Laihduttajalle oikeasti täyttävä, herkullinen ruoka?
Mitä ihmettä laihduttaja voisi syödä, että nälkä taittuisi ja tulisi kylläinen olo? Koko ajan on aivan armoton nälkä ja mielihalut valtaavat nälkäisenä mielen. :(
Mikä olisi mahdollisimman vähäkalorinen, mutta silti hyvänmakuinen, houkutteleva ja ennen kaikkea täyttävä ruoka? Joko kylmä tai lämmin? Jota voisi kerrankin syödä hyvällä omallatunnolla riittävästi eikä vain linnun annosta?
Kommentit (62)
Kasvispihvit on ihania! Itsetehdyt hampurilaiset on kans hyvää viikonlopun herkkuruokaa ja suht terveellisiäkin. Kaikki on vaan kiinni valinnoista. Yks kevyt ruoka mistä tykkään itse on wokkivihannekset ja katkaravut. Katkaravut voi maustaa oman mielen mukaan ja kun jättää suolan pois niin ei turvota.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:02"]Suosittelen isoa satsia kasvissosekeittoa raejuustolla. Hyvää ja ähky on monta tuntia :)
[/quote]
*oksennus*
Siis ihan kaikki! Runsaasti hyviä raaka-aineita, ei mitään teollista vaan oikeaa lihaa, juureksia, rasvaa, pähkinöitä, kasviksia jne.
Pidät annoskoot pienehköinä ja syöt vain 3 kertaa päivässä. Toimii varmasti.
Montako kertaa päivässä syöt?
Se idea on siinä ettei tarvitse syödä kerralla paljon, kun syö tarpeeksi usein ja oikeanlaista, mutta vähän.
Kiitos vinkeistä kaikille!
Suurin ongelma tässä laihdutuksessa on jatkuva nälkä. Tai usein tuleva. Nytkin tähän aikaan (klo22 jälkeen) tekisi koko ajan mieli syödä jotakin ja nälkä konkreettisesti kurnii suolessa.
Eikä tee siis mieli mitään karkkeja tai sipsejä vaan ihan oikeaa ruokaa. Keho suorastaan huutaa lämmintä ruokaa, ihan perinteistä kotiruokaa, keitettyjä perunoita, kastikkeita, lihapullia, nakkeja, fetaa, vuohenjuustoa, jotakin mehevää pastaa, ruisleipää paistetulla kananmunalla....puuh. Olisi kiva syödä paljon, hyvää ja täyttävää ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:10"]Montako kertaa päivässä syöt?
Se idea on siinä ettei tarvitse syödä kerralla paljon, kun syö tarpeeksi usein ja oikeanlaista, mutta vähän.
[/quote]
Mutta jos ruoka on täyttä tavaraa, eikä höttöä, voi syödä vatsan täyteen ihan maltillisia annoksia. 3 kertaa päivä riittää itselleni, joku selviää jopa kahdella. Ei kai 4 kään pahaa tee, mutta enempi on kyllä liioittelua. Kun syö oikeaa ruokaa, ei ole heti nälkä kun kerran pieraisee. Usko minua.
http://pinchofyum.com/creamy-chicken-quinoa-broccoli-casserole
Tässä yksi uusi suosikki. Täyttävää, mutta kuitenkin suht. kevyt ruoka. Tykkään itse etsiä Pinterestistä terveellisiä reseptejä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:11"]
Kiitos vinkeistä kaikille!
Suurin ongelma tässä laihdutuksessa on jatkuva nälkä. Tai usein tuleva. Nytkin tähän aikaan (klo22 jälkeen) tekisi koko ajan mieli syödä jotakin ja nälkä konkreettisesti kurnii suolessa.
Eikä tee siis mieli mitään karkkeja tai sipsejä vaan ihan oikeaa ruokaa. Keho suorastaan huutaa lämmintä ruokaa, ihan perinteistä kotiruokaa, keitettyjä perunoita, kastikkeita, lihapullia, nakkeja, fetaa, vuohenjuustoa, jotakin mehevää pastaa, ruisleipää paistetulla kananmunalla....puuh. Olisi kiva syödä paljon, hyvää ja täyttävää ruokaa.
[/quote]
Jos sulla on jatkuva nälkä, ei laihdutuksesta tule mitään. Syö ruoka-aikoina itsesi kylläiseksi (ei ähkyyn) oikealla ruualla, kaloreita pitää olla.
Nälkä kertoo siitä, että elimistö ei ole saanut tarvitsemiaan ravintoaineita.
Suosittelisin myös proteiini-kasvispainoitteista ruokavaliota. Suosi puhdasta ja luomua. Syö vihanneksia ja hedelmiä päivässä niin paljon kuin sielu sietää, äläkä laske niistä kaloreita. Jätä leivät, pastat, peruna ja einekset pois. Syö lihaa, kanaa, kalaa, kananmunia. Herkuiksi rahkaa (skyrit tosi hyviä ja täyttäviä!). Syö 2-3h välein, ehkä aluksi 2h välein.
Iltanälkä on kaikkein petollisin, ja muutenkin sitä "hirveää nälkää" kannattaa välttää viimeiseen asti.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:55"]
Suosittelisin myös proteiini-kasvispainoitteista ruokavaliota. Suosi puhdasta ja luomua. Syö vihanneksia ja hedelmiä päivässä niin paljon kuin sielu sietää, äläkä laske niistä kaloreita. Jätä leivät, pastat, peruna ja einekset pois. Syö lihaa, kanaa, kalaa, kananmunia. Herkuiksi rahkaa (skyrit tosi hyviä ja täyttäviä!). Syö 2-3h välein, ehkä aluksi 2h välein.
Iltanälkä on kaikkein petollisin, ja muutenkin sitä "hirveää nälkää" kannattaa välttää viimeiseen asti.
[/quote]
Napostelulla ei laihdu.
Laihduttaessa pitää myös opetella siihen, että niin ihanaa kuin se olisikin syödä pastoja ja kastikkeita ihan vaan hyvä maun takia niin jos haluaa pudottaa painoa/pitää kilot poissa, ei voi esim ottaa lisää tai syödä ns kunnon ruokaa aamusta iltaan. Esim se ruisleipä ja paistettu muna on ihan hyvä ruoka , ei epäterveellistä ja tosi hyvää maultaan, niin hyvää että maun takia voisi vetää useamman.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:01"]
[/quote]
Napostelulla ei laihdu.
[/quote]
Ei niin. Vaan syömällä oikein.
Kun ruokavälit pitää lyhyinä aineenvaihdunta pysyy käynnissä eikä nälkä yllätä. Joku 3 kertaa päivässä syöminen on silkkaa hulluutta ja tyhmää.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:09"]
[/quote]
Napostelulla ei laihdu.
[/quote]
Kun ruokavälit pitää lyhyinä aineenvaihdunta pysyy käynnissä eikä nälkä yllätä. Joku 3 kertaa päivässä syöminen on silkkaa hulluutta ja tyhmää.
[/quote]
Aineenvaihdunta kyllä pysyy käynnissä, vaikka ei koko ajan puputa ruokaa. Kerropa, miksi esim. 3 tai 4 kertaa päivässä syöminen on tyhmää? Osaatko oikeasti kertoa, vai onko vain mutua?
Minä syön 3 kertaa päivässä vähähiilarista, sokeritonta, runsasrasvaista ja proteiinipitoista ruokaa. Olen jättänyt kotimaiset viljat pois ihan terveyssyistä, lääkärin kehoituksesta.
Olo parani noin kolmen viikon jälkeen. Nyt vvuoden päästä, painoni pn tippunut 24 kg. Painan 62 ja olen 168 pitkä. Tällä ruokavaliolla en laihdu enempää, mutta ei ole tarvekkaan. En ole ollut kuurilla alunpitäenkään. Ruokahalu vähenee olennaisesti tällä ruokavaliolla. Toisinaan potää ihan muistuttaa itseään syömään. Kotimaiset viljat pitivät yllä tulehdusta ja saivat nälän kurnimaan suolissa.
Ota kuitulisää, tee sosekeitoista paksua ei mitään lirua ja raejuustoa paljon mukaan
Riittävästi proteiineja ja hyviä rasvoja ja reilusti kasviksia joka aterialla ja aterialla saa syödä niin, että on oikeasti kylläinen, niin nälkä pysyy varmasti pitkään poissa. Saat myös riittävästi vitamiineja ja hivenaineita. Joku riisikeksien tai light-tuotteiden tai dieettipatukoiden tai makeiden smoothieiden kanssa parin tunnin välein närppiminen on ihan viimeistä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:09"]
[/quote]
Napostelulla ei laihdu.
[/quote]
[/quote]
Aineenvaihdunta kyllä pysyy käynnissä, vaikka ei koko ajan puputa ruokaa. Kerropa, miksi esim. 3 tai 4 kertaa päivässä syöminen on tyhmää? Osaatko oikeasti kertoa, vai onko vain mutua?
[/quote]
Kerroppa kellonajat, miten syöt esimerkiksi kolme kertaa päivässä? En voisi itse kuvitella mitenkään syöväni noin vähän, mulla olisi jatkuva nälkä ja repsahduksien vaara todella suuri. Ja jos ahdat itsesi täyteen kolme kertaa päivässä, voit varmasti itsekin kuvitella mitä se tekee aineenvaihdunnalle.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:15"]
Minä syön 3 kertaa päivässä vähähiilarista, sokeritonta, runsasrasvaista ja proteiinipitoista ruokaa. Olen jättänyt kotimaiset viljat pois ihan terveyssyistä, lääkärin kehoituksesta. Olo parani noin kolmen viikon jälkeen. Nyt vvuoden päästä, painoni pn tippunut 24 kg. Painan 62 ja olen 168 pitkä. Tällä ruokavaliolla en laihdu enempää, mutta ei ole tarvekkaan. En ole ollut kuurilla alunpitäenkään. Ruokahalu vähenee olennaisesti tällä ruokavaliolla. Toisinaan potää ihan muistuttaa itseään syömään. Kotimaiset viljat pitivät yllä tulehdusta ja saivat nälän kurnimaan suolissa.
[/quote]
Voitko ihan konkreettisesti kertoa, mihin aikoihin syöt ja mitä?
Mun PT suositteli minulle myöskin tuota enintään 3h ateriaväliä, ja sanoi että on kaikkein pahinta syödä vain 3-4krt päivässä.
Suosittelen isoa satsia kasvissosekeittoa raejuustolla. Hyvää ja ähky on monta tuntia :)