Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tylsistynyt työtön. Mikä olisi halpa tekeminen/harrastus, jonka parissa saisin vietettyä tunteja päivässä?

Vierailija
21.02.2022 |

Alkanut tämä samaa toistava elämä ja arki kyllästyttämään näin vuosien työttömyyden jälkeen. Päiväni koostuvat nyt ruokailuista, netin selaamisesta, kirjojen lukemisesta, ikkunasta ulos katselemisesta, urheilusta ja nukkumisesta. Haluaisin näiden rinnalle jonkun pitkäkestoisemman ja tavoitteellisen tekemisen.

Olen pohtinut pienoismalleja, palapelejä ja konsolipelaamista. Neulomista yritin, mutta siitä ei tullut mitään.

Mitä muuta voisin kokeilla tai mitä suosittelisitte?

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein vanhuksille muhveja, hauskaa puuhaa ja kiitoksella ne otettiin vastaan vanhusten käsiä lämmittämään ja sormille jotain näperrystä antamaan.

Linkki näihin:  ( sopivat erityislapsille myös ).

https://www.ristiin-rastiin.fi/2017/01/hypistelymuhveja-vanhuksille.html

Vierailija
82/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosisttelisin esimerkiksi CV:n päivitystä tai työhakemusten tekemistä, voisit iloisesti yllättyä.

Montako tuntia päivässä sinä olet työttömänä ollessasi saanut aikaasi näihin kulumaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla jokin taito tai tieto jonka puitteissa voisit kerätä samanmielisiä kokoon??

Vierailija
84/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs olisi ihan se työnhaku?

Vierailija
85/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiihto, jos välineet jo löytyy. Jos ei löydy niin n. 250 eurolla saa uudet ja hyvät.

Ei ole hiihtovälineitä eikä oikein varaa ostaakaan. Lisäksi laduille on bussilla melkein tunnin matka.

ap

Hiihto voi tulla kalliiksi. Voi olla, että tänä talvena ehtii käydä parikymmentä kertaa, ennen kuin lumet sulavat. Jos välineet maksavat 250 euroa, niin kyllä sille yhdelle kerralle hintaa tulee, varsinkin kun ei tiedä, onko ensi talvena lunta eli mahdollisuuksia jatkaa harrastusta.

Vierailija
86/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amigalle voisit kehittää pelejä, se on paras retroalusta tällä hetkellä. Pelkällä assemblerilla pärjää, koska m68k-linjan prosessorien konekieli on kaikkien tehokkainta ja helposti ohjelmoitavavissa kaikista prosessoreista.

Voit kirjoittaa esim. suoraan move.l #225662, $30000, ja prosessori kirjoittaa luvun 225662 muistipaikkaan $30000. Koetapa tehdä sama asia esim ARM:lla ja PowerPC-prosessoreilla!

AmigaOS 3.2.1 on kehitteillä, eli käyttöjärjestelmää myös kehitetään.

Amigaa voi käyttää joko emulaation avulla, tai ostaa aito kone (A1200 paras), tai sitten ostaa uusia FPGA-Amigoita, josta Vampire V4 lienee paras + SAGA chipset. Jos ostat vanhan Amigan tai FPGA-Amigan, pitää olla rahaa enemmän kuin 500 €, emulaatio ei maksa mitään, jos on PC-kone (WinUAE), joka toimii Windowsilla.

Tarvitset Amigalle seuraavat työkalut:

Assemblerin (Asmpro lienee paras)

C-kääntäjän (VBCC), ANSI-C, tukee C99 standardia)

Dpaint 5/PPaint 7 (piirto-ohjelma)

Artpro (konvertoit bitmap-kuvat ja objektit raw-muotoon, ja otat väripaletin talteen)

Joku tracker-ohjelma musiikin tekoon (esim protracker, digibooster)

AmiSOX, Audiomaster IV(ääniefektien, samplejen, instrumenttien tekoon, ja editointiin)

Ohjelmointiopukset:

Amiga Hardware Ref Manual, joku 680x0 manuaali. Kaikki muu löytyy netistä (AGA.guide tärkeä).

Lue vanhoja demotekijöiden palstoja (esim. ADA, comp.sys.amiga.programmer, EAB, jne.)

Vierailija
87/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu, haet yhteishaussa. Nyt on esim ennakkotehtävät AMK/YAMK julkaista, niiden parissa saat menemään seuraavat viikot. Sitten kun pääsee sisään, saa päivät hyvin kulumaan opiseluun. 

