Joakim Kasper Kristian & Jonna Kiia Karoliina
Mielipiteitä nimistä? :) anna arvosana kouluasteikolla 4-10.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:05"]Okei, mitä nää muut nimiehdottelut nyt on? Ei olla antamassa lapsillemme muita nimiä kuin nuo, mutta halusimme vain kysyä muiden mielipiteitä että mitä ajattelette nimivaihtoehdoistamme. :) Emme todellakaan ole enää vaihtamassa niitä, ihan vaan sen takia että jotkut muut ei pitäisi niistä! Koska emme näe nimissä jotka meinaamme lapsillemme antaa niin pahemmin mitään vikaa. Lapsen nimi ei tarkoita typeriä asioita tms. Ihan tavalliset normaalit nimet mielestämme on. [/quote] Mitä väliä muiden mielipiteillä??
[/quote]
Ei mitään, mutta saa kai sitä HUVIKSEEN kysyä?? edelleenkin.
:D
8 pojoa.
Mä tykkään. :)
Nimissä on hyvä flow, eivätkä kuulosta väkisin väännetyiltä.
( // EDIT: Otin sittenkin lopulta 1,5 pistettä pois, koska yhdistelmän "KASPER-KRISTIAN" olikin vaikea lausua yhdessä, vaikka kirjoitettuna näytti tosi hyvältä.)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:42"]Minusta pojan nimi on huomattavasti "hienostelevampi" ja ruotsalaisempi kun vertaa tytön nimeen. Ovat siis vähän epäsuhta pari. Jonna ja Kiia ovat minusta liiankin tavallisia ja tylsiä, etenkin Jonna. Toinen nimi on kansainvälinen ja toinen kelpaisi missä vaan perähikiällä. Esimerkiksi Joanna Kiira Karoliina rimmaisi minusta säveleltään paremmin ja sopisi myös pojan nimeen paremmin.
[/quote]
Samaa mieltä. Lisäisin että laittaisin pojankin nimeen jotain perustavaraa kuten esimerkiksi Joakin Kalle Kristian.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:10"]
Karseet etunimet. Ehdotan Murielia ja Mirellaa.
[/quote]
No siinäpä vasta kauhee yhdistelmä oliskin. :D Mirella voisi vielä mulla mennä ja on ihan kaunis nimi, mutta mitään murrea en ikinä antaisi poikani nimeksi! :D sopii koiralle. Mur mur.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:12"]
Kiia Kristiina tai Jonna Kristiina ehkä. Tota pojan nimeä en saa sitten mitenkään päin sointumaan. Varsinaisia nimihirviöitä. Kiva kirjotella tollasta litaniaa kaikkiin papereihin.
[/quote]
No harvemmimpa sitä tarvii kaikkia nimiä kirjottaa mihinkään papereihin. Yleensä riittää vain etu- ja sukunimi. Joten silloin kirjoittaa esimerkiksi Joakim Koivula tai Jonna Koivula.
Ei siihen sen kummempaa tarttita. :)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:15"]
Joakim Kasper Kristian on liian tönkkö sanoa.. tytön nimi sointuu paremmin, ei tule semmosta tönkköä papatusta. Itse en antaisi samalla kirjaimella alkavaa etunimeä, mutta kukin tyylillään :)
[/quote]
Minun mielestä taas ei oo yhtään vaikea sanoa :) ja harvemmin sitä tarvii koko nimeä sanoakaan. Riittää kun puhuttelee vaan etunimellä eli Joakim tai Jonna. Kiitos mielipiteestäsi!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:19"]
Kaikki nimet pystyy muuttamaan maskuliiniseen muotoon jos haluaa. Jonna->Janne
[/quote]
No ei ihan kaikkia kyllä pysty. :)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:24"]
Ja kysyt tätä täältä siksi, että haluat sinut tunnistettavan ja lisäksi odotat kehuja mutta tiesit saavasi vain haukkuja. Olen kolmen nimen rimpsuja vastaan, joten tykkäisin pelkästä Kiia Karoliinasta.
[/quote]
Hei...! Nyt on pakko pysähtyä, miksi oletit minun saavan vain haukkuja... ???
Emmä ole itse REHELLISESTI tullut tuollaista asiaa ees ajatelleeksi! En ole ajatellut että porukka olis täällä niin tyhmää sakkia, että haukkuis vaan haukkumisen ilosta, ODOTIN SITÄ ETTÄ KAIKKI KERTOO REHELLISEN MIELIPITEENSÄ!
En tajua mitä pointtia siinä ois muuten vaan haukkua jotakin ihmistä jostain asiasta..?
Ja se on nyt ihan sama tunnistetaanko meidät vai ei, kun lapsemme aikanaan kastetaan, niin eiköhän nimetkin tuu lehteen. :)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:27"]
Liikaa nimiä mun makuun tarkotin. Tohon vielä sukunimi päälle. Ja jonna tervomaa kaikkea muuta kuin hyvä artisti
[/quote]
No vedetäänkö homma seuraavaks oikeen lapselliseks ja ruvetaan kiistelemään että kumpi on parempaa rock tai rap musiikki ...? :)
Minun mielestä Jonna Tervomaa on hyvä kotimainen artisti, mutta sun mielestä sen ei todellakaan tarvii olla sitä!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:28"]
Joakim Kasper Kristian & Jonna Kiia Karoliina
1) Tykkään kaikista pojan nimistä erikseen, mutta mielestäni ei oikein "rimmaa" tuo sarja, laittasin keskimmäiseksi nimen joka päättyy vokaaliin. Eli en tykkää kun kaikki päättyvät konsonanttiin.
2) Tytön nimistä tykkään vain viimeisestä ja tässä kaikki päättyvät vokaaliin...edes yksi sais päättyä konsonanttiin, eli vaihtaisin ainakin keskimmäisen nimen.
3) Itse tykkään kolmen nimen sarjoista!
[/quote]
Kiitti mielipiteestä! :)
Joksu? Laita sitte suoraan Tuksu sen nimeks niin ei tule väärinymmärryksiä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:29"]
Joakim Kasper Kristian: - Kaikista nimistä tulee itselleni liian ruotsalais-fiilis verrattuna siskon nimeen - Eivät vaan sovi yhteen; omaan korvaan ainakin aivan liian kova nimi (paljon koota, ärrää ja ässää), kaikki nimet loppuvat konsonanttiin.. - Liian hienosteleva nimi verrattuna siskon nimeen Jonna Kiia Karoliina - Huomattavasti kivempi ja sointuvampi kuin veljen nimi - En itse tykkää Jonna -nimestä, mutta ei siltikään kuulosta kamalalta omaan korvaanikaan toisen ja kolmannen nimen kanssa :) Onko teillä siis kaksoset, kun nimet kerran on aivan satavarmasti tulossa käyttöön? :) Ps. Anteeksi kirjoitusvirheet ja puuttuvat välit! :)
[/quote]
Juu, kaksoset ovat tulossa. :) LA 21.7.
Kiitos mielipiteestäsi!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:34"]
Luin ensin vahingossa että Joakim Kasper Kasperiina ja Kiia vadelma. Taidan olla todella, todella väsynyt. Mutta, ihan OK nimet, eivät tosin minun makuuni. Annan siis 7-. -13v tyttö
[/quote]
Kiitti mielipiteestäsi! :) :D
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:39"]
Pojan nimi ok, tosin Kristianista en tykkää yhtään. Kasper ja Joakim kivoja. Tytön nimistä tykkään vaan Karoliinasta. Jonna on jotenkin kammottava, en oo koskaan tykännyt siitä.
[/quote]
Okei, kiitti mielipiteestäsi! :)
Mä jättäisin Joakimin ja Jonnan kokonaan pois, Kasper Kristian ja Kiia Karoliina olisi hyvät sellaisinaan.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:40"]
Ruotsissa Joakimista tulisi heti kättelyssä Jocke.
[/quote]
Niimpä ja suomalaisessa suussa taas helposti ehkä just siinä mielessä Jokke. :))
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:42"]
Minusta pojan nimi on huomattavasti "hienostelevampi" ja ruotsalaisempi kun vertaa tytön nimeen. Ovat siis vähän epäsuhta pari. Jonna ja Kiia ovat minusta liiankin tavallisia ja tylsiä, etenkin Jonna. Toinen nimi on kansainvälinen ja toinen kelpaisi missä vaan perähikiällä. Esimerkiksi Joanna Kiira Karoliina rimmaisi minusta säveleltään paremmin ja sopisi myös pojan nimeen paremmin.
[/quote]
Nyt ehdotit kyllä hyvin kauniin nimen josta pidän itse kanssa! :) kiitos siitä. :)
Mutta omaan suuhun taas tuntuu vähän vaikealta lausua tuo Joanna Kiira Karoliina...
Kirjoitus asultaan kuitenkin todella kaunis.
Ja kun lähdin pojan nimeksi tuota Joakimia miettimään, en yhtään ajatellut sen ruotsalaisuutta, kun sopii kuitenkin nimenä helposti myös suomalaiseen suuhun, ei sisällä mitään kirjaimia mitä yleensä ulkomaalaisissa nimissä on F, G jne. Ja nimi löytyy myös suomalaisesta kalenterista! Sen kyllä tiedän että taitaa Ruotsissa olla joku Joakim niminen prinssi vai olikohan se Norjassa.. Mutta Joakim nimeä tavataan siis noissa kuninkaalisissakin piireissä. :)) en silti itse osaa ajatella sitä "liian" hienostuneena, Carl ja Victoria olisivat minusta taas enemmän sellasia hienostotyyppisiä nimiä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:44"]
8 pojoa.
Mä tykkään. :)
Nimissä on hyvä flow, eivätkä kuulosta väkisin väännetyiltä.
( // EDIT: Otin sittenkin lopulta 1,5 pistettä pois, koska yhdistelmän "KASPER-KRISTIAN" olikin vaikea lausua yhdessä, vaikka kirjoitettuna näytti tosi hyvältä.)
[/quote]
Kiitos mielipiteestä! =)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:42"]Minusta pojan nimi on huomattavasti "hienostelevampi" ja ruotsalaisempi kun vertaa tytön nimeen. Ovat siis vähän epäsuhta pari. Jonna ja Kiia ovat minusta liiankin tavallisia ja tylsiä, etenkin Jonna. Toinen nimi on kansainvälinen ja toinen kelpaisi missä vaan perähikiällä. Esimerkiksi Joanna Kiira Karoliina rimmaisi minusta säveleltään paremmin ja sopisi myös pojan nimeen paremmin. [/quote] Samaa mieltä. Lisäisin että laittaisin pojankin nimeen jotain perustavaraa kuten esimerkiksi Joakin Kalle Kristian.
[/quote]
Äh, mä en sitä Kallea halua... :D
Musta se on niin juntti nimi ja tuo mieleen mätitahnan !
Minusta pojan nimi on huomattavasti "hienostelevampi" ja ruotsalaisempi kun vertaa tytön nimeen. Ovat siis vähän epäsuhta pari. Jonna ja Kiia ovat minusta liiankin tavallisia ja tylsiä, etenkin Jonna. Toinen nimi on kansainvälinen ja toinen kelpaisi missä vaan perähikiällä. Esimerkiksi Joanna Kiira Karoliina rimmaisi minusta säveleltään paremmin ja sopisi myös pojan nimeen paremmin.