Joakim Kasper Kristian & Jonna Kiia Karoliina
Mielipiteitä nimistä? :) anna arvosana kouluasteikolla 4-10.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:02"]
Teinimeininkiä.
[/quote]
Ainut kommentti tässä ketjussa on teinimeininkiä sinun kommenttisi. :)
Kiia Kristiina tai Jonna Kristiina ehkä. Tota pojan nimeä en saa sitten mitenkään päin sointumaan. Varsinaisia nimihirviöitä. Kiva kirjotella tollasta litaniaa kaikkiin papereihin.
Joakim Kasper Kristian on liian tönkkö sanoa.. tytön nimi sointuu paremmin, ei tule semmosta tönkköä papatusta. Itse en antaisi samalla kirjaimella alkavaa etunimeä, mutta kukin tyylillään :)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:03"]
Mikä on Joakimin lempinimi? Jonna on lempinimi ja siksi tulee aiheuttamaan hämmennystä. Miksi ei Johanna?
[/quote]
Joakimille ei olla keksitty vielä lempinimeä, mutta eiköhän sekin aikanaan suussa muotoudu jos on tullakseen. :) ja ehkä helpommin lasten kaverit keksii toisilleen noita lempinimiä, eikä vanhemmat lapsilleen. Mutta ehkä Joakimin lempinimi voisi olla joku Jokke tms. :))
Jonna ei ole mun mielestä lempinimi, vaan nimi siinä missä esim. Jenni ja Jennakin. Se on mulle yks aivan ja sama, mistä se nimi aikanaan on jatkettu mutta vissiin just Johannasta kuten myös Jenna, mutta ei silti suurin osa pidä Jonnaa ja Jennaa JOHANNAN LEMPINIMINÄ, vaan ihan erinäisinä niminä, Johannan lempinimeksi minä käsitän ennemmin Jossun sun muut tämän tyyliset ilmaukset. Johannaa ei myöskään haluta lapsemme nimeksi koska se on Johanneksen sisarusnimi eli sillä tavalla aika poikamainen, vähän samalla tavalla kuin Daniela on jatkettu Danielasta. Joskus tosin mietin voisko tyttäreni nimi ollakin Daniela, kun on sinäänsä ihan kaunis nimi ja ei mitään vikaa, mutta tämän miehen kanssa kuitenkin päädyttiin että tyttäremme nimeksi ei tule tuollaista. Johanna tuo meille myös liikaa mieleen tuksun, joten ei kiitos. Vaikka Johanna kävisikin hyvin yhteen M-kirjaimella alkavan nimeni kanssa.
Kaikki nimet pystyy muuttamaan maskuliiniseen muotoon jos haluaa. Jonna->Janne
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:04"]
Liikaa nimiä. Kuulostaa siltä että oot vaan laittanu litanian omasta mielestäs kivoja nimiä peräkkäin.
[/quote]
Ei voi olla liikaa nimiä, suomen laki määrittelee että 3 etunimeä saa olla ja monella myös onkin. :) juu ja niinhän ne vanhemmat yleensä nimee lapsensa nimillä mistä itse pitää ja mitä pitää kauniina niminä! Nämä nimet tuntuu meille vain sopivimmilta. Tarkkaan me ollaan ne harkittu. ;)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:05"]
Jonna on kamala nimi
[/quote]
Minusta taas ei. :) Musta kamalia nimiä on nämä Tupu Lupu Huput ja muut sen kaltaiset. Meidän lapsilla on sentään ihan normaalit ja kivat nimet!
Jonna tuo mieleeni myös mulle hyvän artistin, nimittäin Jonna Tervomaan. :)
Ja kysyt tätä täältä siksi, että haluat sinut tunnistettavan ja lisäksi odotat kehuja mutta tiesit saavasi vain haukkuja. Olen kolmen nimen rimpsuja vastaan, joten tykkäisin pelkästä Kiia Karoliinasta.
Liikaa nimiä mun makuun tarkotin. Tohon vielä sukunimi päälle. Ja jonna tervomaa kaikkea muuta kuin hyvä artisti
Joakim Kasper Kristian & Jonna Kiia Karoliina
1) Tykkään kaikista pojan nimistä erikseen, mutta mielestäni ei oikein "rimmaa" tuo sarja, laittasin keskimmäiseksi nimen joka päättyy vokaaliin. Eli en tykkää kun kaikki päättyvät konsonanttiin.
2) Tytön nimistä tykkään vain viimeisestä ja tässä kaikki päättyvät vokaaliin...edes yksi sais päättyä konsonanttiin, eli vaihtaisin ainakin keskimmäisen nimen.
3) Itse tykkään kolmen nimen sarjoista!
Joakim Kasper Kristian:
- Kaikista nimistä tulee itselleni liian ruotsalais-fiilis verrattuna siskon nimeen
- Eivät vaan sovi yhteen; omaan korvaan ainakin aivan liian kova nimi (paljon koota, ärrää ja ässää), kaikki nimet loppuvat konsonanttiin..
- Liian hienosteleva nimi verrattuna siskon nimeen
Jonna Kiia Karoliina
- Huomattavasti kivempi ja sointuvampi kuin veljen nimi
- En itse tykkää Jonna -nimestä, mutta ei siltikään kuulosta kamalalta omaan korvaanikaan toisen ja kolmannen nimen kanssa :)
Onko teillä siis kaksoset, kun nimet kerran on aivan satavarmasti tulossa käyttöön? :)
Ps. Anteeksi kirjoitusvirheet ja puuttuvat välit! :)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:05"]
En tykkää tuosta tavasta että tarkoituksella annetaan sisaruksille samoilla kirjaimilla alkavat samantyyliset nimet, eikä muutenkaan oikein iske nuo nimet. Tulee mieleen rasittavat "kangasalan hirnujan" tapaiset teinit.
[/quote]
No mitkäs ois sinusta sitten hyviä nimiä lapsillemme? :)
Lapsesta tulee teini nimestä riippumatta, jos elää sinne asti... Eikä yleensä ihmisen nimi kerro myöskään lapsen luonnetta... Löytyy varmasti mukavia Jonnia ja sitten niitä ei niin mukavia... Minä tietysti yritän kasvattaa lapsestani hyväkäytöksisen ja mukavan ihmisen, se on äitinä mun tehtävä. :)
Ja tuo nyt on sit mielipide asia, toiset tykkää antaa sisaruksille samankaltaisemmat nimet ja toiset taas ei, mä en vois kuvitella että mun lapset ois esimerkiks jotkut Henri ja Vanessa! Niin eri ääripäistä repäistyt ja mä haluan että kun lapset on keskenään sisaruksia, niin se sisaruus vois näkyä myös niissä nimissä ja tuoda sitä kautta jotain yhtenäisyyden kuuluvuutta... Mutta nämä on toki mielipideasioita. :) eikä niistä voi sinäänsä kiistellä, koska se on aivan turhaa! Jokainen antakoon lapselleen kivoimmat ja kauneimmalta tuntuvat nimet. :)
Joakim Kasper Kristian on vaikea sanoa sujuvasti. Jonna on yksinkertaisesti ruma nimi.
Enkä tykkää yhtään kolmesta nimestä lapsella.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:05"]Okei, mitä nää muut nimiehdottelut nyt on? Ei olla antamassa lapsillemme muita nimiä kuin nuo, mutta halusimme vain kysyä muiden mielipiteitä että mitä ajattelette nimivaihtoehdoistamme. :) Emme todellakaan ole enää vaihtamassa niitä, ihan vaan sen takia että jotkut muut ei pitäisi niistä! Koska emme näe nimissä jotka meinaamme lapsillemme antaa niin pahemmin mitään vikaa. Lapsen nimi ei tarkoita typeriä asioita tms. Ihan tavalliset normaalit nimet mielestämme on. [/quote] Miksi sitten kysyt, jos päätöksen olette jo tehneet? Mitä joidenkin av-palstalaisten mielipide tähän vaikuttaa? Mikä oli keskustelun pointti jos 100% varmoja olette nimistä?
[/quote]
Ihan vaan se, että haluttiin huvikseen kysyä mitä muille tulee mieleen lastemme nimistä. :) onko se väärin harrastaa tälläistä kyselyä 'huvin vuoks ja urheilun kannalta?' ? Onko? Hahah.
Ei meidän mielestämme.
Luin ensin vahingossa että Joakim Kasper Kasperiina ja Kiia vadelma. Taidan olla todella, todella väsynyt.
Mutta, ihan OK nimet, eivät tosin minun makuuni. Annan siis 7-.
-13v tyttö
Joakim puheessa hankala taivuttaa.. Omassa työryhmässäni on, käytetään lempinimeä Joksu. Ihan ok nimet, mikäs niissä. Minä tykkään enemmän niistä toisista nimistä mitä sulla oli kutsumanimiksi.. Mutta eihän ne mun lapsilleni tulekaan. Olennaista että vanhemmat tykkää. Täällä joka tapauksessa moni haukkuu ehdottaa mitä tahansa joten kannattaa miettiä itekseen vaan.
[/quote]
Miksi haukkuisi muuten vaan? Eikö ihmiset osaa sanoa enää rehellisiä mielipiteitään..?
No minä en kyllä aio samalle linjalle vajota... Vastailen vaan tässä rauhallisesti ja tyynen viileesti takasin päin ja kerron mitä itse ajattelen nimistämme ja miksi olemme juuri valinneet ne. :) jotta kaikille aukeaisi pointti myös meidän näkökulmastamme.
Mutta kiitos sinulle mielipiteestäsi! ja omassa suussa Joakim lausuuntuu ihan helposti, jollekin toisille eri nimet on tietysti vaikeampia lausua mitä toisille.. On mullakin sellasia nimiä mitkä koen vaikeiksi lausua.. Ja aattelinkin että pojalle vois lempinimeks muotoutua etenkin kavereiden keskuudessa ehkä just joku Jokke, Joksu tms. ;)
Pojan nimi ok, tosin Kristianista en tykkää yhtään. Kasper ja Joakim kivoja. Tytön nimistä tykkään vaan Karoliinasta. Jonna on jotenkin kammottava, en oo koskaan tykännyt siitä.
Ruotsissa Joakimista tulisi heti kättelyssä Jocke.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:05"]Okei, mitä nää muut nimiehdottelut nyt on? Ei olla antamassa lapsillemme muita nimiä kuin nuo, mutta halusimme vain kysyä muiden mielipiteitä että mitä ajattelette nimivaihtoehdoistamme. :) Emme todellakaan ole enää vaihtamassa niitä, ihan vaan sen takia että jotkut muut ei pitäisi niistä! Koska emme näe nimissä jotka meinaamme lapsillemme antaa niin pahemmin mitään vikaa. Lapsen nimi ei tarkoita typeriä asioita tms. Ihan tavalliset normaalit nimet mielestämme on. [/quote] Niitä nyt vaan on liikaa eivätkä sovi yhteen.
[/quote]
Jaajaa ja voivoi, mutta eikö ole helpotus kun ei ole nämä lapset sinun lapses, eikä sinun tarvii nimetä niitä näin...? :)
Johonkin asiaan mä voisin sun kohdalla todeta yhtä tönkösti, että asia kun on nyt vaan näin. Paskin perustelu honey ikinä! vihaan tollasta, ihmisellä on joko asiaan kunnon perustelut tai sitten parempi pitää se leipä läpee kii. ;)
Karseet etunimet. Ehdotan Murielia ja Mirellaa.