Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älytöntä, että syrjäseuduilla asuvat valittavat polttoaineverotuksesta!

Vierailija
21.02.2022 |

Kyllä, tiedän etteivät kaikki voi asua kaupungissa. Syrjäseuduilla asuvat ovat kuitenkin ITSE valinneet asuinpaikkansa. He saavat asua keskimäärin huomattavasti halvemmalla kuin kaupungissa asuvat. (talon / osakkeen hinta) Näin ollen esimerkiksi kiinteistöverokin on pienempi, samoin tontti, tonttivuokra jne. He siis nauttivat edullisemmasta asumisesta jo lähtökohtaisesti ja ovat tietoisesti valinneet pidemmät työmatkat. Nyt kuitenkin heille pitäisi kompensoida halvemman asumisen lisäksi myös polttoaineita. Ja kyllä, olen itsekin asunut syrjäseudulla, jossa esimerkiksi tontin hinta oli 1/10 osa kaupungin tontin hinnasta.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä, että polttoaineen hinnan kompensoinnista valittaa kaupunkilainen/kaupunkilaiset. Kyllä, tiedän etteivät kaikki voi asua maalla esim. työpaikkojen vähyyden vuoksi. Kaupungeissa asuvat ovat kuitenkin ITSE valinneet asuinpaikkansa. Nyt heidän mielipiteidensä mukaan pitäisi päättää kaikesta, mikä liittyy polttoaineisiin. Ja kyllä, olen itsekin asunut kaupungissa, jossa julkinen liikenne kulki oven edestä vartin välein.

Vierailija
2/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistövero ei ole pienempi, meillä on iso 1600€ vuodessa. En valita polttoaineen hinnasta, olen itse valinnut asuinpaikan kun en todellakaan halua naapureita enkä halua asua lähelläkään massoja.

Nautin, ja mulla on varaa , ei tunnu missään vaikka bensa maksaisi 5€ litra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sitä viljaa viljelee sinunkin leipääsi.

Vierailija
4/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä, että polttoaineen hinnan kompensoinnista valittaa kaupunkilainen/kaupunkilaiset. Kyllä, tiedän etteivät kaikki voi asua maalla esim. työpaikkojen vähyyden vuoksi. Kaupungeissa asuvat ovat kuitenkin ITSE valinneet asuinpaikkansa. Nyt heidän mielipiteidensä mukaan pitäisi päättää kaikesta, mikä liittyy polttoaineisiin. Ja kyllä, olen itsekin asunut kaupungissa, jossa julkinen liikenne kulki oven edestä vartin välein.

Nääh, huono yritys. Erona kuitenkin se, että mielestäni kaupungeissa TULISI olla toimiva julkinen liikenne. Nyt se on hävettävän huono monessa paikassa, kun taas syrjäseudulla asuessa ei tule jättääkään mitään julkisen liikenteen varaan. 

Vierailija
5/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä että pk-seudulla joku valittaa kallista asumista. Oma valinta. Ja kaikki asumisen tuet ja lisät lopetettava, koska on aivan oma valinta asua siellä, missä asuminen on kallista.

Vierailija
6/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistövero ei ole pienempi, meillä on iso 1600€ vuodessa. En valita polttoaineen hinnasta, olen itse valinnut asuinpaikan kun en todellakaan halua naapureita enkä halua asua lähelläkään massoja.

Koska sulla ei ole kiinteistövero pienempi, se ei ole sitä muillakaan. Tiedätkö miten kiinteistövero muodostuu?

Vierailija
7/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan hyvätuloisten syrjäseudulla asuvien ei pitäisi valittaa.

Vierailija
8/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdat semmoisen pikku asiat kun kaikilla ei ole mahdollisuutta syntyä kaupunkiin ja kaupungissa ei tarvitse matkustaa kymmeniä kilometrejä ruokakauppaan ja muihin pakollisiin palveluihin. Pienemmässä paikassa vielä maksetaan enemmän veroja jotka pääsääntöisesti käytetään kaupunkeihin. Pk seudulle menee 80% asumistuesta ja niihin varat kerätään koko suomesta. Asuinpaikka aika harvoin pystyy itse valitsemaan varsinkin jos itse maksaa asumisen ilman että pakottaa yhteiskunnan maksamaan sen

Vierailija
9/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaikki julkisia käyttävät saisivat maksaa matkastaan sen todellisen hinnan eikä sitä verorahoin kompensoitua hintaa. Siitä se itku vasta alkaisi kun tajuaa mitä se lippu oikeasti maksaa.

