellisesti paremmin yksin, mutta kun halutaa olla kimpassa. Silloin molemmat maksaa kykynsä mukaan. Auttaa jos apua tarvitaan. Uskomatonta että tämä on jollekin epäselvää.
[/quote]
Jahaa. Siis kaikest puolet maksava mies on syyllinen lasten sairasteluun?
Mikähän olisi aloittajan tilanne ilman sitä, että mies maksaa jo nyt puolet kaikesta?
Itsenäiset , rohkeat , voimakkaat naiset. Olette todella säälittäviä.
Jos olisin tuo mies, olisin lähtenyt jo aikaa sitten kävelemään. Loiset ovat naurettavia.
[/quote]
Ei. Vaan kulut ovat nousseet koska mies on niin hyvätuloinen. Kas kun yhteiskuntakin olettaa että perheen tulot ovat yhteisiä. Ei liene kohtuullista että toisen tulojen takia toinen joutuu taloudellisesti sietämättömään tilanteeseen? Mieshän ei kuitenkaan maksa päivähoitomaksuja. Ja se rikas mieshän tuossa elää naisen rahoilla.
Mikä pohjaton kaivo sen miehen lompakon pitäisi olla?
Maksaa jo nyt puolet kaikesta. Kertokaa oikeutus siihen miehen lompakkoon ?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:35"]Mikä pohjaton kaivo sen miehen lompakon pitäisi olla?
Maksaa jo nyt puolet kaikesta. Kertokaa oikeutus siihen miehen lompakkoon ?
[/quote]
Siis voi nyt jeesus. Etkö oikeasti ymmärrä lukemaasi? Nainen kustantaa rässä enemmän kuluja kuin mies joka on paljon varakkaampi!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:02"]
Minulla on kaksi lasta edellisestä liitosta, ja nyt uusi miesystävä jolla ei ole lapsia. Mies on muuttanut luoksemme. Maksamme kaiken puoliksi, vaikka olen todella vähätuloinen ja hän hyvätuloinen. Itseasiassa hän haluaisi että minä maksan kolmen osuuden ja hän yhden, vaikka hän kuluttaa esim. Ruokaa meistä eniten. Silti nimissäni olevan auton maksan täysin itse vaikka hän sillä ajaakin. Yhteistä autoa ei halua ostaa, koska hänellä ei ole kuulemma varaa. Lasten kanssa auttelee välillä, ei mielellään jää vahtimaan jotta pääsisin välillä ulos vaan haluaa mukaan koska "sun lapset ne on". Toki käy itse ulkona ja silti harmittelee kun ei ole samaa vapautta kuin ennen. Työpäivänsä ovat pitkiä eikä pyynnöistä huolimatta halua lyhentää vaan tekee ylitöitä. Kaikki tämä tuntuu pakettina siltä että sitoutuminen meihin ahdistaa. Itse hautaudun kotiin lasten ja kotitöiden kanssa. Lapset ovat tässä sairastaneet vuorotellen kolmisen kuukautta ja olen yrittäjänä ollut kotona, joka tietää myös sitä että palkkaakaan ei tule ja sossun luukku kutsuu. Mies ei ole ollut poissa töistä hoitamassa että pääsisin hoitamaan tilauksia, edelleen koska minun lapset. Miehen paskaksi syyttelemistä en nyt kaipaa, vaan toivoisin kokemuksia muilta samassa tilanteessa olleilta. Onko vanhoista tottumuksista irrottautuminen ottanut aikansa? Kauanko on kestänyt että uusi puoliso on tuntenut lapset perheensä jäseniksi? Onko koskaan tapahtunut sitä ihmettä että on jopa kantanut heistä hoito- ja kasvatusvastuuta?
[/quote]
Onko noin typerää ihmistä edes olemassa? Ikävää, että olet lisääntynyt: typeryys kun periytyy.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:34"]
Ei. Vaan kulut ovat nousseet koska mies on niin hyvätuloinen. Kas kun yhteiskuntakin olettaa että perheen tulot ovat yhteisiä. Ei liene kohtuullista että toisen tulojen takia toinen joutuu taloudellisesti sietämättömään tilanteeseen? Mieshän ei kuitenkaan maksa päivähoitomaksuja. Ja se rikas mieshän tuossa elää naisen rahoilla.
[/quote]
Mies maksaa puolet kaikesta. Miksi miehen kuuluisi maksaa lapsista, jotka eivät ole edes omia?
Elarit unohtuu taas kokonaan?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:30"]
Oli itseasiassa, vuokra oli pienempi, päivähoitokulut pienemmät ja ruokakulut oaljon pienemmät (hänhän syö suurimman osan kaikesta) ja auton kulut päälle. Olen yrittäjä jonka tulot muodostuu tilauksista, sen enempää erittelemättä, mutta en voi pyörittää firmaani kotona. Olemme muuttaneet miehen paikkakunnalle joten lapset ovat saaneet kaikki liikkeellä olleet pöpöt. En ole niitä heihin tietoisesti tartuttanut. Jospa jättäisit nyt tästä vääntämisen. Ap
[/quote]
Todellinen "yrittäjä" taidat olla. Sossuun luukkua itket, ja miehen rahoja. Miten ne elarit?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:23"]Uusperheessä menojen jakaminen ei ole aina yksinkertaista. Ymmärrän toisaalta sen, että mies ei katso lasten kulujen kuuluvan hänelle, mutta jos on teidän kanssa muuttanut yhteen, on kyllä tiennyt lapsista. Hän tuntuu nyt ajattelevan seurustelevansa sinun kanssa ja että sinulla on kaksi lasta, jotka eivät kuulu hänelle lainkaan. Kun yhdessä asutaan, teidän tulisi olla perhe ja jollain tavalla hänenkin täytyisi osoittaa olevansa osa perhettä. Samassa taloudessa ei voi olla monta elintasoa. Yhdessä asuttaessa hoitovastuu on molemmilla. Keskustelitteko etukäteen tulonjaosta ja siitä, että sun kulut nousee? Jos teillä on noin tiukkaan omat taloudet, lopeta auton lainaaminen miehelle, jos ei kerran siitä mitään maksa. Jos on lapseton mies, voiko olla, ettei oikein osaa hoitaa lapsia eikä uskalla jäädä niiden kanssa, jos ei oikein tiedä, miten niiden kanssa tulisi toimia?
mun kokemus on se, että jos toinen ottaa toišen lapset osaksi elämäänsä, se tapahtuu heti. Jos se ei alussa suju eikä heti mielletä olevan yksi perhe, harvoin tilanne muuttuu.
[/quote]
Uskon kyllä että menojen jakaminen vielä tasaantuu. Kyllä se näkyy jo konkreettisesti miehelle mitä tilanne tekee, joudun kohta luopumaan autopahasestakin kun en vaan pysty maksamaan sitä yksin. Närkästyshän siitä tulee, mutta realiteetti se valitettavasti on.
Ajankäyttö ym. Harmittaa eniten. Keskusteltiin kyllä ennen yhteenmuuttoa mitä perhe-elämä kummallekin merkitsee (yhteinen aika on tärkeää ja lasten kanssa oleminen) Mutta jotenkin vain tuntuu että ennemmin pyritään olemaan poissa kotoa kuin paikalla. Kaikki tuntuukin raskaalta ja olo ehkä ulkopuoliselta varsinkin muiden edessä. Miesnäkökulma asiaan olisi erityisen tervetullutta! Ap
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:28"]Eli hait siis vain elareiden jatkeeksi toista miestä lompakoksi. Hienoa! [/quote] Kyse on perheenä elämisestä. Kohtuullista ei liene se että hyvätuloinen osallistuu vähemmällä kuin pienituloinen.
[/quote]
Pienituloinen voi sitten jatkaa elämäänsä ihan itsekseen ja maksaa kaiken itse.
Mikä oikeus teillä ämmillä on loisia miehen lompakolla?
[/quote]
Mieshän tässä keississä taloudellisesti hyötyy. Ostais nyt saatana edes oman auton.
[/quote]
Mies ei aja autoa, mikäli ei maksa osaa bensoista renkaista vakuutuksista auton arvon alenemisesta... Jatkanko?
Miehelle tehdään selväksi, että ruokalasku on fifty-fifty vähintäänkin.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:35"]Mikä pohjaton kaivo sen miehen lompakon pitäisi olla? Maksaa jo nyt puolet kaikesta. Kertokaa oikeutus siihen miehen lompakkoon ? [/quote] Siis voi nyt jeesus. Etkö oikeasti ymmärrä lukemaasi? Nainen kustantaa rässä enemmän kuluja kuin mies joka on paljon varakkaampi!
[/quote]
Niin, naisen kulut nousee heti puolella, jos jää yksikseen. Oletko miten tollo?
Myytkö sinäkin itsesäsi, vai mistä moinen puolustelu ?
Kuinka raskas ihminen voi olla tuo elarijankuttaja? Luetunymmärtäminen ei kyllä kuulu parhaisiin puoliin..
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:30"]
On kyllä lasten kanssa tosi kiva, kannustava ja puuhastelee. Hakenut tarhasta jne. Näkee kyllä että todella yrittää mutta omista vanhoista tavoista luopuminen on vaikeaa ja jakaminen sitä vaikeampaa, kun katsoo että on itse ansainnut rahansa niin pitäs saada käyttää ne kans yksin. Tuntuuhan se taatusti vaikeelta yhtäkkiä maksella toisen miehen muksuja varsinkin kun kyseinen sankari ei maksa mitään mutta on lapsille silti ykkönen. Siis varmasti kokee olevansa lypsylehmän roolissa mutta yllättäen niin tunnen minäkin. Keskusteluyhteys on hyvä yhteen suuntaan = en pysty pitämään sisälläni mitään vaan puhun kaiken (nämäkin) suoraan. Lupaa kyllä aina auttaa mutta pikkuhiljaa menee takaisin omille urilleen Hän taas ei puhu joten voin vaan olettaa tämän olevan alkukankeutta ja ahdistusta siitä mihin on päänsä pistänyt. En oleta että samoin tein kokee lapset kuin omakseen ja uppoa uuteen rooliinsa rasvattuna, mietityttää vaan että kaiankohan se ottaa ja pitäiskös meikäap:n antaa siimaa vai kurmottaa..
[/quote]
Miten niin ei maksa mitään? Elatusmaksujen maksaminen ei ole vapaaehtoista. Jollei mies maksa, Kela maksaa minimielarit ja viranomaiset hoitavat, että mies joko maksaa tai itkee ja maksaa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:35"]Mikä pohjaton kaivo sen miehen lompakon pitäisi olla? Maksaa jo nyt puolet kaikesta. Kertokaa oikeutus siihen miehen lompakkoon ? [/quote] Siis voi nyt jeesus. Etkö oikeasti ymmärrä lukemaasi? Nainen kustantaa rässä enemmän kuluja kuin mies joka on paljon varakkaampi!
[/quote]
Niin, naisen kulut nousee heti puolella, jos jää yksikseen. Oletko miten tollo?
Myytkö sinäkin itsesäsi, vai mistä moinen puolustelu ?
[/quote]
Jos muuttaa vaikka pikkukunnasta isompaan, kaksiosta kolmioon, nousee vuokramenot vaikka puoliksi meniskin. Päivähoitomaksut on voineet nousta satasia miehen tulojen takia. Nousseet ruoka- ja autokulut päälle. Kyllä vaan olisi tullut toimeen yksin paremmin.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:35"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:28"]Eli hait siis vain elareiden jatkeeksi toista miestä lompakoksi. Hienoa! [/quote] Kyse on perheenä elämisestä. Kohtuullista ei liene se että hyvätuloinen osallistuu vähemmällä kuin pienituloinen. [/quote] Pienituloinen voi sitten jatkaa elämäänsä ihan itsekseen ja maksaa kaiken itse. Mikä oikeus teillä ämmillä on loisia miehen lompakolla? [/quote] Mieshän tässä keississä taloudellisesti hyötyy. Ostais nyt saatana edes oman auton. [/quote] Mies ei aja autoa, mikäli ei maksa osaa bensoista renkaista vakuutuksista auton arvon alenemisesta... Jatkanko? Miehelle tehdään selväksi, että ruokalasku on fifty-fifty vähintäänkin.
[/quote]
Se vanha paska ladako on sitten naisen pihalla sijoitus , jonka arvo nousee?
Mies maksaa jo nyt kaikesta puolet, pitäisikö maksaa siis 100 % koska sai muutaman äpärän kaupan päälle?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:30"]
On kyllä lasten kanssa tosi kiva, kannustava ja puuhastelee. Hakenut tarhasta jne. Näkee kyllä että todella yrittää mutta omista vanhoista tavoista luopuminen on vaikeaa ja jakaminen sitä vaikeampaa, kun katsoo että on itse ansainnut rahansa niin pitäs saada käyttää ne kans yksin. Tuntuuhan se taatusti vaikeelta yhtäkkiä maksella toisen miehen muksuja varsinkin kun kyseinen sankari ei maksa mitään mutta on lapsille silti ykkönen. Siis varmasti kokee olevansa lypsylehmän roolissa mutta yllättäen niin tunnen minäkin. Keskusteluyhteys on hyvä yhteen suuntaan = en pysty pitämään sisälläni mitään vaan puhun kaiken (nämäkin) suoraan. Lupaa kyllä aina auttaa mutta pikkuhiljaa menee takaisin omille urilleen Hän taas ei puhu joten voin vaan olettaa tämän olevan alkukankeutta ja ahdistusta siitä mihin on päänsä pistänyt. En oleta että samoin tein kokee lapset kuin omakseen ja uppoa uuteen rooliinsa rasvattuna, mietityttää vaan että kaiankohan se ottaa ja pitäiskös meikäap:n antaa siimaa vai kurmottaa..
[/quote]
Miten niin ei maksa mitään? Elatusmaksujen maksaminen ei ole vapaaehtoista. Jollei mies maksa, Kela maksaa minimielarit ja viranomaiset hoitavat, että mies joko maksaa tai itkee ja maksaa.
[/quote]
Tarkista tietosi. Ei vältyämättä tarvitse maksaa mitään, elämäntilanteesta riippuen. Kela maksaa kyllä sen minimin sitten jos isä ei maksa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:44"]
Kuinka raskas ihminen voi olla tuo elarijankuttaja? Luetunymmärtäminen ei kyllä kuulu parhaisiin puoliin..
[/quote]
Kerro toki, miksi miehen tulisi maksaa edes puolia kaikista menoista? Tai mielestäsi siis enemmänkin?
Elarit on lapsia ja niiden ruokkimista varten , ei uuden miehen lompakko.
En jaksa lukea ekaa sivua pidemmälle, mutta tuo elämänne ei toimi eikä tule toimimaan.
Tuollainen tilanne toimii vain jos mies itse vapaaehtoisesti ottaa toisen vanhemman roolin kaikkine kuluineen ja osallistumisineen. Sinä et voi miestä velvoittaa mihinkään eikä miehen ole pakko osallistua mihinkään, koska hän ei tosiaan ole vastuussa muitten lapsista.
Itse palaisin askeleen taaksepäin; erilleen asumiseen. Arki ei teillä tule toimimaan ja kumpikin vaan katkeroituu.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:54"]
En jaksa lukea ekaa sivua pidemmälle, mutta tuo elämänne ei toimi eikä tule toimimaan. Tuollainen tilanne toimii vain jos mies itse vapaaehtoisesti ottaa toisen vanhemman roolin kaikkine kuluineen ja osallistumisineen. Sinä et voi miestä velvoittaa mihinkään eikä miehen ole pakko osallistua mihinkään, koska hän ei tosiaan ole vastuussa muitten lapsista. Itse palaisin askeleen taaksepäin; erilleen asumiseen. Arki ei teillä tule toimimaan ja kumpikin vaan katkeroituu.
[/quote]
Eli sinunkin mielestäsi ainoa onni ja autuus koittaa sillä, että nainen saa loisia miehen lompakolla?
Missä on teidän itsenäisten, ihanien , rohkeiden naisten oma vastuu elämästänne ja toimeentulostanne?????????????????????????????????????????????????????????????????
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:44"]
[/quote]
Kerro toki, miksi miehen tulisi maksaa edes puolia kaikista menoista? Tai mielestäsi siis enemmänkin?
Elarit on lapsia ja niiden ruokkimista varten , ei uuden miehen lompakko.
[/quote]
En viitsis vastata sulle mitään kun et ymmärrä lukemaasi tai muuten vaan provoilet. Aloittaja maksaa kuluista nyt enemmän. Juuri se miehen lompakko on syy ap:n kulujen nousuun mutta mies ei halua osallistua kuluihin. Elarit menee jo noiden miehen tuomien kulujen kattamiseen eikä taida edes riittää.
Sulla on kyllä tosi kiero käsitys yhteiselosta ja perheestä. Ihmeellistä tuommonen kompulsiivinen törkeily.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:30"]
[/quote] Olisiko siis sinulla parempi tilanne ilman miehen rahoja, kun maksaa nyt kaikesta puolet? Oletko kuinka vajaa? Jos lapsesi sairstavat kolme kuukautta putkeen, on vikaa kyllä silloin jo sinussa. Ja mitä työtä et voi tehdä lapsen ollessa sairaana? Nostaa sossusta rahaa? [/quote] Oli itseasiassa, vuokra oli pienempi, päivähoitokulut pienemmät ja ruokakulut oaljon pienemmät (hänhän syö suurimman osan kaikesta) ja auton kulut päälle. Olen yrittäjä jonka tulot muodostuu tilauksista, sen enempää erittelemättä, mutta en voi pyörittää firmaani kotona. Olemme muuttaneet miehen paikkakunnalle joten lapset ovat saaneet kaikki liikkeellä olleet pöpöt. En ole niitä heihin tietoisesti tartuttanut. Jospa jättäisit nyt tästä vääntämisen. Ap
[/quote]
Tyhmä kysymys, mutta mitä tuo tummentamani kohta tarkoittaa?
Tuolla elari-ihmettelijällä taitaa olla joku pieni pointti, kun ap ei mitään kommentoi...
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:23"]
Uusperheessä menojen jakaminen ei ole aina yksinkertaista. Ymmärrän toisaalta sen, että mies ei katso lasten kulujen kuuluvan hänelle, mutta jos on teidän kanssa muuttanut yhteen, on kyllä tiennyt lapsista. Hän tuntuu nyt ajattelevan seurustelevansa sinun kanssa ja että sinulla on kaksi lasta, jotka eivät kuulu hänelle lainkaan. Kun yhdessä asutaan, teidän tulisi olla perhe ja jollain tavalla hänenkin täytyisi osoittaa olevansa osa perhettä. Samassa taloudessa ei voi olla monta elintasoa. Yhdessä asuttaessa hoitovastuu on molemmilla. Keskustelitteko etukäteen tulonjaosta ja siitä, että sun kulut nousee? Jos teillä on noin tiukkaan omat taloudet, lopeta auton lainaaminen miehelle, jos ei kerran siitä mitään maksa. Jos on lapseton mies, voiko olla, ettei oikein osaa hoitaa lapsia eikä uskalla jäädä niiden kanssa, jos ei oikein tiedä, miten niiden kanssa tulisi toimia?
mun kokemus on se, että jos toinen ottaa toišen lapset osaksi elämäänsä, se tapahtuu heti. Jos se ei alussa suju eikä heti mielletä olevan yksi perhe, harvoin tilanne muuttuu.
[/quote]
Eli miehen lompakko vaan rajattomaan käyttöön, ja perseellä oma elintaso nousuun?
Naisella ei ole mitään vastuuta itsestään ja lapsistaan, joista saa jo elareita?