Miksi raskauden riskeistä ei muka saisi kertoa koulussa?
Kommentit (11)
Ap, alapa valmistella kurssia tästä sinulle niin tärkeästä aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihan kouluaine ole. Yleensä ihminen lukee noista, kun alkaa raskautta suunnitella. Koulussa keskitytään opiskeluun. Jokainen itse ottaa selvää häntä itseään koskevista asioista esim raskaus, asuntolaina, avioliitto, harrastukset ym.
Et voi olla tosissasi??
Miksi pitäisi? Kyllä peruskoulun terveystiedon oppimääriin riittää, kun puhutaan raskaudenehkäisystä ja siitä, että mahdollisissa raskaustapauksissa ollaan yhteydessä neuvolaan (tai vaikka ensimmäiseksi kouluterveydenhoitajaan joka voi ohjata neuvolaan, toki myös vanhemmille pitäisi asiasta kertoa).
Neuvolan tehtäviin sitten kuuluu se raskauden seuranta ja riskeistä huolehtiminen ja kertominen,
Vähentää naisten synnytyshaluja. Parempi olla puhumatta asioista.
Voitko itte ettiä tietoa netistä jos asia kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Kyllä peruskoulun terveystiedon oppimääriin riittää, kun puhutaan raskaudenehkäisystä ja siitä, että mahdollisissa raskaustapauksissa ollaan yhteydessä neuvolaan (tai vaikka ensimmäiseksi kouluterveydenhoitajaan joka voi ohjata neuvolaan, toki myös vanhemmille pitäisi asiasta kertoa).
Neuvolan tehtäviin sitten kuuluu se raskauden seuranta ja riskeistä huolehtiminen ja kertominen,
Törkeää!
Opetettiin meillä. Ja asutaan vissiin edelleen turvallisimmasta päästä olevassa maassa sitä asiaa ajatellen
Raskaus on riski siinä missä suojatien ylityskin. Voivat johtaa vakaviin vammoihin, ja jopa kuolemaan. Mutta jos haluaa lapsen tai tien toiselle puolelle niin riski on otettava
Mitä asialle sitten voisi tehdä muuta kuin pienetää riskejä? Jättää lapsi tekemättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihan kouluaine ole. Yleensä ihminen lukee noista, kun alkaa raskautta suunnitella. Koulussa keskitytään opiskeluun. Jokainen itse ottaa selvää häntä itseään koskevista asioista esim raskaus, asuntolaina, avioliitto, harrastukset ym.
Et voi olla tosissasi??
Kylla olen tosissani. Ihmisen biologia ja lisääntyminen kuuluu kyllä yleissivistykseen ja kouluun, mutta siitä eteen päin on ihmisen oma vastuu ottaa asioista selvää jos asia kiinnostaa.
Ap:llä jonkin sortin raskauspsykoosi jälkijättöisenä?