Olen jo liian vanha. Enkä myöskään pääsisi sisälle aloille, jotka kiinnosvat.

ap

Pelkkiä alapeukkuja, mutta tosiasia on kuitenkin se, että uudella tutkinnolla ei yli 50-vuotias enää tee mitään työnantajan näkökulmasta. Se myös vie opiskelupaikan joltain muulta ihmiseltä, joka olisi voinut oikeastikin hyötyä työmarkkinoilla siitä tutkinnosta. Omaksi huvikseen opiskeleville avoin yliopisto on se paras vaihtoehto. 

Vierailija
88/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hommaa psa-aikatöitä tai suorita MOOCeja netissä. Työttömänä tylsistyminen on valinta jota kenenkään ei kannata aktiivisesti tehdä.

Vierailija
89/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko masentunut, kun mikään täälläkään ehdotetuista ei tunnu nappaavan? Pitäiskö sun mennä psykologin juttusille?

Voi olla, että olen myös masentunut. En tiedä. Olen kyllä ottanut muutaman vinkin ylös ja aion niitä kokeilla. En kuitenkaan ymmärrä miksi pitäisi kokeilla sellaisiakin juttuja, jotka eivät itseäni kiinnosta tai eivät muista syistä itseltäni onnistu. Kuten sanoin tuolla aikaisemmin niin haluaisin löytää elämääni juttuja, jotka tuovat iloa, onnistumisen tunteita ja joista puuttuu puurtamisen sekä suorittamisen tuoma ahdistus. Me ihmiset tykkäämme erilaisista jutuista ja tiedän jo näillä ikävuosilla minkälaiset jutut itseäni kiinnostavat, ja mitkä sitten taas eivät niinkään.

ap

Vierailija
90/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkeron lipittely ja käteenvetely on ihan kliffaa!

Vierailija
91/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös näitä, joilla ei ollut työttömänä koskaan tylsää. Itse asiassa nyt töissä tylsistyn paljon useammin, kun ei voi valita tekemisiään. Mitä nyt välillä Vauvaan kirjoitella! ;)

Tylsistymisen aste ja määrä varmaan riippuvat siitä miten aktiivinen on tottunut olemaan ja miten pitkään työttömyys on kestänyt. Alussa varmaan se vapaus ja lisääntynyt vapaa-aika mitä työttömyys tuo ovat mieleisiä ja silloin keksii ties minkälaista tekemistä. Näin oli itsellänikin. Sitten kun se työttömyys pitenee ja pitenee niin ei oikein enää jaksa innostua mistään kovin isosti ja lopulta päivät vain kulkevat samaa tylsää rataansa. Siksi joku pidempikestoinen mieluisa projekti voisi olla kiva. Se olisi tavoitteellinen, mutta ei stressaava ja toisi myös rytmiä elämään.

ap

Vierailija
92/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele koodaamaan.

Vierailija
93/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos konsolipelien lisäksi mobiilipelaaminen kiinnostaa, niin itse ainakin saan kulutettua Pokemon Go:n pelaamiseen monta tuntia päivässä. :D Hauskaa, tavoitteellista, oiva mahdollisuus löytää uusia kavereita (aktiivinen yhteisö lähes jokaisella paikkakunnalla) ja aktivoi liikkumaan ympäriinsä. Pelaajien keski-ikä tätä nykyä varmaan 40, että ei kannata stressata olevansa liian vanhakaan. 

Olen pohtinut tätä ja geokätköilyä. Voisi tuoda vaihtelua pelkkiin kävelylenkkeihin joita nyt teen. Talvella kun ei pääse oikein suunnistamaankaan niin nuo voisivat olla mielenkiintoisia juttuja suunnistuskauden ulkopuolen aktiviteeteiksi.

ap

Vierailija
94/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy aktiiviseksi kuntoilijaksi, tarkoitan puolimaratoneiden juoksemista. Yhdistä tämä kielten opiskeluun vaikkapa työväenopistossa tai iltalukiossa. Valitse saksa, ranska, italia tai espanja, espanja noista helpoin ja sitten ehkä italia. Ryhdy bongaamaan (suur)kaupunkeja juosten pitkin niiden katuja yleisön hurratessa juuri sinullekin.  Jää tapahtuman jälkeen fiilistelemään kaupunkiin muutamaksi päiväsi ja nauti olostasi tavallisen kansan parissa hyödyntäen uutta kielitaitoasi.  Puolimaratonin hölkkäämisen edellyttämään kuntoon voi päästä melkeinpä kuka tahansa, jos on sitkeyttä säännölliseen epämukavuusalueella olemiseen.