Vierailija
10/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt kuitenkin heille pitäisi kompensoida halvemman asumisen lisäksi myös polttoaineita."

Kuka näin vaatii ja missä?

Vierailija
11/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, en minä sanonutkaan että olisi pienempi kiinteistövero vaan AP, johon totesin että ei ole pienempi. Hankalaa tuo toki on ymmärtää. Ja kyllä, tiedän mistä kiinteistövero muodostuu, maksan sitä myös ulkomailla sekä kolmesta eri loma-asunnosta.

Vierailija
12/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valinnut muuttaa maalle, enkä kitise polttoaineen hinnasta. Kiintestövero minulla on kyllä ihan yhtä paljon täällä kuin kaupungissa, tonttini on saman arvoinen, se on vaan 10 kertaa suurempi kuin edellinen.

Vastaavan tkokoisen tontin ja talon ostaminen kaupungin keskustasta olisi tietysti maksanut aivan älyttömän paljon enemmän, mutta pieneltä tontilta vastaava talo omakotitalolähiöstä olisi maksanut suunnilleen saman verran.

Ei minulle kyllä tule mieleen mitään, mikä muu täällä maalla olisi halvepaa kuin kiinteistöt. Sähkön siirto on täällä selvästi kalliimpaa kuin mitä se oli kaupungissa. Kuljeminen on tietysti paljon kalliimpaa, koska matkat ovat pidempiä ja julkinen liikenne todella paljuon huonompaa.

Vierailija
13/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kaikki julkisia käyttävät saisivat maksaa matkastaan sen todellisen hinnan eikä sitä verorahoin kompensoitua hintaa. Siitä se itku vasta alkaisi kun tajuaa mitä se lippu oikeasti maksaa.

Tämä on vähän sellainen kaksipiippuinen juttu. Toisaalta kannatan jopa sitä että joukkoliikenne olisi maksutonta, mutta olisihan se maksuttomuus todella epäreilua niitä kohtaan, joille ei ole joukkoliikennettä tarjolla lainkaan. Nythän voi pitää nyrkkisääntönä että matkustajat maksaa puolet lipun hinnasta ja veronmaksajat sponsoroi toisen puolen.

Vierailija
14/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freedom to choose! taxing is stealing!!!

Vierailija
15/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valita enää mistään. Lopetin työt 4 vuotta sitten. Siitä asti olen elänyt teidän muiden verorahoilla. Autokin on vakuutettu ja katsastettu 3 vuotta sitten. Tosin sillä ei edes oo väliä kun täällä syrjässä ei ketään ole kyttäämässä perään. Kiitos teille kaikille ketkä nälkäpalkalla töitä teette. Teidän ansiosta mä voin vaan olla ja harrastaa mitä haluan.

Vierailija
16/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se teke duuninsa lähipelloilla, eikä ajele töihin. Ainoa kompensaatio olisi kauppareissut, mutta usein ruokakin tulee läheltä omasta puutarhasta.

Vierailija
17/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sulla ei ole kiinteistövero pienempi, se ei ole sitä muillakaan. Tiedätkö miten kiinteistövero muodostuu?

Kai sinä ymmärrät että kiintestövero on aika vähän ja sen ero on melko merkityksetön asia? Kaupungissa kiinteistövero voi olla vaikka 600€ ja maalla vastaavassa kohteessa 200€, ei tuo 400€ vuodessa korvaa kovinkaan suuresti mitään polttoainekuluuja.

Vierailija
18/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ihan oma valinta kun 2700e tienaavana ostin sen 80 000e asunnon maaseudulta enkä sitä 200 000e asuntoa kaupungista?

Ok.

Vierailija
19/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan koska nämä nyt osuu siihen työkoneeseen. Joo kulut vähennetään verotuksessa mutta kun tulos putoaa ei enää saa maksettua palkkaa.

Vierailija
20/74 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se teke duuninsa lähipelloilla, eikä ajele töihin. Ainoa kompensaatio olisi kauppareissut, mutta usein ruokakin tulee läheltä omasta puutarhasta.

No ei ne pellot aina ole talon ympärillä, tai ei oikeastaan koskaan. Suomalaiset maatilkut ovat pieniä ja ripolteltuna ympäri kyliä, kiitos isojaon. Viljelijä saa ajella eräänkin kilometrin siirtyilessään peltotilkulta toiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi