Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hölmöä 47-vuotiaana haaveilla vauvasta?

Vierailija
20.02.2022 |

Ei ole siis vielä lapsia. Eikä kyllä miestäkään. Mutta jos nyt etsin ja parin vuoden seurustelun jälkeen hankitaan lapsi, ehtiikö?

Kommentit (187)

Vierailija
141/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

47 ei ole mikään isoäiti ikä..

Aijaa, no minä olen isoäiti näin 48-vuotiaana ja ihan normi-ikäinen siihen hommaan. Tein lapset nuorena ja nyt syntyi pojalleni vauva. Isoäitiysikä on silloin kun lapsesi saa lapsen. Se ei ole sama kuin vanhuus. 

Kaikki eivät halua olla mummoja nuorena.

Vierailija
142/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi vähin vaivoin hankkia jopa kaksoset.

Niin kissa kuin koirakin arvostavat itsensä näköistä leikkikaveria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi haaveilla. Voi olla jopa mahdollista. Yritä löytää ensin mies. Mielellään nuorempi. Jolla on vilkkaat siittiöt. 

Vierailija
144/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttu sai kuopuksen 48-vuotiaana, Laura Malmivaara 49-vuotiaana, opiskelukaverin äiti 50-vuotiaana. Näillä kaikilla oli siis lapsia jo aikaisemmin. Ensimmäisen saaminen tuossa iässä voi olla vaikeampaa.

Hoidoilla toki voi vielä saada jos keho kestää, siinäkin on riskinsä. Munasolut ovat jo tosi heikossa kunnossa vanhana, kutistuvat niin että tuskin ultraäänitutkimuksessa näkyvät. Se on fakta ja vaikka ap toki on provo ja pilailee naisten kustannuksella, niin oikeasti se hedelmällisyys laskee vauhdilla 35 ikävuoden  jälkeen vaikka eli ei sitä harkitsemista kannata hirveän kauan odottaa, hedelmöityshoidot ovat raskaita eikä onneksi Suomessa niitä edes anneta 47- vuotiaalle. Rahalla toki tekevät mitä vain vaikka yli 50  -vuotiaalle mutta se onkin jo epäeettistä ja väärin syntyvää lasta kohtaan. 

Vierailija
145/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, no minä olen isoäiti näin 48-vuotiaana ja ihan normi-ikäinen siihen hommaan. Tein lapset nuorena ja nyt syntyi pojalleni vauva. Isoäitiysikä on silloin kun lapsesi saa lapsen. Se ei ole sama kuin vanhuus. 

Pitäisikö oman lapsesi olla lisääntymättä kun isoäiti ei halua olla mummo tietyn ikäisenä? Ja isoäitiys on vähän eri asia kuin mummous, arvon idiootti. 

Vierailija
146/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta vanha aloitus. Miten ap:n kävi? 

Vierailija
147/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ei tuossa iässä kuulu lisääntyä. Jaksaminen, riskit, jne. Näitä on nähty, tuon ikäinen on jo usein isovanhempi. Harvoin tuon ikäinen edes raskautuu. 

Vierailija
148/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

48- vuotias ei ole enää nuori, jos tulisi 38- vuotiaana mummoksi niin sitten olisi. 48- vuotias on jo erittäin keski-ikäinen ihminen ja hyvinkin voi olla jo isoäiti. Ja monet ovatkin, jopa nykyaikana. Ei kai lasten tarvitse kysyä omalta äidiltään haluaako tämä tulla mummoksi??

Vierailija
149/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttu sai kuopuksen 48-vuotiaana, Laura Malmivaara 49-vuotiaana, opiskelukaverin äiti 50-vuotiaana. Näillä kaikilla oli siis lapsia jo aikaisemmin. Ensimmäisen saaminen tuossa iässä voi olla vaikeampaa.

Hoidoilla toki voi vielä saada jos keho kestää, siinäkin on riskinsä. Munasolut ovat jo tosi heikossa kunnossa vanhana, kutistuvat niin että tuskin ultraäänitutkimuksessa näkyvät. Se on fakta ja vaikka ap toki on provo ja pilailee naisten kustannuksella, niin oikeasti se hedelmällisyys laskee vauhdilla 35 ikävuoden  jälkeen vaikka eli ei sitä harkitsemista kannata hirveän kauan odottaa, hedelmöityshoidot ovat raskaita eikä onneksi Suomessa niitä edes anneta 47- vuotiaalle. Rahalla toki tekevät mitä vain vaikka yli 50  -vuotiaalle mutta se onkin jo epäeettistä ja väärin syntyvää lasta kohtaan. 

Jos on aiemmista hoidoista jäänyt alkioita pakkaseen, on Suomessa ikäraja yksityisellä 50 ja julkisella 45 niiden siirtämiseen.

Ulkomailla siirretään lahja-alkioita myös viiskymppisille.

Vierailija
150/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan. Äitini tuli mummoksi lähemmäs 64-vuotiaana veljeni esikoisen syntyessä..