Minulla on juuri tällainen hanke meneillään ja suunnitelmissa ovat mm. Hannoverin maraton, Marathon du Medoc eli viinialueen maraton Ranskassa, New Orleansin rock'n'roll maraton, The French Riviera Marathon, Barcelonan maraton, Berliinin maraton, Rotterdamin maraton, Tukholman puolimaraton sekä Rimini marathon ja Generali Milano Marathon Italiassa.

Vierailija
95/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooli pelit netissä

Vierailija
96/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luet vaihtelevasti sekä kaunokirjallisuutta että tietokirjallisuutta. Valitse joku mielenkiintoinen scifi-kirjailija kuten Frank Herbert, Isaac Asimov, Stanislav Lem, William Gibson tai Iain M. Banks. Tietokirjallisuudessa voi aloittaa mm. historiallisista elämänkerroista, sota- tai kulttuurihistoriasta, filosofiasta, biologiasta, tms.

Tietokonepeleistä voit valita semmoisen vuoropohjaisen strategiapelin, jota voi pelata sopivina päiväannoksina useita viikkoja samaa kampanjaa. Yleensä kyseessä ovat semmoiset imperiumin luomiseen perustuvat pelit, joissa pitää olla sopiva tasapaino talouden kehittämisen, väestön pitämisen tyytyväisenä ja asevoimien käytön välillä.

Musiikkia voi myös kuunnella aktiivisesti ja käy vaikkapa läpi rock- ja popmusiikin klassikkoalbumeja. Jollei niitä löydy omasta levyhyllystä, niin YouTubesta löytyy paljon ilmaista materiaalia ja muusikoiden haastatteluja.

Pelkän sisällä istumisen vastapainoksi on hyvä harrastaa hyötyliikuntaa kuten tehdä kauppareissut kävellen ja tehdä lumitöitä pihalla. Jos istuu koko päivän sisällä,  niin silloin tulee väistämättäkin vähän tahvo olo ja usein sitä virkistyy kun tekee vaikkapa 30 minuutin reippaan kävelylenkin lähiympäristöön. Sen ei siis tarvitse olla mikään tietty matka pisteestä A pisteeseen B, vaan aivan vapaamuotoinen reitti, jonne voi ottaa mm. digikameran mukaan.

97/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta blogi tai vaikka YouTube-kanava jostain hyödyllisestä tai arvokkaana pitämästäsi aihepiiristä. 

Vierailija
98/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukututkimuksen teko. Netin tietokantojen avulla pääsee hyvin alkuun ja on todella mielenkiintoista ja koukuttavaa puuhaa.

Kyllä, ja samalla oppii ainakin ruotsia, mahdollisesti myös saksaa, venäjää ja englantia. Ja historiaa.

Vierailija
99/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy aktiiviseksi kuntoilijaksi, tarkoitan puolimaratoneiden juoksemista. Yhdistä tämä kielten opiskeluun vaikkapa työväenopistossa tai iltalukiossa. Valitse saksa, ranska, italia tai espanja, espanja noista helpoin ja sitten ehkä italia. Ryhdy bongaamaan (suur)kaupunkeja juosten pitkin niiden katuja yleisön hurratessa juuri sinullekin.  Jää tapahtuman jälkeen fiilistelemään kaupunkiin muutamaksi päiväsi ja nauti olostasi tavallisen kansan parissa hyödyntäen uutta kielitaitoasi.  Puolimaratonin hölkkäämisen edellyttämään kuntoon voi päästä melkeinpä kuka tahansa, jos on sitkeyttä säännölliseen epämukavuusalueella olemiseen.

Minulla on juuri tällainen hanke meneillään ja suunnitelmissa ovat mm. Hannoverin maraton, Marathon du Medoc eli viinialueen maraton Ranskassa, New Orleansin rock'n'roll maraton, The French Riviera Marathon, Barcelonan maraton, Berliinin maraton, Rotterdamin maraton, Tukholman puolimaraton sekä Rimini marathon ja Generali Milano Marathon Italiassa.

En tiedä huomasitko, muta olen työtön. Minulla on tällä hetkellä tilillä 50 €. Sillä ei taida vielä ulkomaille maratoneja juoksemaan matkustella?

ap

Vierailija
100/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen, kirjasto on ilmainen.

Toisena ristisanatehtävät, sivistävää nekin. Voit etsiä vastauksia Googlella, jos et itse pähkäillen löydä.

Retkeily metsässä kävellen. Keväästä alkaen löytyy sieniä kerättäväksi ja ruoaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi