Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kämppiksen sotkuisa elämäntyyli

Vierailija
08.07.2015 |

Olen asunut kämppikseni kanssa jo jonkin aikaa saman katon alla ja nyt alkaa tulla raja vastaan hänen sotkujensa katselemisessa. Kummallakin meillä on omat huoneet ja yhteisinä tiloina keittiö, kylppäri ja erillinen wc.

Lukemisen helpottamiseksi, listaan seikat jotka ärsyttävät;
- Hän jättää vähintään joka toinen päivä hirveän kasan leivänmuroja pöydälle ja useinmiten myös lattialle
- Kun hän imuroi, hän imuroi vain oman huoneensa, eikä ikinä yhteisiä tiloja
- Hän ei koskaan pyyhi keittiön tasoja, ei edes vaikka olisi tehnyt ruokaa, jolloin seurauksena on pannulta lentänyt rasva ja ruuan paloja pitkin poikin
- Hän jättää kattilat, pannut yms. pesemättä ja jättää ne yleensä noin viikoksi keittiön tasolle, jolloin joudun siirtelemään niitä, jotta mahdun itse tekemään ruokaa, tai vaihtoehtoisesti kantaa ne huoneensa lattialle ja haju on sen mukainen
- Kun hän kerran viikossa pesee astioitaan, hän tosiaan pesee viikon astiat ja laittaa ne ymmärrettävästikin kuivumaan, mutta jättää ne pariksi päiväksi kuivauskaappiin, eikä ota niitä ollenkaan pois
- Hän lainailee myös minun astioitani, mutta palauttaa ne kaappiin pestynyt tosiaan vasta kun n. viikon päästä jaksaa astioita pestä. Jos hän pesisi astiat, olisi lainaaminen ok
- Hän kierrättää, mutta tyhjentää bioroskiksensa(keittiössä) ehkä n. kerran kuussa, mikä aiheuttaa kamalan hajun keittiöön. Kun haju oli kerran pahimmillaan, minun oli pakko kaataa tuo bioroskiksen sisältö itse roskiin (en kierrätä) ja se oli aivan homeessa! Pesin tuon roskiksen käsin, koska haju oli tarttunut astiaan ja jätin kylppärin lattialle kuivamaan. Lähdin viikonlopuksi mökille ja kun tulin mökiltä, oli kämppikseni vain siirtänyt astian pois suihkutilan lattialta sivuun, jotta oli itse päässyt suihkuun, eikä edes viitsinyt laittaa sitä takaisin paikalleen.
- Hän pitää suhteellisen pienessä jääkaapissamme pilaantuneita ruokia, jotka voisi heittää roskiin ja antaa tilaa

Itse imuroin ja pesen vessan n. 1-2krt/vk, välillä useamminkin, koska en halua kantaa kämppikseni roskia jalkapohjissani. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että minä siivoan, mutta haluaisin, että kämppikseni siivoaisi sentään omat jälkensä.

Miten kerron asiani rakentavasti, mutta niin, että asia menee perille. Rauhaisan yhteiselon takaamiseksi en halua tulehduttaa välejämme.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:17"]Ihan suomalainen on tämä kämppis. Ja jos jotain positiivista pitää sanoa niin ei ole koskaan onneksi pitänyt bileitä, jatkoja tms. -ap [/quote] aivan, että sinun kanssa asuessa ei saisi edes opiskelijaelämää viettää? Taidat olla itse varsinainen nillittäjä. Hanki elämä tai vedä vessaharja perseeseesi. [/quote] En ole keneltäkään kyllä opiskelijaelämää kieltänyt? Satun tietämään, että kämppikseni viettää aika railakasta opiskelijaelämää, mutta arvostan siis sitä, että ymmärtää huomioida ainakin tämän verran sitä tosiasiaa, että asuu itsekin kämppiksen kanssa. -ap [/quote] jo tuosta tekstistä huomaa mikä nillittäjä olet. Tosiaan ehkä kannattaisi muuttaa yksiöön niin siellä ei ainakaan tapahdu mitään mikä häiritsisi sinun kliinistä elämääsi

[/quote]

Taidat olla itse samanlainen porsastelija kuin oma kämppikseni?

-ap

Vierailija
22/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:17"]Ihan suomalainen on tämä kämppis. Ja jos jotain positiivista pitää sanoa niin ei ole koskaan onneksi pitänyt bileitä, jatkoja tms. -ap [/quote] aivan, että sinun kanssa asuessa ei saisi edes opiskelijaelämää viettää? Taidat olla itse varsinainen nillittäjä. Hanki elämä tai vedä vessaharja perseeseesi. [/quote] En ole keneltäkään kyllä opiskelijaelämää kieltänyt? Satun tietämään, että kämppikseni viettää aika railakasta opiskelijaelämää, mutta arvostan siis sitä, että ymmärtää huomioida ainakin tämän verran sitä tosiasiaa, että asuu itsekin kämppiksen kanssa. -ap [/quote] jo tuosta tekstistä huomaa mikä nillittäjä olet. Tosiaan ehkä kannattaisi muuttaa yksiöön niin siellä ei ainakaan tapahdu mitään mikä häiritsisi sinun kliinistä elämääsi

[/quote]

Taidat olla itse samanlainen porsastelija kuin oma kämppikseni?

-ap

[/quote]

Joku äidin pilalle passaama jonne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan suoraan, että et kestä moista sikailua. Tuommoinen sottaisuus alkaa pian kerätä asauntoonne ötököitä ym. kutsumattomia vieraita. Aikuisen ihmisen tulee osata siivota omat jälkensä. Kämppiksesi toiminta kuulostaa teini-ikäisen sottapytyn (asuu meillä) toiminnalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi