Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tylsistynyt työtön. Mikä olisi halpa tekeminen/harrastus, jonka parissa saisin vietettyä tunteja päivässä?

Vierailija
21.02.2022 |

Alkanut tämä samaa toistava elämä ja arki kyllästyttämään näin vuosien työttömyyden jälkeen. Päiväni koostuvat nyt ruokailuista, netin selaamisesta, kirjojen lukemisesta, ikkunasta ulos katselemisesta, urheilusta ja nukkumisesta. Haluaisin näiden rinnalle jonkun pitkäkestoisemman ja tavoitteellisen tekemisen.

Olen pohtinut pienoismalleja, palapelejä ja konsolipelaamista. Neulomista yritin, mutta siitä ei tullut mitään.

Mitä muuta voisin kokeilla tai mitä suosittelisitte?

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista. Olin iät ajat työtön, sitten virallisesti jo työkyvytön ja nyt ns eläkkeellä.

En tylsisty koskaan vaikka en pysty paljon mihinkään. Olen netissä ja luen.

Silloin kun olin vielä normaalikuntoinen ihminen, oli sen verran älyä että keksin vaikka mitä.

En ole milloinkaan ollut ikävystynyt tässä kuuttakymmentä kohti mennessä.

Mikä teillä ikävystyjillä on vikana? Älyn puute?

Vierailija
22/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työväenopistoilla ym on edullisia kursseja, niin urheiluharrastuksia kuin käsityötaitoja, taiteita ja kielten opiskeluakin!

Työväenopistolla/kansanopistolla olenkin jonkun verran käynyt. Nyt koronan aikana kurssitarjontaa ainakin täällä supistettiin, mutta ehkä nyt taas lisäävät vaihtoehtoja. Ongelma noissa on, että tunteja on ehkä vain kerran, kaksi viikossa. On se tietenkin tyhjää parempi, mutta tuon lisäksi pitäisi muutakin keksiä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu, haet yhteishaussa. Nyt on esim ennakkotehtävät AMK/YAMK julkaista, niiden parissa saat menemään seuraavat viikot. Sitten kun pääsee sisään, saa päivät hyvin kulumaan opiseluun. 

Olen jo liian vanha. Enkä myöskään pääsisi sisälle aloille, jotka kiinnosvat.

ap

höpöhöpö koskaan ei ole liian vanha!

Avoimessa yliopistossa on vaikka mitä kivaa,ei ole pakko tutkintoa opiskelle,siellä voi opiskella huvikseen!

Vierailija
24/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olisin työtön ja malttaisin lopettaa netissä istumisen, haluaisin:

- tehdä käsitöitä

- lukea

- opetella piirtämään

- opetella soittamaan pianoa

- opetella uuden kielen tai elvyttää vanhan

- syventää koodaustaitoani

- kuntoilla enemmän

Mitä sinä haluaisit tehdä, mikä sinua kiinnostaisi?

Kaikenlainen kiinnostaa. Rajoituksina kuitenkin rahanmäärä ja terveydelliset ongelmat. Mielellään toiminnan pitäisi olla sellaista, joka olisi aidosti kiinnostavaa, hyödyllistä eikä mitenkään suorittamisperusteista. Siksi esimerkiksi kielten opiskelu ei kiinnosta. Se olisi liikaa opiskelua ja tiedän, että en tulisi siitä nauttimaan tai hyötymään.

ap

Vierailija
25/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljakellunta ostat vain uimapatjan kaljaa ja alat kellua

Mikä on tämän harrastuksen talviversio? Kaljapulkkailu?

ap

Vierailija
26/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala metsästää kirpputoreilta tuotteita jotka on alihinnoiteltu tai joita voit pienellä vaivalla parantaa. Sitten kun sulla on iso varasto kasassa, varaat oman myyntipöydän.

Jäisin luultavasti tappiolle, koska lähimmät kirpputorit ovat niin kaukana ja sinne pitäisi aina mennä bussilla.

ap

Vierailija
27/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei nyt kulu tunteja päivittäin, mutta kasvien kasvattaminen siemenistä. 

Yrttejähän kannattaa kasvatella ympäri vuoden ja käyttää tuotosta ruuanlaitossa.

Koristekasveissa riittää valikoimaa. Esim. monet mehikasvit ovat helppoja ja siemenet halpoja.

Kesällä voi sitten parvekkeella kasvattaa vaikka tomaatteja, papuja, kurkkua jne.

Harrastankin parvekekasvatusta. Tänä kesänä meinasin kasvattaa yrttien ja viherkasvien lisäksi myös jotain vihanneksia. Se on kieltämättä mukavaa, joskin ei ehkä sellaista mihin saisi tunteja päivässä käytettyä.

ap

Vierailija
28/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista. Olin iät ajat työtön, sitten virallisesti jo työkyvytön ja nyt ns eläkkeellä.

En tylsisty koskaan vaikka en pysty paljon mihinkään. Olen netissä ja luen.

Silloin kun olin vielä normaalikuntoinen ihminen, oli sen verran älyä että keksin vaikka mitä.

En ole milloinkaan ollut ikävystynyt tässä kuuttakymmentä kohti mennessä.

Mikä teillä ikävystyjillä on vikana? Älyn puute?

Päivät saa kyllä täytettyä kaikenlaisilla puuhastelulla, harrastamisella ja kuntoilulla, mutta kaikki tuntuu vain turhanpäiväiseltä ajan tappamiselta. Tai tuntui silloin kun olin työtön. Nyt olen töissä, vapaa-aikaa on vähemmän eikä ehdi harrastamaan tai liikkumaan niin paljon kuin haluaisi. Mutta elämä kaikenkaikkiaan tuntuu nyt mielekkäältä, tässä on joku järki ja tarkoitus.

Vierailija
29/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään maalata ja opiskella kieliä.

Vierailija
30/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin kaappien tyhjentäminen. Tarpeeton tavara pois. Sitten uusien verhojen, pöytäliinojen ja pyyhkeiden hankinta.

Tympivät tavarat ja vaattet sekä tekstiilit pois.

Vierailija
31/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaa vaikka naisten kymppiä varten. Ei tunteja päivässä, mutta jotain ohjelmaa noudattaen.

Vierailija
32/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä olisin työtön ja malttaisin lopettaa netissä istumisen, haluaisin:

- tehdä käsitöitä

- lukea

- opetella piirtämään

- opetella soittamaan pianoa

- opetella uuden kielen tai elvyttää vanhan

- syventää koodaustaitoani

- kuntoilla enemmän

Mitä sinä haluaisit tehdä, mikä sinua kiinnostaisi?

Kaikenlainen kiinnostaa. Rajoituksina kuitenkin rahanmäärä ja terveydelliset ongelmat. Mielellään toiminnan pitäisi olla sellaista, joka olisi aidosti kiinnostavaa, hyödyllistä eikä mitenkään suorittamisperusteista. Siksi esimerkiksi kielten opiskelu ei kiinnosta. Se olisi liikaa opiskelua ja tiedän, että en tulisi siitä nauttimaan tai hyötymään.

ap

No olisiko joku vapaaehtoistyö vanhusten tai lasten parissa? Eri hyväntekeväisyysjärjestöillä on esitelty omilla sivuilla, miten voit auttaa. Jos asut jonkun kaupungin keskustassa tai läheisyydessä, miten olisi eri museoiden tai taidenäyttelyiden kiertely? Ei siihen nyt tunteja saa käytettyä päivässä, mutta moniin paikkoihin pääsee viikolla tiettyinä aikoina ilmaiseksi sisään.

Vierailija
33/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akryylimaalausta suosittelen. Siinä harrastuksessa kehittyy nopeasti.

Paljonko tällaisen harrastuksen aloittamiseen tarvittavat välineet maksavat?

ap

Vierailija
34/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintujen opettelu. Kesällä opettele kaikki Suomen sammalet ja pajunsukuiset puut.

Ota luontokuvia tai kaupunkikuvia. Laita vanhat valokuvat järjestykseen.

Opettele arkkitehtuurityylit. Katso taloja livenä tai netin kuvista/street viewästä.

Sukututkimus. Aloita HisKistä.

Kirjoita muistelmat. Aloita lapsuusmuistoista.

Jos sinulla on piha, niin suunnittele kukkapenkki. Tilaa siemeniä Huuto. netistä joltain, joka myy oman pihan siemeniä. Idätä itse ikkunalaudalla.

Kokkaa. Tee perinneruokia. Kotijuustoa, leipää, makkaroita.

Opettele venäläiset aakkoset.

Trollaa netissä.

Vierailija
35/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodin kaappien tyhjentäminen. Tarpeeton tavara pois. Sitten uusien verhojen, pöytäliinojen ja pyyhkeiden hankinta.

Tympivät tavarat ja vaattet sekä tekstiilit pois.

Olen enemmänkin kestävän kehityksen kannattaja. Käytän vanhoja niin pitkään kuin ne kestävät ja laitan ne vasta sitten pois. Uusia asioita hankin harvoin vaikka se tietysti johtuu myös vähäisestä varallisuudesta.

ap

Vierailija
36/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin, niin ei tarvitse olla loinen!

Vierailija
37/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota johonkin kestävyysurheilutapahtumaan osallistuminen tähtäimeesi ja treenaa siihen. Näin tekee muutama työssäkäyvä tuttunikin, kun ei ole puolisoa eikä perhettä viemässä aikaa.

Vierailija
38/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristikoita olen joskus täytellyt ahkerasti.

Vierailija
39/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyö ruoanjakelussa

Vierailija
40/129 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile valokuvausta. Käsitöissä on paljon vaihtoehtoja, mutta sen pitää innostaa. Työttömyys on henkisesti uuvuttavaa ja sen vuoksi itsestä pitää huolehtia tavallista paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi