Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uuden miehen asettuminen perheeseen

Vierailija
08.07.2015 |

Minulla on kaksi lasta edellisestä liitosta, ja nyt uusi miesystävä jolla ei ole lapsia. Mies on muuttanut luoksemme.

Maksamme kaiken puoliksi, vaikka olen todella vähätuloinen ja hän hyvätuloinen. Itseasiassa hän haluaisi että minä maksan kolmen osuuden ja hän yhden, vaikka hän kuluttaa esim. Ruokaa meistä eniten. Silti nimissäni olevan auton maksan täysin itse vaikka hän sillä ajaakin. Yhteistä autoa ei halua ostaa, koska hänellä ei ole kuulemma varaa.

Lasten kanssa auttelee välillä, ei mielellään jää vahtimaan jotta pääsisin välillä ulos vaan haluaa mukaan koska "sun lapset ne on". Toki käy itse ulkona ja silti harmittelee kun ei ole samaa vapautta kuin ennen.

Työpäivänsä ovat pitkiä eikä pyynnöistä huolimatta halua lyhentää vaan tekee ylitöitä. Kaikki tämä tuntuu pakettina siltä että sitoutuminen meihin ahdistaa. Itse hautaudun kotiin lasten ja kotitöiden kanssa. Lapset ovat tässä sairastaneet vuorotellen kolmisen kuukautta ja olen yrittäjänä ollut kotona, joka tietää myös sitä että palkkaakaan ei tule ja sossun luukku kutsuu. Mies ei ole ollut poissa töistä hoitamassa että pääsisin hoitamaan tilauksia, edelleen koska minun lapset.

Miehen paskaksi syyttelemistä en nyt kaipaa, vaan toivoisin kokemuksia muilta samassa tilanteessa olleilta. Onko vanhoista tottumuksista irrottautuminen ottanut aikansa? Kauanko on kestänyt että uusi puoliso on tuntenut lapset perheensä jäseniksi? Onko koskaan tapahtunut sitä ihmettä että on jopa kantanut heistä hoito- ja kasvatusvastuuta?

Kommentit (180)

Vierailija
121/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:41"]Jos olette jotain lomareissua kesällä tekemässä niin maksaako mies vain omat kulut ja sä tankkaat ja maksat itsesi ja lapset? Entä ravintolassa, jaksako kuitin tasan tai pyytääkö suoraan kaksi erillistä kuittia?
[/quote]

Noo käytännössä minä maksaisin "omani" eli mut ja lapset. Nyt on maksanut mies kaiken välillä kun en ole töihin päässyt, ja vaikkei mitään sanokkaan, naamasta näkyy että vituttaa. Hankalaahan se on. Ei halua tinkiä töistään toisen lasten takia että pääsisin hoitamaan työni, ja siksi menetin tuloni ja hän joutui maksumieheksi. Asia joka ydinperheessä ei olis ongelma mutta uusperheessä on. Hänellä on siis vaikea antaa periksi sille että joutuu tekemään myönnytyksiä ja muutoksia. Ap

Vierailija
122/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:35"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:28"]Eli hait siis vain elareiden jatkeeksi toista miestä lompakoksi. Hienoa! [/quote] Kyse on perheenä elämisestä. Kohtuullista ei liene se että hyvätuloinen osallistuu vähemmällä kuin pienituloinen. [/quote]   Pienituloinen voi sitten jatkaa elämäänsä ihan itsekseen ja maksaa kaiken itse. Mikä oikeus teillä ämmillä on loisia miehen lompakolla? [/quote] Mieshän tässä keississä taloudellisesti hyötyy. Ostais nyt saatana edes oman auton.

[/quote]

Maksaa puolet , ja mielestäsi hyötyy? Aloittaja on pelkkä lompakkoloinen, samoin ilmeisesti sinä.
[/quote]

Mies ajaa minun autollani jonka maksan kokonaisuudessaan, mutta ei halua ostaa omaa tai yhteistä. Mies myös säästää nyt asuinkuluissa kun vuokra on puoliksi, minulla taas kulut nousi hänen takiaan maksimi päivähoitomaksuihin (joita hän ei maksa) ja asumistuen menetykseen. Joten kyllä hän säästää ja minulta kuoataan. Että se siitä lompakkolaisuudesta. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:41"]Jos olette jotain lomareissua kesällä tekemässä niin maksaako mies vain omat kulut ja sä tankkaat ja maksat itsesi ja lapset? Entä ravintolassa, jaksako kuitin tasan tai pyytääkö suoraan kaksi erillistä kuittia? [/quote] Noo käytännössä minä maksaisin "omani" eli mut ja lapset. Nyt on maksanut mies kaiken välillä kun en ole töihin päässyt, ja vaikkei mitään sanokkaan, naamasta näkyy että vituttaa. Hankalaahan se on. Ei halua tinkiä töistään toisen lasten takia että pääsisin hoitamaan työni, ja siksi menetin tuloni ja hän joutui maksumieheksi. Asia joka ydinperheessä ei olis ongelma mutta uusperheessä on. Hänellä on siis vaikea antaa periksi sille että joutuu tekemään myönnytyksiä ja muutoksia. Ap

[/quote]

Hänellä on siis vaikea antaa periksi sille että joutuu tekemään myönnytyksiä ja muutoksia

ELI LEVITTÄÄ LOMPAKKONSA LEVÄLLEEN, ETTÄ SINÄ VOIT LOISIA?

Mihin käytät lasten elarit?  Miksi et voi tehdä töitä? Voisitko tehdä töitä ilman miestä?

Miehen vika , että lapsesi sairastavat, ja sinä olet patalaiska loinen ?

Vierailija
124/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:41"]Raha nyt on ongelma sinänsä, mutta pääasiassa mietin tätä perhekokonaisuuden omaksumista. Että omaksuisi roolin jossa haluaa tulla ajoissa kotiin perheen pariin, haluaa hoitaa että saan omaakin aikaa ja näkee asiat yhteisinä. Raha-asiat aina hoituu mutta tää toinen puoli ei oo sopimuksella hoidettavissa..

Asiaa ei yhtään kyllä auta mutsini joka viittaa lapsiin minun lapsinani vain, aika rumastikin, tyyliin "katsoppa matti maijan lapsia hetken kun maija käy pihalla".

Ap
[/quote]
Hyväksy se, että äitisi on oikeassa! Ne ovat sinun lapsia, jotka ovat sinun vastuulla. Mies on vain jotain jonka sait ns kaupan päälle. Ette ole mikään perhe vaan joku muunnos siitä.
[/quote]

Kyllä perhe on muutakin kuin biologiaa. Se on yhteinen asia, yritys mihon lähdetään omasta halusta eikä siihen ketään pakoteta. Uusi mies viettää lasten kanssa usrin enemmän aikaa kuin biologinen, kasvattaa, ja tietysti myös osallistuu perheen kuluihin. Biologiasta huolimatta se on yhteinen.

Vierailija
125/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:38"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:35"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:28"]Eli hait siis vain elareiden jatkeeksi toista miestä lompakoksi. Hienoa! [/quote] Kyse on perheenä elämisestä. Kohtuullista ei liene se että hyvätuloinen osallistuu vähemmällä kuin pienituloinen. [/quote]   Pienituloinen voi sitten jatkaa elämäänsä ihan itsekseen ja maksaa kaiken itse. Mikä oikeus teillä ämmillä on loisia miehen lompakolla? [/quote] Mieshän tässä keississä taloudellisesti hyötyy. Ostais nyt saatana edes oman auton. [/quote]   Maksaa puolet , ja mielestäsi hyötyy? Aloittaja on pelkkä lompakkoloinen, samoin ilmeisesti sinä. [/quote] Mies ajaa minun autollani jonka maksan kokonaisuudessaan, mutta ei halua ostaa omaa tai yhteistä. Mies myös säästää nyt asuinkuluissa kun vuokra on puoliksi, minulla taas kulut nousi hänen takiaan maksimi päivähoitomaksuihin (joita hän ei maksa) ja asumistuen menetykseen. Joten kyllä hän säästää ja minulta kuoataan. Että se siitä lompakkolaisuudesta. AP

[/quote]

Sitten eroat ja maksat kaiken itse. Mitä muuta käytöksesi on, kuin miehen rahoilla loisimista?

Vierailija
126/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan miehet ovat kyllä niitä loisia pahimmasta päästä.

Vierailija
127/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:38"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:35"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:28"]Eli hait siis vain elareiden jatkeeksi toista miestä lompakoksi. Hienoa! [/quote] Kyse on perheenä elämisestä. Kohtuullista ei liene se että hyvätuloinen osallistuu vähemmällä kuin pienituloinen. [/quote]   Pienituloinen voi sitten jatkaa elämäänsä ihan itsekseen ja maksaa kaiken itse. Mikä oikeus teillä ämmillä on loisia miehen lompakolla? [/quote] Mieshän tässä keississä taloudellisesti hyötyy. Ostais nyt saatana edes oman auton. [/quote]   Maksaa puolet , ja mielestäsi hyötyy? Aloittaja on pelkkä lompakkoloinen, samoin ilmeisesti sinä. [/quote] Mies ajaa minun autollani jonka maksan kokonaisuudessaan, mutta ei halua ostaa omaa tai yhteistä. Mies myös säästää nyt asuinkuluissa kun vuokra on puoliksi, minulla taas kulut nousi hänen takiaan maksimi päivähoitomaksuihin (joita hän ei maksa) ja asumistuen menetykseen. Joten kyllä hän säästää ja minulta kuoataan. Että se siitä lompakkolaisuudesta. AP

[/quote]

Ei, vaan sinä et enää voi kupata yhteiskuntaa. Mites ne elarit?

Vierailija
128/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:41"]Jos olette jotain lomareissua kesällä tekemässä niin maksaako mies vain omat kulut ja sä tankkaat ja maksat itsesi ja lapset? Entä ravintolassa, jaksako kuitin tasan tai pyytääkö suoraan kaksi erillistä kuittia? [/quote] Noo käytännössä minä maksaisin "omani" eli mut ja lapset. Nyt on maksanut mies kaiken välillä kun en ole töihin päässyt, ja vaikkei mitään sanokkaan, naamasta näkyy että vituttaa. Hankalaahan se on. Ei halua tinkiä töistään toisen lasten takia että pääsisin hoitamaan työni, ja siksi menetin tuloni ja hän joutui maksumieheksi. Asia joka ydinperheessä ei olis ongelma mutta uusperheessä on. Hänellä on siis vaikea antaa periksi sille että joutuu tekemään myönnytyksiä ja muutoksia. Ap

[/quote]

Hänellä on siis vaikea antaa periksi sille että joutuu tekemään myönnytyksiä ja muutoksia

ELI LEVITTÄÄ LOMPAKKONSA LEVÄLLEEN, ETTÄ SINÄ VOIT LOISIA?

Mihin käytät lasten elarit?  Miksi et voi tehdä töitä? Voisitko tehdä töitä ilman miestä?

Miehen vika , että lapsesi sairastavat, ja sinä olet patalaiska loinen ?
[/quote]

No mites se musta laiskan tekee jos lapset ovat sairastaneet? Olen yrittäjä, mutta pienituloinen. Myönnytysten tekemisellä en suinkaan tarkoita lompakon levittelyä :D vaan sitä että mieskin esim. Saattaa joutua olemaan lasten takia töistä pois. Vähentämään omia menojaan ja olemaan enemmän perheen parissa. En nyt kaipais näitä trollailuja vaan pohdintaa perhesiteiden muodostumisesta. Kuten jo edellä totesin niin tässä kuviossa mies hyötyy sitäpaitsi minusta taloudellisesti eikä toisin päin. AP

Vierailija
129/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:03"]

[/quote]

Jaa, tässäkin tämä elareita saava ja yhteiskunnan tukia nostava loinen saa toisen maksamaan kaikesta puolet.

Miksi miehen lompakko on naisten omaisuutta? Perustele.

Vierailija
130/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:56"]

[/quote]

Ei, vaan sinä et enää voi kupata yhteiskuntaa. Mites ne elarit?
[/quote]

Montas miljoonaa luulet niiden elarien olevan? Miten ne nyt liittyy tähän keskusteluun mitenkään?

Vierailija
131/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:54"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:41"]Jos olette jotain lomareissua kesällä tekemässä niin maksaako mies vain omat kulut ja sä tankkaat ja maksat itsesi ja lapset? Entä ravintolassa, jaksako kuitin tasan tai pyytääkö suoraan kaksi erillistä kuittia? [/quote] Noo käytännössä minä maksaisin "omani" eli mut ja lapset. Nyt on maksanut mies kaiken välillä kun en ole töihin päässyt, ja vaikkei mitään sanokkaan, naamasta näkyy että vituttaa. Hankalaahan se on. Ei halua tinkiä töistään toisen lasten takia että pääsisin hoitamaan työni, ja siksi menetin tuloni ja hän joutui maksumieheksi. Asia joka ydinperheessä ei olis ongelma mutta uusperheessä on. Hänellä on siis vaikea antaa periksi sille että joutuu tekemään myönnytyksiä ja muutoksia. Ap [/quote]   Hänellä on siis vaikea antaa periksi sille että joutuu tekemään myönnytyksiä ja muutoksia ELI LEVITTÄÄ LOMPAKKONSA LEVÄLLEEN, ETTÄ SINÄ VOIT LOISIA? Mihin käytät lasten elarit?  Miksi et voi tehdä töitä? Voisitko tehdä töitä ilman miestä? Miehen vika , että lapsesi sairastavat, ja sinä olet patalaiska loinen ? [/quote] No mites se musta laiskan tekee jos lapset ovat sairastaneet? Olen yrittäjä, mutta pienituloinen. Myönnytysten tekemisellä en suinkaan tarkoita lompakon levittelyä :D vaan sitä että mieskin esim. Saattaa joutua olemaan lasten takia töistä pois. Vähentämään omia menojaan ja olemaan enemmän perheen parissa. En nyt kaipais näitä trollailuja vaan pohdintaa perhesiteiden muodostumisesta. Kuten jo edellä totesin niin tässä kuviossa mies hyötyy sitäpaitsi minusta taloudellisesti eikä toisin päin. AP

[/quote]

Mies ei kyllä hyödy, jos maksaa kaikesta puolet.

Miksi et voi tehdä töitä? Perustele. Onko lapsesi niin sairas, ettet voi tehd töitä?

Paskapuhetta  sanon minä.

Vierailija
132/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:56"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:38"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:35"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:28"]Eli hait siis vain elareiden jatkeeksi toista miestä lompakoksi. Hienoa! [/quote] Kyse on perheenä elämisestä. Kohtuullista ei liene se että hyvätuloinen osallistuu vähemmällä kuin pienituloinen. [/quote]   Pienituloinen voi sitten jatkaa elämäänsä ihan itsekseen ja maksaa kaiken itse. Mikä oikeus teillä ämmillä on loisia miehen lompakolla? [/quote] Mieshän tässä keississä taloudellisesti hyötyy. Ostais nyt saatana edes oman auton. [/quote]   Maksaa puolet , ja mielestäsi hyötyy? Aloittaja on pelkkä lompakkoloinen, samoin ilmeisesti sinä. [/quote] Mies ajaa minun autollani jonka maksan kokonaisuudessaan, mutta ei halua ostaa omaa tai yhteistä. Mies myös säästää nyt asuinkuluissa kun vuokra on puoliksi, minulla taas kulut nousi hänen takiaan maksimi päivähoitomaksuihin (joita hän ei maksa) ja asumistuen menetykseen. Joten kyllä hän säästää ja minulta kuoataan. Että se siitä lompakkolaisuudesta. AP [/quote]   Ei, vaan sinä et enää voi kupata yhteiskuntaa. Mites ne elarit? [/quote] Montas miljoonaa luulet niiden elarien olevan? Miten ne nyt liittyy tähän keskusteluun mitenkään?

[/quote]

Kyllä kuuluu, aloittaja saa lapsistaan elareita, ja silti hamuaa toisen miehen lompakkoa.

Vierailija
133/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:03"]

[/quote]

Jaa, tässäkin tämä elareita saava ja yhteiskunnan tukia nostava loinen saa toisen maksamaan kaikesta puolet.

Miksi miehen lompakko on naisten omaisuutta? Perustele.
[/quote]

Jos luet vielä uudestaan niin sinullekin selviää että tässä ei aloittaja nostele tukia vaan on yrittäjä, jonka kukkarolla käy tämä uusi mies joka ei osallistu kuluihin kulutuksensa mukaisesti. Hienosti menee asiallinen keskustelu taas tämmöiseksi turhautuneiden huuteluiksi.

Vierailija
134/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:54"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:41"]Jos olette jotain lomareissua kesällä tekemässä niin maksaako mies vain omat kulut ja sä tankkaat ja maksat itsesi ja lapset? Entä ravintolassa, jaksako kuitin tasan tai pyytääkö suoraan kaksi erillistä kuittia? [/quote] Noo käytännössä minä maksaisin "omani" eli mut ja lapset. Nyt on maksanut mies kaiken välillä kun en ole töihin päässyt, ja vaikkei mitään sanokkaan, naamasta näkyy että vituttaa. Hankalaahan se on. Ei halua tinkiä töistään toisen lasten takia että pääsisin hoitamaan työni, ja siksi menetin tuloni ja hän joutui maksumieheksi. Asia joka ydinperheessä ei olis ongelma mutta uusperheessä on. Hänellä on siis vaikea antaa periksi sille että joutuu tekemään myönnytyksiä ja muutoksia. Ap [/quote]   Hänellä on siis vaikea antaa periksi sille että joutuu tekemään myönnytyksiä ja muutoksia ELI LEVITTÄÄ LOMPAKKONSA LEVÄLLEEN, ETTÄ SINÄ VOIT LOISIA? Mihin käytät lasten elarit?  Miksi et voi tehdä töitä? Voisitko tehdä töitä ilman miestä? Miehen vika , että lapsesi sairastavat, ja sinä olet patalaiska loinen ? [/quote] No mites se musta laiskan tekee jos lapset ovat sairastaneet? Olen yrittäjä, mutta pienituloinen. Myönnytysten tekemisellä en suinkaan tarkoita lompakon levittelyä :D vaan sitä että mieskin esim. Saattaa joutua olemaan lasten takia töistä pois. Vähentämään omia menojaan ja olemaan enemmän perheen parissa. En nyt kaipais näitä trollailuja vaan pohdintaa perhesiteiden muodostumisesta. Kuten jo edellä totesin niin tässä kuviossa mies hyötyy sitäpaitsi minusta taloudellisesti eikä toisin päin. AP

[/quote]

Mies ei kyllä hyödy, jos maksaa kaikesta puolet.

Miksi et voi tehdä töitä? Perustele. Onko lapsesi niin sairas, ettet voi tehd töitä?

Paskapuhetta  sanon minä.
[/quote]

Lapset ovat sairastelleet kolme kuukautta. Ka juu, rokkoista lasta ei voi pistää hoitoon. Ja kyllä, jos yrittäjä on 3kk pois töistä, hän ei saa palkkaa. Jos mies maksaa ruoasta puolet ja syö melkein kaiken, hän säästää. Jos hän ajelee autolla maksamatta siitä, hän säästää. Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Se on tietty oma vamma jos haluaa nähdä naisen aina kuppaajana. Mutta jos tullaan osaksi perhettä, elätään kuten perhe eli toista tukien. Niin se vaan on.

Vierailija
135/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:03"] Nykyajan miehet ovat kyllä niitä loisia pahimmasta päästä. [/quote]   Jaa, tässäkin tämä elareita saava ja yhteiskunnan tukia nostava loinen saa toisen maksamaan kaikesta puolet. Miksi miehen lompakko on naisten omaisuutta? Perustele. [/quote] Jos luet vielä uudestaan niin sinullekin selviää että tässä ei aloittaja nostele tukia vaan on yrittäjä, jonka kukkarolla käy tämä uusi mies joka ei osallistu kuluihin kulutuksensa mukaisesti. Hienosti menee asiallinen keskustelu taas tämmöiseksi turhautuneiden huuteluiksi.

[/quote]

sossun luukkuahan tuo huutelee, ja asumistukia sekä päivähoitomaksuja.

Vierailija
136/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:03"] Nykyajan miehet ovat kyllä niitä loisia pahimmasta päästä. [/quote]   Jaa, tässäkin tämä elareita saava ja yhteiskunnan tukia nostava loinen saa toisen maksamaan kaikesta puolet. Miksi miehen lompakko on naisten omaisuutta? Perustele. [/quote] Jos luet vielä uudestaan niin sinullekin selviää että tässä ei aloittaja nostele tukia vaan on yrittäjä, jonka kukkarolla käy tämä uusi mies joka ei osallistu kuluihin kulutuksensa mukaisesti. Hienosti menee asiallinen keskustelu taas tämmöiseksi turhautuneiden huuteluiksi.

[/quote]

sossun luukkuahan tuo huutelee, ja asumistukia sekä päivähoitomaksuja.
[/quote]

No mikä on ehdotuksesi tilanteeseen jos lasten sairastelukierteen vuoksi ei pääse hoitamaan töitään kun mies ei halua hoitaa ja ei siis saa palkkaa? Siis muu kuin tuki? Asumistukea siinä tilanteessa ei ap voi hakea koska miehellä on niin suuret tulot. Tod näk ei saa sitä toimeentulotukea. Miehen tulojen takia myös kulut ovat nousseet. Ja sinustako on kohtuutonta että mies tässä tilanteessa auttaa, vaikka juuri hänestä johtuvista syistä rahat on loppu? Todellakin ap pärjäisi taloudellisesti paremmin yksin, mutta kun halutaa olla kimpassa. Silloin molemmat maksaa kykynsä mukaan. Auttaa jos apua tarvitaan. Uskomatonta että tämä on jollekin epäselvää.

Vierailija
137/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:03"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:54"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:41"]Jos olette jotain lomareissua kesällä tekemässä niin maksaako mies vain omat kulut ja sä tankkaat ja maksat itsesi ja lapset? Entä ravintolassa, jaksako kuitin tasan tai pyytääkö suoraan kaksi erillistä kuittia? [/quote] Noo käytännössä minä maksaisin "omani" eli mut ja lapset. Nyt on maksanut mies kaiken välillä kun en ole töihin päässyt, ja vaikkei mitään sanokkaan, naamasta näkyy että vituttaa. Hankalaahan se on. Ei halua tinkiä töistään toisen lasten takia että pääsisin hoitamaan työni, ja siksi menetin tuloni ja hän joutui maksumieheksi. Asia joka ydinperheessä ei olis ongelma mutta uusperheessä on. Hänellä on siis vaikea antaa periksi sille että joutuu tekemään myönnytyksiä ja muutoksia. Ap [/quote]   Hänellä on siis vaikea antaa periksi sille että joutuu tekemään myönnytyksiä ja muutoksia ELI LEVITTÄÄ LOMPAKKONSA LEVÄLLEEN, ETTÄ SINÄ VOIT LOISIA? Mihin käytät lasten elarit?  Miksi et voi tehdä töitä? Voisitko tehdä töitä ilman miestä? Miehen vika , että lapsesi sairastavat, ja sinä olet patalaiska loinen ? [/quote] No mites se musta laiskan tekee jos lapset ovat sairastaneet? Olen yrittäjä, mutta pienituloinen. Myönnytysten tekemisellä en suinkaan tarkoita lompakon levittelyä :D vaan sitä että mieskin esim. Saattaa joutua olemaan lasten takia töistä pois. Vähentämään omia menojaan ja olemaan enemmän perheen parissa. En nyt kaipais näitä trollailuja vaan pohdintaa perhesiteiden muodostumisesta. Kuten jo edellä totesin niin tässä kuviossa mies hyötyy sitäpaitsi minusta taloudellisesti eikä toisin päin. AP [/quote]   Mies ei kyllä hyödy, jos maksaa kaikesta puolet. Miksi et voi tehdä töitä? Perustele. Onko lapsesi niin sairas, ettet voi tehd töitä? Paskapuhetta  sanon minä. [/quote] Lapset ovat sairastelleet kolme kuukautta. Ka juu, rokkoista lasta ei voi pistää hoitoon. Ja kyllä, jos yrittäjä on 3kk pois töistä, hän ei saa palkkaa. Jos mies maksaa ruoasta puolet ja syö melkein kaiken, hän säästää. Jos hän ajelee autolla maksamatta siitä, hän säästää. Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Se on tietty oma vamma jos haluaa nähdä naisen aina kuppaajana. Mutta jos tullaan osaksi perhettä, elätään kuten perhe eli toista tukien. Niin se vaan on.

[/quote]

Olisiko siis sinulla parempi tilanne ilman miehen rahoja, kun maksaa nyt kaikesta puolet?

Oletko kuinka vajaa?

Jos lapsesi sairstavat kolme kuukautta putkeen, on vikaa kyllä silloin jo sinussa.

Ja mitä työtä et voi tehdä lapsen ollessa sairaana? Nostaa sossusta rahaa?

Vierailija
138/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheessä menojen jakaminen ei ole aina yksinkertaista. Ymmärrän toisaalta sen, että mies ei katso lasten kulujen kuuluvan hänelle, mutta jos on teidän kanssa muuttanut yhteen, on kyllä tiennyt lapsista. Hän tuntuu nyt ajattelevan seurustelevansa sinun kanssa ja että sinulla on kaksi lasta, jotka eivät kuulu hänelle lainkaan. Kun yhdessä asutaan, teidän tulisi olla perhe ja jollain tavalla hänenkin täytyisi osoittaa olevansa osa perhettä. Samassa taloudessa ei voi olla monta elintasoa. Yhdessä asuttaessa hoitovastuu on molemmilla. Keskustelitteko etukäteen tulonjaosta ja siitä, että sun kulut nousee? Jos teillä on noin tiukkaan omat taloudet, lopeta auton lainaaminen miehelle, jos ei kerran siitä mitään maksa. Jos on lapseton mies, voiko olla, ettei oikein osaa hoitaa lapsia eikä uskalla jäädä niiden kanssa, jos ei oikein tiedä, miten niiden kanssa tulisi toimia?

mun kokemus on se, että jos toinen ottaa toišen lapset osaksi elämäänsä, se tapahtuu heti. Jos se ei alussa suju eikä heti mielletä olevan yksi perhe, harvoin tilanne muuttuu.

Vierailija
139/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:20"]

No mikä on ehdotuksesi tilanteeseen jos lasten sairastelukierteen vuoksi ei pääse hoitamaan töitään kun mies ei halua hoitaa ja ei siis saa palkkaa? Siis muu kuin tuki? Asumistukea siinä tilanteessa ei ap voi hakea koska miehellä on niin suuret tulot. Tod näk ei saa sitä toimeentulotukea. Miehen tulojen takia myös kulut ovat nousseet. Ja sinustako on kohtuutonta että mies tässä tilanteessa auttaa, vaikka juuri hänestä johtuvista syistä rahat on loppu? Todellakin ap pärjäisi taloudellisesti paremmin yksin, mutta kun halutaa olla kimpassa. Silloin molemmat maksaa kykynsä mukaan. Auttaa jos apua tarvitaan. Uskomatonta että tämä on jollekin epäselvää.

[/quote]

Jahaa. Siis kaikest puolet maksava mies on syyllinen lasten sairasteluun?

Mikähän olisi aloittajan tilanne ilman sitä, että mies maksaa jo nyt puolet kaikesta?

Itsenäiset , rohkeat , voimakkaat naiset. Olette todella säälittäviä.

Jos olisin tuo mies, olisin lähtenyt jo aikaa sitten kävelemään. Loiset ovat naurettavia.

Vierailija
140/180 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:03"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:54"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:41"]Jos olette jotain lomareissua kesällä tekemässä niin maksaako mies vain omat kulut ja sä tankkaat ja maksat itsesi ja lapset? Entä ravintolassa, jaksako kuitin tasan tai pyytääkö suoraan kaksi erillistä kuittia? [/quote] Noo käytännössä minä maksaisin "omani" eli mut ja lapset. Nyt on maksanut mies kaiken välillä kun en ole töihin päässyt, ja vaikkei mitään sanokkaan, naamasta näkyy että vituttaa. Hankalaahan se on. Ei halua tinkiä töistään toisen lasten takia että pääsisin hoitamaan työni, ja siksi menetin tuloni ja hän joutui maksumieheksi. Asia joka ydinperheessä ei olis ongelma mutta uusperheessä on. Hänellä on siis vaikea antaa periksi sille että joutuu tekemään myönnytyksiä ja muutoksia. Ap [/quote]   Hänellä on siis vaikea antaa periksi sille että joutuu tekemään myönnytyksiä ja muutoksia ELI LEVITTÄÄ LOMPAKKONSA LEVÄLLEEN, ETTÄ SINÄ VOIT LOISIA? Mihin käytät lasten elarit?  Miksi et voi tehdä töitä? Voisitko tehdä töitä ilman miestä? Miehen vika , että lapsesi sairastavat, ja sinä olet patalaiska loinen ? [/quote] No mites se musta laiskan tekee jos lapset ovat sairastaneet? Olen yrittäjä, mutta pienituloinen. Myönnytysten tekemisellä en suinkaan tarkoita lompakon levittelyä :D vaan sitä että mieskin esim. Saattaa joutua olemaan lasten takia töistä pois. Vähentämään omia menojaan ja olemaan enemmän perheen parissa. En nyt kaipais näitä trollailuja vaan pohdintaa perhesiteiden muodostumisesta. Kuten jo edellä totesin niin tässä kuviossa mies hyötyy sitäpaitsi minusta taloudellisesti eikä toisin päin. AP [/quote]   Mies ei kyllä hyödy, jos maksaa kaikesta puolet. Miksi et voi tehdä töitä? Perustele. Onko lapsesi niin sairas, ettet voi tehd töitä? Paskapuhetta  sanon minä. [/quote] Lapset ovat sairastelleet kolme kuukautta. Ka juu, rokkoista lasta ei voi pistää hoitoon. Ja kyllä, jos yrittäjä on 3kk pois töistä, hän ei saa palkkaa. Jos mies maksaa ruoasta puolet ja syö melkein kaiken, hän säästää. Jos hän ajelee autolla maksamatta siitä, hän säästää. Mikä tässä on vaikea ymmärtää? Se on tietty oma vamma jos haluaa nähdä naisen aina kuppaajana. Mutta jos tullaan osaksi perhettä, elätään kuten perhe eli toista tukien. Niin se vaan on.

[/quote]

Olisiko siis sinulla parempi tilanne ilman miehen rahoja, kun maksaa nyt kaikesta puolet?

Oletko kuinka vajaa?

Jos lapsesi sairstavat kolme kuukautta putkeen, on vikaa kyllä silloin jo sinussa.

Ja mitä työtä et voi tehdä lapsen ollessa sairaana? Nostaa sossusta rahaa?
[/quote]

Oli itseasiassa, vuokra oli pienempi, päivähoitokulut pienemmät ja ruokakulut oaljon pienemmät (hänhän syö suurimman osan kaikesta) ja auton kulut päälle. Olen yrittäjä jonka tulot muodostuu tilauksista, sen enempää erittelemättä, mutta en voi pyörittää firmaani kotona. Olemme muuttaneet miehen paikkakunnalle joten lapset ovat saaneet kaikki liikkeellä olleet pöpöt. En ole niitä heihin tietoisesti tartuttanut. Jospa jättäisit nyt tästä vääntämisen. Ap