Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihduttajalle oikeasti täyttävä, herkullinen ruoka?

Vierailija
07.07.2015 |

Mitä ihmettä laihduttaja voisi syödä, että nälkä taittuisi ja tulisi kylläinen olo? Koko ajan on aivan armoton nälkä ja mielihalut valtaavat nälkäisenä mielen. :(

Mikä olisi mahdollisimman vähäkalorinen, mutta silti hyvänmakuinen, houkutteleva ja ennen kaikkea täyttävä ruoka? Joko kylmä tai lämmin? Jota voisi kerrankin syödä hyvällä omallatunnolla riittävästi eikä vain linnun annosta?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:15"]

Minä syön 3 kertaa päivässä vähähiilarista, sokeritonta, runsasrasvaista ja proteiinipitoista ruokaa. Olen jättänyt kotimaiset viljat pois ihan terveyssyistä, lääkärin kehoituksesta. Olo parani noin kolmen viikon jälkeen. Nyt vvuoden päästä, painoni pn tippunut 24 kg. Painan 62 ja olen 168 pitkä. Tällä ruokavaliolla en laihdu enempää, mutta ei ole tarvekkaan. En ole ollut kuurilla alunpitäenkään. Ruokahalu vähenee olennaisesti tällä ruokavaliolla. Toisinaan potää ihan muistuttaa itseään syömään. Kotimaiset viljat pitivät yllä tulehdusta ja saivat nälän kurnimaan suolissa.

[/quote]

Voitko ihan konkreettisesti kertoa, mihin aikoihin syöt ja mitä? 

Mun PT suositteli minulle myöskin tuota enintään 3h ateriaväliä, ja sanoi että on kaikkein pahinta syödä vain 3-4krt päivässä.
[/quote]
Minä syön 2-3 krt/pv. Klo. 15 (18) ja n. 21-22. Ei ole nälkä koskaan tuon useammin ja en tod. ala väkisin ahtamaan itseeni ruokaa pakolla. Ohis

Vierailija
42/62 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:55"]

Nälkä kertoo siitä, että elimistö ei ole saanut tarvitsemiaan ravintoaineita.

Suosittelisin myös proteiini-kasvispainoitteista ruokavaliota. Suosi puhdasta ja luomua. Syö vihanneksia ja hedelmiä päivässä niin paljon kuin sielu sietää, äläkä laske niistä kaloreita. Jätä leivät, pastat, peruna ja einekset pois. Syö lihaa, kanaa, kalaa, kananmunia. Herkuiksi rahkaa (skyrit tosi hyviä ja täyttäviä!). Syö 2-3h välein, ehkä aluksi 2h välein. 

Iltanälkä on kaikkein petollisin, ja muutenkin sitä "hirveää nälkää" kannattaa välttää viimeiseen asti. 

[/quote]

Napostelulla ei laihdu.

[/quote]

Ei niin. Vaan syömällä oikein. 

Kun ruokavälit pitää lyhyinä aineenvaihdunta pysyy käynnissä eikä nälkä yllätä. Joku 3 kertaa päivässä syöminen on silkkaa hulluutta ja tyhmää.

[/quote]

Aineenvaihdunta kyllä pysyy käynnissä, vaikka ei koko ajan puputa ruokaa. Kerropa, miksi esim. 3 tai 4 kertaa päivässä syöminen on tyhmää? Osaatko oikeasti kertoa, vai onko vain mutua?

[/quote]

Kerroppa kellonajat, miten syöt esimerkiksi kolme kertaa päivässä? En voisi itse kuvitella mitenkään syöväni noin vähän, mulla olisi jatkuva nälkä ja repsahduksien vaara todella suuri. Ja jos ahdat itsesi täyteen kolme kertaa päivässä, voit varmasti itsekin kuvitella mitä se tekee aineenvaihdunnalle.

[/quote]

Ensinnäkään itseä ei ahdeta täyteen, ainoastaan kylläiseksi. Ruoka koostetaan niin, että se pitää kylläisenä seuraavaan ruokailuun asti. Ei ole vaikeaa, jos on halua.

Kellonaikoja on turha laittaa, koska kaikilla ei ole sama vuorokausi rytmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:15"] Minä syön 3 kertaa päivässä vähähiilarista, sokeritonta, runsasrasvaista ja proteiinipitoista ruokaa. Olen jättänyt kotimaiset viljat pois ihan terveyssyistä, lääkärin kehoituksesta. Olo parani noin kolmen viikon jälkeen. Nyt vvuoden päästä, painoni pn tippunut 24 kg. Painan 62 ja olen 168 pitkä. Tällä ruokavaliolla en laihdu enempää, mutta ei ole tarvekkaan. En ole ollut kuurilla alunpitäenkään. Ruokahalu vähenee olennaisesti tällä ruokavaliolla. Toisinaan potää ihan muistuttaa itseään syömään. Kotimaiset viljat pitivät yllä tulehdusta ja saivat nälän kurnimaan suolissa. [/quote]   Voitko ihan konkreettisesti kertoa, mihin aikoihin syöt ja mitä?  Mun PT suositteli minulle myöskin tuota enintään 3h ateriaväliä, ja sanoi että on kaikkein pahinta syödä vain 3-4krt päivässä. [/quote] Minä syön 2-3 krt/pv. Klo. 15 (18) ja n. 21-22. Ei ole nälkä koskaan tuon useammin ja en tod. ala väkisin ahtamaan itseeni ruokaa pakolla. Ohis

[/quote]

Syöt siis aamiaisen kello 15? Aineenvaihduntasi on miltei täysin pysähdyksissä tuohon asti, ja sitten alat ahtamaan itseesi evästä. Kuulostaa terveelliseltä.

Vierailija
44/62 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:15"] Minä syön 3 kertaa päivässä vähähiilarista, sokeritonta, runsasrasvaista ja proteiinipitoista ruokaa. Olen jättänyt kotimaiset viljat pois ihan terveyssyistä, lääkärin kehoituksesta. Olo parani noin kolmen viikon jälkeen. Nyt vvuoden päästä, painoni pn tippunut 24 kg. Painan 62 ja olen 168 pitkä. Tällä ruokavaliolla en laihdu enempää, mutta ei ole tarvekkaan. En ole ollut kuurilla alunpitäenkään. Ruokahalu vähenee olennaisesti tällä ruokavaliolla. Toisinaan potää ihan muistuttaa itseään syömään. Kotimaiset viljat pitivät yllä tulehdusta ja saivat nälän kurnimaan suolissa. [/quote]   Voitko ihan konkreettisesti kertoa, mihin aikoihin syöt ja mitä?  Mun PT suositteli minulle myöskin tuota enintään 3h ateriaväliä, ja sanoi että on kaikkein pahinta syödä vain 3-4krt päivässä. [/quote] Minä syön 2-3 krt/pv. Klo. 15 (18) ja n. 21-22. Ei ole nälkä koskaan tuon useammin ja en tod. ala väkisin ahtamaan itseeni ruokaa pakolla. Ohis

[/quote]

Syöt siis aamiaisen kello 15? Aineenvaihduntasi on miltei täysin pysähdyksissä tuohon asti, ja sitten alat ahtamaan itseesi evästä. Kuulostaa terveelliseltä.
[/quote]
Syön lämpimän ruuan klo. 15 ja illalla jotain. Herätessäni juon kahvin, kellonaika vaihtelee 8-13 välillä. Tähän olen tottunut jo monen vuoden ajan.

Vierailija
45/62 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:15"]

Minä syön 3 kertaa päivässä vähähiilarista, sokeritonta, runsasrasvaista ja proteiinipitoista ruokaa. Olen jättänyt kotimaiset viljat pois ihan terveyssyistä, lääkärin kehoituksesta. Olo parani noin kolmen viikon jälkeen. Nyt vvuoden päästä, painoni pn tippunut 24 kg. Painan 62 ja olen 168 pitkä. Tällä ruokavaliolla en laihdu enempää, mutta ei ole tarvekkaan. En ole ollut kuurilla alunpitäenkään. Ruokahalu vähenee olennaisesti tällä ruokavaliolla. Toisinaan potää ihan muistuttaa itseään syömään. Kotimaiset viljat pitivät yllä tulehdusta ja saivat nälän kurnimaan suolissa.

[/quote]

Voitko ihan konkreettisesti kertoa, mihin aikoihin syöt ja mitä? 

Mun PT suositteli minulle myöskin tuota enintään 3h ateriaväliä, ja sanoi että on kaikkein pahinta syödä vain 3-4krt päivässä.

[/quote]

Kysyitkö, miksi se on kaikkein pahinta?

Vierailija
46/62 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:38"]

[/quote]

[/quote]

Ei taida hissi mennä ylös asti :)  (sinulla)

Vierailija
47/62 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En ihmettele yhtään miksi täällä palstalla valitetaan niin usein lihavuudesta ja kysytään laihdutuksesta, jos jengin tietotaso on oikeasti tätä luokkaa! - nro.27

Vierailija
48/62 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En ihmettele yhtään miksi täällä palstalla valitetaan niin usein lihavuudesta ja kysytään laihdutuksesta, jos jengin tietotaso on oikeasti tätä luokkaa! - nro.27

[/quote]

Mistähän sinä olet tietosi hankkinut? Pihalla ainakin olet.

Vierailija
49/62 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kehot toimii yksilöllisillä tavoilla. Se mikä toimii toisella, ei välttämättä toimi toisella.

Itse olen 166 cm ja 61 kg. Olo on turvonnut, paidat ja housut pikkuisen kinnaa. Ja elämäntavat on ruokailutottumuksineen terveelliset, suorastaan sanoisin että ihanteelliset. Parin-kolmen tunnin välein syömällä en tosiaankaan laihdu tästä nykyisestä painostani, tai ainakaan syömällä itseäni kylläiseksi "tavallisella, kasvispainotteisella luomuruo'alla". Mun paino on jumittunut juurikin niillä "terveellisillä ruokailutottumuksilla" tähän 61 kiloon, on ilmeisesti kehoni ihannepaino eikä paino putoa siitä luvusta millään. Varmaan ainoastaan totaali syömättömyys saisi mun painon tippumaan. Sinänsä hyvä, etten näillä terveellisinä pidetyillä ruokatavoillani lihokaan, mutta kolikon kääntöpuolena on se, ettei paino tunnu laskevan tästä grammaakaan ja on tosi tiukassa.

Ollessani 55 kg (ja sen alle) napostelin satunnaisesti, en syönyt ns. oikeata ruokaa kovinkaan usein, lämmintä ruokaa ehkä vain joka toinen päivä jos silloinkaan, ruokarytmini oli olematon - söin kun oli aikaa ja tarpeeksi kova nälkä, monesti olin niin kiireinen että en edes ehtinyt. Terveellistä normaaliruokaa syömällä olen saavuttanut nämä nykyiset mittani.

Vierailija
50/62 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö viisi kertaa päivässä, aamulla tarpeeksi tukeva aamupala.

Vähärasvaista proteiinia, hiilareita myös mutta vähän, sitten salaattia ja kasviksia saa syödä niin paljon kuin loppulautaselle mahtuu.

Kyllä monen lihavuus johtuu ihan vaan siitä ettei syödä tarpeeksi usein ja sitten tulee hirveä nälkä ja mätetään kerralla ihan liian iso annos ja illalla tekee mieli kaikkea, ihan ruokaa ja sitten niitä herkkuja. 

Vierailija
51/62 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 00:06"]

Kaikkien kehot toimii yksilöllisillä tavoilla. Se mikä toimii toisella, ei välttämättä toimi toisella.

Itse olen 166 cm ja 61 kg. Olo on turvonnut, paidat ja housut pikkuisen kinnaa. Ja elämäntavat on ruokailutottumuksineen terveelliset, suorastaan sanoisin että ihanteelliset. Parin-kolmen tunnin välein syömällä en tosiaankaan laihdu tästä nykyisestä painostani, tai ainakaan syömällä itseäni kylläiseksi "tavallisella, kasvispainotteisella luomuruo'alla". Mun paino on jumittunut juurikin niillä "terveellisillä ruokailutottumuksilla" tähän 61 kiloon, on ilmeisesti kehoni ihannepaino eikä paino putoa siitä luvusta millään. Varmaan ainoastaan totaali syömättömyys saisi mun painon tippumaan. Sinänsä hyvä, etten näillä terveellisinä pidetyillä ruokatavoillani lihokaan, mutta kolikon kääntöpuolena on se, ettei paino tunnu laskevan tästä grammaakaan ja on tosi tiukassa.

Ollessani 55 kg (ja sen alle) napostelin satunnaisesti, en syönyt ns. oikeata ruokaa kovinkaan usein, lämmintä ruokaa ehkä vain joka toinen päivä jos silloinkaan, ruokarytmini oli olematon - söin kun oli aikaa ja tarpeeksi kova nälkä, monesti olin niin kiireinen että en edes ehtinyt. Terveellistä normaaliruokaa syömällä olen saavuttanut nämä nykyiset mittani.

[/quote]

!! Oot ihan kun minä, paitsi että oon kilon painavampi, sentilleen saman pituinen tosin :D Tein vuosikaudet keikkatyötä, siis paaaljon töitä. Sinkkuna ja öapsettomana elelin, monesti iltavuoron jälkeen kävin vielä baarissa kaljallakin, yövuorojen jälkeen heräsin yleensä vasta kahden kieppeillä, ensimmäisen ruoan söin joskus kuuden aikaan illalla. Enkä todellakaan itse tehnyt ruokaa. Jääkaapista löytyi yleensä valo, kahvimaitoa ja kaljaa.

Epäsäännöllinen rytmi, täysin epäsäännölliset ruokailuajat, niitä kuuluisia höttöhiilareita, ja todellakin tasan söin silloin kun ehdin ja oli karmiva nälkä. Yleensä joku valmisruoka, pitsaa, täytetty patonki tms. Ja painoa oli liki 10 kiloa vähemmän kuin nyt, ja paino myös pysyi siinä vuosikausia.

Kummasti tämä terveellinen kotiruoka on saanut vatsan kasvamaan. Täytyy vissiin ruveta takaisin ravintola-alalle :)

Vierailija
52/62 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee! Tiellä sama homma^^, tosin olen 173cm ja nykyisin painan 66 kiloa ja sekös vituttaa koska vaatteet ei mahdu päälle! Kaiholla katselen 5-8 vuoden takaisia vaatteitani.. Ja nämä nykyiset kilot on tullu tasan tarkkaan sillä ihan tavallisella " kunnon kotiruualla ja säännöllisellä syömisellä". Ennen painoin monta vuotta 53-55 kiloa. Söin kun muistin/ ehdin ja usein eka ruoka oli myöhään iltapäivästä. Aamulla nukuin pitkään ja join kahvit.. Aaarrgghh

Vierailija
53/62 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä paistan munia ja litkin monta tölkkiä lightcolaa.

Vierailija
54/62 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin myös proteiini-kasvispainoitteista ruokavaliota. Suosi puhdasta ja luomua. Syö vihanneksia ja hedelmiä päivässä niin paljon kuin sielu sietää, äläkä laske niistä kaloreita. Jätä leivät, pastat, peruna ja einekset pois. Syö lihaa, kanaa, kalaa, kananmunia. Herkuiksi rahkaa (skyrit tosi hyviä ja täyttäviä!). Syö 2-3h välein, ehkä aluksi 2h välein. 

Iltanälkä on kaikkein petollisin, ja muutenkin sitä "hirveää nälkää" kannattaa välttää viimeiseen asti. 

[/quote]

Muuten hyvä, mutta miksi aina niitä HEDELMIÄ? Marjat paljon parempi vaihtoehto varsinkin nyt kesäaikaan ja itse kerättynä jopa ilmaisia. Hedelmät surkeita ulkomailta tuotuja, usein "myrkytettyjä". Itse en syö kuin kotimaisia hedelmiä ja niitäkin harvemmin.

Vierailija
55/62 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:01"]

Napostelulla ei laihdu.

Ei niin. Vaan syömällä oikein. 

Kun ruokavälit pitää lyhyinä aineenvaihdunta pysyy käynnissä eikä nälkä yllätä. Joku 3 kertaa päivässä syöminen on silkkaa hulluutta ja tyhmää.

Aineenvaihdunta kyllä pysyy käynnissä, vaikka ei koko ajan puputa ruokaa. Kerropa, miksi esim. 3 tai 4 kertaa päivässä syöminen on tyhmää? Osaatko oikeasti kertoa, vai onko vain mutua?

Kerroppa kellonajat, miten syöt esimerkiksi kolme kertaa päivässä? En voisi itse kuvitella mitenkään syöväni noin vähän, mulla olisi jatkuva nälkä ja repsahduksien vaara todella suuri. Ja jos ahdat itsesi täyteen kolme kertaa päivässä, voit varmasti itsekin kuvitella mitä se tekee aineenvaihdunnalle.

Aamupalaksi kupillinen teetä töissä 7 jälkeen.

Lounaan syön 11-12 välillä.

Illallinen 17 aikoihin kun tulen kotiin ja 20-21 välillä kevyt iltapala.

Ei koko ajan tarvitse olla mussuttamassa sapuskaa. Ihan hyvin pysyy nälkä poissa vähemmilläkin ruokailuilla. Omien korvien välistä se on kiinni onko riippuvainen ruoasta.

Vierailija
56/62 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt 1500 -1700 kaloria napostelu poissa 1 vuoden aikana paino tippunut 15 kg hitaasti alle 300 g per viikko syön 5 kertaa päivässä ja 2 välipalaa en ole ollu yhtään nälässä syön klo.8-19 välillä kaikki ruuat nukun hyvin 8 jopa 9 tuntia liikuntaa kohtuudella kävelyä ja pyöräilyä ikää 61 v pituus 161 cm lähtöpaino oli 98 kg nyt painan 82 kg vielä 7 kg pois en edes haaveile tässä iässä nuoruuden painoa on kilpirauhasen vajaa toiminta tehty kilpirauhasen totaali poisto ihme kun olen edes laihtunut suosittelen ilmaista kalori laskuri sovellusta oli mun pelastus

Vierailija
57/62 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kasviksia ja luonnollista rasvaa. Maltillisesti proteiineja. Tuolla laihtuu.

Vierailija
58/62 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linssikeitto!

Tätä tein eilen ja on kyllä tajuttoman hyvää! Joka ei tästä saa herkullista ei osaa tehdä ruokaa! Ja kun tekee tomaattipohjaisen ilman kookosmaitoa saa vieläkin kevyempää. 

Vierailija
59/62 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linssikeitto!

Tätä tein eilen ja on kyllä tajuttoman hyvää! Joka ei tästä saa herkullista ei osaa tehdä ruokaa! Ja kun tekee tomaattipohjaisen ilman kookosmaitoa saa vieläkin kevyempää. 

Suksi nyt kuuseen keittoines!

Vierailija
60/62 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on hirmuinen nälkä ennen ateriaa kannattaa syödä ennen sitä lautasmallista kotiruoka-annosta myös alkukeitto. Se antaa kylläisyyden tunnetta ja lämpöä mahaan ajoissa, niin annoskoko on helpompaa pitää maltillisena.