Hän leikillisesti totesikin sen olevan juuri 'oikea mummoikä'. Minusta olisi hiukan hassua olla mummo varhaiskeski-iässä tyyliin 39 tai 42. Monet koulutetut kaupunkilaisnaiset saavat ensimmäisensä vasta tuossa iässä..

Vierailija
151/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkää lasta kohtaan tuollainen, rahanahneet firmat auttavat mummoja lisääntymään ja tekevöt isot rahat. Kuka ajattelisi sitä lasta? 

Vierailija
152/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis halua mitään hedelmöityshoitoja enkä sitä vauvaa kenen kanssa tahansa tai heti kun alettu seurustella. Pitää ensin tutustua ja elää myös parisuhde-elämää ennen vauva-arkea. Eli toki ymmärrän että on vähän haasteellista mutta en ole halunnut näin isoon ratkaisuun rynnätä suin päin vaan harkita kunnolla ensin. siksi asia vielä suunnitteluasteella.  t. Ap

Yrittämällä se selviää.

Vierailija
153/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan. Äitini tuli mummoksi lähemmäs 64-vuotiaana veljeni esikoisen syntyessä..

Hän leikillisesti totesikin sen olevan juuri 'oikea mummoikä'. Minusta olisi hiukan hassua olla mummo varhaiskeski-iässä tyyliin 39 tai 42. Monet koulutetut kaupunkilaisnaiset saavat ensimmäisensä vasta tuossa iässä..

Vai niin, kuka sinä olet määrittelemään oikean mummoiän? Ja miten se vaikuttaa ihmisen elämään jos hänestä tulee isoäiti vaikka nelikymppisenä? Lapset hoitavat omat lapsensa ja isoäiti saa kaiken mukavan lapsenlapsistaan ja jaksaa olla heidän kanssaan. En kertakaikkiaan ymmärrä ajatustenjuoksuasi. Ja pitäisikö niiden lasten kysyä omalta äidiltään, minkä ikäisenä tämä haluaa tulla isoäidiksi ja ajoittaa oma lastenhankintansa sen mukaan kun isoäiti kokee olevansa oikean ikäinen? Onpa sairasta. 

Vierailija
154/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako liian vakavasti toisten kanssakirjoittajien yksilöllisiä mielipiteitä vaikkapa 'oikeasta mummoiästä'.

Se on hänen mielipiteensä, sinulla omasi.

Molemmilla sananvapaus.

Ei tarvitse korvaansa lotkauttaa!

Ei tämä ole tiedejalusta, ei gynen

etävastaanotto vaan hömppänurkka.

Mielipiteet lentää ja se on ok.

Vierailija
155/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä adoptiolla saat

Vierailija
156/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ottako liian vakavasti toisten kanssakirjoittajien yksilöllisiä mielipiteitä vaikkapa 'oikeasta mummoiästä'.

Se on hänen mielipiteensä, sinulla omasi.

Molemmilla sananvapaus.

Ei tarvitse korvaansa lotkauttaa!

Ei tämä ole tiedejalusta, ei gynen

etävastaanotto vaan hömppänurkka.

Mielipiteet lentää ja se on ok.

No ei pitäisikään ottaa vakavasti, mutta särähtää korvaan kun joku näkee oikeudekseen alkaa määrittämään minkä ikäisenä saa mummiksikin tulla, sairasta. Oma äitini oli 45- vuotis kun sain ekan lapseni, Jonkun riemuidiootin mielestä siis liian nuori, olisi pitänyt varmaan tehdä abortti ja säästää äitini mummoudelta. Ainoa vaan, että parempaa ja kivempaa isoäitiä ei ole, ei vanhuuden vaivoja hänellä ja elää omaa elämäänsä täysillä ilman rollaattoreita täynnä virtaa. Ei koe elämänsä menneen pilalle kun on lapsenlapsi, minähän sen lapseni hoidan. 

Vierailija
157/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä adoptiolla saat

Ei vauvaa enää. Adoptiotoiminta on eettistä ja siinä ajatellaan lapsen parasta, ei ikäloppujen naisten itsekästä halua tehdä vauvoja yli-ikäisinä. 

Vierailija
158/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiset on kyllä edelleen todella säännölliset eikä mitään vaihdevuosioireita. Mites Krista Kiuru ja Kaija Stormbom esim ovat onnistuneet jos niin mahdoton juttu? t. Ap

Tod.näk. luovutetuilla soluilla

Vierailija
159/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas maaseutujen matalasti kouluttautuneet, lihavat ja huonohampaiset miettii muiden lisääntymistä ja jakaa väärää tietoa. :D

Siitä vaan ap kokeilemaan

Vierailija
160/187 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet koulutetut kaupunkilaisnaiset saavat myös ihan nuorinakin lapsia, eivät jätä sitä keski-ikään. Kirjoituksesi ilkeä viesti oli että vain kouluttamattomat äidit saavat  lapsia nuorina ja tulevat nuorina isoäideiksi, niinhän. 

Naisten välinen epäsolidaarisuus on täydellisen kuvottavaa🤮 Aina ollaan arvostelemassa ja haukkumassa muiden valintoja, nyt jopa sopiva isoäiti-ikäkin on olemassa.