Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tylsistynyt työtön. Mikä olisi halpa tekeminen/harrastus, jonka parissa saisin vietettyä tunteja päivässä?

Vierailija
21.02.2022 |

Alkanut tämä samaa toistava elämä ja arki kyllästyttämään näin vuosien työttömyyden jälkeen. Päiväni koostuvat nyt ruokailuista, netin selaamisesta, kirjojen lukemisesta, ikkunasta ulos katselemisesta, urheilusta ja nukkumisesta. Haluaisin näiden rinnalle jonkun pitkäkestoisemman ja tavoitteellisen tekemisen.

Olen pohtinut pienoismalleja, palapelejä ja konsolipelaamista. Neulomista yritin, mutta siitä ei tullut mitään.

Mitä muuta voisin kokeilla tai mitä suosittelisitte?

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveys ja rahatilanne antaa periksi, niin ota koira. Sen kanssa tulee ulkoiltua säännöllisesti ja jos haluat harrastaa sen kanssa niin on agilitya, näyttelyitä, tottelevaisuutta yms. Koirapuistoista saattaa löytyä juttuseuraa ja koirasta on seuraa muutenkin kotona. Sen hoitamiseen ja ruokkimiseenkin menee aikaa ja sitä tuntee itsensä hyödylliseksi. 812

Vierailija
42/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työväenopistoilla ym on edullisia kursseja, niin urheiluharrastuksia kuin käsityötaitoja, taiteita ja kielten opiskeluakin!

Työväenopistolla/kansanopistolla olenkin jonkun verran käynyt. Nyt koronan aikana kurssitarjontaa ainakin täällä supistettiin, mutta ehkä nyt taas lisäävät vaihtoehtoja. Ongelma noissa on, että tunteja on ehkä vain kerran, kaksi viikossa. On se tietenkin tyhjää parempi, mutta tuon lisäksi pitäisi muutakin keksiä.

ap

Kannattaa käydä edes kerran viikossa. Kuten sanoit itsekin, parempi kuin ei mitään ja saat ehkä uusia kavereita tai uusia ideoita ja kiinnostuksen aiheita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos vaan ja lintuja bongaamaan. Ei tarvitse kuin muutaman kympin kiikarit ja lintukirja. Kun alkaa tunnistamaan yleisimmät linnut, niin niiden seuraaminen vie helposti mukana. Ja pääsee ulkoilmaan kävelemään useaksi tunniksi.

Vierailija
44/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukututkimusta suosittelen minäkin. Aloitin sen itse 26-vuotiaana; nyt olen 41 ja tutkittavaa riittää edelleen.

Vierailija
45/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinun tee mieli tehdä mitään? Digitaidetta, maalauksia, runoja, fantasiakirjoja, kokkauksia, vaatetuunausta, pienoismalleja, käsitöitä tai puutöitä joita voisi myydä, lukea jonkun uudenammatin? Itselleni kyllä täysin vierasta koska töissä ollessakin olen aina työpäivän aikana haaveillut, että pääsisi vapaalle tekemään x, y ja z, ehkä en osaa vetää oikeista naruista juuri sinun kohdallasi, mitta kai sinullekin nyt jotain löytyy?

Vierailija
46/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä päiviin tietty rytmi lukujärjestyksen tyyliin. Aamulenkki, työhakemusten teko, ruokailu, tv-uutiset, kirppiskäynti, kahvit ja välipala, uimahalli, leipominen ja lopuksi tv-elokuva tai sarja. Vaihtelet eri päivissä mutta pidät rytmin. 499

Vierailija
47/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkeily ja vaellus. Päiväretkiä aluksi, kävellen, hiihtäen, pyöräillen, lumikenkäillen, retkiluistellen, meloen, zuppaillen, liukulumikenkäillen jne. Välineitä voi saada ilmaiseksi/halvalla lainaan Suomen ladun alaisilta järjestöiltä lainaten/vuokraten, kirjastosta lainaten, vuokraten tms. Myös netin myyntipalstat ja kirpputorit kannattaa katsoa läpi, josko löytyisi välineitä halvalla.

Taitojen karttuessa sitten päiväretkistä voi laajentaa yönyliretkiin, viikonloppuretkiin jne., aikaa tähän harrastukseen saa kulumaan kyllä hyvin.

Liftaten pääsee retkipaikoille, samoin julkisilla, kävellen tai polkupyörällä.

Retkeilyjärjestöjen retkille pääsee osallistumaan, yleensä ovat halpoja tai ilmaisia. Samalla tutustuu samanhenkisiin ulkoilmaihmisiin ja voi saada ystävyyssuhteita joiden avulla voi myöhemmin jopa mahdollisesti työllistyä.

Tähän oheen pystyykin sitten lisäämään mielin määrin kaikkea muuta luonnossa tapahtuvaa aktiviteettia, kuten lintujenbongausta, kalastusta, onkimista, kasvien ja eläintentunnistusta, sienestämistä, marjastamista, geokätköilyä, you name it...

Alkuun pääsee melkeinpä ihan niillä välineillä mitä sattuu jo olemaan olemassa, eli jotkut ulkoiluvaatteet ja kengät. Ajan myötä voi sitten panostaa niihin mitkä kokee itselleen tärkeiksi ja jos vaikka rahatilanne paranee.

Vierailija
48/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtube-videoiden kautta voi opetella monia asioita, esim. vieraita kieliä ja soittamista. Ei maksa mitään. Monia soittimia saa ilmaiseksi tai hyvin halvalla. Kielten oppikirjoja saa kirjastosta. 

Tai ala tehdä itse Youtube-videoita. Aihe voi olla mikä tahansa arkinen juttu, mitä teet. 

Ala kirjoittaa romaania. Käytä vaikka lukion luovan kirjoittamisen kurssivihkoa apuna alkuun pääsyssä. Olin itse kirjoittajapiirissä, kun olin työttömänä. Kirjoittamalla saa aivot toimimaan luovasti ja aktiivisesti. 

Jos et tiedä, mikä sinua kiinnostaa, mieti, mistä oppiaineesta pidit koulussa eniten ja lähde siitä soveltamaan.

Vierailija
49/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akryylimaalausta suosittelen. Siinä harrastuksessa kehittyy nopeasti.

Paljonko tällaisen harrastuksen aloittamiseen tarvittavat välineet maksavat?

ap

Ei maksa maltaita, itse käytän amsterdam merkkisiä akryylimaaleja. Noissakaan ei paljoa maksa ja sävyjä sitten vaan sekoittelemaan niin siitä se lähtee. Kivaa puuhaa lievittämään myös arjen stressiä.

Vierailija
50/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän me kaikki hengaillaan av-palstalla tuntitolkulla joka päivä.

Vierailija
51/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masturboit ahkerasti

Saako siihen käytettyjä tunteja joka ikinen päivä? Luulisi että tulee känsiä käteen.

ap

Kyllä saa, monta tuntia tai vaikka koko päivän ja yönkin perään.

Vierailija
52/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota johonkin kestävyysurheilutapahtumaan osallistuminen tähtäimeesi ja treenaa siihen. Näin tekee muutama työssäkäyvä tuttunikin, kun ei ole puolisoa eikä perhettä viemässä aikaa.

Kroppa alkaa olla siinä kondiksessa, että kilpaurheilu on mennyttä aikaa. Urheilen enää vain omaksi ilokseni ja seuraan kehitystä urheilukellon ja excelin avulla. Tavoitteita siinäkin on, mutta kilpailu verenmaku suussa puuttuu kokonaan.

ap

Vierailija
53/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristikoita olen joskus täytellyt ahkerasti.

Mulla on sanaristikot.net ahkerasti käytössä ja hyllyssä muutama ristikkokirja. Se on vain hieman itseään toistavaa toimintaa. Välillä siitä innostuu kunnolla ja sitten taas on pitkiä aikoja, kun ei kiinnosta.

ap

Vierailija
54/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu, haet yhteishaussa. Nyt on esim ennakkotehtävät AMK/YAMK julkaista, niiden parissa saat menemään seuraavat viikot. Sitten kun pääsee sisään, saa päivät hyvin kulumaan opiseluun. 

Olen jo liian vanha. Enkä myöskään pääsisi sisälle aloille, jotka kiinnosvat.

ap

höpöhöpö koskaan ei ole liian vanha!

Avoimessa yliopistossa on vaikka mitä kivaa,ei ole pakko tutkintoa opiskelle,siellä voi opiskella huvikseen!

Tätä ehdottaisin minäkin! Nyt 60v ja opiskelen gerontologiaa Jyväskylän avoimessa yliopistossa! Tietääpä sitten mitä vanhuudessa odotettavissa tai sitten ei, it’s up to you!

Vierailija
55/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos terveys ja rahatilanne antaa periksi, niin ota koira. Sen kanssa tulee ulkoiltua säännöllisesti ja jos haluat harrastaa sen kanssa niin on agilitya, näyttelyitä, tottelevaisuutta yms. Koirapuistoista saattaa löytyä juttuseuraa ja koirasta on seuraa muutenkin kotona. Sen hoitamiseen ja ruokkimiseenkin menee aikaa ja sitä tuntee itsensä hyödylliseksi. 812

Olisi kiva, mutta asumistilanne ja rahatilanne estävät. Ei meinaa välillä riittää rahat omaankaan elämiseen niin en halua ottaa koiraa mukaan tähän vähällä pinnistelyyn. Silittelen välillä naapurien koiria. Se riittää.

ap

Vierailija
56/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaitto on yksi hyvä. Mikro ja burgerit kielletty.

Kaikki mitä syöt vanhan koulun mukaan,

Vierailija
57/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae töitä!

Tyttäreni soitti sairaalan rekrytoijalle viime torstaina. Olisivat halunneet hänet töihin lauantaina, mutta menojen takia pääsi aloittamaan vasta tänään. 19-v abiturientti. Töitä on kyllä halukkaille.

Vierailija
58/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimeen opiskelemaan! Valinnan varaa on. Myös avoimessa ammattikorkeakoulussa monia kivoja kursseja omaksi iloksi.

Vierailija
59/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mästurpointti

Vierailija
60/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva, mutta asumistilanne ja rahatilanne estävät. Ei meinaa välillä riittää rahat omaankaan elämiseen niin en halua ottaa koiraa mukaan tähän vähällä pinnistelyyn. Silittelen välillä naapurien koiria. Se riittää.

ap

Jos eläimistä tykkäät niin tarjoudu ulkoiluttamaan koiria vaikka pientä korvausta vastaan. Tähän nyt ainakin saat käytettyä tunteja päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi